De nieuwe V-smile pocket of nintendo DS? Uitkomst pag. 3

Mn ouders belde net op dat ze op tv de reclame hadden gezien van de nieuwe v-smile pocket en dat ze dat wel leuk leken om Anne kado te doen met kerst :shock: …Oke, erg leuk idee, maar even de prijs daargelaten, zou ze niet meer aan een DS hebben? Of is zo n v-smile veel leuker voor kindjes van Anne s leeftijd? Ik heb gezegd dat ik niet wilde weten wat het werd, maar zit nu wel na te denken over levensduur en speeltijd dat ze ermee kunnen hebben, daarnaast moet het vooral ook leerzaam kunnen zijn.



Ik hoor graag ervaringen :mrgreen:

Hier hebben ze nooit een V-smile gehad, maar de DS was wel al snel een succes. Kes kon met net 3 al leuke spelletjes erop spelen. En wij hebben er zelf ook wat aan :wink:

Jill heeft een v smile…enn ze leert er best veel van en is er ook heel handig mee geworden… je hebt leuke spellen…gericht op haar leeftijd en ouder…



wat betreft nintendo DS heb ik geen ervaring…



Het lijkt me meer voor oudere kinderen…



toen wij de v mile kochten hadden we ook de twijfel…want we hebben al een wii…maar we hadden ook zoiets van v smile heeft ze nu meer aan…



succes met beslissen

Wij hebben een Vsmile pocket voor Victor en een nintendo DS voor Max. Met de nintendo kan Victor nog helemaal nix. Daarnaast is de V-smile leerzamer met letters en cijfers.

Ik vind het pocket model van v-smile zo groot in vergelijk met de DS. Als ik spelletjes bekijk, lijkt het alsof er leukere/meer spelletjes te krijgen zijn voor v-smile voor Anne s leeftijd. Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee, want wij gekruiken gewoon onze huispc en spelen nooit spelletjes (ja samen met Anne, vandaar dat we ook een pocketmodel nemen als het doorgaat).

Een V-Smile Pocket is vanaf 5 jaar, een DS vanaf 6 dacht ik.

Ik denk dus dat ze voor beide nog wat jong is, maar als je persé zoiets voor haar wil, dan zou ik zeker weten voor de V-Smile gaan.

Een DS is echt nog veel te klein, priegelig en teer voor een kindje van 3,5 (vind ik dan he?).

@Fleur wrote:

Hier hebben ze nooit een V-smile gehad, maar de DS was wel al snel een succes. Kes kon met net 3 al leuke spelletjes erop spelen. En wij hebben er zelf ook wat aan :wink:




Welke spelletjes dan? Want veel spelletjes zijn of engels, of toch net iets te moeilijk.



M.ateo kan bij zoo tycoon de vloer leggen, wat hij erg leuk vind maar daar houd het wel mee op.

We hebben ook cars en dat zou hij best kunnen, ware het niet dat hij ook targets moet halen en dat zit er niet echt in lijkt mij.



Ik zag ook aan zo’n v-tech te denken :think:

Wij hebben beide,voor een 3 jarige zou ik de v smile pocket kopen en dan over 2/3 jaar iets anders.

Als ik kijk heeft V-smile spelletjes vanaf 3 jaar, Anne ligt wat voor, dus dat moet geen probleem zijn. Ze speelt ook al Freddi Fish op de gewone pc met af en toe wat hulp en dan hebben we een zeer moeilijk bedienbare muis. Ik denk dat ik meer ga neigen naar de v-smile, al zit Anne vaak naast vriendinnetjes die een ds hebben en dan zit ze echt mee te kijken wat ze aan het doen zijn en thuis speelt ze het met een zelfgemaakte ds na (een plastik kruik uit de doktersdoos en een wasco als pennetje) :inlove:

@Madre wrote:

@Fleur wrote:
Hier hebben ze nooit een V-smile gehad, maar de DS was wel al snel een succes. Kes kon met net 3 al leuke spelletjes erop spelen. En wij hebben er zelf ook wat aan :wink:




Welke spelletjes dan? Want veel spelletjes zijn of engels, of toch net iets te moeilijk.



M.ateo kan bij zoo tycoon de vloer leggen, wat hij erg leuk vind maar daar houd het wel mee op.

We hebben ook cars en dat zou hij best kunnen, ware het niet dat hij ook targets moet halen en dat zit er niet echt in lijkt mij.



Ik zag ook aan zo’n v-tech te denken :think:




Kes speelt Dora, Crayola (nog wat), Pieter Post en Diego.

Je kunt de vsmile pocket ook aansluiten op de tv. Dan kun je samen kijken hoe ze het moet doen. Dat vond ik wel handig. maar het verschilt ook per kind hoor. Max speelde met 3 al met onze oude ( antieke :wink: gameboys en dat ging hem goed af)

Ja, het verschilt zeker per kind.

Milou en Yannick hebben beiden een DS. Milou voor haar 7e verjaardag gekregen, en vervolgens bleek dat Yannick er goed mee overweg kon, dus kreeg hij er een voor zijn 4e verjaardag.

Bevalt prima.

Ik zou de v tech doen. Als je nu al de DS gaat geven, wat krijgt ze dan over een paar jaar?

@Madre wrote:

@Fleur wrote:
Hier hebben ze nooit een V-smile gehad, maar de DS was wel al snel een succes. Kes kon met net 3 al leuke spelletjes erop spelen. En wij hebben er zelf ook wat aan :wink:




Welke spelletjes dan? Want veel spelletjes zijn of engels, of toch net iets te moeilijk.



M.ateo kan bij zoo tycoon de vloer leggen, wat hij erg leuk vind maar daar houd het wel mee op.

We hebben ook cars en dat zou hij best kunnen, ware het niet dat hij ook targets moet halen en dat zit er niet echt in lijkt mij.



Ik zag ook aan zo’n v-tech te denken :think:






Mijn nichtje van 4 jaar speelt ook met de DS. Daar heb je ook voor de kinderen die niet kunnen lezen leuke spelletjes.

Dora, My Sims, the Sims, dat zijn de spelletjes die mijn nichtje al vlot speelde.



Plop en de pinguin is Nederlands (Vlaams) gesproken dus je kunt horen wat je precies moet doen. Erg leuk spelletje. Als je dat level niet haalt begin je gewoon opnieuw met dat spelletje, niet helemaal van voren af aan dus. Haal je het wel, dan krijg je een bronzen, zilveren of gouden medaille.



Voor de DS hebben wij een kaartje gekocht en dan kun je spelletjes downloaden.



Die V-tech lijkt mij dat de kinderen daar sneller mee uitgespeeld zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

:slight_smile:

Ik zou niet weten waarom een Ds niets is voor een kind van 3.



Aniek is erg sterk op audio/visueel vlak, het is geen gewoon “speel” kind.

Ze wil t liefst fotograveren (heeft onze oude Nikon coolpix digicamera gekregen) spellen spelen op de pc (als papa of mama bereid is de pc af te staan) en speelde laatste op de ds van buurmeisje zo een spelletje wat bedoeld was voor vanaf 3 jaar. Was het spel van kabouter plop.



Wij overwegen nu dus ook een ds te geven.

Mijn enige bezwaar is de waarde van het ding, zal ze enig besef hebben van de waarde en er dus voorzichtig genoeg mee zijn.

Anderzijds, onze coolpix was in 2005 ook 200 euro en daar is ze rete voorzichtig mee. Die heeft ze nu 4 maanden en ze heeft al erg leuke foto’s gemaakt :mrgreen:

Ik heb sinds kort een playstation 2… En dat is ook al erg leuk voor 3 jarigen!!



Mijn oudste heeft een advance en vindt dat nu erg leuk… Maar die is al 7…

Of het niks is voor een kind van 3 dat ligt aan het kind zelf.

De kleine meid van mijn nicht kreeg een ds met 3 en half,zij gaat er erg goed mee om :thumbup: ze is nu 4 jaar.

De kleine meid van mijn zus is 2 maanden jonger en voor haar is de ds zeker weten niks omdat zij er niet voorzichtig mee omgaat.



Ik vind persoonlijk de spellen op de v smile leuker van die leeftijd daarom zeg ik de v smile.

Bedankt voor jullie reacties.



Gezien het kind dat Anne is denk ik dat ze wel overweg kan met een DS, maar de v-smile lijkt me ook leuk. Voordeel aan de ds is dat ze met de kindjes uit de straat samen kan spelen en dat we spellen kunnen downlaoden, en hij is kleiner. Maar de spelletjes van de v-smile lijken mij idd ook leuker.



Ik ben er in elk geval over uit dat het niet uit maakt welke ze krijgt, het kan beide leuk zijn voor haar.



Al liet ik haar gister de v-smile zien en ze zei meteen: dat is geen ds! (verwend nest :evil: ), en ging ze met haar nep ds een spelletje spelen :?



Ze is altijd blij met een balonnetje als ze iets krijgt, maar ze kent de vorm van een ds (helaas), maar als ze een v-smile krijgt weet ik zeker dat ze dat ook erg leuk gaat vinden, ik vind het uiterlijk ervan ook geschikter voor haar leeftijd.



Moeilijk…ik zal het verder lekker aan opa en oma overlaten :oops: :mrgreen:



(normaal krijgt Anne zulk soort speelgoed niet, maar opa en oma hadden een meevaller en wilde Anne iets leerzaams en duurzaams geven, vandaar)

:slight_smile: