Hoi,
Even een intiem vraagje, maar hoe doen jullie dat met het klussen? Houden jullie je vruchtbare dagen in de gaten en klussen jullie dan wat vaker?
Normaal heb ik rond 2 januari ongeveer mijn eisprong, alleen slapen we van oud op nieuw bij mijn schoonouders en moet ik 1 januari een slaapdienst gaan draaien, niet echt handig dus. Hopelijk zijn de komende dagen ook goed genoeg.
Danielle, beterschap!
Ik ga op oudjaar naar mijn schoonouders, mijn schoonbroers zijn daar dan ook, we blijven dan gezellig slapen. Op 1 januari moet ik een slaapdienst draaien, dus op nieuwjaarsdag verder geen plannen. Op 2 januari gaan we dan naar mijn ouders, daar blijven we dan ook een nachtje slapen.
Daantje, welkom!
Lynn, succes de komende periode. Ik zit nu in mijn klusweek, dus ik ga straks samen met je een spannende periode tegemoet.
Groetjes Saskia
He Danielle
Da’s toevallig een naamgenootje! Noem me voor het gemak maar gewoon Daantje…
Ik wil wel graag op de lijst hoor, ben 29 en het zal dan ons tweede kindje worden…
Over de trombose: hetzelfde verhaal als bij jou, ook geen medicijnen meer gelukkig, maar wel naar de gyn en in het zh bevallen bij een tweede.
Ook moet ik dan tijdens mijn zwangerschap prefentief gaan spuiten, maar dan niet met Innohep wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap ( en daarna ) heb gemoeten, maar met kleinere spuitjes van iets anders…
Hoe zit dat bij jou? De trombose kwam bij mij in de 30e week vd zwangerschap opzetten. Heb toen 4 dagen in het zh gelegen…
Omdat ik zo’n vreemde cyclus heb, varierend van 33-44 dagen klussen we maar gewoon onze hele vakantie… Met kerst begonnen en door tot???
Vind het wel weer heel spannend. Wat grappig is, we zitten nu in dezelfde klustijd als 2 jaar geleden toen ik zwanger ben geraakt van mijn zoontje.
Vanmorgen was ik opeens heel misselijk, maar dat zal wel van de honger zijn gekomen…
Misschien heb ik het gemist, maar gaan jullie nog wat bijzonders doen met Oud en Nieuw?
Wij gaan met zijn drietjes naar vrienden, dat doen we ieder jaar bij een ander stel. Jee bijna 2007, dan word ik alweer 30! Moet ik wel even aan wennen, maar het zal vast wel meevallen.
Dames, ik ga even shoppen, zoonlief slaapt lekker en papa is thuis…
Tot gauw, allemaal veel klusplezier1
Groetjes, Daantje
Dusss, er wordt overal druk geklust :mrgreen:
Veel plezier
Ja Sas, wij houden echt wel rekening met de dagen. Toen we net begonnen voor de 1ste helemaal niet hoor. Lieten het lekker op z’n beloop. Na iets van 8 maanden werd het toch iets serieuzer. Na nog veel langer ook temperaturen en nog later toch maar naar dokter en ziekenhuis. Daar is Morris ook ontstaan.
Maar da’s natuurlijk ons verhaal. Ken ook mensen bij wie het de 1ste maand raak was.
Omdat het toen zo moeilijk ging geven we onszelf nu een half jaar de tijd. Dan weer naar zh mocht het nodig zijn.
Vandaar dat we de vruchtbare dagen wel raak proberen te schieten
Je andere vraag over rozig slijm dat heb ik ook wel eens na een ongesteldheid. Dan denk je dat het over is en na het vrijen is er nog dat roze.
Betekent niks verder naar mijn idee.
Oud en ieuw komen vrienden hier. Vind het wel prettig dat Morris thuis is en in z’n eigen bed ligt. Geen idee of ie het eng vindt al dat vuurwerk.
vanavond feestje in Utrecht bij vrienden.
En natuurlijk welkom Daantje :mrgreen:
limburgh
haha, ja, daar zijn het dan ook sm’s voor toch
ja, kan me goed voorstellen dat je graag wilt laten zien wat voor mooi mannetje je hebt!!! maar eh, ik denk dat ze dat wel zullen zien hoor!!!
Nijn
ohhhhhhh jill weer heerlijk verwend, jippieee!!! hahaha, nog steeds last van je (.)(.) dank denk ik dat de ooievaar van sannon eerst even bij jou aanklopt hoor!!!
Saskia
jeetje… ik heb eigenlijk nooit echt last van gekke menstruatie. Bij mij gaat het gewoon goed en is het over dan is het over… ik durf er dus eigenlijk niets van te zeggen… maar klinkt spannend
haha, ja, sm is bij mij al zo ingeburgerd
oh, en over de klusdagen… ja, ik weet dondersgoed wanneer ik ongev. aan de gang moet. Maar omdat ik niet zo’n hele erge vrijert ben, valt het anders ook weer zo op he maar goed, ik hoopte door de pil dat mijn zin ook weer wat meer zou worden. Maar met die feestdagen. bleh…en al die zieken…
maar goed ik schrijf het niet op of zo. Ik moet wel zeggen dat ik het aardig kan onthouden ook wanneer ik wat voel en zo… ik reken dan wel uit wanneer mijn volgende cyclus steeds moet beginnen…
Danielle
heeee nu niet ziekjes worden!!! beterschap
Daantje
heeee gezellig kom er bij!!! jeetje dat is ook niet nix trombose! Joh… tis toch niet zo vaak in 1x raak, dus eh… haha, gewoon lekker doorgaan!!!
Tja, oud en nieuw… we wilden met zijn zesjes vieren (ik en zus en mannen + kids), maar mijn zusje wil heel graag bij mijn ouders. Den en ik hebben zoiets van, jeetje al weer gesleep met julian, eigenlijk niet zo’n zin in, maar ja, mijn ouders vonden het toch wel gezellig… en uiteindelijk heeft den een hoop vuurwerk gekocht tja… das ook niet leuk om maar met zijn tweetjes naar staan te kijken…
nou, mijn kwaaltjes zijn wel over… geen gevoelige .).) en gister zoveel zeur en kramp dat ik nu wel denk dat ongi er over 2 dagen aan zit te komen… waahhh
Dank je snoesje :-* :-* :hug: :hug:
who knows???
@daantje_77 wrote:
Over de trombose: hetzelfde verhaal als bij jou, ook geen medicijnen meer gelukkig, maar wel naar de gyn en in het zh bevallen bij een tweede.
Ook moet ik dan tijdens mijn zwangerschap prefentief gaan spuiten, maar dan niet met Innohep wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap ( en daarna ) heb gemoeten, maar met kleinere spuitjes van iets anders…
Hoe zit dat bij jou? De trombose kwam bij mij in de 30e week vd zwangerschap opzetten. Heb toen 4 dagen in het zh gelegen…
Bij mij kwam de trombose opzetten 1 week na de bevalling. De HA en het ZH hebben er een week over gedaan om erachter te komen wat ik had. Ik had het in m’n knie en in m’n lies van hetzelfde been. Ik had zo’n pijn, ik kon niet lopen, niet zitten niets meer. Alleen nog huilen. Ze gooieden het op spierpijn, ze hebben onderzocht of het een hernis kon zijn en weet ik wat allemaal. Ongelukkigerwijs kreeg ik die week ook een baarmoederontsteking. De pijn van m’n buik zal wel uitgestraald zijn naar m’n been zeiden ze toen. Uiteindelijk ben ik na een week tobben 's nachts op de 1e hulp beland (met een baby van 12 dagen bij me dus) en is er trombise geconstateerd. Ik ben niet opgenomen geweest (gelukkig) maar mocht thuis zijn als de HA iedere dag langskwam of contact had. Dat wilde de HA wel dus heb ik thuis uitgeziekt. Omdat ik geen BV gad mocht Lucas niet bij me blijven als ik opgenomen zou worden. Tja wie laat z’n kind van 12 dagen thuis achter, ik niet. Dus dat werd heel moeizaam thuis maar het is gelukt met veel hulp van vrienden/familie. Ik kon niet eens naar de magnetron lopen of Lucas pakken. Er was 4 weken lang iemand in huis die Lucas aan me gaf als hij gevoed moest worden, ze legden hem in bed, deden hem in bad etc. Eigenlijk een rottijd maar we zijn er doorheen gekomen.
Toen was m’n verlof voorbij en ging ik moeizaam weer aan het werk. Ik was net een beetje in het ritme en was inmiddels gestopt met de medicatie en toen werd ik niet lekker op m’n werk. Het was 7 maanden na dede 1e keer trombiose. M’n collega heeft me naar de dokter gebracht en ik bleek het weer te hebben. Toen mocht ik niet meer kiezen en ben ik opgenomen in het ZH. Ik heb er uiteindelijk 12 dagen gelegen. Best wel lang zonder kind. M’n man kwam wel op bezoek met Lucas maar dat is toch anders. Inmiddels ben ik weer gestopt met medicatie. Maar bij een volgend ZS dus weer onder controle. Ik hoef waarschijnlijk niet te prikken tijdens een ZS maar wel 6 weken lang erna. Ik hoop dat er geen herhaling is. Ik was tijdens m’n ZS ook erg misselijk en heb 2 x uitdroging gehad. De eerste keer daarvan heb ik ook in het ZH gelegen. 1 week. Ik duim echt op een ZH vrije ZS in het toekomst.
Zo het was een heel verhaal geworden…
Hoi,
Misschien ben ik wel raar hoor, maar nu sta ik er waarschijnlijk pas bij stil. Er zitten gewoon dagenlang zaadcellen in mijn lichaam die wachten op mijn eitje, best wel vreemd toch? :o
Gisteren kwam er een mannelijke collega op werk mij aflossen. Hij vroeg hoe het met me ging, dus ik zei dat het erg goed gaat. Vraagt hij of ik zwanger ben? Nee. Toen ik vroeg hoe hij daar bijkomt, zei hij dat ik gewoon zo straalde. Haha, ze moeten eens weten dat we bezig zijn.
Daantje, ik word in februari 27 en dat vind ik al eng dichtbij de 30 komen. Maarja, nu moet ik wel zeggen dat ik altijd heb gezegd dat ik voor mijn 30 mama wil zijn, dat speelt ook wel mee. Hebben we nog 3 jaar de tijd
Jacq, ik hoop voor je dat je nu zwanger wordt zonder medische poespas. Ik heb wel eens verhalen gelezen dat mensen bij de tweede wel ineens spontaan zwanger raken, ik hoop voor jou ook!
Snoesje, ik kan me voorstellen dat je nu even wat minder zin hebt met de feestdagen en al die zieken. In de zomer was ik even 2 maanden gestopt met de pil en toen ik weer aan de pil ging merkte ik wel dat mijn zin minder werd. Gelukkig heb ik weer vaker zin nu ik weer van de pil af ben!
Jammer dat je kwaaltjes minder zijn, maar ik blijf toch nog even voor je duimen hoor.
Groetjes Saskia
pffff de klustijd is hier volop bezig en ben zo benieuwd wat het resultaat zal zijn binnen ong. twee weken!!!
hopelijk mag ik een gelukkig jaar tegemoet met een buikje!!!
ook aan iedereen succes hier!!! mijn duimen draaien volop!!! :thumbup: :thumbup:
groetjes lynn mama van senne*
He Danielle, ( en de rest natuurlijk )
Wat een verhaal zeg! Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed afgelopen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je nu hoopt op een hele andere zwangerschap…
Mijn trombose zat al in mijn bekken, gelukkig kwamen ze er bij mij vrij snel achter wat het was.
Logisch dat je je kleine niet alleen thuis wilt laten, terwijl je net bevallen bent. Ik vind eigenlijk dat ze daar in het zh wat meer rekening mee moeten houden. Tuurlijk is je gezondheid belangrijk, maar je wilt je baby toch ook niet gelijk al moeten missen dan?
Robbin heeft 2 weken in het zh gelegen na de bevalling vanwege een moeizame start en ik heb de hele kraamtijd in het zh gelegen omdat ik hem niet alleen wilde laten. Na 8 dagen moest ik wel naar huis en moest hij nog een weekje blijven.
Echt niet leuk, ik hoop dat dat bij mijn volgende zwangerschap wel wat anders gaat. Heerlijk lijkt me dat als je de kleine gelijk de volgende dag al mee naar huis mag nemen.
Ik heb ook altijd geroepen heel graag voor mijn 30e moeder te willen worden, maar eerst moest vriendlief ( inmiddels manlief sinds 22 augustus dit jaar ) ook aan het idee wennen. Hij is nu net 26.
Gelukkig is het gelukt en hopen we nu op een volgend wondertje!
Mijn NOD zet ik maar op 18 januari, gebaseerd op mijn langste cyclus van 44 dagen. Als ik dan nog niet ongesteld ben, ga ik 21 januari pas testen…
Dat is de datum waarop ik 2 jaar geleden bij Robbin ook positief heb getest. Ook, stel dat ik zwanger zou zijn ( zal wel niet, direct de eerste keer ), ben ik dan al iets verder en heb ik iets minder tijd om me zorgen te maken of het dit keer wel goed gaat. Of klinkt dat gek?
Inderdaad een grappig idee dat de voorraad zaadjes aan het wachten is op het eitje! Of dat ze het al; zijn “besprongen”, haha!
Dames, ik wens jullie alvast een heel fijn weekend en een gezellige jaarwisseling en natuurlijk een heel gezond en gelukkig, vruchtbaar 2007!
Liefs, Daantje
hahaha sas, ja, als je er zo bij gaat denken, hihi… ze zitten in de startblokken!!!
Nou, bij nijn ook spannend, die heeft ook meer gevoel en zo…
jeetje wat een verhaal over die trombose. Laten we hopen dat jullie dit keer wel een onbezorgde zwangerschap, bevalling en na periode krijgen hoor!!!
ik kan er geen pijl op vastknopen. Ik moet zeggen, bij julian toen, kreeg ik ook pas nadat ik getest had gevoelige .).) weet dat ik steeds teleurgesteld was dat ik die dingen nog niet voelde, haha…
als ik uitga van 28 dagen, dan is morgen mijn nod. 3 jaar geleden (poe zolang al weer) had ik ook op 2 januari getest… best gek
nou, vanavond uit eten, ga zo even medium kijken, julian ligt lekker te pitten, ben ook bladerdeeghapjes voor morgen aan t maken, dus genoeg te doen. STraks op nina (nichtje) passen, julian laat ik daar achter, gaat uit logeren,
alleen even kijken wanneer ik mij ga omkleden. Straks maar…
daaag
aangezien mijn cyclus nog onregelmatig is wete ik mijn vruchtbare dagennog niet. Dus we klussen gewoon wanneer we zin hebben.
Wat een gedoe zeg met die trombose, ik ben maar weer eens extra blij met mijn vorige onbezorgde zwangerschap.
IEDEREEN ALVAST EEN FIJNE JAARWISSELING MORGEN
EN EEN GEZELLIG AVOND
TOEGEWENST VAN
ONS :hug:
Hoi,
Ik voel vandaag allerlei rommelingen, zoals steekjes in mijn buik en ook wat rugpijn, toch een teken dat mijn eisprong eraan gaat komen. Ik zit nu op dag 13 van mijn cyclus.
Lynn, ik hoop dat deze klusweek raak is geweest!
Daantje, mijn ex was ook 3 jaar jonger als mij, maar hij was ervan overtuigd dat hij nooit kids wilde. Nu heb ik een nieuwe vriend, hij is 30 jaar en hij wilt heel graag een kleine. Gelukkig, want ik ben echt helemaal gek op kinderen!
Snoesje, ik duim voor je de komende dagen!
Morgen kom ik nog wel op het forum kijken, maar voor degene die niet meer komen kijken:
Een fijne jaarwisseling! :**:
Groetjes Saskia
dank je wel sas!! enne, jij veel klusplezier (ondanks de drukte even toch een gaatje vrijmaken hoor!!!)
Sorry allemaal, ik heb niet helemaal bij kunnen lezen… wij komen net terug van een paar daagjes Stavelot (belgische ardennen).
Het was helemaal geweldig!! We zijn heerlijk uitgerust. We hadden een prachtig hotel. (laatste nacht wel weinig geslapen door een vleermuis in de kamer :wall: , dat was wat minder hahha maar daar heeft t hotel niets mee te maken natuurlijk!)
Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal!!
Wij hebben wel wat geklust de laatste dagen, maar aangezien ik niet weet wanneer mijn eisprong komt, weet ik nooit wanneer de vruchtbare periode is… we zien het wel!
Hebben jullie nog leuke tips voor oud en nieuw?
hallo,
leuk dat je naar de ardennen kwam, stavelot is wel mooi he, zijn jullie ook naar coo geweest? ook mooi he, hier ook wat geklust deze week hopelijk brengt het wat op he!!! en mijn duimen draaien voor jullie allen!!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
groetjes lynn mama van senne*
Hoi,
Wat ben ik moe zeg, die ochtenddiensten vallen me altijd zwaar. En nu wordt het vandaag natuurlijk een lange dag, dat zal wat worden…
Snoesje, we blijven bij mijn schoonouders slapen, dus we moeten wel erg stil zijn, haha. Volgens berekeningen heb ik op 2 januari mijn eisprong, dus zou morgen mijn vruchtbaarste dag zijn, daar moeten we inderdaad wel even een gaatje voor vrijmaken.
Fioon, lekker zeg, er even tussenuit! En een vleermuis op de kamer, hoe hebben jullie die verjaagd?
En als je niet weet wanneer je vruchtbare periode is, dan moet je gewoon na je ongesteldheid om de dag klussen, zal je mannetje leuk vinden, hihi.
Lynn, jouw actieve week is achter de rus, nu is de spannende week aangebroken, ik duim voor je!
Groetjes Saskia
Iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst. Dat het voor iedereen maar een vruchtbaar jaar mag worden!
Hierbij wat hormoontjes voor iedereen :: :: :: :: :**: