Ik heb net voor het eerst sinds jaaaaren weer eens nesquik gekocht en heb gisteren voor Eva een toetje gemaakt met vanillevla met nesquik erover gestrooid :drool:
Ik viel meteen terug in de tijd en zag mezelf weer bij mijn ouders aan tafel zitten met ditzelfde toetje. Ik bleef even in de tijd hangen, het was een leuk gevoel (bijna emo, mijn vader leeft helaas niet meer en van hem mocht ik nooit zoveel erop strooien en deed dat stiekem toch )en het was nog steeds lekker :mrgreen:
Met welk gerecht duik jij terug in de tijd ?
Is dat Nesquik waar je normaal chocomelk van maakt? Wat een leuk idee om dat op de vla te strooien. Ga ik ook eens doen.
Weet je wat ik de smaak van vroeger vindt als het toch over toetjes gaat: pudding. Griesmeelpudding met bessesap… heeeeerlijk… Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar zoals m’n moeder het maakt lukt mij niet zo goed.
Ik ga gelijk vragen of m’n moeder het weer eens maakt.
Als we dat aten dan was het gelijk 2 weken lang. Want als de pudding op was dan hadden we nog (zelfgemaakte) bessesap over. Dan maakte m’n moeder de volgende dag nog een pudding. Dan was de bessesap op en de pudding niet. Maakte ze er toch nog sap bij. En dan was er weer sa[ over en maakte ze weer pudding… en zo ging dat 2 weken door en dan was het tegelijk op en was het weer uit met de pret… haha…
koffie met heeeeel veel melk en suiker… herinnert me aan koffie en theetje drinken met mijn beppe… ik zal een jaar of 7 zijn en we zitten in de keuken met het kleine serviesje… (het is zoooooo :sick: , maar ik ruik zelfs weer de geur van haar parfum als ik dÃÂe smaak proef). Beppe is helaas alweer 18 jaar overleden…
wat goed van ons geheugen he… gaat er opeens een luikje open!
Rijstepap (evt. warm) met bruine suiker :drool: Gingen we lekker sleetje rijden gelijk na het avondeten, en dan daarna als we thuiskwamen lekker zo’n schaaltje :drool: Vind het nog steeds heerlijk, terwijl er ook echt mensen van gruwelen :lol:
Patat met picalilly (schrijf je dat zo?) :mrgreen:
En manlief heeft het met warme vanillevla… dat zetten ze vroeger op hun kachel…
Bij mij zijn dat meerdere dingen:
Arretjescake, die maakte mijn oma altijd, en elke keer als ze dan bij ons op bezoek kwam nam ze weer een arretjescake mee, echt zo lekker, heb het ook al in geen jaren meer gehad.
En van die rode kleine zure bessjes(weet de naam er niet van), mijn oom en tante hadden bij hun in de tuin van die struiken staan, en als klein meisje mocht ik altijd die bessjes plukken, die nam ik dan mee naar huis, en dan schoon maken met water en dan in een bak met suiker er over heen even laten in trekken en dan s’avonds door de youghurt oohh heerlijk, ook al in geen jaren meer gegeten.
En de laatse ik weet niet of jullie het kennen, maar het zijn donker rode bessjes wilde krenten zijn dat, vroeger hadden mijn ouders een bungalowpark en mijn vader (die niet meer leeft) die maaide dan altijd op zo’n zit maaier al het gras bij alle bungalows en wij (mijn broertje en ik) mochten dan altijd mee op de grasmaaier, dan kwamer we dus langs die struiken waar die krenten aan zaten en dan plukten wij zo al zittend op de grasmaaier die krenten echt heerlijk was dat, nu kom ik nog wel eens van die struiken tegen maar durf niet zo goed meer die krenten te eten, maar als ik langs zo’n struik kom denk ik dus altijd aan dat moment met mijn vader op de grasmaaier onze handen vol met die krenten.
@nette wrote:
En van die rode kleine zure bessjes(weet de naam er niet van), mijn oom en tante hadden bij hun in de tuin van die struiken staan, en als klein meisje mocht ik altijd die bessjes plukken, die nam ik dan mee naar huis, en dan schoon maken met water en dan in een bak met suiker er over heen even laten in trekken en dan s’avonds door de youghurt oohh heerlijk, ook al in geen jaren meer gegeten…
AALBESSEN…heerlijk.
Vind griesmeel pudding lekker, ook wat warm en met suiker… :drool:
Oh ja, melkkoffie bij oma. Dan voelde ik me al een hele meid. Ze is helaas overleden toen ik 15 was
En slagroompudding met kerst. Vroeger maakte m’n oma het en nu maakt m’n moeder het ieder jaar.
:-*
Nanda
Een grote pan erwtensoep met allemaal stukken worst erin :drool:
Mijn moeder maakte dat wel eens, echt heerlijk!
Heb het ook al heel lang niet meer gehad, toch eens vragen of ze nog eens maakt :think:
Verse sperziebonen met gekookte aardappeltjes en gehaktballen (maar die moet mijn moeder gemaakt hebben anders tellen ze niet) en dan nog een beetje maggie over het geheel… mjam!!!
De zelfgemaakte kippenragout van mijn moeder… :drool:
en pastachoca (die pot met die beertjes erop) oooow wat was die heerlijk en helaas nergens meer te krijgen…
Postelein,
heerlijk lekker geprakt met aardappels en gehaktballetjes (gesudderd met een lekker sjuutje)
Ik ga toevallig vanavond postelein eten maar die gehaktballetjes dat lukt me zelf niet om die zo lekker te maken!
Verder aten wij standaard iedere zaterdag gebakken vis lekkerbekjes gebakken scholletjes of tong.
Nu halen we het weleens bij de visboer maar zelf gebakken vis is toch het lekkerst.
Groetjes Wendy
@dena wrote:
en pastachoca (die pot met die beertjes erop) oooow wat was die heerlijk en helaas nergens meer te krijgen…![]()
Daar had ik het laatst nog met mij man over.
Heerlijk was die :drool:
Echt heel erg jammer dat ze die niet meer verkopen/maken.

@Cindy wrote:
@dena wrote:
en pastachoca (die pot met die beertjes erop) oooow wat was die heerlijk en helaas nergens meer te krijgen…![]()
Daar had ik het laatst nog met mij man over.
Heerlijk was die :drool:
Echt heel erg jammer dat ze die niet meer verkopen/maken.![]()
Huh? Het bestaat nog wel, maar hét smaakje van vroeger zit er niet meer aan. Volgens mij is het nu van penotti, het is geen pot maar een plastic beker met een blauw of rood deksel.
En met beren erop.
En die caramel voor op brood… :drool:
stoofpeertjes a la oma. Niet te evenaren. Nog steeds verwent ze ons ermee.
bij mijn andere oma; bitterkoekjespudding. Mijn opa kwam uit Indonesie en maakte altijd heerlijke rijsttafels en zijn beroemde kippenvlerkjes en saté heb ik nooit meer zo lekker gegeten.
@jacsansil wrote:
@Rooike wrote:En die caramel voor op brood… :drool:
is er ook nog steeds hoor! het heet bebogeen!
Weet ik!
Hahaha!