De stem achter.....

Hihi :oops: Jaaaa that’s her!



best trots op haar hoor!..


heb je haar wel eens horen zingen!?



Tijdens “wie is de mol” kwam er in Amsterdam iemand vragen of ik haar zusje was :shock: en of ik wist of zij de Mol was haha!! Nou dat wist ik natuurlijk niet, er hing een dikke boete boven haar hoofd als ze dat had verklapt! :lol:

Nee heb haar nog nooit horen zingen.

Dat denk ik tenminste :think:



Ik zou ook trots zijn op zo’n nicht hoor :wink: :mrgreen:

Aah, ik ben er achter geloof ik. Leuke vrouw en inderdaad lekker sneaky in de Mol samen met …:wink:



Maar ik wist niet dat zij zoveel nasynchronisatie heeft gedaan voor bekende tekenfilmfiguren.

Als je op wikipedia haar naam intypt krijg je een overzicht van wat ze al allemaal heeft gedaan :shock: ik was daar ook niet van op de hoogte hoor :lol:

(begrijp eindelijk waarom ik haar bijna nooit zie “omdat ze het druk heeft”…) :lol:

hmmmm nu weet ik nog niet precies wie ze nou is affie is ze ook dezelfde speelster die vroeger als nina in samsam speelde???/

gevonden :mrgreen: Ik kende haar niet trouwens :oops:

@Affie wrote:

:mrgreen: Je hebt haar gevonden :thumbup:




Ik weet ook wie het is, super hoor!

Zij heeft echt een mooie stem ook en kan erg goed en mooi zingen ook :thumbup:

Dus niet Angela Schijf :think: Die zat niet in wie is de mol.

Angela Schijf is idd Sharon Spits van beugelbekkie.



En jouw nicht Affie, nu ik al die programma’s zie staan, doet zij zo’n serie met een poppetje, waarin zij een geel geschminked (is dat een woord?), gezicht heeft?

Want dan weet ik dus ook wie het is.



Kan niet op de naam van de serie komen die ik bedoel, die met dat gele gezicht en een poppetje (met een blauw mutsje geloof ik), maar hoop dat je begrijpt welke ik bedoel.

doe anders eens op wikipedia kijken Anneke :wink:

Heb wel even gegoogled, en heb iemand gevonden die idd Jules Unlimited, Wie is de mol, en de kamer van Ko (dat was dus wat ik bedoelde, geen idee dat dat zo heette) doet.



Dus het is idd degene die ik dacht.



Had geen naam, dus was niet 1,2,3 te zoeken.



Maar leuk dat dat je nicht is Affie!

Leuk mens lijkt me dat, en ik herken haar stem als Ko nu idd ook als Sam.



Hele aparte stem ook, mooi.

Is dat je nicht? Leuke meid!!

Gelukkig niet Alex uit Totally Spice, ik dacht dat dat Katja Schuurman was, vond haar eigenlijk irritant, maar het is iemand anders.’



Ben er alleen nog niet achter wiens lachje mijn dochter van 2,5 jaar na doet (stem van Sponge Bob, volgens google Lex Passchier, maar ik krijg geen foto).

Bram Bart is ook een hele bekende stem. O.a. de stem van Beertje Paddington en Bob de Bouwer (Bob zelf). Ook hoor je zijn stem in heel veel reclames.



Grappig genoeg doet hij ook de stem van Pliekie uit Lilo & Stitch (dat eenogige, driebenige, travestiet-vriendje van Lilo). Daar heeft hij een compleet andere stem… ik wist niet dat dat dezelfde acteur was.

SeeseeEm, volgens mij wilde Affie haar naam hier niet schrijven…Eén keer goed googlen en je vindt straks de link van KOK en haar nichtje.

ff verwijderen misschien…

haha dat was de zoektocht naar affie haar nicht…



ik vraag me nog steeds af wie de stem van dommel en semafoor in sprak… :think:

die hebben ook van die bekende stemmen… die je vaker hoorde…

@SeeSeeEm wrote:

Is …je nicht? Leuke meid!!

Gelukkig niet Alex uit Totally Spice, ik dacht dat dat Katja Schuurman was, vond haar eigenlijk irritant, maar het is iemand anders.’



Ben er alleen nog niet achter wiens lachje mijn dochter van 2,5 jaar na doet (stem van Sponge Bob, volgens google Lex Passchier, maar ik krijg geen foto).




Ik geloof niet dat het de bedoeling was dat haar naam hier werd genoemd.

Ik had dus wel de juiste in gedachten.

Ik hoor Angela Schijf in meer tekenfilmtypetjes en ja Jeff bij de Tweenies had ik snel door, doet ie leuk hoor, hij zingt zelfs liedjes.



De stem van Wim T. Schippers heeft ook iedereen in zijn hoofd, zijn we allemaal me opgegroeid.



Heeeel vroeger had ik een droom om ooit Disney films in te mogen spreken… nog voor die stemmetjes bekend werden. Er is daar een speciaal bureau voor die dat regelt.



Lijkt me geweldig om te doen, wel heeeel erg moeilijk.



Groetjes, Petri

He Affie, da’s grappig, ik ken jouw nicht van vroegah (erg vroegah hoor) :mrgreen: Heb samen in een produktie gespeeld met haar. Wat is de wereld toch klein :wink:

Ik heb je nicht zien spelen in Blood Brothers, samen met Danny de Munck. Toen werd ze al “veelbelovend” genoemd. En dat is geen woord teveel gezegd!



Over de stemmen: als ik de stem van Ernie in het huidige Sesamstraat vergelijk met die van mijn oude DVD’s, is dat echt een andere stem. Op de DVD’s wordt Ernie door Paul Haenen gedaan, maar de stem die Ernie nu heeft lijkt er niet op.

Ook ik vind de Pino van “vroegah” :wink: mooier dan die van nu. Voor mijn gevoel is zijn stem nu wat te hoog.

Ik vind het trouwens wel leuk dat ik de oude vertrouwde gezichten van de jaren 80 nog zie: Gerda, Sien, Aart, Frank…

Ik zag laatst zelfs een filmpje voorbij komen waar ik vroeger als 5-jarige zelf bang voor was. Mijn zoontje van 2 kon er zonder blikken of blozen naar kijken. Grappig is dat…



Maar ik geloof dat ik een beetje off-topic ga… Terug naar de stem-herkenningen!

@Helena wrote:



Over de stemmen: als ik de stem van Ernie in het huidige Sesamstraat vergelijk met die van mijn oude DVD’s, is dat echt een andere stem. Op de DVD’s wordt Ernie door Paul Haenen gedaan, maar de stem die Ernie nu heeft lijkt er niet op.


sorry, maar volgens mij is Ernie echt nog steeds dezelfde,
De producenten van sesame street amerika hebben namelijk de nederlandse stemmen goedgekeurd, geloof nooit dat ze andere stemmen toestaan.
Paul Haenen is toch juist Bert, en Wim T. Schippers is Ernie hoor!