De stoppers van juli 2005!!!!

He meiden,



Kunnen we hier weer verder kletsen! :stuck_out_tongue:

Gezellig,



Ik ben vandaag een beetje down. Heb een best heftige ongi gehad, dus het zal daar wel mee te maken hebben. Op dit moment denkik weer even niet teveel aan om zwanger te worden, tenminste ik probeer het.



Op mijn verjaardag is als ik geluk heb de eisprong en bij nog meer geluk de 2e ronde nu wel zwanger dan.

Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is welkom, maar blijf moed houden. Het is tenslotte pas de tweede ronde! Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik wacht tot ik ongesteld wordt! Ik had zelf het idee dat het vandaag wel zou komen, maar nog niks… Ben benieuwd. Het zou ook wel heel toevallig zijn, precies 4 weken na het stoppen met de pil. Maar ben wel benieuwd. Hoop dat het niet zo lang duurt.

Oh ja ik vroeg me af, op de bijsluiter van het foliumzuur staat dat je het 4 weken van tevoren moet gaan slikken. Is dat niet vroeg? Waarom 4 weken van tevoren?



Ikke80

Weet ik ook niet waarom maar het kan geen kwaad, ik zou het gewoon gaan slikken als ik jou was.

:-* jentel

Hoi meiden,

Nou, we kletsen ook wat af hè?! Ik had over foliumzuur gelezen dat je er het bestee mee kunt beginnen als je met de pil stopt. Dat heb ik dus ook gedaan, maar toen er weer een paar maanden overheen gingen, ben ik er weer mee gestopt. Een paar dagen geleden heb ik het toch maar weer opgepakt… kan nooit kwaad, toch?!

Op de ovulatietiest was het streepje vanochtend nog steeds héél licht, dus het duurt nog even :wink:



Garfield

hee Garfield,



Waarom was je met foliumzuur gestopt dan?? Kan toch geen kwaad. Een eventueel teveel wordt gewoon weer via je urine afgevoerd.??



En meiden, ja die eerste keer als je toch ongesteld wordt is een hele teleurstelling. Je verwacht er toch heel veel van… Eigenlijk wil iedereen gewoon de eerste ronde zwanger zijn…



Toch denk ik dat ik wel even vreemd zal staan kijken als het dan zover is en dat ik zeker aan de situatie zal moeten wennnen… :? :? :?



Grt,

Puk

Ikke80, je banner geeft aan dat je 4 dagen overtijd bent… Je schrijft zelf dat je ongi gisteren zou moeten komen…???



Als je 4 dagen overtijd bent, kun je wel eens een testje wagen…



Liefs,

Puk

Hoi Puk,

Ja, dat was meer in een bui van het gaat nog wel een poos duren. Maar ik ben inmiddels weer gestart en neem nu iedere ochtend een pilletje, net als vroeger :wink:

Ik zou het allerliefst willen dat het niet deze keer, maar de keer erna raak is. Dat zou gewoon heel erg goed uitkomen. Maarja, daar ga ik natuurlijk niet op gokken. Je hebt het toch niet in de hand. Ik heb nog geen idee wanneer dé echte klusdag komt, want het streepje was nog steeds héél licht. Deze keer wordt dan wel de eerste échte poging!! Spannend dus…



Groetjes Garfield

Hoi,



Ik heb begrepen van een vriendin dat je het niveau aan foliumzuur in je lichaam op moet bouwen en dat daarom je een maand voor het stoppen met de pil moet beginnen.

Ik ben 8 juli gestopt met de pil en toen meteen begonnen met slikken. Het stoppen met de pil was erg onverwachts, maar ik dacht misschien bedenkt manlief zich anders.



Inderdaad was de eerste keer nu ongi worden aan de ene kant niet leuk, allemaal veel te spannend met als gevolg later in de week een paar migraine aanvallen. Maar nu ben ik toch blij dat ik het toch ben geworden afgelopen week, omdat het anders te snel was geweest voor mij maar zeker voor manlief.



Ikke, ben je na het stoppen van de pil meteen ongesteld geworden? En hebje toevallig toch al een testje gedaan?



Ik ben trouwens nu 2 kg aangekomen de afgelopen 10 dagen kan dit met je ongi te maken hebben, weet iemand dat? Ik heb niet meer gesnoept dan anders misschien zelf wel minder en toch zwaarder.



Groetjes

Nee nog steeds niks… maar het is de eerste keer na het stoppen met de pil dat ik ongesteld zou worden!! Bovendien zijn we nog niet voor het eggie begonnen, dus een test lijkt me zinloos :mrgreen: :mrgreen:



Je kan inderdaad zwaarder worden als je ongesteld bent. Ik heb ergens gelezen dat het inderdaad 1 a 2 kg kan schelen.



Bedankt voor de info over foliumzuur. Ik ga er morgen mee starten, dan 4 weekjes wachten en dan… zien we wel. Nog heeeeeel eventjes wachten en de gevoelens hard onderdrukken!



Ikke80

Ik ben ook wel een kilootje of 2/3 aangekomen toen ik gestopt was, moet ik zeggen. Nu woog ik niet zo heel veel (nu 62 kg) dus eigenlijk komt het me wel goed uit…



Heb gehoord dat het ook niet echt goed is bij je zwangerschap als je heel licht bent…





Grt,

Puk

@Puk wrote:

Ik ben ook wel een kilootje of 2/3 aangekomen toen ik gestopt was, moet ik zeggen.

Echt waar :?: ik dacht dat het alleen zo was als je ermee begon.
Ik ga 1 September beginnen met het slikken van foliumzuur, wij gaan in November voor het eggie. (dus twee maanden van tevoren)
Ja jullie lezen het goed zou eigenlijk Januari zijn maar we kunnen niet wachten.
:-* jentel

JA Jentel,



Sommige mensen worden zwaarder als ze stoppen met roken… Ik als ik stop met de pil… haha. En als ik ongi ben, ben ik trouwens ook wel iets zwaarder. Nu zit ik er dus helemaal niet mee hoor…



Qua gewicht dan , voor mn gezondheid zou het wel beter zijn als ik iets meer zou sporten. Wat doen jullie aan sport??





Grt,

Puk

Nee ik doe niet aan sport (zou ik eigenlijk wel moeten doen)

idd niet voor mijn gewicht maar gezondheid.

:-* jentel

Ben ik blij dat het normaal is, dus ik ga er maar vanuit dat de 2 kg er binnen een week weer vanaf is net als toen ik de pil gebruikte. Ik ben normaal 72 kg en nu 74 kg. Bij 72 kg voel ik me het lekkerts. Ik heb 4 jaar geleden 66 kg en toen was ik alleen maar moe en zocht echt niks te doen.



Ik heb ook gehoord dat je beter een paar kg te zwaar kan zijn dan een paar kg te licht.

De reden dat je 4wkn van te voren moet beginnen met foliumzuur is omdat dit een hazenlipje en open ruggetje tegen gaat (je hebt minder kans dat je kindje dit heeft als je folium slikt) Deze dingen (neurale buis) gaan zich ontwikkelen in de eerste 10 weken van je zwangerschap…als je pas begint als je er achterkomt dat je zwanger bent, ben je meestal al zo’n 5 weken zwanger dus dan is het laat om met folium te starten… ik ga na mn ongi beginnen, dat is dan zo’n 6 weken voor de conceptie!



Als je het al lang slikt en je bent nog niet zwanger heeft je lichaam wel een reserve opgebouwd dus dan kun je het ook om de dag slikken eventueel.



Jentel: nogmaals, leuk dat het nu november wordt!!!



bleeeeeh ik moet nog 4 kg zwangerschapskilo’s kwijt…maar dat wil niet zo lukken helaas :cry:

Hoi meiden,

Nou, ik merk wel dat ik altijd iets zwaarder ben als ik ongesteld ben, maar volgens mij komt dat gewoon omdat je meer vocht vasthoudt. Van het stoppen met de pil heb ik alleen pukkeltjes in mijn gezicht gekregen :x

Ik doe vrij veel aan sport, maar ik heb ook een zittend beroep. Eigenlijk wil ik er nog drie kilo af, maar ik probeer gewoon mijn eetpatroon ter veranderen en vooral gezonde dingen te eten. Anders zijn ze er ook zo weer aan. Wel moeilijk want mijn vriend is vrij dun en kan echt eten wat ie wil. Die zit dus ook iedere avond aan de chips en de nootjes. In het begin ga je dan automatisch mee eten, maar daar ben ik dus wel mee gestopt. Weeg nu bijna 68 en wil er zeker twee kilo af!!



Groetjes Garfield



PS: nu moet ik leren (morgen tentamen), dus dan moet ik gewoon snoepen!!!

Sucses met je tentamen en snoepse.

Ik ben niet te zwaar maar wil het ook nog niet worden.

En ik heb nog helemaal geen klachten van het stoppen met de pil (pas drie weken gestopt) Maar ik heb ook nooit puistjes gehad.

:-* jentel

Hallo Lady’s,



Ook ik heb na het stoppen met de pil veel meer last van puistjes ook op de rug, dat is iets minder prettig :frowning:

Ook is mijn onggie veel heftiger.

Sporten probeer ik 2 x in de week en ook op mijn werk wordt er veel gelopen.

Maar dit helpt niet tegen de onggie kilo’s! :slight_smile:



Wij hebben de hele week geklust en nu is het maar afwachten.

Heb zelf niet het idee dat het raak is.

Zal je dat voelen?



Liefs Nala

Jentel, ik zou het maar afkloppen. Ik had ook nooit puistjes vroeger en in het begin na het stoppen met de pil ook nergens last van. Pas de derde keer werd het veel heftiger en de puistjes zijn ook pas van de laatste tijd, hihi.

Nala, spannend hoor! Ik ben er ook altijd van overtuigd geweest dat je het vast wel voelt, maar als ik de verhalen hier zo lees, betwijfel ik het inmiddels toch een beetje… wie weet!!!



Groetjes Garfield