Dec2008/jan2009 stoppers # 5 hopelijk is dit ons jaar!!!

Jeetje wat is het hier rustig… :think:

Elle, Aapje en Bigsby…volgens mij zijn we nog maar met z`n 4en… :frowning:

Hoe is het eigenlijk met Aapje???

Hoe gaat het met je endometriose?

@Judith2 wrote:

Jeetje wat is het hier rustig… :think:

Elle, Aapje en Bigsby…volgens mij zijn we nog maar met z`n 4en… :frowning:

Hoe is het eigenlijk met Aapje???

Hoe gaat het met je endometriose?

Dat zou wel eens kunnen ja. Nou, das toch ook gezellig? Volgens mij gaan wij gelijk op trouwens. Ik zit vandaag op dag 26. Ik heb trouwens vorige week gedroomd dat ik een positieve zwangerschapstest had, dus ik vind het wachten deze ronde wel spannend. Ik heb nog niet echt kwaaltjes, maar toch was deze ronde weer anders dan de vorige. Ik had een paar rondes achter elkaar ongeveer 2 weken lang gevoelige (.)(.), maar deze keer helemaal niet. Wel nu wat steekjes. Nou ja, er zit niets anders op dan geduldig :liar: :liar: :liar: afwachten.

Aapje heeft aangegeven dat ze hier niet meer mee komt schrijven, heel jammer!

Dus wij zijn nog maar met zijn 3e

Judith: ik ben blij dat je moeilijk afscheid van ons kan nemen :mrgreen: ik zou het jammer vinden als jij ook weg blijft!

@bigsby wrote:

Aapje heeft aangegeven dat ze hier niet meer mee komt schrijven, heel jammer!

Dus wij zijn nog maar met zijn 3e

Judith: ik ben blij dat je moeilijk afscheid van ons kan nemen :mrgreen: ik zou het jammer vinden als jij ook weg blijft!

Oh ja, dan zijn we écht nog met zn 3en hahahaha!<br /> Nou ik vind het wel gezellig hoor!<br /> Dat van Aapje heb ik volgens mij even gemist :think: .<br /> <br /> Elle; ja we gaan echt gelijk op ja. Ik zit nu op dag 27.<br /> Ik weet alleen al dat ik dus niet zwanger ben deze ronde, en weet ik ook niet wanneer ik ongesteld ga worden.<br /> Clomid heeft niet aangeslagen deze maand. Volgende ronde dus 100mg.<br /> Ennuh...geef mij ook eens zon droom :wink: !

Ik ga voor je duimen meid! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Judith hopelijk helpt een hogere dosis wel :hug:

Wij zijn net nog met Luca naar het zkh geweest, hij is vanmiddag gevallen tegen zijn hoofd. Toen wij weggingen is hij nog een keer tegen die zelfde plek gevallen, nou hij heeft me toch een grote bult :shock:

We hebben de arts voor de zekerheid maar ff laten kijken, gelukkig is volgens hem alles goed.

Maar nu gaat hij weer niet slapen, elke dag het zelfde gezeur: nog een slokje water, nog eeen knuffel, nog een kusje :roll: en maar brullen als we weer weglopen :roll:

En ik ben al blij als we s’avonds eens rustig kunnen zitten, heb je ook nog een peuter die weigert te gaan slapen :twisted:

Och jee Bigsby dat is ook wat dat niet willen slapen. Ik ken dat helemaal niet maar ik kan me voorstellen dat je ook weleens rustig op de bank wilt neerploffen!!!

Gelukkig was wel alles goed. Hij zal nog wel even last hebben van de bult.

Lekker omtstuimog kunnen ze zijn he

Hoe gaat het verder met jullie hier??

Ik blijf jullie van een afstand volgen hoor!!!

Bigsby; Jeetje dat is schrikken zeg… :frowning: !

2 Keer op dezelfde plek? 1 keer is al erg genoeg toch?

Moet je hem vannacht nog wekken?

Je hebt het consultatiebureau er toch ook al eens bij gehad ivm dat slapen?

Ik heb toen met celeste een gesprek gehad met een jeugdverpleegkundige. Zij heeft mij toen een boekje gegeven om in te lezen en die tips/verhalen hebben mij toen wel heel erg geholpen. Sterker nog, Celeste was 2 weken na dat bezoek van haar inslaap probleem af.

Maar het nekt je wel hoor! Poeh wat werd ik daar gefrustreerd van zeg… :silenced: . En dat voelen die kleintjes ook nog eens enorm goed aan.

Celeste moest ook altijd nog even wat. Even drinken, even nog een verhaaltje, even nog praten…en als dat niet gebeurde omdat de maat vol wat huilde ze zichzelf helemaal hysterisch (tot spugen aantoe).

Ik heb op een gegeven moment bij haar op de vloer gezeten totdat ze sliep. Eerst met het licht aan, daarna met het licht uit, daarna met mijn rug naar haar toe en op het laatst uit het zicht van haar maar wel nog steeds in haar kamer. Maar constant zonder iets te zeggen en zonder ergens op te reageren.

Ik vertelde haar ook van tevoren hoe we het gingen doen. IK had de regie in handen, niet zij! Maar nog wel steeds in haar buurt, en ook dat wist ze.

Wat ik ook meegekregen heb was dat ik Celeste overdag nóg meer moest aanmoedingen en haar gedrag moest belonen door heel blij (tot overdreven aan) en enthousiast te reageren.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.

Sterkte meid want het is écht slopend! :-* :hug:

Huh? Ik weet van niks! Wil graag mee blijven schrijven hoor!

Het is inderdaad wel een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, maar heb het erg druk gehad. En hoe drukker ik het heb, hoe beter het is voor mij omdat ik dan niet loop te piekeren…

Het ging de laatste 2 weken echt even helemaal in sneltreinvaart hier.

Ik werd op 2/2 gebeld dat ik op 4/2 de kijkoperatie had, en die is me niet meegevallen, op 10/2 heb ik de uitslag gekregen.

Het is inderdaad Endometriose, dus het heeft nu in ieder geval een naam, en we kunnen nu vanaf dit punt verder.

De behandeling begint binnenkort. Ik krijg eerst 1 injectie met werking van 1 maand, en als ik daar goed op reageer dan krijg ik er nog 1 voor 3 maand, en deze gaan ze daarna nog een keer herhalen. Die injecties bevatten hormonen die mijn menstruatie helemaal stilleggen, waardoor ik in feite in de overgang kom, met natuurlijk ook kans op alle daarbij horende klachten, heel leuk als je 30 bent.

Na die periode gaan ze ervan uit dat alle stollingen en verklevingen in mijn buik verdwenen zijn, dus dat alles weer helemaal schoon is van binnen, ze hebben wel ontdekt dat 1 eileider in ieder geval wel toegankelijk is, die andere was niet duidelijk, daar zaten nu een heleboel verklevingen voor, maar misschien dat die straks ook weg zijn.

Als het goed is komt dan de cyclus ook weer op gang en dan zou ik ook wel gewoon zwanger kunnen raken. Maar het belangrijkste is dat ik geen pijn meer heb, en weer een normale menstruatie. Is toch echt niet leuk als je bijna 3 weken per maand last hebt van bloedverlies. We hopen maar dat dit inderdaad zo gaat zoals ze verwachten, dan komt het allemaal wel weer goed. Ooit.

Nou ja, we zullen het wel zien hoe het loopt. We gaan er gewoon voor!

Helaas zit zwanger worden er voor mij voorlopig dus even niet in, maar ik blijf wel met jullie mee lezen als het mag, en natuurlijk blijf ik duimen voor jullie!

Sorry voor dit ego berichtje, maar ben momenteel nog een beetje ondersteboven van alle info uit het ziekenhuis. Ik was net even hier aan het lezen en toen zag ik staan dat ik niet meer mee wou schrijven, dus vandaar dat ik even snel reageer…

Ik kom zo snel mogelijk weer even spieken hier!

:-*

Lekker handig :silenced: :lol: .

Oh meis dat zal niet leuk geweest zijn om terug te lezen!

Maar het geldt nog steeds hoor…hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Maar ik kan begrijpen dat je na dit bericht n.a.v. de uitslagen niet heel erg actief mee gaat schrijven.

Ik vind het fijn voor je dat je nu weet wat het is maar ook spijtig dat je je wens nog even uit zal moeten stellen.

Gelukkig is er het vooruitzicht van een periode zonder pijn en bloedingen, want dat zal best wel heel heftig zijn zoals je het al omschreef.

Ik persoonlijk zal het fijn vinden als je ons een beetje op de hoogte houdt hoe het met je gaat. Gewoon puur uit interesse. Of je medicatie aanslaat etc.

Maar wil je ook niks opleggen hoor meis. Als je lekker even wilt komen beppen ben je welkom!

Zoals je al hebt kunnen zien is het groepje klein geworden. Heel goed natuurlijk want dat betekend een hoop zwangeren :wink: .

Jammer genoeg voor alle overgebleven meiden belanden de meeste van ons in de mmm.

Nogmaals heel veel sterkte de komende maanden voor jullie en ik hoop dat de medicatie goed aan zal slaan zonder al teveel vervelende bijwerkingen!

Hoi meiden,

Ik ben er ook nog hoor. Ik ben wel druk momenteel, dus heb niet altijd puf om mee te schrijven, maar ik lees hier wel (kan toch niet zonder jullie). Ik probeer wel wat te minderen om wat minder met zwanger worden bezig te zijn. Ik ben nog niet ongesteld, zit vandaag op dag 30. De test die ik vanmorgen heb gedaan was wel negatief. Dus nu maar afwachten en als ik over en paar dagen nog steeds niet ongesteld ben nog maar eens een testje doen.

@aapje; klinkt heftig allemaal, maar het is voor een goed doel. Hopelijk levert het uiteindelijk het zo gewenste resultaat op.

@judith; hoe is t bij jou? Al :evil: :evil: te bekennen?

@bigsby; hoe is t nu met Luca z’n hoofd? Is de bult al iets geslonken?

Sorry Aapje, ik dacht dat jij diegene was :oops: :oops:

Ik ben dus in de war met iemand anders :oops: :oops:

Fijn dat het in iedergeval een naam heeft, hopelijk mag je snel weer verder met zwanger raken :hug:

Ik kan me voorstellen dat je nu ff helemaal onderste boven bent van al dat nieuws :hug:

Hopelijk kom je ons af en toe toch ff op de hoogte houden van hoe het met je gaat?

Slik :shifty: ik mag vrijdag al naar de gyn :shock:

Ik kreeg gister bericht, ik had verwacht dat ik minstends een maand moest wachten!

Verder gaat het met Luca goed, zijn bult was de dag daarna al een heel stuk minder. Het is nu bijna weg, met dank aan de vallen en builen creme :lol: :lol:

Hoi

Geeft niet hoor Bigsby! Hoe is het nu met Luca, heeft hij nog veel last van de enorme bult? Wat een leuke foto’s van Luca trouwens, met de klei!

Ik denk trouwens dat je in de war bent met onze Belly… Weet niet of ze nog meeleest, maar wil haar graag sterkte wensen!

En Judith, haha, dus jij kan ook niet zonder ons, ik ken het gevoel. Heb hier nu ook niks te zoeken eigenlijk, maar toch. Ik las dat bij jou de clomid nog niet het gewenste resultaat geeft? Volgende ronde gaat het vast beter!

Elle, ik hoop dat jou droom van die positieve test ook echt uitkomt deze ronde. Hoe voel je je? Nog geen duiveltjes in aantocht? Heel erg spannend hoor!

Getty hoe is het nu met jou, al 30 weken zie ik?

Alina wat een snoepie is jullie meisje!

Ben wel blij dat ik hier zo af en toe mijn verhaal kwijt kan. Bij mijn vrienden en familie kan dat ook wel, maar dat is toch weer anders, die zijn er natuurlijk ook niet zo mee bezig.

Dank jullie wel voor alle lieve woorden!

Aapje

Aapje: ik ben blij dat je toch ff met ons komt praten :-*

Ik denk ook dat het makkelijker is om hier je verhaal te doen dan bij je familie. Als ik na mezelf kijk vind ik het makkelijker om mijn gevoelens op papier te delen, maar ja dat verschilt natuurlijk per persoon :wink:

@bigsby wrote:

Aapje: ik ben blij dat je toch ff met ons komt praten :-*

Ik denk ook dat het makkelijker is om hier je verhaal te doen dan bij je familie. Als ik na mezelf kijk vind ik het makkelijker om mijn gevoelens op papier te delen, maar ja dat verschilt natuurlijk per persoon :wink:

Ik vind het op papier ook makkelijker hoor. ik hoop ook echt dat ons clubje hier een beetje standhoudt, al is t nog zo uitgedund.

@aapje wrote:

Elle, ik hoop dat jou droom van die positieve test ook echt uitkomt deze ronde. Hoe voel je je? Nog geen duiveltjes in aantocht? Heel erg spannend hoor!

Nee, nog steeds geen duiveltjes, ook geen ongesteldheidskramp. Wel af en toe steekjes in mijn borsten. Ik heb gisteren getest en die test was negatief. Het kan natuurlijk dat mijn cyclus nu weer afwijkt (zie onderschrift, t was niet erg regelmatig), maar de laatste rondes was hij wel netjes. Misschien heb ik wel iets te vroeg getest en was mijn eisprong later dan ik dacht. Ach, er zit niets anders op dan maar gewoon geduldig :liar: :liar: :liar: afwachten.

schiet niet echt op Elle, hopelijk test je over een paar dagen wel positief :pray: :pray:

En ik blijf wel komen hoor :wink: wel jammer dat we nog maar met zo weinig over zijn :cry:

Ik was benieuwd naar Elle, maar nog geen nieuws geloof ik. Je maakt het wel spannend. Ik blijf heel hard voor je duimen hoor meid!

:-* voor iedereen!

Nog steeds niets…ik wacht nog wel even tot het weekend met een nieuwe test, die testjes zijn best duur en ik wil er niet elke dag een doen. Ik houd jullie op de hoogte!

Updateje: nog steeds niet ongesteld, maar ik wacht toch nog even met testen.

pfff je houd het wel spannend Elle :roll: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: