Nadat mijn zoontje het nog heerlijk vindt uit een Difrax S fles te lurken, de Difrax tuitbeker door mij met gezwinde spoed is terug gebracht naar de winkel wegens wangedrag, de Nuby tuitbeker lekt als een vergiet en de gewone beker wel gaat, maar ik toch ook graag het gemak heb af en toe van een redelijk lekvrije beker, de vraag…: wat voor rietjesbeker hebben jullie? Merk? Winkel? En bevalt de beker goed?
Ik kan het allemaal zelf wel uit gaan vinden, maar meer weten meer dan 1 ! En de tuitbeker wordt door ons beiden niet erg gewaardeerd.
wij hadden altijd de rietjes beker van nuby.
lekker makkelijk voor onderweg
@Fietje wrote:
wij hadden altijd de rietjes beker van nuby.
lekker makkelijk voor onderweg
hier idem, gaat lekker veel in, lekt bijna niet, alleen als je een rietje heeeeeeel langgebruikt gaat tie soms beetje lekken, nieuw rietjes zijn er te koop, dus geen probleem.
hier ook dezelfde als de bovenstaande dames…ideaal ding! Alleen vond Emi het zo leuk om in het rietje te prikken met dr kleine vingertjes…dus nu komt er wat meer uit dan normaal :lol: vindt ze geloof ik wel fijn…kan ze sneller iets drinken en weer weg leggen haha…
maar goed om te weten dat er rietjes te koop zijn…ga daar eens naar zoeken, want ik wilde al bijna een nieuwe beker kopen :shifty:
Ongevraagd toch over een tuitbeker: Hier tuitbekers van Avent. :thumbup:
Hier ook de nuby bekers. Ik had ze al gekocht toen de jongens net 1 waren, maar ik denk dat ze pas rond de anderhalf er goed uit konden drinken. Eerder snapten ze nog niet dat ze tegelijk met het drinken ook in het rietje moeten ‘bijten’ (dat is zo’n ventiel-achtig ding) én ze snapten niet dat ze de beker niet net als een tuitbeker ondersteboven aan hun mond kunnen zetten… dat werkt natuurlijk niet met een rietje, die beker moet je recht houden
Ik ben trouwens ook op zoek naar nieuwe rietjes maar kan ze nergens vinden :? Iemand een idee waar je die kunt halen?
Ik heb de rietjesbeker van Difrax, die lekt dus wél!
Je kunt een kind gemakkelijker uit een rietje leren drinken door ze eerst een pakje te geven en daar zachtjes in te knijpen. Fenna dronk met 10 maanden al pakjes.
Ik ben niet zo’n voorstander van het spul wat vaak in pakjes zit dus die krijgen ze hier niet zo vaak
Nadat T in de gaten had gekregen dat hij een zachte tuitbeker kon laten plassen door gewoonweg dat ding ondersteboven op tafel, grond oid te drukken ben ik overgegaan op deze:
Ideaal!! En aangezien hij ook een echte zuiplap is komt de grootte ons ook wel goed uit :lol:
Hier ook de rietjesbeker van Nuby. Ideaal, omdat de rietjes vervangbaar zijn… die gaan hier nl. niet zo heel erg lang mee… omdat zoonlief het rietje tussen z’n tanden houdt als hij met de beker gaat lopen… er gaan hier ongeveer 2 rietjes per maand door :wall:
Gewoon de simpele rietjesbeker van de Hema of prenatal :thumbup:
Ik vond het een on-ding die rietjesbeker van Nuby :shifty:
Er zit altijd nog een beetje drinken in het bovenste deeltje van het rietje en hier lekte de beker WEL! Misschien een ‘foute’ beker?
Ik ben nu ook op zoek naar een goede anti-lek tuitbeker.
Rietbeker hadden wij van Prenatal (volgens mij het huismerk, iets van 3 euro).
De ideale tuitbeker vind ik de bekers van Rosti Mepal. Je hebt ze in blauw, roze, groen en oranje. Echt een fijne beker. Bijna 1 jaar oud, iedere dag gebruikt, om de dag in de vaatwasser en nog altijd lekvrij :thumbup:
Gister de rietjesbeker van Nuby gekocht, maar eens kijken wat er gaat gebeuren.
Drella: hier snapt meneer dus nog steeds niet erg dat een tuitbeker op zijn kop gehouden moet worden om te drinken… daar heb je mama’s voor :think: … en anders drink je gewoon niet :roll: .
Oh weet iemand waar je die rietjes los koopt, ook gewoon bij de drogist dan?
Tuitbeker van avent, nuby en difrax. (al is Difrax favoriet)
En rietjes beker van nuby.
haha marietje, ja dan is een rietjesbeker misschien wel handiger :mrgreen:
Ik kan ze dus niet vinden, die extra rietjes :think:
Hier ook de beker van Nuby. Wij kunnen losse rietjes halen bij de lokale drogisterij. Ik kon ze bij de kruidvat niet vinden.
De beker bevalt hier erg goed.
Hier ook de rietjes beker van Nuby.
De rietjes zijn te hier te koop bij de Etos, bij het Kruidvat hebben ze die rietjes niet.
Ik vind het op zich wel een handig ding, maar ze zijn echt niet helemaal anti-lek. Als we weg gaan die ik ze altijd in een plastic zakje omdat ze lekken. Ik heb er 4 en ze lekken alle 4, dus het licht niet aan de beker.
Mmm hier een dametje dat niet snapte dat je een tuitbeker schuin moet houden (mama kan dat inderdaad heel goed). Toen een rietjesbeker gekocht, ging ze die wel schuin houden… Tja en dan komt er dus niets uit. Extra rietjes heb ik gekocht bij Baby dump in Utrecht, met een handig borsteltje om het rietjes schoon te maken. Dat vind ik bij een rietje overigens erg onhandig, dat schoonmaken… Maar we zijn dus weer overgestapt op een tuitbeker, die van Avent.
ik had er een van de kruidvat, lekte niet direct, wel als je ermee gaat schudden.
maar ik vind het ondingen, net als tuitbekers. Ze drinken hier alle twee uit een normale beker, ideaal!
En als we weggaan heb ik voor alle twee een bidon met water bij me en flesjes drinken. Kunnen ze ook goed uit drinken, alleen spugen ze soms wat terug wat er dan een beetje vies uitziet :sick:
en gewoon pakjes
@Emma wrote:
ik had er een van de kruidvat, lekte niet direct, wel als je ermee gaat schudden.
maar ik vind het ondingen, net als tuitbekers. Ze drinken hier alle twee uit een normale beker, ideaal!
En als we weggaan heb ik voor alle twee een bidon met water bij me en flesjes drinken. Kunnen ze ook goed uit drinken, alleen spugen ze soms wat terug wat er dan een beetje vies uitziet :sick:
en gewoon pakjes![]()
zelfde verhaal…
Gewoon een bidon voor onderweg en een gewone beker voor thuis… drinkt hij al uit vanaf 13 maanden ongeveer… begonnen met steeds maar 2 cm erin en begeleiden… binnen no-time had hij het door en nu kan hij heel prima drinken.