de weg in tv-land, wat een keus..

Wie o wie kan mij uitleggen, wat is het verschil tussen al die verschillende platte tv’s.



Wij hebben nu nog een hele mooie tv met een heerlijk dikke kont,… maar volgens manlief begint die mankementen te vertonen. Wij zullen dus binnenkort een andere moeten. Maar owww wat een keus, en ik snap er niks van. plasma, LED, LCD… wat is mooi beeld, wat is kwaliteit, wat is betaalbaar etc… (we hebben nu een Loewe, uit ML’s vrijgezellentijd, en hij wil niet in kwaliteit terug, maarrr centen voor weer zo’n duur merk is er echt niet, en bovendien vind ik dat niet nodig, zo’n duur merk)



Maar wat dan wel?

Wij hebben twee jaar geleden een Samsung led tv gekocht. Erg scherp beeld, heel plat (komt net drie cm vanaf de muur af, dus dat is inc ophangsysteem)

En led is ook energie zuiniger.

Mocht je een plasma kiezen, dan moet je opletten dat je het kastje van de digitv (van ziggo was die) niet direct onder de tv zet.



Een vriendin van mij had dat wel gedaan. Tv begon te storen met een paarse streep. Na verloop van tijd werden dat er meer.

Hadden ze navraag gedaan bij de winkel. Werd getipt om dat digitv kastje eronder weg te halen. Meestal is het dan verholpen. In enkele gevallen blijft er schade aan de tv over. Dat was bij hun dus ook het geval. Dus een nieuwe tv moeten kopen.

Wij hebben een LCDLED. Manlief vind plasma k*t :silenced: (zijn allemaal tl balkjes ofzo en dat verminderd na verloop van tijd van kwaliteit. Ik heb daar verder geen verstand van maar goed dat is manliefs argument :wink: )

Ach ja ik wilde een witte, en er waren in die winkel 3 opties. 1 was te klein, de ander was met ambrilight, dat wilde ik niet dus bleef er maar eentje over…



Het is een samsung, 42 inch. prijs was wel uhmmm wat hoog :mrgreen: maare we hielden wat over dus heb mijn zin doorgedrukt :mrgreen:

Nu heeft manlief het over Philips Ambilight (32PFL7606 voor de liefhebbers, we hebben nu ook een tv met diameter 66 cm, en dat vinden we echt groot genoeg, we zitten nogal dicht op de tv)



Wie ow wie heeft daar iets positiefs/negatiefs over te vertellen? Ervaringen?

Ik vind het kijken naar een ambilight tv echt verschrikkelijk. Veel te druk. Onze buren hebben 'm gekocht toen ie net uit was en binnen een week hadden ze dat licht al uitgezet, want ze werden er horendol van. Alleen als de buurjongen alleen thuis is dan zet ie 'm aan. Volgens de buurman is het echt geldverspilling geweest. Maar ja, dol op gadgets, dus hij moest en zou er komen. :wink:

nou Maxime, daar ben ik dus ook bang voor… Ik ben nogal prikkelgevoelig… maar manlief vind die gadgets inderdaad super leuk…



We zoeken verder…

Hier hebben we ook slechte ervaringen met ambilight, idd heel irri…



Maar goed, dat was dan de tv van schoonfamilie.



Zelf hebben we in 2007 een LG gekocht en jawel… die was dit jaar dus echt stuk. Zover voor de goedkopere merken…



We hebben nu na veel zoeken, veel reviews lezen op kieskeurig en ons eigen wensen lijstje gekozen voor een sony Bravia tv, het beeld is super, full HD geloof ik en LED, dus energie zuinig.

Er zitten ook allerlei internet opties op, hebben we ook al es gebruikt, erg leuk.



De prijs viel ons wel mee, die was iets meer als 700 euro. Voor de LG hebben we in 2007 maar 2 euro minder betaald, maar ja, die was dus met 4 jaar al stuk.



wij hebben de Sony KDL-37EX720



Overigens stond er tussen alle reviews 1 nadeel genoemd en dat ervaren wij ook, de tv reageert traag…

Maar goed, daar zijn we inmiddels aan gewend.

Ik denk dat je dan gewoon pech hebt gehad Cell; wij hebben zowel boven als beneden een LG al 8 jaar en geen enkel probleem en hiervoor twee Sony’s gehad waar we alleen maar gekloot aan hadden.



Zo had ik bijv. ook altijd problemen met moulinex keukenspul terwijl mijn moeder erbij zwoor. :wink:

hier houdt ons bakbeest het beneden nog goed uit.

Nou ja… tis maar 55 cm, maar wel met zo’n dikke kont nog idd.

Een philips van inmiddels 15 jaar oud, met ingebouwde VIDEOrecorder :mrgreen: .



Boven een 8 jaar oude audiosonic, al iets moderner met een dvd speler ingebouwd.



Voor nu orienteer ik me maar nergens op en wachten we tot de tv uit zichzelf de geest geeft.



Voor ons zal dan naast energiezuinig de breedte het meest belangrijk zijn. We willen namelijk ook niet zo’n 1 meter ding… nog even los van het feit dat ik dat echt vreselijk vervelend kijken vind past dat ook niet op de plek waar de tv mag staan dan wel hangen (want de tv moet passen binnen het interieur en niet zoals ik zo vaak zie bij mensen dat de rest om de tv heen is gebouwd of er zelfs voor moet wijken vanwege het mega formaat tv :shifty: ).

Dat kan idd… met die LG hadden we overigens vanaf dag 1 wel problemen.

Hij stoorde steeds en dan bleek de stekker los te zitten. We hebben wel 3 of 4 verschillende stekkertjes geprobeert, maar het aansluitpunt was niet goed.

En na al dat geklier, 3 verhuizingen en de nodige vieze kinderhanden en wat opgeplakte boterhammen pasta… zei hij… doe het lekker zelf.

Kon het hem ook niet geheel kwalijk nemen hoor. De kinderen mogen er nu alleen maar naar kijken, zelfs de afstandsbediening is verboden. :wink:

Handig topic, ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe tv, vooral: niet te groot en niet te duur.

Ambilight vind ik alktijd leuk om te zien, maar dan heb ik ze ook nog niet zoveel gezien. Maar aangezien de oudste van ons prikkel gevoelig is, kan ik die dus beter niet nemen. Dan word het denk ik een led.

Wij hebben ook een Sony Bravia :thumbup:



Wat ik wel even wil opmerken is dat het wel belangrijk is dat je een goede decoder hebt voor als je digitale tv wil hebben. Wij hadden eerst een simpele decoder en het beeld op de Bravia was niet echt helder, maar we dachten dat dit met het formaat tv (120-125cm) te maken had. Toen we begin dit jaar een nieuwe decoder (met harde schijf) kochten, hadden we ineens supermooi beeld. Bleek het dus al die tijd aan de decoder gelegen te hebben…

Wij hebben een philips ambilight en zijn er heel erg tevreden over, ik vind het helemaal niet druk.

Hij staat bij ons nu nog maar binnenkort word hij opgehangen aan de muur.

Wij hebben trouwens met 3D tv, dat is wel een heel aparte gewaarwording en kan me voorstellen dat niet iedereen daar naar kan kijken

Wij hebben ook sinds kort een Sony Bravia waar hier al eerder over is gesproken. Ik ben er erg blij mee. Hij is lcd led. Dat schijnt zuiniger te zijn in tegenstelling tot plasma (voor zover ik heb begrepen).

Kieskeurig is een fijne site om eens goed te vergelijken.

Hier Philips met Ambilight, ik vind het heel erg fijn en juist rustig kijken.

Niet voor niets hebben we precies dezelfde tv nog een keer gekocht voor in de slaapkamer :thumbup:.

Maar het is inderdaad lastig al die keuze. Ik zou gewoon naar meerdere winkels gaan en je laten voorlichten en daarna een keuze maken. Succes :slight_smile:

Wij hebben sinds 2 weken een samsung lcd-led 3D smarttv. We zijn er erg blij mee. Even wennen na ons bakbeest wat er 10 jaar gestaan heeft, maar echt heel mooi beeld. Ook handig dat je nu geen losse kastjes meer nodig hebt voor je digitale tv kaartje.



Er is inderdaad best veel te koop. Zou eerst voor jezelf uitmaken wat je met je tv wilt doen. Als je dat weet vallen er al best veel tv’s af. Voor de prijzen scheelt het echt heel erg veel om goed rond te kijken via google. Wij hebben onze tv wel gewoon in een winkel gekocht, maar wel voor een internetprijs. Dus voor ruim 220 minder dan waarvoor ze hem in de winkel hadden staan.

hmm we zijn er nog steeds niet uit… philips ambilight of sony bravia. We moeten gewoon even tijd maken om samen naar een winkel te gaan waar we beiden kunnen vergelijken denk ik.



Manlief weet gewoon niet wat hij wil…

Hier uiteindelijk voor de sony bravia gekozen, was wel iets duurder dan bedrag dat ik in gedachte had, maar ben er ontzettend blij mee.

Kreeg hem net voor oudejaarsdag binnen dus nog maar 3 daagjes van kunnen genieten, maar vind hem hartstikke mooi. Nu alleen nog kabel afsluiten en over naar digitaal, want sommige zenders geven wat slecht beeld, maar dat is met alle tv’s die ik aansluit hier.

hier is nu dus ook de prijs. We hebben een prachtige sony bravia gezien (met die design-box als standaard :inlove: ) maarrrr die gaat eigenlijk, eerlijk gezegd :? ietsssss over budget :silenced: … We rekenen en denken nog even verder…