De stem achter.....

Pino !



Heel vaak als ik Sesamstraat hoor of meekijk (:wink: ) dan verbaas ik me wel eens over de unieke stem van Pino. Is het een man of een vrouw ? En is het een andere stem dan in mijn "Sesamstraat tijd "? Volgens mij wel, dat kan ik ook bijna niet anders dacht ik, ik ben toch al oud ? :shifty:



Maar meneer Aart is nog hetzelfde, Bert en Ernie klinken zoals ze moeten klinken en ook Grover en Kermit hebben nog steeds een uniek stemgeluid.(Paul Haenen (ook wel Dominee Gremdaat) en Wim T. Schippers)



Maar wie is toch Pino ? Dat is Renée Menschaar, een vrouw dus. Wat leuk !

Ze speelt sinds 1991 Pino in Sesamstraat en is alleen bekend om haar stem (net als Catherine van Woerden die Iniemienie speelt)



In Pino ‘zitten’ is lichamelijk erg zwaar. Ze staat constant met haar ene arm omhoog om de kop en de snavel te bewegen van Pino. Met haar andere arm beweegt ze de linker vleugel. Verder zit er een monitor in het pak zodat ze kan zien waar ze loopt. Ook is het in het pak erg warm. Wanneer de mogelijkheid het toelaat, zet zij het hoofd even af.



Ik heb even gezocht naar een foto van haar (en gevonden) maar ze wenst liever anoniem te blijven omdat bekend worden haar een nachtmerrie lijkt !





Ben je ook wel eens nieuwsgierig naar een bepaalde stem ?

ja van de grote beer vertelt, een serie van Janosch die vroeger op de vpro was. Wat een ontzettend relaxte stem was dat…heel laag, en heel langzaam gesproken. Blijtk het gewoon kees prins te zijn, kwam ik een tijd geleden achter…

Ja van Brock. Ahum, van Pokémon :oops:



Weet je waarom?



Die heeft zo’n herkenbare stem, en hij spreekt veel meer in dan alleen Brock, hij doet bijv. ook Dreft afwas reclames en stemmen in andere kinderprogramma’s… dus iedere keer als ik die stem hoor denk ik: Hé dat is Brock. Ik wil wel eens weten wie die stem is 8)

Ah wat leuk om te lezen! En ik dacht nog wel dat de stem van Pino ‘mannelijk’ was!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de stem van Pino uit mijn tijd leuker vond… :think: Maar smaken verschillen natuurlijk.

Inieminie vind ik zo schattig! :inlove:

Ik heb eigenlijk een andere sesamstraatvraag.

Vroeger toen ik klein was was Gerda Havertong gewoon Gerda maar nu wordt ze Peetje genoemd ofzo. Weten jullie daar het antwoord op?



Verder vind ik het altijd leuk om bij de club van sinterklaas en het sinterklaas journaal te ontdekken wie nu al die pieten zijn!

@Anita wrote:

Ja van Brock. Ahum, van Pokémon :oops:



Weet je waarom?



Die heeft zo’n herkenbare stem, en hij spreekt veel meer in dan alleen Brock, hij doet bijv. ook Dreft afwas reclames en stemmen in andere kinderprogramma’s… dus iedere keer als ik die stem hoor denk ik: Hé dat is Brock. Ik wil wel eens weten wie die stem is 8)




Grrrr linkje werkt niet…het is iig Fred Meijer

@mamma van sharondenise wrote:

Ik heb eigenlijk een andere sesamstraatvraag.

Vroeger toen ik klein was was Gerda Havertong gewoon Gerda maar nu wordt ze Peetje genoemd ofzo. Weten jullie daar het antwoord op?



Verder vind ik het altijd leuk om bij de club van sinterklaas en het sinterklaas journaal te ontdekken wie nu al die pieten zijn!




Volgens mij is dat omdat het gerda havertong niet meer is!!! Dat is een andere mevrouw die weliswaar heel veel op haar lijkt, maar het is gerda volgens mij niet!

gerda geen gerda meer?!?!? Even goed opletten de komende tijd.



Toch heb ik wel eens het idee dat de stem van ernie ook veranderd is. Alleen bij de aller nieuwste filmpjes, die ook zo mooi van kleur zijn.



Bedankt voor de info trouwens, want ik vroeg met ook altijd al af…nu kan ik weer met een gerust hart gaan slapen

Gevonden op Wiki:

Gerda Havertong speelt tegenwoordig vaker de rol van “Peetje”, haar zus, die overduidelijk Surinaams is (kleding en accent).""

Tante Peetje is wel Gerda Havertong… Maar ze wou wat anders…

http://surinaams.caribiana.nl/innederland/car20050106_havertong.html

bij 538 deden ze een tijdje (misschien nu ook nog wel) bellen naar een willlekeurig 06 nummer en vroegen dan of degene in het pak van pino zit… whawha

Ik dacht dus dat iemand hierover gebeld was,hihihiiihhiihhiihih…



gr patricia

Er stond een tijdje terug een interview in de Vriendin met de dame die in Pino zit. Weliswaar zonder foto, maar ze doen de rol met zijn drieen. Geloof dat ze de rol deelde met 2 mannen.

Ja, die man die de bloemetjes overhandigde bij, Het spijt me… :oops: :oops:



En verder idd weleens van die kinderfiguren, of tekenfilm figuren.



Zo hoor je ook weleens stemmen in verschillende tekenfilms.



Wat je trouwens wel goed kan horen, is dat Jeff uit GTST, een stem heeft in de Tweenies!

Mijn nicht is een heel bekende stem in de tekenfilmwereld :wink:



oa in Totally spies, beugelbekkie, prince of egypt (ned versie, de film), spongebob, pokemon enz… zo leuk! :slight_smile:

@Anneke wrote:





Wat je trouwens wel goed kan horen, is dat Jeff uit GTST, een stem heeft in de Tweenies!




ojaaaa wat grappig wie dan ik hoor dat niet, opa(of hoe hij die man) zeker dan?

Doet me denken aan dat stukje van Najib Amahali.

Over die rij bij de kassa :mrgreen:

@Affie wrote:

Mijn nicht is een heel bekende stem in de tekenfilmwereld :wink:



oa in Totally spies, beugelbekkie, prince of egypt (ned versie, de film), spongebob, pokemon enz… zo leuk! :slight_smile:




Toevallig Mandy uit Totally spies en Nina Hamburg uit Beugelbekkie? :think:



Mijn dochter keek dat vroeger wel eens :shifty:

Ja Jef :smiley: Die hoor je heel duidelijk !

@Anita wrote:

@Affie wrote:
Mijn nicht is een heel bekende stem in de tekenfilmwereld :wink:



oa in Totally spies, beugelbekkie, prince of egypt (ned versie, de film), spongebob, pokemon enz… zo leuk! :slight_smile:




Toevallig Mandy uit Totally spies en Nina Hamburg uit Beugelbekkie? :think:



Mijn dochter keek dat vroeger wel eens :shifty:




Ik denk eerder Sam, Maria Mong, Cassidy en Sandy :wink:

@Rivella wrote:

@Anita wrote:
@Affie wrote:
Mijn nicht is een heel bekende stem in de tekenfilmwereld :wink:



oa in Totally spies, beugelbekkie, prince of egypt (ned versie, de film), spongebob, pokemon enz… zo leuk! :slight_smile:




Toevallig Mandy uit Totally spies en Nina Hamburg uit Beugelbekkie? :think:



Mijn dochter keek dat vroeger wel eens :shifty:




Ik denk eerder Sam, Maria Mong, Cassidy en Sandy :wink:




Dat weet jij goed :think: :lol: