@ Venix, welkom! Ik zou zeggen, stel je zelf voor!
Ik ben Sabje373(Nick), 27 jaar, en wij gaan bezig voor ons 1e kindje. Heel spannend! 15 januari was ik ongi nadat ik met de pil ben gestopt, dus vanaf toen begonnen. Eerste maand was nog niet raak zoals je ziet, maar was ook te mooi om waar te zijn.
Hoe gaat het met alle andere dames?
Karen Marieke: hoe voel je je?
Ilse: besef je het al?
Robin, hoe gaat het met jou?
Tijgertje, leuk zeg een naaimachine! Wat ga je maken? Hoe vindt je dochter de trampoline? Gebruik je zelf al foliumzuur?
Hier ben ik weer online. Het beeldscherm van mijn laptop is zo goed als kapot. Ik moet elke keer het scherm vasthouden wil ik mijn muis kunnen bewegen of überhaupt iets kunnen typen, heel irritant. Maar ja, zo’n telefoon waar je van alles mee kunt is ook ideaal, maar gewoon niet als je wat meer te typen hebt.
En aangezien ik nog steeds werkloos ben, koop ik niet zo even een nieuwe. Daarvoor vindt ik ze nou net iets te duur, helemaal omdat de laptop verder nog prima werkt. Dus nu gister een beeldscherm opgehaald, aangesloten op de laptop, en nu kan ik alles weer!
Nog even over mijn cyclus… Ik dacht dat dat 29 dagen was, maar volgens mij is dat gewoon keurig 28 dagen… 15-01 was ik ongesteld, 12-02 weer. 11-02 was dag 28, dus dan is 12-2 dag 1. Dat maakt dus een cyclus van 28 dagen. Of zit ik nu heel verkeerd te denken?
Ik ben Venix (tenminste hier op het forum) en word volgende maand 30. In mei 2011 heb ik een miskraam gehad omdat bij de 12 wk echo het hartje niet meer klopte (wat het bij 7 wk wel deed). 11 februari 2012 positieve test van wat nu onze dochter van 16 mnd is. Nu dus bezig voor een brusje. Heb het idee dat ik vandaag ongi ga worden (als ik me buik zo voel) dus dan kunnen we gaan uit rekenen wanneer we moeten klussen.
2 dames al zwanger las ik ?? Spannend !!
De rest van de dames natuurlijk veel succes ! Hopelijk is het bij ons allemaal snel raak.
Sabje irritant zo’n defect scherm.
@venix welkom en schrijf maar lekker mee.
En heel veel succes en zet hem op
@sabje o das wel lastig ja. Maar wel fijn dat he nu weer lekker kan typen.
Gelijk een mooi lang verhaal ik houd ervan
Hoe ik mij voel???
Misselijk gauw geïrriteerd geen zin in aanhankelijkheid zere borsten kortweg echt zwanger hihi
Moet echt best vaak eten. Merk gelijk wanneer ik weer moet eten word acuut misselijk.
En idd hoe gaat het met de andere dames.
Hier strakkies samen met manlief week boodschappen doen. Vanavond taart maken mijn ouders vieren morgen hun verjaardagen samen.
Doen jullie nog aan Valentijnsdag?
Wij niet hoor. Vinden het maar niks. Hihihi
Valentijnsdag vind ik voor iedereen persoonlijk… bijvoorbeeld trouwdatum ofzo. Al kon ik het niet laten om voor ML toch even een kaartje en chocolaatjes te halen.
Oh, hier geen valentijn hoor, commercieel gedoe. Nee, wij doen er allebei niks mee.
Haha, echt zwanger dus KarenMarieke. Ach, het hoort er allemaal bij he! Laten we het zo zeggen, het is voor het goede doel!
Idd alles voor het goede doel. Maar fijn is anders hihihi
Hier weer heerlijk olympische spelen aan het kijken. Vind dat echt zo leuk.
Wat dat betreft niet vervelend dat ik in de ziektewet zit.
@ Ilse Gefeliciteerd :dance: heerlijk nieuws voor jullie.
Twee dames zwanger goed bezig.
Ik heb nog nooit van Tarwekiemolie gehoord. Slik al wel paar maanden foliumzuur.
@Venix welkom klets gezellig mee.
@sabje, wel fijn dat je regelmatig bent. Ik heb 38 dagen, best lang hoor
@ Karen, je bent goed bezig met ons lijstje, toppie. Lekker taart, feliciteer je ouders van me morgen. veel plezier xx
@ Tijgertje, leuk een naaimachine. ik bewaar wel stoffen enzo om OOIT ook een keer wat te proberen. Maar dat gaat nog wel even duren, nu geen tijd succes we zien graag in ons foto topic wat de resultaten zijn :lol:
Hier weer het een en ander ingepakt. Mensen geregeld voor volgende week zaterdag om te helpen met verhuizen
:dance: :dance: :dance: spannend. Intussen probeer ik ook huiswerk te maken en theorie voor afstuderen door te nemen. Maar het wil nog niet echt. :x we gaan gewoon stug door…
Verhuiskaartjes liggen klaar om op de post te gaan. Nu komt wel dicht bij, echt zin in. Donderdag tekenen en sleutel en dan aan de bak. Tussen alle bedrijven door ook nog (volgens berekeningen) mijn ‘piek’ van de week…
Dames prettig weekend
Robin drukte zeg
Hier ook bezig met verhuizing al duurt het nog even voor we echt de sleutel gaan krijgen. Ze gaan met ongeveer 3-4 wk bouwen. Dan hopelijk 2e helft van juni de sleutel.
Tarwekiemolie nog nooit van gehoord. Als ik het zo lees om je cyclus regelmatiger te krijgen. Dan heb ik het hopelijk niet nodig. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen elke maand cyclus van of 28 dgn of 30 dgn.
Hier sinds 4 wk aan de mamacompleet met omega3. Dus extra foliumzuur maar meer omdat ik erg moe blijf sinds de geboorte van mijn dochtertje. Kon dus geen kwaad om alvast te beginnen aangezien de plannen er al waren om deze maand te proberen voor een 2e.
@ Robin spannend he meid. Zelfs ik vind het wel spannend.
En gewoon lekker pieken geeft ook wel wat inspanning tussen het werken door. Hihihi
Ik zal manlief nig ff vragen of hij nog kan die zaterdag.
Zitten alleen wel met afzwemmen van noëmi.
Zet hem op meid je kan het. En bellen he als je dat even nodig hebt.
Of als ik wat moet doen eten koken of wassen of wat anders.
@venix misschien merk je het wel, de anderen weten het al maar Robin en ik zijn hele goede vriendinnen van elkaar. Dacht zeg het maar ffies.
We hebben het even geheim gehouden hier maar dat wouden we allebei niet meer.
Venix Welkom !
Robin succes met de drukte , verbouwen , verhuizen…
Sabje gelukkig dat je nu weer normaal op de laptop kan…
Hier ook al bezig met foliumzuur , heb nu alleen foliumzuur. Voor J had ik een tablet waar van alles inzat , maar die waren zo groot en had moeite om ze weg te krijgen…
De trampoline is in de tuin, maar we moeten nog even het veiligheidsnet er om maken. Ze wil wel graag springen… Helaas regende het ook dus kon ze hem nog niet testen…
Ik wil speenkoorden, knuffeldoekjes , deurhangers , haarknipjesborden gaan maken… Zodra er iets af is kom ik showen…
Tijgertje leuke dingen komen voorbij. Super maakt me nieuwsgierig
O en logisch dat je meisje nu al wil springen maar idd veiligheid voor alles.
Ik ben begonnen met foliumzuur slikken toen ik merkte dat ik zwanger was. Was er gewoon nog niet asn begonnen omdat we er ook nog niet echt mee bezig waren.
Dus nu standaard s ochtends een tabletje.
Elke ochtend krijgen de kids een vit tablet en zeggen zei tegen mij mama jij ook een tabletje. Zo leuk. Zo vergeet ik de kinderen niet en zij helpen mij heerlijk.
Nu lekker in mijn bedje. Lig er anders nooit nu al in, maar ik ben best behoorlijk moe de laatste dagen.
Karenmarieke leuk hopelijk snel samen zwanger
Tijgertje leuke ideetjes wat je gaat maken. Ben nu al nieuwsgierig
Hier gister ongi geworden dus nu kan ik echt gaan tellen, Heb een ticker ingesteld op 29 dgn omdat ik dus of 28 had of 30. Dus zit er nu tussenin en merk het wel.
@Robin, je bent er maar druk mee zeg met verhuizen en afstuderen! Probeer je wel een beetje rustig aan te doen? Loop jezelf in ieder geval niet voorbij. Ik weet nog hoe gestrest ik was toen we moesten klussen in het nieuwe huis en verhuizen… Niks voor mij. Was blij toen we over waren.
@Venix: jij ook al verhuizen! Spannend zeg. In juni de sleutel, maar dan kun je je nu al wel vast voorbereiden. Lekker vast in voren shoppen
@KarenMarieke: Je schreef dat jullie bewust de vriendschap ff stil hebben gehouden, maar dat had toch helemaal niet gehoeven! Ik vind het juist wel grappig en leuk! Gezellig toch dat je samen kunt kletsen Wat handig dat je kinderen je helpen herinneren aan het foliumzuur. Hier schiet het er nog wel eens bij in :silenced:
@Tijgertje: Je hebt leuke ideeën over wat je wilt gaan maken allemaal. Daar wordt je nog druk mee! Succes! Ben heel benieuwd naar de foto’s! Leuk zeg dat je meisje zo enthousiast is over de trampoline, jammer dat ze er nog niet op kan! Ik ben het met KarenMarieke eens, veiligheid voor alles!
@Venix: jij ook een ticker! Leuk. Hopelijk heb je gauw een positieve zwangerschapstest in je handen.
Hier heb ik mijn ticker toch maar weer aangepast aan 28 dagen. Gewoon omdat mijn cyclus ook 28 dagen was.
Ook hier lekker aan het knutselen. Ben aan het bordur.en. Een A.B.C. van Ma.x Veld.huis. Maar een hels, groot karwei. Ben er al ruim een jaar mee bezig, maar nog niet op de helft. Tegen de tijd dat ie klaar is zal ik wel ff een foto plaatsen…
Hier is vriendlief aan het werk dus lekker het huis voor mezelf. Zo ff boodschappen doen en dan lekker niks. En me voorbereiden op maandag! Zin in.
Inderdaad Sabje… Enige nadeel is alleen dat ik niet heel veel ruimte heb om dingen op te slaan. Daarom gaan we ook verhuizen.
Voor de kamer van mijn dochtertje hebben we bijna de dingen voor haar nieuwe kamertje in huis. (behang en lamp en schilderijen).
Voor de nieuwe babykamer hebben we ook al de dingen gehaald. Wil een nijntje kamer gaan maken en zag een hele leuke lamp die ik ga namaken. Daar hebben we de spullen ook al voor in een doos zitten.
De trampoline staat ! Ze heeft er ook al op gesprongen, was gelukkig droog. Ze is er blij mee !
Venix Ook aan de knutsel voor de babykamer , leuk !!
Hier net spulletjes besteld voor de speenkoorden. Dus als dat binnen is, kan ik aan de slag…
Vriendlief is bezig met een keukentje aan het maken voor Fleur ( voor der verjaardag) Dan kan ik morgen alvast onderdelen in de verf gaan zetten…
Dus we zijn hier lekker druk bezig…
Hallo dames…
op de een of andere manier heb ik nog wel een abbo op deze tooic maar kreeggeen mails meer… hmm vreemd…
dus even snel proberen bij te praten…
nieuwe dames welkom! Op een ‘vruchtbaar’ contact.
alweer een zwangere gaat lekker hier! :dance:
naaimachine, hier ook pas een eentje. Nu hard aan het werk met een carnavalspakje voor mijn dochter. Hele dikke stof…dus niet echt een makkelijke eerste project…maar goed hierna wordt het vast makkelijker haha
hoe is het met de klussende dames (en dan bedoel ik klussen in de letterlijke zin van het wordt niet de kok ‘klussen’ :silenced: )
Verhuizen…ik wilde dat ik mee kon praten op dat topic…hier al ruim 3 jaar ons appartement te koop staan…wordt langzaam erg vol met speelgoed en zou heerlijk zijn om de hond en/of Esmée af en toe even een tuin in te kunnen schoppen… hopelijk dit jaar
vitamines, hier folium zuur vanaf het stoppen met de pil. Bij Esmée mama en baby vitamines en nu gewoon total 30 aangevuld met een foliumzuur tablet. Baad het niet…
ik ben vast een helehoop onderwerpen vergeten, sorry
hier druldrukdruk… zoeken naar een nieuwe baan, jarig geweest, onze beide verjaardagen gevierd (manlief is morgen jarig) druk met huishoude, Esmée en werk…pff vandaar de weinige reacties, het lukt me soms wel om even sne, te lezen (tenminste toen ik nog mails kreeg heet dat :naughty: )
Maar vaak niet de tijd om te reageren, sorry…
hier moet langzaam weer aan de ‘klus’ gegaan worden willen we deze maand kans op succes hebben…verder maar even afwachten hoe het deze maand gaat met cyclus duur… en daarnakijken we of we verder gaan.
@Kimstroom, leuk dat je er weer bent Een carnavalspakje, leuk hoor. Wat voor carnavalspakje maak je? Vervelend zeg dat jullie appartement al zo lang te koop staat… De huizenmarkt schijnt wel weer te verbeteren, hopelijk heb je dan inderdaad dit jaar resultaat. En ook al op zoek naar een baan las ik. Hier net zo… Still going on. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Succes met klussen deze maand
Ik ben een berenpakje aan het maken. We hadden een nog een beren pak voor ons zelf dus nu ook eentje voor de kleine aan het maken…
lijkt alleen makkelijker als het is :silenced:
@kimstroom o das balen dat je geen berichten meer kreeg.
Maar jullie appartement al zo lang te koop balen zeg.
En bezig voor carnaval. Leuk.
Ik doe niet mee aan deze feestgekte.
De betekenis van waar carnaval voor staat is volledig weg. Het gaat bij de meesten alleen maar om feesten en zuipen.
Het is ook een katholiek feest
Hier gaat het met het klussen goed.
We zijn echt sl heel ver in de keuken. De nieuwe keuken kan/mag komen maar helaas moet nog ff wachten. We denken er nu over om het oude keukenblok even om te draaien zodat we de muur waar de oude keuken tegen aan staat al mooi strak te maken.
Maar dat is nog ff een keus die we moeten maken.
Kimstroom : succes met het maken van het berenpakje, kom je hem showen als je hem af hebt ?
Karen: Wat lekker dat jullie al zo ver zijn met de keuken, succes met wachten op de nieuwe …
Ik ga een foto plaatsen in het showforum …