De was stinkt :(

Die vaatwastablet, gooien jullie die dan gewoon in het bakje of in de trommel?

En dezelfde vraag voor azijn…?

Wil het ook eens proberen, maar ben een beetje bang dat ik weer eens iets verkeerd doe :mrgreen: :lol: (wasmachines en ik zijn niet zo’n goede combi qua uittesten :angel: )

:think: Herkenbaar probleem, maar hier is het alleen bij de donkere, fijne was. Heb ook al verschillende wasmiddelen geprobeerd, niets hielp.

Ga nu toch de tips hier maar eens proberen, hopelijk gaat het helpen.

nooit geweten dat vloeibaar wasmiddel kan gaan stinken?

hier gebruik ik beide vloeibaar voor donkere en gekleurde was en poeder voor de handoeken.

handoeken welke kleur ook gaan hier gewoon af en toe op 90 graden niet vaak maar probeer wel eens in de 2 3 mnd. te doen.

en idd. deur altijd open laten staan en bakje goed schoonmaken af en toe daar zit idd. vaak veel resten aan.

onze machine monteur raadde poeder juist af ! Omdat dat gaat klonten en in je afvoer blijft plakken.

een lege trommel met wat schoonmaakazijn + 90 graden werkt hier ook prima .

en idd altijd het deurtje openlaten staan na het wassen .

Ik heb nooit stinkende was, ik was alleen maar op 30 en 40 graden en

misschien 1 keer in het kwartaal een keer op 60 graden en

altijd met vloeibaar wasmiddel.

Heb nog nooit op 90 graden gewassen.

Deurtje idd nooit dichtdoen maar openlaten.

@Paschal75 wrote:

:shock: wat een weinig graden zeg hahah ach ja zo was iedereen op zijn eigen manier maar dacht dat je ook wel last van kalk kan krijgen hoor alsje nooit heet was?

Misschien een rare vraag… maar hoezo moet het deurtje open? Ik doe hem namelijk altijd dicht :oops:

mijn kat gaat altijd in kleine ruimtes zitten, dus ben bang dat hij dan in de wasmachine gaat zitten :oops: :oops: :oops: :oops:

@kiki1987 wrote:

Misschien een rare vraag… maar hoezo moet het deurtje open? Ik doe hem namelijk altijd dicht :oops:

mijn kat gaat altijd in kleine ruimtes zitten, dus ben bang dat hij dan in de wasmachine gaat zitten :oops: :oops: :oops: :oops:

de wasmachine is nog nat en tja dat gaat dan vanzelf stinken.

leg maar eens natte was weg vervrommeld dan nou dan gaat dat wel schimmelen.

@mariska_23 wrote:

@Paschal75 wrote:

:shock: wat een weinig graden zeg hahah ach ja zo was iedereen op zijn eigen manier maar dacht dat je ook wel last van kalk kan krijgen hoor alsje nooit heet was?

Geen idee, nooit wat van gemerkt en waarom zou ik heter wassen als

het zo ook schoon wordt? Beter voor het milieu :thumbup:

@babylover wrote:

@Gemmama wrote:
Onze was gaat ook stinken als we met vloeibare wasmiddels wassen, nu gebruiken we eigenlijk altijd poeder en nergens meer last van :thumbup:

hier ook…

En de witte was op 90 graden standaard…

grts patricia

Je witte was op 90 C Standaard? :shock:

@veertje wrote:

@babylover wrote:
@Gemmama wrote:
Onze was gaat ook stinken als we met vloeibare wasmiddels wassen, nu gebruiken we eigenlijk altijd poeder en nergens meer last van :thumbup:

hier ook…

grts patricia

Wow ik zat ook ff :shock: Hier eigenlijk nooit een 90gr was. Hoogstens 60 graden, maar ik heb een eco programma met 50gr en daar kies ik vaak ook voor. Verder voornamelijk 30/40 graden, ook met het oog op het milieu.

Na het lezen van de tips hier staat de machine wel klaar voor een 90graden was met vaatwastablet… Om 23u gaat ie aan :mrgreen:

Hier was ik vloeibaar, was op 30 graden max op 60. en 1x in het kwartaal op 90 graden. Soms stinkt het was, dan kan het hier aan 2 dignen liggen, de filter, of de afvoer van de onder buurman.

@Paco wrote:

Wil het ook eens proberen, maar ben een beetje bang dat ik weer eens iets verkeerd doe :mrgreen: :lol: (wasmachines en ik zijn niet zo’n goede combi qua uittesten :angel: )

niemand die mij hier antwoord op kan geven? :pray:

@Paco wrote:

@Paco wrote:

niemand die mij hier antwoord op kan geven? :pray:

vaatwastablet doe ik vaak in de trommel.

en azijn gewoon in het wasverzachterbakje.

@veertje wrote:

@babylover wrote:
@Gemmama wrote:

hier ook…

grts patricia

yep, dus dat is zeker 2x per week… Nu zelfs 3x per week ofzo omdat ik geen was voor de kraamverzorgster wil laten liggen…

op het werk wassen wij ook altijd de witte was op 90 graden misschien dat ik het daarom doe… (daar wassen we voor 20 verstandelijk gehandicapten alles, dus zeker 10x per dag een 90graden was)…

grts patricia

hmm :think: patricia, ik denk dan altijd dat ik m’n hele was verpest, als ik 't zo heet doe. Bij mij zit namelijk bij de witte was ook spuugdoekjes (wat ik als poetsdoek voor de mond gebruik), Kai’s tutjes, ondergoed van Kai, shirts van hub’s werk, etc… Kan dat dan geen kwaad?

Ben eigenlijk niet zo’n voorstander van 'n wasmachine leeg laten draaien (i.v.m. kosten/milieu), maar met vaatwastablet+90 graden zal dat wel moeten. Hier stinkt ie ook regelmatig, vooral bij zwarte was (da’s met vloeibaar gewassen). Ik gebruik ook altijd neutral, dus dan ruik je toch al niks of eerder iets muffigs voor m’n gevoel.

Zal straks toch maar es 'n vaatwastabletje in de trommel mikken en op 90 graden wassen vannacht!

Mijn witte was bestaat uit: handdoeken, theedoeken, keukendoekjes, vaatdoekjes, wit ondergoed, washandjes, mijn ondergoed, hydrofiel luiers (nu nog niet), spuugdoekjes (nu nog niet). rompers (nu nog niet)…

En de rest was ik op 40 graden, aan sorteren doe ik niet zo… Nieuwe spullen was ik vaak wel apart of met dezelfde kleuren…

En hele lichte dingen (vriendlief heeft pas een wit vest van puma gekocht) daar kijk ik natuurlijk wel mee uit…

De 40 graden was doe ik altijd wel op kort programma en een spoelbeurt overslaan (er zit een knopje op mijn wasmachine om dat te doen)…

grts patricia

da’s bij mij zo bont als 't maar zijn kan.

ik merk dat als ik dat zou doen, en met wit poeder zou wassen, de kleur vervaagt.

Maar handdoeken, ondergoed, washandjes, theedoeken en vaatdoeken gaan hier in 1 machinewasje. die deed ik op 60, maar kan ik dus beter op 90 doen. doe ik trouwens wel wekelijks