Oh Belly en Bigsby :hug:
Noémi, :-* Hoe is het met jou en je kleine man? :inlove:
Noemi: nee 2 weken daarna moeten we bij de ha terug komen, dan horen we de uitslag en wat er verder gaat gebeuren.
Noemiiiiiii: hoe gaat het? :-*
Krijg zojuist smsje dat mijn collega/vriendin zwanger is! Hoe erg ik het haar ook gun…Het steekt wel een beetje 2 rondes heeft ze erover gegaan :shock:
pfff dat is pijnlijk zeg! :hug:
Tuurlijk gun je het haar maar je wilt zelf ook zo graag!
Ja en ze is echt een schat…Ben echt blij voor haar…Voel me gewoon een beetje schuldig dat ik er jaloers op ben :shifty:
Niet schuldig voelen hoor! dat is toch een normale reactie :hug:
zo gelijk ff het lijstje weer bijgewerkt
Nu ga ik ff lekker tv kijken, fijne avond en tot morgen maar weer :-*
Ja ik ga lekker douchen en dan op tijd naar bed…
Weltrusten meid! Tot morgen! :-*
@Belly wrote:
Ja, ik hoop zelf eigenlijk dat er niets ernstigs is en dat we niet de MMM in moeten(wil niemand voor het hoofd hiermee stoten!) maar hub is daar nog lang niet aan toe. Afgesproken is dat we mijn onderzoeken afwachten en dan afhankelijk van wat er moet gebeuren, het nog een jaar proberen. We gaan dan opnieuw praten…
Ja weet je wat het is…Ik vind dat als je de eerste afspraak bij de huisarts al maakt ivm vruchtbaarheid dat je dan eigenlijk al een beetje in de MMM zit…
Vanaf dat moment kies je er bewust voor om verder te kijken waarom je niet zwanger kán raken.
Volgens mij vroeg je je ook een beetje af wat je kan verwachten als je doorgestuurd wordt.
Ik kan je in het kort wel vertellen hoe het bij mij gegaan is;
- doorverwijzing door huisarts
- diezelfde dag nog gebeld door het ziekenhuis voor een afspraak bij de gyn en kreeg ik te horen dat ik een aantal formulieren thuis kreeg gestuurd die ik de eerste afspraak ingevuld mee moest nemen.
- na 3 weken de eerste afspraak waarin ik die formulieren moest geven en ze aan de hand daarvan een aantal vragen gingen stellen.
Er werd gelijk een uitstrijkje gemaakt ivm SOA`s en in mijn geval PaP.
Er werd getoucheerd hoe mijn baarmoedermond was/lag en hoe mijn baarmoeder en eierstokken aanvoelden.
Ik kreeg de opdracht mee om bloed te laten prikken op de 3de dag van mijn menstruatie en Hub kreeg een formulier mee ivm zaadonderzoek.
- na 1,5 maand de uitslagen van de onderzoeken en een baarmoeder echo.
Het verdere verhaal weet je inmiddels.
Wat ik ermee probeer te zeggen is dat er dus bij mij direct stappen genomen werden dmv onderzoeken op de eerste afspraak al!
En dat een zaadtest één van de eerste testen zijn die genomen worden omdat het gewoon veel makkelijker is om vast te stellen of het probleem eventueel bij de man ligt.
Onderzoeken bij een vrouw zijn gewoon ingewikkelder.
Je moet je voorstellen dat jij namelijk allemaal onderzoeken zal gaan krijgen om wat dan ook vast te stellen terwijl er met één simpel onderzoek vast te stellen is of het uberhaubt aan jouw lichaam ligt…en dat is een zaadtest.
Nu is het natuurlijk wel zo dat het in elk ziekenhuis weer anders werkt en dat je van te voren aan kan geven tot hoe ver je zelf wilt gaan (met betrekking op die eventuele zaadtest bijvoorbeeld).
Ik hoefde ook geen temp. curve bij te houden aangezien mijn cyclus zó verschilt, dat dat al niet haalbaar was.
Maar een curve bij gaan houden is wel één van de eerste dingen die er normaal gesproken van je gevraagd wordt. En dat is natuurlijk vrij onschuldig.
Maar jij had ook ovulatietesten liggen toch?
Spannend allemaal hoor meis!
Bigsby; :hug: :hug: :hug: , balen met de hoofletter B
Waarom duurt dat allemaal zo lang met die zaadtest?!
Het is echt een kwestie van het juiste formulier meenemen naar het lab in het ziekenhuis en zorgen dat hub doet wat hij moet doen (oké…dit klinkt makkelijker dan het waarschijnlijk is voor een man :mrgreen: ).
Elle; :dance: :dance: :dance: Gevonden!
Ik heb nooit zo die link gelegd met de gevoeligheid van mijn borsten en mijn eisprong :think: .
Ik heb er namelijk nu al zon 3 dagen last van incl. mijn onderbuik (ik had eerder het idee dat ik ongesteld moest worden.<br /> <br /> Ik ben ondertussen begonnen met de medicatie om een menstruatie op te wekken (had geen zin om weer af te wachten op een menstruatie aangezien dat nog wel even kan duren).<br /> Op de 3de dag kan ik dan beginnen met Clomid en hopen op een eisprong op dag 12-15... :pray: .<br /> Ik heb er echt een heel goed gevoel over aangezien ik al eerder zwanger ben geworden bij celeste toen ik blijkbaar wél een goede eisprong heb gehad. Mijn lichaam weet wat
ie moet doen lijkt mij.
Even heel wat anders…het is hier echt noodweer!
Nou ja, vanmiddag dan.
Alle wegen rondom de Zaanstreek (waar ik dus woon) zitten vast. Files van 40 km.
Mijn stiefvader zit al vanaf 17.00 uur in de auto en is pas 7 km opgeschoten. Maar hij moet nog 28 km… :shock:
Bij ons achter is de brandweer bezig om autos de brug op te duwen die vast zijn blijven steken.<br /> Hub kwam hier niet eens de wijk uit omdat auto
s gewoon vast zitten in de sneeuw die op de straat ligt.
Ik hoop dat het morgen iets beter is aangezien ik in A`dam werk :roll: .
Hele fijne avond allemaal!
Judith, dank je wel! Ben ik erg blij mee! :-*
Ja, de zaadtest gaat het echt niet worden…dus we zijn echt afhankelijk van de onderzoeken welke ik zal ondergaan…Bedoel ook meer met MMM, de ivf of iui…Ik hoop dat het bij mij ook zo voorspoedig zal gaan als bij jou Al zou ik doodnerveus worden van dat wachten op de uitslag :lol:
Ik hoop voor je dat het gauw raak is!
@Belly wrote:
Judith, dank je wel! Ben ik erg blij mee! :-*
Ja, de zaadtest gaat het echt niet worden…dus we zijn echt afhankelijk van de onderzoeken welke ik zal ondergaan…Bedoel ook meer met MMM, de ivf of iui…Ik hoop dat het bij mij ook zo voorspoedig zal gaan als bij jouAl zou ik doodnerveus worden van dat wachten op de uitslag :lol:
Ik hoop voor je dat het gauw raak is!![]()
![]()
![]()
Graag gedaan hoor meid! Ik hoop dat ik het niet nog spannender maak voor je. Integendeel juist…ik hoopte dat je misschien wat rustiger werd als je weet wát je kan verwachten.
IVF en ICSI…Ik ben daar ook wel op teruggekomen.
Ik dacht een paar maanden geleden dat ik alles zou doen om zwanger te raken.
Na die doorverwijzing ben ik wat rustiger geworden en ben ik voor mijzelf toch wel tot de conclussie gekomen dat ik een heel leuk en fijn leven heb en het allerbelangrijkste…ik heb al een gezonde dochter en Hub al een gezonde zoon.
IVF en ICSI is dus niet aan mij besteed. Zo ver wil ik gewoon niet gaan.
Je hebt het zeker wat rustiger voor me gemaakt!
Ik doelde ook echt op de uitslag die je uiteindelijk van je pap en soa test gaat krijgen…daar zou ik doodnerveus voor worden…
Heb ooit in het verleden een aidstest gedaan…pff…die week was echt zenuwslopend :shifty:
Nou ik ben weer terug van het sporten hoor. Er was bijna niemand te vinden in de sportschool, terwijl bij ons de wegen redelijk begaanbaar zijn (hier is nog wel strooizout). Het laatste halfuur hadden we de hele zaal voor ons tweeën (ik sport met de buurvrouw). We waren maar niet naar zumba gegaan, omdat we allebei heel erg verkouden zijn en je moet daar wel echt genoeg lucht voor hebben. Nu gewoon gefitnest.
@bigsby; :hug: :hug: ook al verwachtte je het, het blijft niet leuk… hopelijk wordt je hub snel opgeroepen voor het onderzoek en komt er bij jullie ook meer duidelijkheid.
@judith; ik legde de link eerst ook niet, maar toen het steeds terugkwam ben ik eens gaan nadenken. Als ik erop google vind ik het ook terug.
de trein rijdt nog wel langs jullie (ik zat er vandaag nog in)
@belly; balen dat je man zich niet wil laten onderzoeken, maar je kunt hem moeilijk dwingen. :hug:
Nou meiden, ik kruip nog even lekker bij vriendje op de bank en dan lekker naar bed.
Elle, wel lekker getraind?
Ik ga ook mijn bedje opzoeken anders kom ik er morgen helemaal niet meer uit
:-*
@Elle wrote:
de trein rijdt nog wel langs jullie (ik zat er vandaag nog in)
S*hit :silenced: …geen reden dus om morgen thuis te blijven als ik er met de auto niet doorheen kom

Belly; Ja die PaP speelde nog wel aardig door mijn gedachten de afgelopen weken…stel je voor dat…
Maar die was dus prima.
En wat betreft die SOA test; die heb ik de afgelopen 3 jaar al 4 keer gehad volgens mij.
Dit ivm onverklaarbare buikpijn en dus die PaP controle in april en juli (toen deden ze die SOA test er tot 2 keer aan toe ook bij).
Daar was ik al helemaal niet bang voor.
Belly, aah, dat is niet leuk om te horen van je collegaatje. 2 rondes maar, dat is snel. Hoop echt dat het bij jou ook snel raak is hoor!
Bigsby, voor jou ook natuurlijk. Ben heel benieuwd wanneer jullie eindelijk de afspraak krijgen. Desnoods toch even een belletje hoor, straks is hij/zij het vergeten om de afspraak te regelen en dan ben je zo lang voor niets aan het wachten.
Judith, jij dus ook PCO. Ik ook en ben 2x zwanger geraakt met clomid.
Hoop dat het bij jou net zo goed aanslaat als het bij mij deed! :-*
Elle, haha, lekker privé fitness gedaan dus
Hier gaat alles goed. Het kleinste mannetje heeft alleen last van krampjes. Hoort erbij, maar het is zo sneu!
Pff…Ik heb buikpijn :shock: Heb maar weer een aleve feminax ingenomen…
Gelukkig is het bijna weekend! Morgen na het werk maar even boodschapjes doen want denk niet dat ik dit weekend de deur uit ga,Het wordt mij te koud en te glad…
Hoe gaat het verder met de dames hier?
Judith, jeetje wat ging dat bij jou allemaal snel :shock:
Enne goed dat je begonnen bent, des te eerder kun je beginnen
Hopelijk raak je deze keer gelijk zwanger
Noemi; arme kleine man, hopelijk gaat het snel weer over :hug:
Hij doet alles gelijk wanneer je bij hem bent dus ik denk niet dat hij het vergeten is.
Ik had een makkelijk dagje vandaag, we mochten niet boeken ivm nieuwjaarsafsluiting. We hadden ook verplicht betaald 2 1/2 uur vrij :dance: ik heb me toch leuke dingen gescoord in de uitverkoop :mrgreen:
enne ik heb lekker weekend :dance: ik heb altijd vrij op vrijdag :dance:
Oh lekker weekend! Ik hoef morgen maar een half dagje en dan heb ik ook weekend :dance: Heb weer allemaal gezeik op het werk, dus ben blij als alles voorbij is…Mij mogen ze wel een nieuwe co geven hoor :silenced:
Hoorde zojuist dat mijn zus ook gestopt is met de pil :wall: Vindt het niet zo handig van ze aangezien ze nu al niet rond komen elke maand…Maar wie ben ik… :shifty: