De middag wel slapen of niet slapen bij bijna 2 jaar oud

Bij ons is het heel wisselend.

Al vanaf anderhalf jaar oud had Laura periodes dat ze niet sliep 's middags, en dan ineens weer een paar maanden wel, dan weer niet…

Het afgelopen half jaar sliep ze niet meer, en ik dacht al dat we dat echt definitief achter de rug hadden, maar sinds een week of 2 slaapt ze ineens weer wel af en toe 's middags.



Het verschilt op het moment bijna per dag bij ons, er zijn dagen dat ze de hele dag vol energie doordendert, er zijn dagen dat ze 3 uur achter elkaar slaapt, en er zijn ook dagen dat ze 's middags lekker met haar konijn op de bank wil hangen.



Kortom, er valt echt niets van te zeggen, dus ik zou alleen maar willen aanraden, kijk naar je kind, je merkt vanzelf wel of het slapen nog nodig is. En misschien nu even niet, maar volgende maand kan dat ineens weer heel anders zijn.

haha mischa is een slaapmonster, altijd al geweest.



Hij slaapt van 19.00 tot 7.00… dan een papfles en weer slapen tot 9.00 ong. en smiddags ook nog 2 uur slapen.



Heeeeeerlijk :angel:

ja Marijke van Mischa wist ik dat hij een slaapmonster is hahah

tjeeee wat een snelle niet slapers hier zeg!



sil sliep met zijn 4e jaar zelfs nog smiddags :thumbup:

Hier de laatste tijd ook steeds meer moeite om hem naar bed te krijgen. Echt zo’n strijd waren we aan het aangaan en ja een strijd met je kids dat weten we allemaal die verlies je gegarandeert… :roll:



Maar ik heb het gevonden, EUREKA, wil natuurlijk niet zeggen dat het ook voor andere kids werkt maar hier gaat het echt :thumbup:



na vorige week zat ik er helemaal door(had zo zijn reden) en zondag heb ik eens met mijn mannetje gepraat. Zaterdag had hij niet geslapen, zondag ben ik naast hem gaan zitten rond een uur of 10 en heb ik verteld wat we die ochtend nog gingen doen en dat hij na de boterham naar bed moest. Dat hij de dag ervoor niet geweest was en dan vandaag weer wel maar morgen weer niet. Hij accepteerde het zonder morren, gisteren hem verteld dat het de dag was dat hij niet moest slapen maar dat mama dan wel even een uurtje op de bank wil gaan liggen. Wederom prima en we hebben samen 1,5 liggen knuffelen op de bank (was nog heerlijk ook)

Vandaag weer uitgelegd dat hij gisteren niet heeft geslapen en dus vandaag wel maar morgen niet.



Hij snapt het systeem geloof ik wel, en ik ben wel er wel blij mee.



Op de dagen dat hij niet slaapt gaat hij wel rond 19.00 naar boven en op de dagen dat hij wel slaapt is dat een uurtje later maar ook dat vind ik wel best eigenlijk. 's morgens slaapt hij nu ook gelijk wat langer dan wanneer ik hem dwing elke dag éen middagdutje te doen.



Wat lang verhaal maar hopelijk kan iemand er iets mee.



natas

goede tip heb nog niet zo’n stuctuur als jij ivm ander dagprogramma maar zoiets werkt bij megan ook

onze dagprogramma’s zijn ook iedere dag anders hoor, speelzaal, zwemmen, gastouderkindje etc etc… maar juist daardoor weet hij denk ik wel welke dagen wat zeg maar. Alleen als je het om de dag doet wisselt het wel elke week maar als ze het begrip morgen wel, vandaag niet maar snappen ben je al een heel eind denk ik.



Succes en mijn ervaring bij Niels tot nu toe was trouwens dat het steeds een fase van een paar weken was waarin ik doorzette en het na 1 of 2 weken weer over was. Nu merkte ik dat het echt anders was omdat hij 's ochtends ook zo vroeg wakker werd.



natas

Bij mijn zoontje was het kennelijk een fase want nu slaapt hij sinds vrijdag alweer als een roos tussen de middag. Hopelijk houdt dat nog even aan.

Maar bedankt voor de tip Natas. Dit is iets dat voor mijn binkie ook zou werken.