De smaak van vroeger....

We kregen vroeger altijd pakjes chocolademelk, Tjolk heette dat geloof ik. Er stonden beren op de verpakking, oranje met bruin geloof ik.

En van mijn oma kreeg ik altijd als ik daar kwam een dropje en een pepermuntje, om tegelijk in de mond te stoppen. Vind ik nog steeds lekker!

Liefs,

Winnie

Wij mochten in het weekend altijd Spoetnik maken: schepje suiker, beetje koffiemelk en dan frisdrank met prik erbij gieten. Krijg je een hele dikke zoete schuimlaag bovenop. Heel soms maak ik het nu nog wel eens als ik enorme zin in iets zoets heb! Verder kregen we in het weekend ook altijd van die hele dikke negerzoenen (Dickmans, die kan ik nu nergens meer vinden) en dan zaten we die met een theelepeltje helemaal uit te lepelen! Kan ik nu ook nog echt van genieten! :roll: :slight_smile:

Groetjes,

Jippie

Bij oma kregen we Benco (ook chocolademelk), maar dan met echte verse koeienmelk, en mijn moeder maakte vaak rabarber en op zaterdagavond kregen we Shandy… :drool: :drool:

ooh wat zie ik een hoop viese dingen langs komen hihihi

Vroeger at ik altijd dracula-lolly’s…Zwarte platte lollys…

Die bestaan niet meer :cry:

Thee met melk dat dronken wij als echte engelse mutsen, heerlijk :angel:

“snap crackles” roze langwerpige soort van dikke lange jan met poeder ertussen (ofzo haha) at ik altijd in de brugklas (nou is dat nog maar 10 jr terug :roll: :lol: ) Maar die had ik dus in geen 10 jaar gegeten…

Komt mijn stagiaire ermee aanzetten vandaag, die had stad en landf afgezocht :drool: Mierzoet en heerlijk als je zwanger bent :lol:

@Affie wrote:

“snap crackles” roze langwerpige soort van dikke lange jan met poeder ertussen (ofzo haha) at ik altijd in de brugklas (nou is dat nog maar 10 jr terug :roll: :lol: ) Maar die had ik dus in geen 10 jaar gegeten…

Komt mijn stagiaire ermee aanzetten vandaag, die had stad en landf afgezocht :drool: Mierzoet en heerlijk als je zwanger bent :lol:

Ja die kan je bij de Jamin kopen…Doen mijn vriendinnetje en ik altijd als we een filmavond hebben… :lol: :lol: :lol:

Anijsmelk, kregen we vroeger heel vaak en vond ik heel lekker. Ik heb nu anijsblokjes in de kast liggen…al een jaar of 2. Eigenlijk vond ik het helemaal niet lekker meer…

Maar idd zie ik veel dingen langskomen die we vroeger ook kregen, grappig!

rode of groene gelatinepudding ik noemde dat blubber pudding omdat je er zo leuk mee kon wiebelen :mrgreen: oma maakte dat heel vaak :smiley:

Fireballen :mrgreen: . Lekker pittig :drool:

Smacks,… ofzoiets. Dat waren zoutjes met een barbeque smaakje (als ik het me goed herinner) Ze zaten in een oranje zakje. Maar echt al heeeeeel lang niet meer te krijgen.

Volgens mij waren mijn zus en ik de enigen die het lekker vonden want verder ken ik niemand die het ook ooit gegeten heeft.

Mijn vriend kent ze ook zegt hij nu, en vond ze ook lekker vroeger :mrgreen:

Jaaaa fireballen van de srv!!

En van die zakjes met zwartwitpoeder. ZO’n geel zakje met een beer erop.

@Danielle77 wrote:

Fireballen :mrgreen: . Lekker pittig :drool:
wij hebben daar dozen van in huis staan, mijn hubbie werkt bij de groothandel die fire ballen ed importeert :wink:

als je je adres pb, krijg je wel een paar zakjes :slight_smile:

Maar jij bent wel de enige anders blijf ik bezig :wink:

@Winnie11 wrote:

We kregen vroeger altijd pakjes chocolademelk, Tjolk heette dat geloof ik. Er stonden beren op de verpakking, oranje met bruin geloof ik.

En van mijn oma kreeg ik altijd als ik daar kwam een dropje en een pepermuntje, om tegelijk in de mond te stoppen. Vind ik nog steeds lekker!

Liefs,

Winnie

Had jij dezelfde oma :wink:

En over tjolk: campina heeft aardbeien en bananenmelk. Als je het tjolkgevoel nog een keertje wilt testen ;-), smaakt net zo!

bestaat pizza-quick-saus nog :think: :drool:

chocomelk drinken uit een boerenbond mok zonder oor, met een heel supermooie extra lange versierd rietje :inlove:

nibitts in een houten bakje voor de tv: op tv pipi :inlove:

Warme havermoutpap met Roosvicee…Ben ik weer bij opa en oma thuis.

@lydia wrote:

@Cindy wrote:
@dena wrote:

en pastachoca (die pot met die beertjes erop) oooow wat was die heerlijk en helaas nergens meer te krijgen… :frowning:

Daar had ik het laatst nog met mij man over.

Heerlijk was die :drool:

Echt heel erg jammer dat ze die niet meer verkopen/maken. :frowning:

Huh? Het bestaat nog wel, maar hét smaakje van vroeger zit er niet meer aan. Volgens mij is het nu van penotti, het is geen pot maar een plastic beker met een blauw of rood deksel.

En met beren erop.

Ja maar die williknie! Die smaakt véél minder lekker :frowning: