de WAS

nou vandaag druk in de weer geweest met de was :?



niet mijn favo bezigheid maar ja moet toch gebeuren he?

nou heb ik 2 kindjes en vind dat ik er al veel mee bezig ben, we willen graag een derde en misschien zelfs een vierde maar zat ik me vandaag te bedenken hoeveel was heb je dan wel niet :shock:



hoe doen jullie het met de was? misschien nog tips e.d om het sneller te doen…

en zijn jullei ooit zonder was???



wij niet volgens mij :snooty:

Wel veel was, maar kost me niet zoveel tijd. Ik heb twee machines per dag gemiddled. Twee minuten om het in de machine te doen, twee minuten om het in de droger te doen en een paar minuten om wat was uit te hangen en een half uurtje vouwen en strijken per dag. Dus op een hele dag kost me dit nog geen 40 minuten.

Ik draai elke dag een was, sla soms een dag over maar dan heb ik gelijk weer 2 wassen liggen…

Het wassen en drogen vind ik niet zo erg, heb een droger en die kan gelijk aan met het wasmachine…



Alleen het opvouwen :silenced: en het strijken… Verschrikkelijk…

Veron zijn wieg staat op de waskamer en die ligt dan ook altijd helemaal vol met kop erop met schone was…

Soms vis ik er kleren uit waarvan ik denk, oh ja die hadden we ook nog…

Moet het nodig weer opvouwen (doe ik elke week wel een keer maar dan na 3 dagen is het weer net zo erg)…



geen tip dus :mrgreen:



gr patricia

Alleen het opvouwen en het strijken.... Verschrikkelijk.......


ja precies :wall: :wall: :wall:

dat bedoel ik idd. het er in doen is niet zo erg, ff uithangen lukt ook nog wel, van de lijn halen, zo gebeurd maar dan :sick:
vouwen en strijken dus..............

@maantje wrote:

Alleen het opvouwen en het strijken… Verschrikkelijk…




ja precies :wall: :wall: :wall:



dat bedoel ik idd. het er in doen is niet zo erg, ff uithangen lukt ook nog wel, van de lijn halen, zo gebeurd maar dan :sick:

vouwen en strijken dus…




en dan elke keer als ik het opgevouwen heb denk ik… Nu ga ik het bijhouden maar dan heb ik toch op de een of andere manier geen tijd of geen zin en dan is het dus na 3 dagen en 3 wassen verder weer net zo erg…



Ik werk in de zorg en moet zelf mijn uniformen wassen, soms sta ik dus om 5.30u smorgens mijn uniform te strijken… :doh:



gr patricia

ja dat opvouwen :wall: :? verschrikkelijk!!!



wat een voordeel is met dit warme weer, dat ik het buiten kan hangen…en dat als ik het van de lijn haal direct opvouw, dus is dat zo weg…maar kom eens bij de droger :oops: :oops: daar ligt een heeeeele grote bult met kleren die niet aan de lijn zijn geweest :mrgreen:



ja wat moet je met dit hete weer ook boven op zolder :angel:



hier ook geen tips dus…

2 wasmachines per dag :shock:

daar kom ik echt niet aan. omdat we nu meer witte was hebben gebruiken we witte badhanddoeken zo hebben we om de dag 1 wasmachine gevuld.

daarnaast hebben we 1x per week een zwarte was en hooguit 1 x per week een fijne was. wanneer we een fijne was hebben gebruiken we gekleurde handdoeken zodat het niet te lang blijft liggen.

wwwwwaaaaatttttt 1 a 2 wasmachines per dag??? :shock:



Ik was op donderdag een witte en gekleurde was en dan meestal in het weekend nog een kleine witte en gekleurde was en beddengoed + handdoeken. Dus ongeveer 5 wassen in de week.



Misschien komt het dat wij minder wassen omdat manlief de hele week in pak loopt op kantoor en die gaan naar stomerij.

Ik haal de twee machines wel per dag meestal en een in elk geval. Elke dag spijkerbroek, shirt en overhemd van mijn man van zijn werk en verder nog de vrijetijdskleding. Verder nog sportkleding en minimaal twee keer per week beddengoed en slaapzak van Lukas. Handdoeken en slabjes en doekjes. Elke dag kleren van Lukas (als ik het haal met een setje) en zelf meestal ook elke dag schone kleren. Dan nog ons beddengoed (is al 2 machines) eenmaal per week.

Ik heb ook wel 1 wasmachine per dag…maar dan doe ik het niet elke dag, maar soms 2 a 3 wasmachines per dag en dan een paar dagen (als ik werk) niet.



Als ik ons beddengoed was dan doe ik het s’ochtends in de wasmachine, dan gelijk in de droger en dan gelijk weer bed opmaken. Scheelt vouwen (en dat is zo’n gedoe met die grote dingen).



Verder strijk ik veel minder dan dat ik vroeger deed, vooral voor de kids strijk ik echt niet veel. Goed uithangen of na de droger gelijk opvouwen, dan kan het best.



En ik spaar het strijkwerk niet te veel op want als ik heel veel moet strijken vind ik het echt heel erg.

Sinds Isabel geboren is strijk ik beneden, dan kan ik het gewoon doen als zij aan het spelen is (en nu met Jasmijn ook)…dat werkt dus prima en het is veel gezelliger als boven op zolder :wink:



Voor het vouwen…daar betrek ik Isabel gewoon bij…is het best een gezellgi moment. (zij geeft dan dingen aan en verteld van wie wat is of probeert zelf ook te vouwen).



Nou ja…wassen zal nooit leuk worden natuurlijk :mrgreen:

@jet wrote:

wwwwwaaaaatttttt 1 a 2 wasmachines per dag??? :shock:



Ik was op donderdag een witte en gekleurde was en dan meestal in het weekend nog een kleine witte en gekleurde was en beddengoed + handdoeken. Dus ongeveer 5 wassen in de week.



Misschien komt het dat wij minder wassen omdat manlief de hele week in pak loopt op kantoor en die gaan naar stomerij.




Nee hoor, hier ook een pakkenman en minstens 1, meestal 2 wassen per dag.

Handdoeken, beddengoed en kinderspul is 80% van de was…een a twee wasjes per week zijn van ‘papa en mama’ :roll:

@Mutti wrote:

Ik haal de twee machines wel per dag meestal en een in elk geval. Elke dag spijkerbroek, shirt en overhemd van mijn man van zijn werk en verder nog de vrijetijdskleding. Verder nog sportkleding en minimaal twee keer per week beddengoed en slaapzak van Lukas. Handdoeken en slabjes en doekjes. Elke dag kleren van Lukas (als ik het haal met een setje) en zelf meestal ook elke dag schone kleren. Dan nog ons beddengoed (is al 2 machines) eenmaal per week.




Doet je man dan elke dag én een set werkkleren aan en dan elke dag na het werk ook nog eens schone vrije tijdskleren?

Die vrije tijdskleren zijn dan op 1 avond toch niet vuil of onfris?

Ik wil me niet bemoeien, vind het alleen erg veel was, twee machines per dag.

Hier zo’n 4 Ã 5 machines per week.

Een witte was (bijna allemaal van Jinthe), een donkere was, een was met handdoeken en washandjes, was met beddegoed en dan nog een was met hetgeen wat er nog over blijft (soms nog beddegoed, soms witte was, …)

ik draai op woensdag meestal 1 was van de kinderen. verder was ik alleen in het weekend. dan hebben we meestal wel een was of 10 die ik draai :shock: maar dat komt omdat ik ook de was van mijn ouders doe.



wij hebben in de bijkeuken de wasmachine en droger staan, met daarboven een werkblad over de hele lengte. alle schone was uit de droger vouw en sorteer ik hier meteen op, zodat het daarna meteen naar de goede plek kan. beddengoed is het enige wat ik op de waslijn buiten droog, de rest gaat allemaal in de droger.



ik strijk helemaal niks, daar heb ik echt een superhekel aan. mijn man draagt op z’n werk ook een pak, maar hij strijkt zijn eigen overhemden (en dan heel soms ook een net blousje van mij).



het is wel een hele opgave, zeker omdat wij de was van 2 huishoudens hebben. Maar met een goeie machine en een droger kom je al een eind. En meteen opvouwen dus. Wat dat betreft is het ideaal dat het spul hier beneden staat, ik loop de hele zaterdag van keuken-tuin weer naar de bijkeuken om was te wisselen enzo.

@maantje wrote:

Alleen het opvouwen en het strijken… Verschrikkelijk…




ja precies :wall: :wall: :wall:



dat bedoel ik idd. het er in doen is niet zo erg, ff uithangen lukt ook nog wel, van de lijn halen, zo gebeurd maar dan :sick:

vouwen en strijken dus…




Om maar over het IN DE KASTEN LEGGEN :evil: te zwijgen :silenced:

nou ik zie het, niemand vind het een pretje :mrgreen:



hier is de meeste was ook van de kinderen…

de oudste knoeit nog al eens, meestal gaat er wel 1x zijn melk over zijn kleren :roll:

de jongste kruipt overal door en over, dus ook door de modder en het zand :mrgreen:



geen idee hoeveel was we eigenlijk hebben per week.

in ieder geval hebben de kinderen wel errug veel kleren want de kast is nooit leeg en de wasmand wel altijd vol :mrgreen:

Elke dag minimaal 2 wassen! Wij trekken elke dag alles schoon aan, en dan ook nog de praktijkwas, zoals operatie kleding, spreekuurjasjes en handdoeken :wall: :wall: :thumbdown: :thumbdown:



VRESELIJK!!!



hier ligt het zaltijd vol met schone kleding die nog gestreken moet worden, en na het strijken staan er dagenlang manden met kleding die opgeruimd moet worden. Zo draai ik in een cirkel rond. Nee, ik heb dus ook geen tips, of je moet willen weten hoe je het NIET moet doen :mrgreen:

wij hebben pas sinds een jaar een droger

dus ik vind het nu helemaal niet meer zo erg om te wassen



ik vouw het gelijk daarna op

dus heb eigenlijk nooit strijkgoed.



we wassen in het weekend of op maandag en dinsdag.

niet op de dagen dat ik werk.



geen idee hoeveel wassen we draaien dan

hier denk ik een was of een 7/8/9 in de week

verschilt een beetje

dan tel ik ook de overall mee die de heren aan hebben op de boerderie

en met dit warme weer, hebben ze die echt niet 2 dagen aan

Ik werk in de zorg en moet zelf mijn uniformen wassen


krijg je daar dan een vergoeding voor ofzo :think:

het is toch extra was want ik neem aan dat je er na je werk niet in blijft lopen...........