De stoppers van april 2005 (deel 5)

He Em en Pearl,

Ik heb even gekeken naar de topics en zelf nog een beetje gezocht, maar kon er weinig anders info over vinden waar ik echt iets aan had.

Zeker nu ik ook de reactie van pearl heb gelezen, weet ik eigenlijk niet zeker of het wel iets voor me is, ik bedoel, ik heb een behoorlijk onregelmatige cyclus, niet echt een touw aan vast te knopen. En zo heel geweldig (behalve pearl, maar die heeft een vrij regelmatige cyclus zag ik) waren de ervaringen er ook niet mee, tempen is niets voor mij, daar leef ik te onregelmatig voor denk ik.

Ik twijfel dus nog een beetje, ik moet wel zeggen, ik baal vreselijk, zijn nu toch al een maand of 8 bezig en nog helemaal niets en daar baal ik wel van, begin te vermoeden dat het gewoon niet zal gaan lukken, al slaat dat wrs nergens op? Een vriendin van mij is al 5 jaar bezig, ook ivf en de hele rambam, lukt allemaal niet, ik wil zover helemaal niet gaan, maar nu ik zover ben, wil ik toch eigenlijk wel heel graag een keertje zwanger zijn. Ben een zeur, maar ach, ik denk dat iedereen er hier afentoe wel eens bijna het bijltje erbij neergooit toch? en al met al, we zijn “pas” 8 mnd bezig.

Eerst deze ongi maar eens uitzitten, is wel een heftige, veel kramp, bah!

Dan lekker klussen, meer als om de dag lekker genieten van elkaar kan ik denk ik toch niet doen.

:-* Annette

Annette,

Wat balen dat je cyclus zo onregelmatig is. Ik heb dat ook en dat is erg lastig inderdaad! Als tempen niets voor je is, kun je misschien eens ovulatietesten proberen. Ik bestel ze via http://www.L10.nl en die werken best wel goed!!

De moed niet opgeven hoor :-*

Groetjes Garfield

Hoi Poekie,

Ik heb 1 keer een ovulatietest geprobeerd, ben nog niet zwanger,ronde 10 inmiddels. Maar de test werkte op zich wel. Je kunt ze natuurlijk ook gebruiken bij een onregelmatige cyclus maar dan heb je inderdaad misschien verschillende teststaafjes nodig, in 1 verpakking zitten er 7. Die van clearblue tenminste. In de beschrijving ervan staat precies wanneer je moet beginnen met testen. Misschien toch de moeite waard om eens te proberen.

Weet iemand hoe ik mijn banner aan moet passen. In de zin van: hoe maak ik duidelijk dat mijn cyclus weer opnieuw begonnen is. Ik zie namelijk dat ik nu 13 dagen overtijd ben terwijl dat niet zo is.

Volgens mij is het gelukt om mijn banner aan te passen.

nee toch niet

Hoi Miepel,

Om je banner te veranderen ga je naar je profiel, en dan naar je onderschrift, daar heb je de link voor je banner, dan pas je de dag en de maand aan, eventueel de lengte van je cyclus.

Als die van clear blue er 7 zijn, is dat misschien wel een optie om te proberen, ik had van die van matcare al eens gehoord dat ze niet zo betrouwbaar zouden zijn, dus dat is dan ook geen oplossing (toch al onzeker genoeg).

Jee ronde 10 en dan zeur ik al bij ronde 7… maar vandaag voelen we ons al weer stukken beter gelukkig, zal wel een hormonen iets zijn geweest denk ik.

Hoi alemaal!

Voor iedereen de beste wensen voor 2006 en dat al onze wensen maar uit mogen komen! :**:

Hier gaat ales zijn gangetje. Zoals bekend ben ik de draad voor wat betreft mijn cyclus volledig kwijt dus we zien wel even hoe alles loopt. Ach, ook wel eens fijn om niet steeds alles te hoeven berekenen en alles spontaan te laten gaan :wink:

We zien wel hoe het gaat.

Zin er nog zwangeren bij gekomen trouwens? (tijdje niet geweest nl)

even kijken of mijn banner nu is aangepast

Ja, Miepel! Volgens mij is het goed nu!

hoi hoi

hoe gaat het hier nu?

aan deze kant iets minder ben gister bij de vk geweest en ik heb een te hoge bloeddruk voor mijn doen anders ie die veel lager. anders heb ik 100/55 - 120/60 en nu 160/80. en in combinatie met hoofdpijn, moeheid, last van de buik vertrouwde ze het niet helemaal dus ik moet morgen weer heen.

de kleine is waarschijnlijk wel gedraait van dwarsligging naar het koppie naar benenden ze durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen maar zoals het nu lijkt kan ik toch normaal bevallen.

nou ga er even weer vandoor moet even wat doen. iedereen succes :-*

liefs chantal

He iedereen

Chantal doe je het wel rustig aan!! Hoge bloeddruk is nooit goed!!

Gelukkig is waarschijnlijk de beeb wel gedraaid!

Hoe gaat het verder met iedereen??

Hier gaat het weer goed de medicijnen zijn op dus ik kan weer aan de klus, ronde 11 deze keer heb voor het eerst nu ovilatietesten bestelt dus hopen dat dat iets oplevert.

Groeten van mij

Hoi allemaal!

Chantal, wat vervelend zeg die hoge bloeddruk! Hopelijk valt het morgen toch weer mee! :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: En nog last van harde buiken en je bekken? Doe rustig aan! (maar dat doe je waarschijnlijk al…)

Gelukkig dat je beeb waarschijnlijk goed ligt, hopelijk blijft ze zo liggen!

Marrije, wat fijn dat je weer kan klussen! Je had iets aan je pols toch waarvoor je medicijnen moest slikken? (als ik het me goed herinner, ben soms beetje zwangerschapsdement… :oops: ). Hopelijk ben je nu van je klachten af? En natuurlijk dat het heeeeeeeeeel gauw raak is m.b.v. de ovulatietesten! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray:

Met mij alles ok, geen last meer gehad van harde buiken gelukkig (af en toe weleens, maar da’s normaal). M’n beeb wordt steeds drukker en gaat steeds harder schopppen, heb er gelukkig nog geen ‘last’ van, vind het wel erg gezellig! :inlove:

Ik merk wel dat ik steeds logger en minder mobiel wordt (alles gaat zooooooooooooooo langzaam…da’s niks voor mij eigenlijk!), onderbroek aandoen, sokken en schoenen aan/uitdoen wordt een hele opgave nu. Maar goed, verder mag ik niet mopperen hoor!

En Smarty, hoe gaat het met jou meis??? Gaat alles nog goed met de zwangerschap?

Alle anderen: ik duim voor jullie allemaal hoor!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray: :pray:

Marije fijn zeg dat je er weer voor mag gaan. En hopelijk werken die testen. Ga voor je duimen hoor!

Chantal: Jeetje zeg, ineens zo’n hoge bloeddruk… dat is schrikken. Laat je weten hoe het morgen is gegaan?

Hier gaat alles zijn gangetje, mijn vriend heeft eer gisteren de kleine voor het eerst gevoeld. Hij was helemaal in de wolken :inlove:

En mijn vader komt morgen de babykamer schilderen…wat een schat he?

Nou meiden tot snel…en ik blijf aan jullie allemaal denken hoor!!

Liefs Ilse :-*

HI lieve april-stopmeiden,

ik weet het :oops: :oops: :oops: tijd niets van mij laten horen, hopelijk mag ik af en toe toch mee kletsen…

allemaal nog de beste wensen voor 2006! nieuwe rondes en kansen meiden!!

Dikke knuffel steffie

hoi ben er even snel.

vanochtend naar de vk geweest bloeddruk was nu wat lager gelukkig 130/80 wel hoger dan ik anders heb dus ze wou me toch even doorsturen. dus we zijn naar de gyn geweest vanochtend echo gehad en het is nog steeds een meisje hihi ze groeit lekker want ze is nu 2520 gram 5 pond al en we moeten nog 6 weken hihi. daarna bloedprikken en plasje inleveren en daarna moest ik aan de ctg. om 1 uur moet ik er weer zijn voor de uitslag van het ctg en mijn bloeddruk word opnieuw gemeten dus ben benieuwd. op de ctg werden wel een paar harde buiken gemeten tjonge wat een uitschieters krijg je dan. het hartslagje van de kleine bleef vrij gelijk met heel af en toe een uitschieter naar 155 hpm maar vaak zat het rond de 125-130 hpm met af en toe een hartslag van 100 hpm moest haar af en toe even toespreken dat ie wel wat sneller mocht kloppen.

de uitslag van het bloedonderzoek en plasje waren goed. ctg was ook goed en mijn bloeddruk was ook weer goed 120/60. maandag moet ik wel weer naar de gyn voor een ctg en meten van mijn bloeddruk als dan alles goed is dan kan ik weer naar de vk.

o ja onze meid ligt echt met haar hoofdje naar beneden de kans dat ze nu draait is heel klein omdat het hoofdje zwaarder zei de vk dus dat is helemaal super dus een thuisbevalling kan nog steeds.

ga er snel vandoor want hubbie heeft het eten klaar

liefs chantal

He Chantal, wat fijn dat de bloeddruk weer goed is en dat je beeb goed ligt! :smiley: :thumbup: Toch weer wat zorgen minder zo!

Hoi Steffi, ik had je bij de maartmama’s al gedag gezegd, maar jij natuurlijk ook nog de beste wensen voor 2006!

He hoi,

ongi is weer helemaal foetsie en we zijn weer fijn begonnen met klussen :inlove:

ik heb besloten nog maar geen ovulatie testen te halen, ben zo onregelmatig dat dat wrs toch weinig tot geen nu heeft.

verder is mijn lappie weer es kaduuk… dus ff illegaal vanaf werk…

Chantal, fijn te lezen dat je bloeddruk weer ok is, en nu maar duimen dat je lekker thuis mag bevallen, een vriendin van mij had dezelfde problemen en moest uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen, vond ze iets minder, maar bleek achteraf ook wel weer goed te zijn, ze moesten samen nog 8 dgn blijven…

Wat leuk trouwens dat er hier nog zoveel zwangeren meeschrijven :mrgreen: vind ik echt super!

zaterdag nog een leuke rit gehad met de paardjes, gepraat met een vrouwke, die ik overigens niet ken, ook nog over kinderen, ik zeg altijd maar dat het nog wel komt, ik wil niet iedereen lastig vallen met het feit dat het voor mijn idee veel te lang duurt, kwam ze nog met “de gouden tip” gewoon zo’n 14 dagen na je 1e dag van je ongesteldheid veel klussen :shifty: sja… daar waren we nog niet achter, toen wilde ik eigenlijk toch wel gaan zeggen dat dat niet altijd zo hoeft te werken en dat zij dus met 2 mnd erg veel geluk had… vrouwtje was 32 toen ze zwanger raakte, pfffffffffffffffff ik baal dan wel een beetje hoor…

gauw weer wat doen, voor de baas weer binnenstapt :wink:

Hallo allemaal,

Na 10 rondes ben ik vanmorgen bij de huisarts geweest. Eigenlijk vroeg hij alleen of ik regelmatig ongesteld was en of mijn vriend al een zaadonderzoek had gedaan. Dat heeft ie nog niet en voorlopig wil hij dat ook nog niet. In ieder geval niet voordat we een jaar bezig zijn. Ik kreeg wel meteen een verwijsbrief mee voor het ziekenhuis. Misschien kunnen ze bij mij alvast wat onderzoeken. Ik weet eigenlijk niet hoelang het duurt voor je aan de beurt bent. Tegen die tijd dat ik langs kan komen zitten we misschien al op een jaar. Nou, ik zal vanmiddag mijn ouders maar eens in gaan lichten die weten n.l. nog van niets. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Pffff, baal wel hoor :frowning: . Maar we zullen maar goede hoop houden :pray: .

Jeetje Miepel, kan me voorstellen dat je er eventjes flink van baalt. Maar er zijn genoeg vrouwen waar het gewoon ietsjes langer duurt voordat ze zwanger zijn. Wie weet is het volgende maand ineen raak. Hoop het zo (voor jullie allemaal).

Chantal: Fijn dat de beeb goed ligt. Is toch een hele geruststelling. En het eind begint in zicht te komen he. Spannend joh!!

Hier gaat alles zijn gangetje, ben alleen zo benauwd de afgelopen dagen. Maar moet morgen toch weer naar de vk, dus zal het eens vragen.

Liefs Ilse :-*