hendrika, wat een grote boom!!!
Mijn klachten
heel erg moe
moe/zwaar gevoel in armen en benen (dit is al bij opstaan)
af en toe wazig zien
Alles wat ik wil doen is zwaar, tl tillen, boven mijn macht werken, haren wassen enzovoorts …
Vandaag toch maar meteen naar de huisarts geweest, mams meegenomen (dan voel ik me sterker) Daar nogmaals mijn zorgen geuit, dat het zo niet goed gaat. Dat ik het gevoel heb dat het niet aan de psychische kant ligt. Dat als er idd niets gedaan wordt en dit zo langer duurt het wel psychisch kan worden.
Huisarts vroeg wat wil je dan?
Ik zei weten wat ik heb! Probeer eerst die b12 prikken nog en dan langer.
Dit mocht van de huisarts, dus vanmorgen meteen 1e prik gehad. Nu hopen dat het idd helpen gaat. mag nu gewoon wekelijks de prik hebben, die 10 prikken met interval van 3 dagen hoefde niet perse, ik wilde gewoon die prikken dus ging hiermee akkoord.
Huisarts bood vaak excusses aan van de ms, dat ze dat niet verteld had lag aan het feit dat ze dit zelf niet verwachte dat ik het zou hebben, maar wilde het toch uitgezocht hebben.
Verder weet zij het gewoon ook niet, Bloed nogmaals onderzocht op dezelfde maar ook nog andere dingen …
afwachten dus …
dames wil graag even iets aan jullie voorleggen en dan graag weten wat jullie zouden doen?
onze dochter proberen we op de voor ons zn goed mogelijke manier opte voeden van jongs af aan net als broer nu ook al doet met mes en vork eten, iets proeven niet gelijk zeggen lus ik niet.
praten met 2 woorden en dergelijke bv wat zegt u mevrouw en niet hee
dit is iets wat ze altijd heeft gedaan het was altijd een net en beleeft meisje
aantafel altijd netjes eten korstje op eten nooit geen grote mond tuurlijk wel eens dat mag ook ze heeft ook een eigen mening maar…
nu heeft ze een vriendinnetje en het gedrag is nu
heee! wil ik niet! doe ik niet! bekijk het maar! laat me met rust! rot op! slaapkamer op de kop trekken dit soort dingen zegt ze nu steeds
ik wil niet eten lust dit niet lust geen korstjes ik hoef toch niet 1heel broodje te eten hoeveel hapjes etc
ik weet gewoon dit is mijn meisje niet zo is ze niet ze.
de moeder van de vriendin vindt alles best alles mag en alles is leuk ze heeft geprobeerd om met mij aan te pappen zodat ik elke dag dochter lief mee na huis zou nemen voor brood eten en dat na school tijd de meiden weer samen spelen of hier of daar en dat ze tegen half 8 of zo thuis komen nou dit heb ik gelijk duidelijk gemaakt dat ik zo niet werk mn kids niet dump voor mijn plezier ik mijn kinderen om 7 uur op bed wil hebben en sinds dat is moeder niet meer zo spraak zaam.
ik heb een tijdje het contact afgehouden tussen de dames en echt mijn eigen meisje was back!!!
nu van der week hub accoord gegaan en hebben ze hier samen brood gegeten en werkelijk waar het was een gekke bende brood nee niet eten ieee bah lust ik niet hoef ik thuis niet etc etc etc
en mn dochter is weer verdwenen in een monstertje die ik niet ken kijk tuurlijk mag ze tegen spraak hebben graag zelfs eigen mening ben je wel nodig in deze wereld samen doen we dingen samen belissen we dingen etc maar dames ik weet niet wat ik moet mijn gevoel zegt om dit nu toe te laten dan raak ik de grip kwijt en ben ik bang dat mijn meisje over een paar jaar met die dametje wel eens op slechte pad kan komen het meisje is nu al zo makkelijk en mag alles nu al 2km over een hele drukke straat lopen na opa en oma toe
toen onze meisje daar was te spelen zonder dat ik het wist ging ze mee terwijl ik dit nooit zou willen !
dames wat moet ik doen mag ik hier in mn dochter haar keuze beinvloeden
hmmm moeilijk hendrika, Hoe oud was ze ook alweer? Kan je het er met haar over hebben? Of snapt ze dat niet? tja … en anders… contact afhouden denk ik…
ze is nog maar 5 vindt het ook heel moeilijk maar ben zo bang als ik het nu toe laat ik straks niets aan kan doen en het mn eigen schuld is want dan is het had ik maar
Lastig Hendrika! Ik zou denk ik gewoon consequent blijven en duidelijk zijn naar je dochter. Praat er met haar over. Zeg bv. ‘je mag wel met xx spelen. xx mag dit en dat, maar dat mag jij niet.’. Wees duidelijk en laat haar weten dat jouw regels anders zijn dan die bij xx thuis. En zeg ook gewoon dat als je dochter zich niet aan jouw regels houdt, ze niet meer met xx mag spelen. Houd de controle! Als ze vijf is, snappen ze meer dan je denkt! Nu heb je er nog wel invloed op. En zeg anders gewoon tegen de moeder van xx dat jij niet wilt dat jouw dochter bepaalde dingen doet. Zoals over die weg lopen. Je moet een andere moeder wel kunnen vertrouwen. En anders houdt het spelen op. Jammer, maar helaas!
Hier alles prima. Roos hangt nog steeds erg aan me. Zucht. Vandaag was ze ook niet echt in haar hum, dus ben blij dat ze nu lekker slaapt :mrgreen:
Cariska, hoe is het nu met je? Ik vroeg me al af of de ha je had gezegd dat het ms kon zijn. Dat mogen ze toch nooit zeggen zonder verder onderzoek? Maar had jij het in de verwijsbrief gelezen dan? Moeilijk hoor, als je van die vage klachten hebt. Ik vind het ook wel al te makkelijk om te zeggen ‘het is psychisch’. Als je zelf voelt dat dat niet zo is, houd dan voet bij stuk hoor!!
hallo hallo
@hendrika. oei wat een situatie.
je zou het contact af kunnen houden, maar zitten ze bij elkaar in de klas???
je zou er ook met je kind o er kunnen hebben (ik weet niet hoe oud ze is)
ik vind niet dat je je jou opvoeding nu anders moet maken omdat dit gebeurt.
laat weten aan je dochter dat je haar gedrag niet tollereerd.
en dat je het niet leuk vind en dat je er verdrietig van word.
het is idd een moeilijke situatie
sterkte…
joli, mogen ze wel zeggen, maar had ze dus niet gedaan en las het in de brief, ze vond het heel erg… wijze les voor haar dus ook weer…
Cariska, kan me voorstellen dat die ha van jou zich er lullig onder voelde! Ze moet toch wel snappen dat mensen de brief gaan lezen?? Nou ja, wijze les en gelukkig klopte haar vermoeden niet. Nou ja, gelukkig… het is natuurlijk wel heel vervelend dat je die klachten hebt en niet weet wat het is.
Net Roos naar de peuterspeelzaal gebracht. Het was weer niks. Ze moest erg huilen en riep maar mama, mama, mama. Vind het zo rot! Maar ik zet wel door. Ik kan al bijna niks meer omdat ze alleen maar mij wil! Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk :naughty: Vanavond ben ik er niet en gaat hub haar naar bed brengen. Ben benieuwd! Maar ja, het is niet anders. Ik ga toch echt niet thuis blijven omdat ze anders moet huilen. Pfff. Maar rottig is het wel!
joli, lastig dat ze zo aan je vast zit. Hier ook wel maar op de creche gaat ze niet eens naar me zwaaien, wil ze meteen spelen.
Was ook niet de “bedoeling” dat ik de brief zou lezen omdat ik naar ziekenhuis hier zou gaan. maar omdat ik heb geregeld naar een ander ziekenhuis te gaan moest ik hem zelf meenemen en heb ik hem dus wel gelezen …
bloeduitslag binnen, alles is goed, alleen hb is (weer) te laag, straks telefonisch overleg met de ha…
@cariska ooo das wel minder.
hoe laag is hij dan???
misschien heb je wel gronische bloedarmoede ofzo daar kan je je ook zo lamlendig van voelen.
ben benieuwd wat de HA te zeggen heeft.
succes.
was 7.2 dus niet extreem, maar heb het wel vaak…
ik vind hem keurig eigenlijk, maar misschien ook omdat ik wel vaker nog lager zie.
maar goed ik weet niet wat de HA gaat zeggen.
yep, weet dat hij best redelijk is, maar hier houden ze 7.5 aan als grens, daaronder is het te laag… en dat heb ik dus steeds… (denk dan zelf … opnameprobleem darmen?)
volgens mij heb ik al een tijd niet gereageerd, tenminste niet op de uitslag van Cariska…
En ach, zowel dan doe ik het gewoon dubbel.
Meid, gelukkig zeg dat het geen MS is!!! Maarja…wat is het dan? Kan me voorstellen dat je ontzettend wanhopig wordt van je gevoel dat er ïets" aan de is, en je een beetje afgewimpeld wordt met de woorden dat het psychisch is :wall: Frustrerend meid!!!
Enne, ik ben een leek he, maar wat houdt dat in? Opnameproblemen darmen???
(ik heb namelijk altijd een HB van 6,8 dus ik vrees meteen het ergste :shock: )
Hendrika, Weet je zeker dat het de invloed van dat ene vriendinnetje is???
Probleem is natuurlijk dat ze op de basisschool meer invloeden krijgen. Je probeert als ouders je kind de basis mee te geven, maar ze gaan toch ontdekken dat er een grotere wereld bestaat dan alleen thuis en zien ook hoe het bij anderen er toe gaat! Op zich logisch dus dat ze gaan experimenteren met die nieuwe info…
Ik probeer mij vooral vast te houden aan mijn eigen opvoeding en Nina te corrigeren waar ik kan. Ze weet waar de grenzen liggen, wat wel en niet mag en hoe ze zich behoort te gedragen. MAar discussies krijg je, helemaal idd als ze zien dat het bij andere vriendinnetjes anders gaat dan thuis.
Helemaal in de hand hou je het toch niet…loslaten heet dat (VRESELIJK!!!)
Maar als je als moeder echt ervan overtuigd bent dat dat ene vriendinnetje zo’n slechte invloed heeft op je meisje, dan zou ik zeggen afkappen die hap! Nu kunnen we dat nog doen, over 3 a 4 jaar is dat afgelopen en "bepalen ze zelf wel met wie ze vriendinnen zijn :mrgreen: "
Joli, jeetje meid wat vervelend!!! Kan ik uit je woorden opmaken dat Roos dus alleen gaat slapen als jij thuis bent???
Wat goed dat je dan toch besluit om weg te gaan vanavond! Goed dat je dit probeert te doorbreken. Kan je toch niet voorstellen dat je anders nooit meer weg zou kunnen?
Hoop dat deze vervelende fase snel voorbij is en Roos weer lekker in haar velletje zit!
Hier eigenlijk alles zijn gangetje! Bij ons in de omgeving (buurt, familie, school, werk) is iedereen ziek, zwak of onderweg. Buikgriep heerst heel erg en keelontsteking op het moment.
En eigenlijk zit ik gewoon te wachten tot het ons treft! Mijn meiden zijn tot nu toe nog niet ziek geweest en dat vind ik echt een wonder!!! hahahahaha Stom he, dat ik gewoon verwacht dat het binnekort dan toch gebeurt???
Lola zit heel erg in de : ikke ook-fase! Alles, maar dan ook echt alles wat Nina doet, wil Lola ook!
Zooooooooooooooo lief hoe ze haar zus immiteert!!! :inlove:
lisajoy, geen idee wat een opname probleem precies is, maar ja … je googelt wat hé dan kom je dat tegen. maar ha denkt niet dat dat het is omdat ik de staaltabletten wel opneem (wel kan ijzertekort weer horen bij b12 tekort…)
6.8 is hier wel te laag, maar als je dat altijd hebt zou het wel niet zo erg zijn! Maar ik krijg dus met 7.2 al pillen…
maandag mag ik weer bloedprikken, nu ook op pfeiffer en cmv infectie. ha denkt niet dat dat het is en ik moest er neit teveel van verwachten, maar goed … we gaan gewoon weer prikken.
Ohw ik ook al een tijdje niet geschreven!
(ben bezig met een lastig verslag voor mn werk, op zaterdagavond :wall: , maarja luv is op pad, Jaartje op bed…tussendoor maar even kokken)
Cariska, misschien vind je het niet leuk dat ik dit zeg…maar psychische problemen kunnen lichamelijk veel klachten geven; dat is een uitweg als er geen gehoor aan wordt gegeven. Helaas ben ik ervaringsdeskundige. Sterkte meis :hug:
Hendrika, ohw wat kijk ik op tegen die fase! Wij hebben hier ook een uitgesproken mening over de opvoeding, met daarbij een allergie voor brutale kinderen… Gaat hier nog wat worden. Ik sluit me aan bij de woorden van Lisajoy, zo zou ik er iig mee om willen gaan! Succes! Enneh fotootje van je boom?
Joli, ik las je stuk bij de Rabo, superleuk om te lezen! Hoe was je avondje gisteren? Is Roos lief gaan slapen? Hier wisselen we het naar bed brengen altijd heel regelmatig af (behalve dan in de weken dat luv avonddienst heeft, dan breng ik dr de hele week naar bed). Een tijdje heeft Jara ook moeilijk gedaan met naar bed gaan, we probeerden het bedritueel allebei hetzelfde te doen. Daar zijn we uiteindelijk mee gestopt…ieder op zijn eigen manier, moet ze ook leren (in grote lijnen natuurlijk wel, pyama aan, tanden poetsen, boekje lezen) maar de volgorde waarin de schilderijtje een de knuffels weltrusten gezegd moeten worden…haha dat ging te ver!
Karen, hoe is het bij jou?
Ik ben hééééél erg benieuwd naar onze zwanger dames, Honing en Sereph! Komen jullie hier nog wel eens? Of zullen we ze even een pb sturen :think: ?
Hier druk aan het afronden voor het einde van het jaar (werk), ff aanpoten nu en dan heb ik met de kerstvakantie 1 1/2 week vrij . Heb bij beide werkgevers goedkeuring gekregen voor het opnemen van ouderschapsverlof :dance: Had ik daar al wat over verteld hier? Nou ja, ik mag nu elke week 1 uur ouderschapsverlof opnemen en die wel werken, om op deze manier extra vrije tijd op te bouwen, zo kan ik ongeveer 4 weken per jaar extra vrij nemen :dance: . Heb al vanaf het begin het gevoel dat ik wel wat minder zou willen werken, maar ik wilde bij beide werkgevers niet inleveren (2x 1.5 dag is nl al best weinig), nu heb ik gewoon meer vrij :mrgreen:
tanja, ja weet dat het kan dat het dan lichamelijk word… maar heb naar mijn idee de miskramen een goed plekje kunnen geven. Tuurlijk baal ik wel ff als ik weer ongi ben maar niet meer zo erg als na de mk…
hoezo jij ervaringsdeskundige?
Je hebt PB !
hallo hallo
@tanja hier ook een ritueel hoor. en ook hier op grote raak vlakken wel hetzelfde maar hoe naar bed brengen is anders.
jacco zingt twee liedjes ik 1. ik geef voor het in bed leggen een kus jacco in bed.
dus hier ook ieder op zijn eigen wijze
oja je hebt pb.
en lekker ander halve week vrij heerlijk heerlijk heerlijk.
en hoe het met mij gaat. ja wel redelijk soms dan heb ik ff een dip dag en denk ik gaat het er dan misschien deze maand van komen of gewoon weer niet.
eigenlijk reken ik nergens meer op maar hoop ik het wel.
maar het houd me wel bezig ook die verakking enzo.
hier ook iemand die een hekel heeft aan onbeschaafde kinderen.
moet ik ook niet aan denken
ik weet wel dat als er een vriendje bij noëmi komt spelen straks die houd zich aan mijn regels. je bent in mijn huis mijn regels
maar het blijft moeilijk.
hier aan het werk het is niet druk. dus ff tijd om kok na te kijken.
ooo ik heb een kadotje gekocht voor mijn ouders op vakantieveilingen.nederland.
twee kaartjes voor marry poppins.
ze gaan er woensdag avond heen
als bedankje voor al hun hulp met onze auto en met het logeren toen jacco weg was en ik moest werken.
ben benieuwd wat ze er van zeggen ze weten er nog niks van hihihi