De middag wel slapen of niet slapen bij bijna 2 jaar oud

Wanneer gaat een kind van bijna 2 jaar wat eigenlijk nooit veel heeft geslapen haar middagslaapje overslaan… Ze is nu nog aan het spelen totaal niet lastig en moe!

Anne was 2 jaar en een maand of 3 a 4. Ze ging toen alleen nog slapen op de bank als ze naar de psz was geweest en al vlug was dat ook niet meer nodig. Ze gaat wel om 19uur naar bed en is eigenlijk nooit voor 8uur zelf wakker (op 4 dagen moet ik haar om 7:45uur wakker maken ivm sport en psz).



Het is even een kwestie van doorzetten en wakker houden als ze de bekende dip rond etenstijd krijgen…tja je ziet natuurlijk zelf aan je kindje of het de tijd kan volhouden of niet, anders even een 15-30 minuten laten slapen, dan zijn ze vaak al weer wat opgefleurd (Anne dan toch)

ja zoiets dacht ik al ik ben het vandaag al aan het proberen ik hou je op de hoogte en bedankt voor het antwoorden

Mijn zoon van 2 jaar en 7 maanden is nu ook ‘weer’ bezig met zijn middagslaapje over te slaan. Vanmiddag heeft hij maar een kwartier geslapen.

Maar deze periodes heeft hij wel vaker gehad. Dan slaapt hij weer een dag of 10 helemaal niet of nauwelijks tussen de middag en zo slaapt hij weer 2 uur achter elkaar.



Op zich hebben kinderen van jonger dan ongeveer 2 en half nog wel hun middagslaapje nodig. Dus misschien is dit voor jouw dochter ook een periode?

C slaapt altijden niet meer iedere dag!

Sommige dagen heeft ze het gewoon nodig…

Maar ook vaak niet.

Op de creche slaapt ze wel…

En ik denk nu zo’n 2 a 3 dagen in de week slaat ze het over en ligt er wel om 7uur 's avonds dan in,prima :thumbup:

Ligt aan de dag…hangen we thuis…slaapt ze niet…moeten we op de middag drukke dingen doen dan probeer ik het wel.

Of als ze vroeg wakker was of een rommelnacht had…

Bij mijn oudste begon hij ook op deze leeftijd slaapjes over te slaan…

Vind het niet erg,als ze maar niet gaat dreinen op het eind van de dag :wink:

oke dus als ik het goed begrijp kan het dagelijks wisselen nou we wachten af want vandaag gaat het tot nu toe goed! :dance: bedankt

Daan hoef ik echt nog niet wakker te houden… als hij te kort of niet geslapen heeft stort hij steevast om 17.00 in… die gaat dus nog trouw na zijn boterhammetje naar bedje… Lucas heeft ook nog heel lang een middagdutje gedaan, en ik merk vanzelf wel als ie niet wil of kan slapen meer…

Hieke (1 jr 9 mnd) slaat ook slaapjes over. Sinds een maand ongeveer slaapt ze nog maar nauwelijks op het kdv (3 dagen). Thuis slaapt ze dan de volgende dag vaak wel 2 uur of meer tussen de middag. Dat ben ik nu aan het afbouwen naar maximaal anderhalf uur. Anders is ze de volgende ochtend zo rete-vroeg wakker (denk aan een uur of 5) en dat vind ik zelf nou weer niet zo’n goed idee. Hier gaat ze dus zowel thuis als op het kdv nog wel naar bed. Slaapt dan op het kdv niet of nauwelijks maar ligt wel in bed. Thuis slaapt ze maximaal anderhalf uur.

ja hier was het naar kdv juist moe en slapen en ze is vandaag geweest en zit nu zelfs nog vrolijk met papa te spelen en ik ben net met haar met de auto weggeweest en normaal zou ze wel in slaap van maar het was een spraakwaterval dus ben benieuwd

:shock:

Joost slaapt 's middags nog zo’n 3 uur.

Hij gaat 's avonds om 20.00 uur naar bed en wordt 's ochtends om 08.00 uur wakker (als we hem laten liggen…)



Maar goed…hij is dan ook best wel erg druk denk ik… :mrgreen:

Mariano is net 3 geweest en die slaapt ook nog overdag.Hij slaapt toch al snel 2 tot 3 uurtjes.Hij heeft het ook gewoon nodig,en ik vind het niet erg hoor :mrgreen:



Ze geven het zelf wel aan.

Merijn sliep niet meer overdag toen hij net 2 geworden was. Xander slaapt heel vaak overdag al niet meer en als hij slaapt dan is het vaak maar 45 minuten ofzo :shifty:

Megan slaapt meestal van 19.00/19.30 tot 6.30 uur en als ze smiddags slaap hooguit 1,5 tot 2 uur nu heeft ze gisteren niet geslapen en heeft ze van 19.15 tot 7.30 uur geslapen dus even afwachten hoe het nu gaat!

Mijn dochter slaapt nog steeds vrijwel elke middag een uurtje of 2.

En dat terwijl ze ook nachten maakt van 19:00 tot 8:00 uur.



HEel soms slaat ze een middagje over maar dat merken we dan ook echt aan haar hoor zo rond 4 uur’s middags.



Mijn zoon heeft tot zijn 4de elke middag geslapen en ikzelf sliep op de kleuterschool ook nog smiddags.



Ik denk dat ze zelf het beste aan kunnen geven of ze wel of niet nog behoefte hebben aan een slaapje!

Mijn dochter sliep ook al ruim voor haar tweede verjaardag helemaal niet meer overdag. Wel maakt ze lange nachten van zo’n 13-14 uur aan een stuk.

Yuri is 3 jaar en 3 mnd bijna en die slaapt ook nog hoor.

Op het kdv slaapt hij 2-3 uur zelfs en thuis als hij in slaap valt op de bank ook zeker 2 uur.

Als hij voldoende afleiding heeft kan hij wakker blijven, maar zodra hij even zit valt hij om :mrgreen:

Esmee is nu 3 en slaapt s middags ook nog steeds meestal wel 2 uur, het is een tijdje geweest dat ze dat niet meer deed, maar sinds ze naar de speelzaal gaat en peutergym slaapt ze vaak s middags nog wel.

Alleen de middag dat ze naar de speelzaal gaat niet en af en toe dan wil ze ineens niet slapen, dus dan slaan we het ook over.



Maar, denk dat het echt per kind verschillend is, Esmee heeft veel slaap nodig. Onze jongste dochter is nu 7 maanden we merken nu al dat die veel minder slaap nodig heeft. Ze is ook al veel meer wakker dan Esmee rond die tijd.

dank jullie wel allemaal



megan is gewoon een meisje met weinig slaap heeft ze van haar mama! volgens mijn moeder sliep ik met het jaar al bijna niet meer overdag terwijl de kleine van mijn vriendin van 19 tot minimaal 8 slaapt vaak nog langer dan de ochtend en de middag nou dat red megan echt niet

Onze oudste heeft tot ruim 4 jaar echt een middagslaapje nodig gehad.

Onze jongste slaapt al maaaaanden niet meer 's middags, stopte vlak na zijn 2de verjaardag ermee!

hier wordt er ook nog lekker tussen de middag geslapen…

als dat neit gebeurt…stort hij net voor het eten in en eet dus niet meer…

( of eigenlijk nog slechter)

hij wordt pissjacharijnig ( hahaha leuk geschreven he) en lastig qua gedrag…

dus hier max 2 uurtjes slaap tussen de middag…niet langer anders slaapt hij sávonds niet meer

dus ws duurt het neit lang meer…