De nieuwe V-smile pocket of nintendo DS? Uitkomst pag. 3

@stillewater wrote:

Is een ds leerzaam?



Ik dacht echt dat het voor oudere kinderen is, ik heb r zelf nog niet een peuter mee zien spelen.

Volgens mij zijn er niet eens spelletjes voor driejarigen te krijgen.

En als ik de driejarigen om me heen zien, kunnen die zon pennetje niet goed vasthouden,

Mijn driejarige tekent wel eens, en dan drukt ie best hard met zn pen en houd m in zn vuist vast, ik denk dat als ze dat met zo’n pennetje op een ds zou doen dat het zo stuk is.

Ik vind het een veel te priegelig ding. Mn dochter heeft hem dit jaar voor haar verjaardag gekregen toen ze 12 werd. Mn kleine van 3 mag er niet aankomen.




Voor de DS lijken er juist meer spellen te krijgen zijn, ik denk alleen niet dat ze allemaal even leuk zijn. Voor v-smile zijn maar weinig spellen te krijgen hoor. Ieder kind is anders, Anne schrijft al letters en houdt haar pen/potlood/stift al vast hoe het moet. Het is maar goed dat niet ieder kind hetzelfde is. Het gaat mij puur om het leeraspect, blijkbaar is dat groter bij de v-smile, maar ik laat mn ouders zelf beslissen.

Voor de v smile krijg je juist alleen maar kinderspellen :mrgreen:

Justin heeft 12 spellen en dan heeft hij ze niet eens allemaal.



Voordeel van de ds is dat je 1 kaart kunt kopen waar je zelf spellen kunt opzetten.



Als je voor de v smile gaat kun je eens op marktplaats kijken voor spellen.

Ik zie nu net door op mp te kijken dat je voor de v-smile een oplaadstation los moet kopen? Is dat een must, of is ie opok anders op te laden? Pff,f ik dacht dat de v smile goedkoper was dan een ds, maar als ik zo rond ga kijken komt het ongeveer op hetzelfde neer of zie ik dat verkeerd…ooo, wat ben ik blij dat ik de keus niet zelf hoef te maken, maar ja, kan opa en oma maar beter goed informeren waar ze mee bezig zijn :angel:

v smile kan op batterijen maar voor in huis is de adaptor wel erg handig,die kan ze dan insteken en zo spelen.

Wat ook fijn is met een v-smile pocket je kunt hem aan de tv aansluiten!!

Ik zou ook voor een DS gaan. Je kunt er net wat meer kanten mee op en hij kan qua moeilijkheids graad meegroeien met je kind. Zo heb je er nog jaren plezier van.



Voor de DS zijn wel degelijk spelen genoeg te vinden die leuk, leerzaam en volledig in het Nederlands zijn.

Zo als iemand al zij Dora,Pieter Post zijn een paar van die bekende spellen.

Echter vindt je deze spelen niet in elke zaak. Dan zou je al gauw naar een wat grotere speelgoedwinkel moeten gaan. Of bestellen via het internet daar vindt je echt alles en vaak ook goedkoper.



Qua aanschaf van een DS heb ik misschien nog wel een tip: Wacht nog heel even met het kopen er van. Er komt namelijk een nieuwe versie van de DS op de markt. Waardoor de prijs van de huidige DS dan een stuk zal gaan zaken :wink:



Overgens kun je met een DS niet standaard spelletje downloaden, hiervoor moet je een speciale kaart kopen.

Het is wel illegaal en wordt totaal niet geacepteerd door Nintendo, vandaar dat ze in vele winkels niet meer verkocht worden en je deze meestal via internet moet bestellen.



Ik hoop dat het mag, maar hier een link naar alle spellen die verkrijgbaar zijn voor een DS. http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/spellen_1617.html

Mocht deze worden weg gehaalt PB me dan maar even.

Dan kun je zelf even kijken of er spellen tussen zitten die jij geschikt zou vinden voor je dochter.

Overgins zijn dit alleen de spellen die door Nintendo zelf zijn gemaakt, er zijn o.a nederlandse software makers die spelen uitbrengen voor de DS

Fleur heeft sinds kort ook de Vsmile maar daar zit een adapter bij, zat bij ons in de doos.

Ik heb gister 3 spelletjes via MP gekocht, scheelt een hoop!

Ik vind de v smile wel erg leerzaam, de ds ken ik niet…

@dragon wrote:

Ik zou ook voor een DS gaan. Je kunt er net wat meer kanten mee op en hij kan qua moeilijkheids graad meegroeien met je kind. Zo heb je er nog jaren plezier van.



Voor de DS zijn wel degelijk spelen genoeg te vinden die leuk, leerzaam en volledig in het Nederlands zijn.

Zo als iemand al zij Dora,Pieter Post zijn een paar van die bekende spellen.

Echter vindt je deze spelen niet in elke zaak. Dan zou je al gauw naar een wat grotere speelgoedwinkel moeten gaan. Of bestellen via het internet daar vindt je echt alles en vaak ook goedkoper.



Qua aanschaf van een DS heb ik misschien nog wel een tip: Wacht nog heel even met het kopen er van. Er komt namelijk een nieuwe versie van de DS op de markt. Waardoor de prijs van de huidige DS dan een stuk zal gaan zaken :wink:



Overgens kun je met een DS niet standaard spelletje downloaden, hiervoor moet je een speciale kaart kopen.

Het is wel illegaal en wordt totaal niet geacepteerd door Nintendo, vandaar dat ze in vele winkels niet meer verkocht worden en je deze meestal via internet moet bestellen.



Ik hoop dat het mag, maar hier een link naar alle spellen die verkrijgbaar zijn voor een DS. http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/spellen_1617.html

Mocht deze worden weg gehaalt PB me dan maar even.

Dan kun je zelf even kijken of er spellen tussen zitten die jij geschikt zou vinden voor je dochter.

Overgins zijn dit alleen de spellen die door Nintendo zelf zijn gemaakt, er zijn o.a nederlandse software makers die spelen uitbrengen voor de DS




Staat al in mn favorieten :wink:

Ik weet dat van die kaart, daar kan ik wel aan komen, spellen downloaden is ook geen probleem (ben ik anoniem genoeg hierzo :think: :mrgreen: ). Thxs voor de tip van de nieuwe ds. Ik zie op het moment van v-smile ook alleen maar de blauwe te koop en Anne zou toch echt graag een roze willen. Heb vtech al gemaild wanneer die te krijgen is. We zijn vroeg, maar voor we het weten is het kerst :slight_smile: .

@anja1974 wrote:

Fleur heeft sinds kort ook de Vsmile maar daar zit een adapter bij, zat bij ons in de doos.

Ik heb gister 3 spelletjes via MP gekocht, scheelt een hoop!

Ik vind de v smile wel erg leerzaam, de ds ken ik niet…




Hoi, heeft ze die nieuwe roze, met assepoester erbij? Ik kan m namelijk nog nergens vinden, wel de blauwe en de oude.

Zou mooi zijn als de adapter erbij zit, maar zag dat i maar 10 euro kost, dus dat valt nog mee, als we niet gewoon nog een 9volts adapter is huis hebben liggen (mannetje is gek van stroom :mrgreen: )

Nou met dit soort dingen, zeker voor de goede man of kerst kun je nooit te vroeg zijn.

Er is een grote vraag naar en voordat je het weer zit zitten we in december en jij nog steeds zonder.

Verstandig hoor als je het nu gaat inslaan :thumbup:



Kun je niet bij b.v speelgoed zaken informeren wanneer zij de roze variant weer binnen krijgen??

@mama van anne wrote:

@anja1974 wrote:
Fleur heeft sinds kort ook de Vsmile maar daar zit een adapter bij, zat bij ons in de doos.

Ik heb gister 3 spelletjes via MP gekocht, scheelt een hoop!

Ik vind de v smile wel erg leerzaam, de ds ken ik niet…




Hoi, heeft ze die nieuwe roze, met assepoester erbij? Ik kan m namelijk nog nergens vinden, wel de blauwe en de oude.

Zou mooi zijn als de adapter erbij zit, maar zag dat i maar 10 euro kost, dus dat valt nog mee, als we niet gewoon nog een 9volts adapter is huis hebben liggen (mannetje is gek van stroom :mrgreen: )




Nee ze heeft die oranje, er stonden er nog 2 in de winkel voor 40 euro dus ik kon het niet laten liggen :mrgreen:

@anja1974 wrote:

@mama van anne wrote:
@anja1974 wrote:
Fleur heeft sinds kort ook de Vsmile maar daar zit een adapter bij, zat bij ons in de doos.

Ik heb gister 3 spelletjes via MP gekocht, scheelt een hoop!

Ik vind de v smile wel erg leerzaam, de ds ken ik niet…




Hoi, heeft ze die nieuwe roze, met assepoester erbij? Ik kan m namelijk nog nergens vinden, wel de blauwe en de oude.

Zou mooi zijn als de adapter erbij zit, maar zag dat i maar 10 euro kost, dus dat valt nog mee, als we niet gewoon nog een 9volts adapter is huis hebben liggen (mannetje is gek van stroom :mrgreen: )




Nee ze heeft die oranje, er stonden er nog 2 in de winkel voor 40 euro dus ik kon het niet laten liggen :mrgreen:




Ik geef je geen ongelijk :wink: :mrgreen:

Ik heb net (erg snel) mail terug van v-tech. De nieuwe rose uitvoering ligt vanaf half oktober in de grote speelgoedzaken…voor diegene die het ook zouden willen weten :wink:

Ja, Opa en Oma (en wij) zijn eruit. Anne krijgt met kerst een v-smile pocket. Vanaf morgen bij de makro in de aanbieding en nog een 2e spel extra gratis. NU maar wachten tot kerst :mrgreen:



Bedankt voor al het meedenken :-*