De tip tegen zonne allergie?

Wie heeft DE tip??

Ik heb al van alles geprobeert, maar niks lijkt te helpen.Pillen, korrels, zonnebrand spullen, zonnebank vooraf, enz enz

De drogist weet niks meer en ook de homeopaat weet geen oplossing.

Wie weet iemand op kok wel?

Enuh nog een vraagje, zou je er eigelijk mee naar de huisarts moeten gaan? Ben ooit tien jaar terug geweest en toen was het "domme"antwoord.

Gewoon niet meer in de zon gaan zitten. Geen zon op je huid krijgen.

pfffffffffffffff maar wie wil nu niet lekker buiten zijn met dit weer.

Maar nu die jeukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk iekssssssssssssssssssss

ik smeer mij nu steeds in met zonneblaasjesgel van de kruidvat

een paar keer per dag nu en dat wat weken achter elkaar

daarna meestal nog maar 1 keer per dag

(als ik het dan niet vergeet…)

@hedwich wrote:

ik smeer mij nu steeds in met zonneblaasjesgel van de kruidvat

een paar keer per dag nu en dat wat weken achter elkaar

daarna meestal nog maar 1 keer per dag

(als ik het dan niet vergeet…)

En dat helpt bij jou wel? Super meid :thumbup:

Hier namelijk niet :? :?

het helpt grotendeels…

heb nu 3 in mijn gezicht, op mijn hals een paar kleintjes

maar ja, te laat begonnen met smeren he 8)

is eigenlijk het enige wat redelijk helpt

Ik zoek al jaren…niks helpt en de HA zegt gewoon dat ik dan maar uit de zon moet blijven, of laagjes aan doen :wall:

Wat het verlicht voor mij is uiercreme en eind van de dag talkpoeder (als de zon niet meer zo fel is)

Wat vervelend! Ik heb er jaren last van gehad en van alles geprobeerd. Tot ik een zonnebankkuurtje heb gedaan. Daarna heb ik er wonderbaarlijk nooit meer last van gehad. Ik begon echt met maar 5 minuutjes en bouwde dat steeds op, ik ging 3 keer in de week.

hoi hier ook vaak last van zonneblaasjes, maar meestal maar op 1 plek,

meer ook van de warmte denk ik

als ik er last van heb ga ik naar de dokter en krijg ik er pilletjes voor, aerius? volgens mij, maar kheb het de ene keer wel andere keer niet

misschien heeft de nu wel een goed middeltje voor je?

en het is gewoon onmoggelijk op uit de zon te blijven, je moet toch wel eens een boodschap doen ? of wat dan ook,doe je toch niet in je coltrui?? :think:

aerius heb ik wel eens in drank vorm gehad :think: :think:

Zonder resultaat.

Ik denk dat ik straks maar even ga bellen naar de huisarts, want om zo de zomer door te gaan :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Ik heb er normaal ook heel veel last van en ik blijf dus zoveel mogelijk uit de zon. Oke ik fiets en wandel er gewoon door, maar ik ga niet zonnebaden, op het zwembad lig ik ook in de schaduw etc.

Jaren geleden was ik in Spanje en toen was het echt vreselijk erg, ik kon niet slapen, alles jeukte en deed zeer. Ik ben toen daar naar een apotheek gegaan en die zagen meteen wat er aan de hand was en zonder iets uit te hoeven leggen kreeg ik een zalf mee. Nou dat was zalig, ik kon weer slapen en binnen no time had ik geen last meer.

Toen we weer in nederland waren ben ik naar de apotheek gegaan met de vraag of ze die zalf hadden, maar helaas hij is hier niet te verkijgen.

Enige tip is dus: ga naar bv Spanje en laat zien waar je last van hebt en je krijgt een super middel…tja je zal er niet veel aan hebben :?

bij sommige mensen helpt contralum ultra zonnebrand ook tegen zonne allergie(dokters voorschrift). op allergieplein.nl kun je ook tips krijgen tegen zonneallergie.

succes!

Ik ga even een kijkje nemen.

En Spanje, tja das niet om de hoek :mrgreen:

Ik kreeg als puber kalktabletten…Dat hielp een beetje.

Daarna ook de zonnebank gedaan. Daar kreeg ik ook enorme uitslag van , en jeuk, vreselijk!!! Toch doorgezet, en daarna nooit meer last gehad.

Jij schrijft dat bij jou de zonnebank niet hielp. Ben je echt heel lang en vaak gegaan??? (zo lang en vaak als mag dan natuurlijk, ik bedoel geen urenlange sessies :wink: )

Uit de zon blijven is inderdaad een vreemde tip, want ook indirect zonlicht geeft allergie, zelfs door kleding heen. (bij mij iig wel)

Vervelend he. Sterkte!!!

@hanneke wrote:

Jij schrijft dat bij jou de zonnebank niet hielp. Ben je echt heel lang en vaak gegaan??? (zo lang en vaak als mag dan natuurlijk, ik bedoel geen urenlange sessies :wink: )

Ik ging toen 6 weken maar 5 minuten per week eronder.
Na 6 weken ging ik 10 minuten eronder en zo opbouwen, maar de allergie bleef de kop opsteken.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jeukt nu ook al van alle kanten.

heb de huisarts nog niet gebeld, zal ook wel volzitten nu zo voor koninginnendag. Maandag maar even aan de bel trekken, want er moet toch wat zijn wat wel helpt.

.

@monique wrote:

op allergieplein.nl kun je ook tips krijgen tegen zonneallergie.

succes!

Ik heb al een gedeelte gelezen nu. De meeste dingen heb ik al geprobeert zonder succes.

Maar ik lees strakkies weer verder. Even de klein zo van de psz halen.

Hier ook last van zonneallergie.

Voor mijn eerste zwangerschap ging ik ook elk jaar een kuurtje volgen onder de zonnebank en dan kon ik er de rest van de zomer wel redelijk tegen.

Maar nu kan ik niet meer onder de zonnebank. Heb het nu al drie keer geprobeert en ben drie keer flauwgevallen na het zonnebanken.

Dus nu durf en ga ik nooit meer onder de zonnebank.

@schoen wrote:

@monique wrote:
op allergieplein.nl kun je ook tips krijgen tegen zonneallergie.

succes!

Ik heb al een gedeelte gelezen nu. De meeste dingen heb ik al geprobeert zonder succes.

Maar ik lees strakkies weer verder. Even de klein zo van de psz halen.

dat is jammer.

ik kwam erop om te kijken of die zonnebrand van mijn oudste zoon ook voor zonneallergie is.

in de bijsluiter staat als ondersteunende therapie en ter verkoming van licht veroorzaakte huidaandoeningen.

kennen jullie de korreltjes van Urtizon?

Dat zijn kleine balletjes die je onder je tong laat oplossen. Gebruik ik al jaren en ben erg blij mee, want het helpt bij mij echt!

Is een homeopatisch middeltje te koop bij etos, zit in een klein buisje, ter grootte van een labello stift.

@jet wrote:

kennen jullie de korreltjes van Urtizon?

Dat zijn kleine balletjes die je onder je tong laat oplossen. Gebruik ik al jaren en ben erg blij mee, want het helpt bij mij echt!

Is een homeopatisch middeltje te koop bij etos, zit in een klein buisje, ter grootte van een labello stift.

die ken ik, maar geen resultaat hier. ben er in maart vorig jaar al mee begonnen.

hmm ok dat is jammer. Gek toch dat het voor de een wel werkt en voor een ander niet he…

@jet wrote:

hmm ok dat is jammer. Gek toch dat het voor de een wel werkt en voor een ander niet he…

Dat komt volgens mij omdat het homeopatisch is…