de WAS

Ik verbaas me erover hoeveel jullie wassen :shock: Ik kom aan 3 Ã 4 wassen in de week. En we stinken echt niet :mrgreen: Maar ik gooi gewoon niet alles meteen in de was.



Handdoeken gebruiken we 2 keer, je bent toch schoon als je onder de douche vandaan stapt. Beddengoed doe ik in de winter 1x per anderhalve week. In de zomer wel elke week (of vaker als het nodig is) ivm het warme weer.



Als Bo d’r kleertjes een beetje vies zijn, laat ik dat lekker zo als ik thuis ben. Ik vind het wel prima, als ik haar iets schoons aandoe, is dat over een uur misschien ook weer vies. Gaan we weg, dan krijgt ze wel iets schoons aan.



Verder heeft bijv. manlief zijn overhemd 2 dagen naar z’n werk aan, met een shirt eronder. Dat gaat dan wel elke dag in de was.



Hier geen droger, want ik ben erg anti-droger. Dus alles wordt lekker opgehangen en het hoognodige strijk ik. Maar dat ik in vergelijking met anderen dan weer best veel. Alle shirtjes, broeken, overhemden en bloesjes strijken we (ja gelukkig hier een strijkende man!) Ik kan zo slecht tegen kreukels in het wasgoed als het weer de kast ingaat. Die tic moet ik nog eens vanaf, want oef, wat kost dat strijken een tijd!

Gaat was die je binnen te drogen hangt niet muf ruiken??? (nee, blijkbaar niet, anders deed je het niet :wall: ).



Ik ga het toch eens proberen boven!

nou ik gebruik wel lekker mijn droger hoor

moet er niet aan denken om weer door de was mijn kamer te moeten zoeken…

heb niet voor niks zo;n ding

Gaat was die je binnen te drogen hangt niet muf ruiken???


nee hoor hier niet in ieder geval. heb wel een erg ruime zolder, misschien scheelt dat?!

Hier hangt het heel erg van het weer af hoeveel wasjes ik per dag draai. In het weekend doe ik altijd de handdoeken gekleurd 60 graden 2 keer en een witte was 60 graden 2 keer.



Als het mooi weer is draai ik meestal een was en hang het dan direkt op buiten. Bij slecht weer hang ik het op zolder. Denk dat ik gewoon in de week 4 wasjes draai en dan in het weekend ook 4.



De kinderen krijgen hier iedere dag gewoon schone kleren aan, omdat ze ’ s avonds altijd wel vies zijn eigenlijk. Zelf doe ik ook iedere dag een schoon shirtje aan en manlief ook. Broeken hebben we vaak 2 of 3 dagen aan. Beddengoed van de oudste doe ik 1 keer per 2 weken en dat van ons ook. In de zomerperiode bij erg warm weer 1 keer per week. Ik doe dan ook altijd de moltonhoezen in de was.

Ian zijn bedje verschoon ik veel vaker, maar die heeft alleen maar een hoeslaken nodig, omdat hij geen dekentje over wil. Slaapzakken is echt heel verschillend. Soms is hij ’ s morgens nat en dan heeft hij hem maar 1 keer aan en soms gaat het 3 dagen mee.



Ik vind wassen en strijken overigens helemaal geen vervelende klus.



Mijn droogtrommel gebruik ik alleen voor de handdoeken en hoeslakens.

Verder wil ik absoluut mijn goede spullen er niet in hebben.



Zijn er ook mensen die bij super mooi weer gewoon alles in die droogtrommel gooien???