hmmm ik heb geen echte tips zo, maar een bezoek aan de dermatoloog en/of allergoloog misschien? Misschien dat die nog tips/middeltjes heeft die werken.
Uit de zon blijven is een waardeloos advies. Uren bakken doe je niet met een allergie, maar je moet toch ook naar de bakker, of de kindjes van school halen…
Aerius is een histamineremmer… misschien dat een andere histamineremmer wel werkt? Contralum is een heel sterke zonnebrandcreme, maar ik denk dat de irritatie niet van de zonne’brand’ komt.
Succes, want zonneallergie is heel lastig!
@~chantal~ wrote:
Contralum is een heel sterke zonnebrandcreme, maar ik denk dat de irritatie niet van de zonne’brand’ komt.
het komt van de zon en deze zonnebrand beschermt je heel goed tegen de zon en voorkomt het volgensmij wel.
en meestal krijg je deze zonnebrand ook voorgeschreven als je dus naar de dermatoloog gaat.
@monique wrote:
@~chantal~ wrote:Contralum is een heel sterke zonnebrandcreme, maar ik denk dat de irritatie niet van de zonne’brand’ komt.
het komt van de zon en deze zonnebrand beschermt je heel goed tegen de zon en voorkomt het volgensmij wel.
en meestal krijg je deze zonnebrand ook voorgeschreven als je dus naar de dermatoloog gaat.
ik werk bij de dermatoloog, dus ik weet wel dat ze het regelmatig voorschrijven. Alleen denk ik dat een allergie anders werkt dan een irritatie door zonnebrand.. maar goed contralum zal zeker iets doen.
ik heb een ook creme uit griekenland, werktte ook goed hoor maar goed daar rij je niet even heen
Ik mag donderdag AL naar de huisarts :o :o
whahaha nou we zullen zien of die echt goed spul heeft wat voor mij wel werkt.
Ben blij dat het weer nu even minder wordt :silenced: . Hopelijk de bulten en jeukerij ook minder dan
@schoen wrote:
Ik mag donderdag AL naar de huisarts :o :o
Ben blij dat het weer nu even minder wordt :silenced: . Hopelijk de bulten en jeukerij ook minder dan![]()
top :thumbup:
nu hopen op het wonder middel voor jou

Welke zonnebrandcremes heb je gebruikt?
Ik heb een aantal jaar zeer veel last gehad van zonne-allergie (mijn huid werd
1 grote rode, dikke plakkaat met bulten. Tot ik de zonnebrandcreme van Lancaster ging gebruiken.
Deze hielp bij mij geweldig goed. Wel elk jaar moest ik een nieuwe flacon kopen.
Gelukkig verdween de gevoeligheid weer na een aantal jaar.
Veel suc6, want het is 3x niks zo in de zon…
@Kroes wrote:
Welke zonnebrandcremes heb je gebruikt?
oa geprobeert zonder succes.
Ultrasun
Piz buin
Lancoster
vichy
la roche possay
Biodermal
Eucerin Sun
collistar
nivea
nog vast wel meer, maar deze schoten me zo te binnen.
Ook allemaal huismerk spul wel gehad.
@hedwich wrote:
ik smeer mij nu steeds in met zonneblaasjesgel van de kruidvat
een paar keer per dag nu en dat wat weken achter elkaar
daarna meestal nog maar 1 keer per dag
(als ik het dan niet vergeet…)
Nog voor ik deze reactie had gelezen, was dat het eerste wat in me opkwam. Ik zorg altijd (zelfs in de winter) dat ik een tube in huis heb. Heerlijk spul! :thumbup:
@monique wrote:
@schoen wrote:Ik mag donderdag AL naar de huisarts :o :o
Ben blij dat het weer nu even minder wordt :silenced: . Hopelijk de bulten en jeukerij ook minder dan![]()
nu hopen op het wonder middel voor jou![]()
Donderdag??? Gaattie op vakantie? Naja, ik duim alvast voor je dat er wel iets is tegen je klachten! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Mijn moeder heeft het in hele erge mate… ze bedekt zich al jà ren, ook achter glas.
Ze heeft eens een cortisoneprik gehad net voor ze op reis vertrok en dat leek wel voor even te helpen…
Ik zal het haar eens vragen wat daar juist in zat.
Al die zalfjes e.d helpen echt niet bij een serieuze zonneallergie…
@crien wrote:
@monique wrote:@schoen wrote:Ik mag donderdag AL naar de huisarts :o :o
nu hopen op het wonder middel voor jou![]()
Donderdag??? Gaattie op vakantie? Naja, ik duim alvast voor je dat er wel iets is tegen je klachten! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Na volgende week gaat die op vakantie :mrgreen: :mrgreen:
Maar tis meestal druk bij de ha. Maar als ik er perse heen wil dan hang ik net zolang aan de draad tot ik er tussen kan die dag of de dag erna :mrgreen:
Voor minder dringende zaken wacht ik mijn beurt rustig af.