Elke keer als ik een wasje draai en de was ophang, stinkt mijn wasgoed.
Ook al haal ik het er gelijk uit, dan nog stinkt het.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Groetjes
Altijd het deurtje van je wasmachine open laten staan! (Tenminste, als je klaar bent met wassen… )
Verder zou je eens een keer een kookwas met een lege trommel kunnen draaien, met wat schoonmaakazijn. Dat reinigt de wasmachine. Dit doe ik eens in de zoveel tijd.
@Marlia74 wrote:
Altijd het deurtje van je wasmachine open laten staan! (Tenminste, als je klaar bent met wassen…)
Verder zou je eens een keer een kookwas met een lege trommel kunnen draaien, met wat schoonmaakazijn. Dat reinigt de wasmachine. Dit doe ik eens in de zoveel tijd.
Deurtje laat ik idd open staan ja. Met schoonmaakazijn zou ik idd een keer kunnen proberen ja. Kun je de wasmachine daarna gelijk weer gebruiken? Of moet je dan nogmaals een was draaien? Niet dat mn kleren straks verziekt zijn

Thnx voor de tip.
azijn doe ik ook wel bij de handdoekenwas in!
Ik had hetzelfde probleem, maar sinds kort doe ik de was met een extra spoelprogramma en nu stinkt het bij mij niet meer :dance: Misschien kan je het eens proberen?
Wat ik gedaan heb (en hielp) was een vaatwastablet in de trommel gooien en op kookwas draaien. :thumbup:
Gebruik je poeder of vloeibaar? Vloeibaar laat vaak resten achter, waardoor het sneller gaat stinken.
Thnx voor de tips! Ik ga het eens uitproberen allemaal.
Becca: ik gebruik idd vloeibare wasmiddel ja.
mijn was stonk laatst ook en ik had allemaal bruine strepen op de witte was…toen kreeg ik de tip om de wasmachine 1 x in de maand of 2 maanden te laten draaien met een dopje chloor.
Dat heb ik gedaan…en eindelijk geen bruine strepen meer! En de was die weer heerlijk ruikt
Bij mij komt enkel de werkwas van mijn man er enorm muf uit. Ik kreeg het gewoon niet anders.
Gisteren heb ik er voor het eerst wat HG-spul voor geurtjes bij in gedaan, en laat het er nu toch enorm schoon en fris uitgekomen zijn!
Maar goed, dat kun je moeilijk bij alle wassen erin gooien.
Dat dopje chloor of die vaatwastablet doen jullie dus met een LEGE machine?
Ja! Een lege machine inderdaad!
Het bakje van de zeep eruit halen en goed schoonmaken is ook wel iets waar de stank minder van kan worden. Je schrikt soms hoeveel zeepresten er achter het bakje zitten. Het schijnt zowiezo beter te zijn af en toe de kookwas te gebruiken ivm bacteriën in de wasmachine.
en als dat allemaal niet helpt, er is ook HG (vaat)wasmachine reiniger. Dat helpt ook heel goed (ik kreeg de muffe lucht er op een gegeven moment ook niet meer met azijn uit). Bakje schoonmaken is idd ook een goeie tip.
En ik merk hier vooral dat de donkere was snel muffig wordt. Dus daar doe ik een klein beetje tea tree olie bij en dan ruikt het ook weer super!
Ik gooi 1 keer per maand een klont soda in het zeepbakje en draai dan een kookwas met een lege trommel. Werkt super. :thumbup:
Onze was gaat ook stinken als we met vloeibare wasmiddels wassen, nu gebruiken we eigenlijk altijd poeder en nergens meer last van :thumbup:
zeker als je vloeibaar vast en amper hete wassen is het heel goed om eens in de maand/2 maanden een kookwas te draaien (bijv. een lading witte handdoeken of onderlakens oid met het liefst een poeder wasmiddel) of een lege machine op 90 graden met een (vaat)wastablet/ een schep soda/ schoonmaakazijn… maakt eigenlijk niet eens zo heel veel uit welke van de 3.
Maar door de lagere temperaturen waarmee dingen ook schoon worden… lost de vloeibare zeep vaak niet goed genoeg op.
Als je dat een tijdje doet wordt het idd behoorlijk muf.
Hier stinkt de was wel eens als ik hem te vol heb gepropt. Dus daar probeer ik altijd op te letten.
@Gemmama wrote:
Onze was gaat ook stinken als we met vloeibare wasmiddels wassen, nu gebruiken we eigenlijk altijd poeder en nergens meer last van :thumbup:
hier ook…
En de witte was op 90 graden standaard…
grts patricia
Mijn was ruikt eigenlijk altijd gewoon fris… het is alleen het spoelwater wat eruit komt. :sick: Bij ons gaat het water van de wasmachine weg via het doucheputje. Als ik de deur van de badkamer open heb staan als ik een was aan het draaien ben ruik je de vieze lucht gewoon in de huiskamer. Echt vies. Kookwasje met soda heb ik ook al een paar keer geprobeerd, maar met weinig effect. Denk dat ik jullie tip van het vaatwasblokje zo maar even ga testen. :think:
als mijn was gaat stinken dan weet ik dat ik de filter weer te lang neit heb schoongemaakt…
onderin kan ik een klepje openen en er een filter uithalen, en die stinkt dan enorm. Zit ook vol met zeepresten, haren en weet niet wat allemaal.