Ons Showforum!!!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=55494
Deel 1:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48543&highlight=decemberstoppers
Deel 2:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51360&highlight=decemberstoppers
Deel 3:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=56099
hierbij verklaar ik het nieuwe deel voor geopend!!! :lol:
Hendrika als jij een mooie foto hebt van Maurice dan zet ik hem erbij!!!
Meld me voor het nieuwe deeltje! Ik zal een berichtje sturen om de andere te laten sluiten.
:-*
oh ja … dat moet ook nog hihi
gedaan!
:oops: zo krijgen we dit deel wel snel vol he :lol:
ik meld me ook even voor het nieuwe deeltje!!!
Knap gedaan Cariska!!!
Joli, ik ben bij Nien ook op de uitgerekende dag bevallen, dus het kan!!! Ik ga duimen voor je hoor!!
Ik begin verkouden te worden!!! Ooooh nee…voel ik me straks lamlendig, moet ik bevallen met een loopneus hahahahahahaahaha
Dus ik stel mijn bevalling ff een weekje uit hihi
Oh trouwens een verzoekje…als ik bevallen ben, willen jullie dan NIET mijn naam en die van de beeb in de titel schrijven???
Er schrijft namelijk nog iemand op dit forum, die ik ken…en ik wil graag lekker anoniem mijn verhaal kunnen doen bij jullie!!!
Ga ff wat eten, straks naar het ZH voor controle!!
Lisajoy, is goed maak er dan gewoon van 3 beebs of 4 natuurlijk (joli???Haha). Weet je zeker dat je het een weekje wilt uitstellen??? :lol:
Succes in het zk!!
Wij gaan morgen uit eten, zijn uitgenodigd door de broer van Johan nog ivm zijn verjaardag. We gaan naar een best luxe restaurant maar wat mag ik nou eigenlijk wel eten? Meestal ga ik voor een doodnormale wienerschnitzel maar die hebben ze niet…
Dit is hun menu:
voorgerechten
- grove paté van gans met een appel en vijgenchutney 6,50
- taartje van geitenkaas met cranberry’s en roquette 7,50
- frisse salade met gemarineerde woeste paddenstoelen en pecorino 7,50
- mousse van forel met geroosterde pistache nootjes en little gemsla 7,50
- salade met ham van het wilde zwijn met appeltjes en munt 8,50
- tartaar van verse zalm en hollandse garnaaltjes met een wasabimayonaise 8,50
alle voorgerechten kunnen ook als hoofdgerecht en worden geserveerd
met pofaardappel of frieten
- vegetarisch
soepen
- mosterdsoep met spekjes of croûtons 3,90
- romige pompoensoep met geroosterde pompoenpitten 4,90
- gulle gans soep van de dag….
hoofdgerechten
- zacht gegaarde eendenbout gelakt met honing-dadelsiroop 17,90
- steak en friet met een frisse salade 14,90
- mais kip.let in rode wijn met een jus van thijm en salie 16,90
- wildpot van de dag met verse puree, rode kool en spruitjes als ze er zijn 16,90
- rib eye van de grill met paddenstoelen fricassee 18,90
- varkenshaasje omwikkeld met katenspek en zachte briesaus 17,90
- goed gegaarde kalfssucade met romige stamppot zuurkool en jeneverbesjus 18,90
- pittige lamsstoofpot met kno.ook, uitjes, zoetzure pompoen en sultana’s 16,90
- 3 gangen diner à la carte incl prachtig kunstbord 49,50
graag even vermelden bij de bestelling
- vlaamse frieten kunnen extra besteld worden
voor de kids hebben wij o.a. kroketjes, kipnuggets, kipspiesje,
hamburger, zelfs frikandellen met friet en appelmoes of verse groente of salade v.a. 6,50
vis
- in boter gebakken schol.let met ravigottesaus 16,90
- kabeljauw met gruyère en lemon beurre blanc op tagliatelle 18,90
- in knoflookolie gebakken pittige scampies met oosterse mie 18,90
- dagvis……
vegetarisch
- taartje van linzen en de wereld aan kruiden met courgette salade 15,90
- pittige groentecurry met geroosterde cashewnoten en geurige basmatirijst 14,90
- frittata met prei en aardappel en grove tomatenrelish 15,90
- vlaamse frieten kunnen extra besteld worden
dessert
- crème brûlée met vleugje baileys 7,50
- the good old dame blanche 6,50
- geroosterd suikerbrood met bol ijs en dot room 7,50
- parfait van veenbessen met scheutje crème de cassis 7,50
- gepocheerde perzik met lavendel honing en boerenkwark 8,50
- chocolade mudtaart met sinaasappel-gemberroom (3.000.000kc) 8,50
- kaasplankje met de kaasjes van anno’s kaaswaag 8,50
- verrukkelijke bonbons voor bij de koffie van luca’s bonbon atelier uit groningen
en uiteraard zeebanket als jenny ze niet allemaal heeft opgegeten…
- heerlijke dessertwijnen en verschillende port soorten voor bij de toet.
- irish, french, italian, brazilian coffee, you name it we have it
- ons tafelwater is bronwater uit engeland, plat of met ‘bubbel’ en kost € 4,00
50 % van de opbrengst gaat naar simavi die waterputten in derde wereldlanden financiert
Ik lust geen vis, dus die valt af
Steak en rib eye mag dacht ik niet
Varkenshaas lust ik wel maar mag dat???
Eend? Vind ik eigenlijk wel een beetje zielig…
Vegatarisch houdt ik niet van
Wat zouden jullie doen??
hallo hallo
leuk leuk een nieuw deeltje…
@cariska… je mag varkeshaas eten. als ze hem maar goed doorbakken.
al het vlees mag je eten als het maar doorgebakken is.
heee een leuk deeltje…
zou je nog 1 ding willen veranderen.
ik ben namelijk op 7 januari uitgerekend…
nou gisteren de actie voor het werk gehad… er was een grote opkomst. vanavond komt er wat van op tv bij onze omroep flevoland. dus dat ga ik maar even kijken…
nou vandaag een gesprek gehad met het CWI. nou ik moet zo gewoon solliciteren ondaks dat ik al zover zwanger ben. echt naar. ik vond het ook helemaal niet leuk om daar te zijn. maar goed…
dus ik ga per volgende week maar even sollciteren…
Karen, je bent toch nog niet echt ontslagen? dan hoef je toch nog niet te solliciteren??? Ga het veranderen in het lijstje
nu maar hopen dat het lukt :?
Ik meld me ook even in het nieuwe deeltje! Hopelijk kan ik me snel melden met beebjes nieuws… maar vooralsnog blijft het stil, nou ja, ze beweegt genoeg :inlove: , maar geen tekenen van een aankomende bevalling :roll: !
Hmm, een lekkere menukaart Cariska! Je mag inderdaad vlees eten als het goed doorbakken is. Maar een doorbakken rib-eye, nee, dat is niet echt lekker. Stoofpotje, dat is ook lekker, hmm, krijg er trek van.
Ik heb speculaasjes gebakken. En brood. Zou dat ook nesteldrang zijn
Karen, je was toch niet officieel ontslagen??
Lisajoy, niet verkouden worden hoor!!
Lijstje is veranderd.
Denk dat ik dan toch maar ga voor het varkenshaasje. Stoofpotje … kweet niet of ik dat wel lekker vindt…ben dus best moeilijk met eten, doe mij maar boerenkool met worst!
Straks late dienst en neem lekker een bakje zuurkool mee hmmmm :drool:
Joli, je mag wel wat speculaasjes oversturen hoor :drool:
:drool: :drool: :drool: krijg helemaal honger van die menukaart!!!
Cariska, ik zou ook voor de varkenshaas gaan!! Ook al is die doorgebakken, hij blijft lekker mals!!! mmmmmmmmm Eetse!!!
Joli, oooh wil je mij het recept eens doorsturen van die speculaasjes?? Vind ik wel leuk om met Nina te doen!!!
Karen, balen dat je toch moet solliciteren. Maarre, werk je nog niet lang in het ZH dan? Want volgens mij heb je bij ontslag toch recht op WW?? Als je langer dan 5 jr in dienst bent, volgens mij zelfs een jaar lang!
Net terug uit het ZH. Ze wilden nog even een echo maken, omdat ze niet goed konden voelen of er nu een hoofdje of kontje beneden lag…helaas een kontje!! :wall: Zitten ze mij daar ff valse hoop te geven hahahahahaha nee hoor, ik wist zeker dat ze nog in een stuit lag!
Ik merk namelijk dat ze begint in te dalen, en dat doet me toch verrekt veel PIJN!!! Veeeeel meer als bij nien, dus ik merk wel verschil.
Helaas is het kontje nog niet ingedaalt, dus als mijn vruchtwater breekt, moet ik meteen naar het ZH! Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren!!!
Joli, ben je trouwens je slijmprop al verloren?? En Hendrika en Famke??
Ik ben die bij Nien nooit tegen gekomen, maar het schijnt het startsein te zijn voor een komende bevalling!! Ben wel erg benieuwd of ik dit keer wel een slijmprop verlies…
Hendrika, gefeliciteerd!!
geniet van je gezinnetje!
Zo, al een poosje niet hier geweest…
Ik heb het druk met mama zijn :mrgreen:
Wilco heeft vandaag zijn eerste inenting al gehad, dit zo vroeg omdat Kinkhoest hier heerst, het arme mannetje ligt al vanaf 12 uur te slapen en is nog niet geweest voor voeding, zal em zo wakker maken…
Hier zijn de nachten soms heel kort, zo ook vannacht…
Met 2 erg verkouden mannetjes in de weer geweest, dan kwam de een en dan de ander, hoop dat we vannacht weer wat kunnen slapen met zijn allen.
Mijn stiefvader heeft prostaat en darmkanker, en moet binnenkort worden bestraald en geopereerd. hij zal voor de rest van zijn leven een stoma moeten doordat bijna alles van beneden wordt weggehaald.
Mijn zusje (die een MK heeft gehad) begint het een plekje te geven en wil zo snel mogelijk weer zwanger worden, ook voor haar wordt er geduimd!
zal nu nog even wat foto’s plaatsen!
xx
famke
Nee, ik ben nog geen slijmprop verloren, althans, niet dat ik gemerkt heb. Wel verlies ik (vies praatje) meer afscheiding. Maar dat heb ik eigenlijk de hele zw al. En het schijnt dat het verlies van de slijmprop ook niet garant staat dat de bevalling snel komt. Het kan dan nog dagen duren! Alleen als je vliezen breken, weet je dat je binnen 24 uur moeder zult zijn! Want dan moet het kindje binnen die tijd komen, ivm infecties. Of was het nou 48 uur? Hm, nou, hier gebeurt nog helemaal niks, dus ik kan nog niet zeggen wanneer ik nu eindelijk mijn beebje ga ‘zien’!
Famke, lief hoor, zo’n ingebakerd mannetje! Ziet er altijd zo apart uit. Maar als ze maar slapen! Wat heftig zeg, van je stiefvader. Hopelijk kunnen ze wel alle kankercellen verwijderen. Die stoma, dat moet dan maar! En je zusje, ook al zo heftig! Hoop dat ze snel weer zw zal zijn!
Dat recept van die speculaasjes… komt gewoon uit een pak! Bij de Lidl hebben ze deze week allerlei bakdingen in de aanbiedingen en zo ook een pak speculaas. Je doet er 40 ml water bij en kneden maar en dan ben je klaar! Uitrollen en vormpjes uitsteken. Je kunt er ook kruidnoten van maken, dat staat ook op het pak geloof ik. Heel simpel dus :mrgreen: Maar wel errug lekker hoor! Ik heb ook nog andere bakpakken gekocht, ben benieuwd of die net zo lekker zullen zijn.
Balen dat je beebje toch niet nog de draai heeft gemaakt Lisajoy! Nu dus maar gewoon afwachten wanneer je beebje er uit wil!
Ooo, duimen jullie dat ik op de uitgerekende datum ga bevallen!!
hallo hallo
@cariska. nee ik ben nog niet officieel ontslagen…, maar omdat ik al een ww heb aangevraagd moet ik me ook in laten schrijven bij het CWI die helpen met een nieuwe baan zoeken enzo.
en ik had dus vandaag een gesprek maar ik hoopte eigenlijk dat ze zouden zeggen van nou omdat je nog maar een maand hoeft te werken hoef je niet te solliciteren. maar dat moet ik dus wel.
nou moet ik over twee weken mijn waso aanvragen mijn zwangerschapsuitkering. en als ik die aanvraag vervalt mijn ww. dus als ik straks na mijn verlof nog geen baan heb. moet ik opnieuw de ww aanvragen dus heb ik al die rompslomp nog een keer. al het papier werk weer opnieuw. echt ik werd niet blij van die vrouw.
zo wie zo niet ik voelde me echt raar toen ik daar zat. ik schaamde me een beetje.
ik heb altijd het gevoel dat mensen daar komen die niet zo graag willen werken of moeilijk doen.
maar goed nou moet ik ook. vind het maar niks.
@famke… ik hoop dat je een betere nacht hebt vannacht. hoe gaat het verder met je kleine man.
en ik ben blij dat je zusje het een plaatsje kan geven. en dat ze graag weer zo snel zwanger wil worden. spannend :thumbup: :thumbup:
@lisajoy… spannend meid. en jammer dat het kindje het gewoon boven toch het lekkerste vind. spannend hoor. vind het wel dapper van je allemaal
Joli, bij ons mag je tot 72 uur doorlopen, als je vliezen gebroken zijn!! Alleen als de beeb nog niet ingedaalt is,moet je meteen naar het ZH!
Maar bij Nien waren mijn vliezen ook nog intact! Die zijn pas gebroken toen ik ongeveer 7 cm ontsluiting had!!
Ik ga voor je duimen hoor morgen!!!
Karen, joh je hoeft je toch nergens voor te schamen? Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal…hoe balen dat ook is! CWI is juist voor mensen die actief op zijn naar een baan!!
Maar kan me voorstellen dat je die rompslomp er helemaal niet bij kunt hebben nou…
Famke, jeetje meid wat een tegenslagen in jouw omgeving… Hoop dat het ‘maar’ bij een stoma blijft voor je schoonvader!!!
Ooooh die verkoudheid begint echt door te zetten…Zit nu met dikke ogen achter de laptop en voel me BLEH!!!
Ik weet nu al dat ik morgen loop te snotteren…
Ga lekker bankhangen!
Lisajoy, balen dat de beeb nog in een stuit ligt maar wel leuk om nog een echo te hebben toch??
Famke, jeetje echt heftig van je schoonvader!!! Heel veel sterkte en ik hoop dat ze alles kunnen weghalen! Het leven met een stoma zal wel wennen zijn maar … Mijn overgrootoma van 94 jaar zegt:
“het is wel makkelijk hoor! ik hoef minder vaak naar de wc nu” maf mens hahaha :lol:
Joli, ik heb ook al vanaf het begin veel afscheiding … En … ik ga morgen ff langs de lidl!!!
ik dat je morgen je beebje in je armen hebt!!!
Karen, jeetje wat een gedoe bij het cwi zeg! Maar ik vindt dat je je niet hoeft te schamen hoor!!! Dus gewoon niet doen :naughty:
Net klaar met werken en morgen vroege dienst. Daarna naar de vk en … ik zie er heel erg tegen op.
Niet om naar de vk te gaan maar omdat ik de resus d injectie moet halen en daarna moet bloedprikken. Ik ben vroeger altijd panisch geweest voor naalden enz… en vindt het nog steeds eng…Gelukkig gaat Johan wel mee…anders had ik het niet gedaan.
Ik ga ff neuzen in het showforum en dan zoek ik mijn bedje op!
Go Joli, go Joli, go Joli
:dance: vandaag is de grote dag! Staat er onder je banner!!! :dance:
Nou voorlopig gebeurt er op deze grote dag nog niks hoor!! Maar ik blijf Het zal toch heus wel een keer gaan gebeuren, hihi.
Vanmorgen naar de VK geweest en ze schatte dat beebje nu zo’n 3800 gram is. Maar dat is een schatting. Pf, 8 pond, dat klinkt zo groot! En als ze dan nog blijft zitten ook… maar ze komen er allemaal uit, zei de VK .
Ik probeer maar zoveel mogelijk m’n gedachte op andere dingen te richten, anders word ik helemaal gek van het wachten! Maar in mijn achterhoofd hoop ik toch dat mijn vliezen opeens breken of dat de weeen plots gaan beginnen! En wel vandaag :mrgreen: