De julistoppers van 2005, nog 6!

Dames bedankt voor alle felicitatie’s. :thumbup:

Linkie ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag kreeg je gelijk iets te horen?

Welkom! 4 weken ging mijn voorkeur naar uit maar omdat mijn zwangerschap niet helemaal soepel is verlopen en ik ook nog gedeeltelijk in de ziekte wet zat zijn het 6 weken geworden en ik moet zeggen dat ik het toch wel fijn vind.

Er moeten nog wasjes gedraait worden en wat kleine dingen geregeld worden de weken zijn zo voor bij.

Als ik gewoon keurig op 3 aug beval (later mag ook) hoef ik pas in 2007 weer te werken.

-eerst 10 wk verlof

-dan 4weken vakantie

-dan een maand onbetaald verlof

-en de laatste 2 weken van dec maak ik gebruik van mijn ouderschaps verlof.

In 2007 ga ik dan 24 uur werken waarvan ik 1dag in de week ouderschaps verlof opneem waardoor ik zo’n 20uur ga werken tot de eerste verjaardag van mijn kind.

Ik zit dus voorlopig wel gebeitelt.

Gr Nala

Nou het onderzoek is achter de rug…pffff

het was op een gegeven moment behoorlijk pijnlijk en toen is ze gelukkig ook gestopt met inspuiten van de vloeistof.

Ik had het zweet overal staan en zag echt lijkbleek zeiden ze.

We kregen meteen wel wat te horen, in de rechtereileider stroomde de vloeistof goed door de buikholte in.

de Linkereileider verkrampte (dat was ook de pijn die ik voelde) dus dat konden ze daardoor niet goed zien maar ze verwachten dat ook die wel goed toegankelijk is.

de definitieve uitslagen van alle onderzoeken + advies ed krijgen we in augustus van ons eigen gynacoloog te horen.

dus nu eventjes rust gelukkig.

ik heb nu een heel vaag vol gevoel in mijn buik en hopelijk krijg ik straks wanneer de pijnstiller uitgewerkt is niet al te veel last van krampen.

Ik moest voor het onderzoek 1000mg ibuprofen slikken dus dat zegt natuurlijk ook wel wat.

ben blij dat het achter de rug is en nu even geen onderzoeken,afspraken in het ziekenhuis heb.

Nogmaals thanks voor jullie meeleven, dat doet zeker goed :-*

Linkie fijn dat dit ook weer achter de rug is en hopelijk valt de pijn mee. Het wordt dus nog wel een beetje spannend, maar augustus is het ook weer zo.

Nala, misschien stomme vraag, maar kan iedereen ouderschapverlof opnemen? Ik kan in elk geval niet onbetaald verlof nemen op mijn werk. Hoeveel ik moet gaan werken weet ik hopelijk binnenkort, heb 24 uur per week aangevraagd, maar op het werk willen ze 30 uur dus we wachten af. Indien het er 30 moeten worden dan ga ik ander werk zoeken, want dat vind ik echt te veel uren.

Mowie balen zeg die onzekerheid :? :?

Hoi Linkie,

Gelukkig zit het onderzoek erop. Nu even afwachten totdat je de uitslagen krijgt. Maar dat is pas in augustus… Nog even wachten dus!

Nala: dat klinkt heerlijk zoveel vrijdagen, ouderschapsverlof etc.

Ik moet op mijn werk nog beginnen over een maand onbetaald verlof. Als ik dat krijg dan weet ik eigenlijk zeker dat ik 6 weken ervoor stop. Ik zie er erg tegen op om rond de feestdagen weer te beginnen. Zit je net in een ritme, moet je weer stoppen. Nee, dan liever beginnen in januari. Ik wacht nog even een geschikt moment af totdat de directeur in een goede bui is. Hij is de laatste tijd nogal humeurig… en dan kan je er beter niet over beginnen!

Mowie, het zit bij jou ook niet echt mee!

Linkie fijn dat het nu achter de rug is je moet nog wel een poos wachten voor de defenitieve uitslag, maar zo te lezen vindt je dat niet erg.

Ik hoop voor je dat je niet al te veel pijn houd.

Ouderschaps verlof kan iedereen op nemen zowel vader als moeder als je een jaar binnen het bedrijf werkt.(zie CAO)

Je hebt hier recht op tot dat je kind 8 wordt dus je hoeft het niet meteen op te nemen. Op hoeveel uur je recht heb kan je zo uitrekenen.

in mijn geval 24x 13= 312 uur hoe je dit opneemt is bespreekbaar met je baas.(maar ook dit staat in de CAO)

Als je het opneemd in het eerste levensjaar krijg je er vaak nog wat over betaald(in mijn geval 25%) dat is mooi meegenomen.

Ik zal als ik jouw was eens goed kijken in je Cao, want waar je recht op heb moet je pakken.

x Nala

lieve schatten

thanks voor jullie lieve woorden :-* :-* :-*

ik heb nog wel behoorlijk last maar ben wel gewoon aan t werk geweest, wat afleiding is wel lekker en ik heb gewoon rustig aan gedaan.

meiden waar zijn jullie?

genieten van het mooie weer zeker!

mowie

al een afspraak gemaakt bij de HA?

Yep, genieten van het mooie weer.

Nu zit ik weer op werk.

Volgende week ga ik voor 2 weken op vakantie, dus dan zal ik ook afwezig zijn!

Wat gaan jullie allemaal doen met de vakantie?

Hallo,

had ook al een paar keer gekeken of er nieuwe stukjes waren geschreven maar nee hoor!!

Ik heb een heerlijk weekend gehad op de camping geweest en zondag wezen varen HEERLIJK :thumbup:

Net een intake gehad van de kraamzorg, dus ben weer wat wijzer geworden.

Vakantie :?: nee dat zit er voor de bevalling niet meer in mijn vriend neemd 2a3 weken op als onze kleine is geboren en de kraam weg is.

x Nala

hier in t noorden is het nog geen vakantie en wij hebben uberhaupt pas eind augustus vakantie dus voor mij is het nog even zweten geblazen!

met iedereen verder alles goed?

Ik heb over 6 weken 2 weken vakantie, maar blijf rond om huis. Als het deze hitte dan ook nog is doe ik waarschijnlijk bar weinig. Manlief neemt vrij als de kleine geboren is.

Verder alles zijn gangetje, morgen weer naar de vk. De kleine is super actief.

Tja,

Mijn man heeft zijn eigen bedrijf, dus vrijnemen is niet altijd mogelijk op het moment dat wij het zouden willen. Vandaar dat ik dus 2 weken vakantie neem, net voor mijn zwangerschapsverlof.

Ik weet ook nog niet hoelang hubbie thuis kan blijven na de bevalling… We zullen wel zien!

Marg

ps, komende tijd ben ik dus uit de lucht ivm vakantie!

marg

hele fijne vakantie toegwenst!

waar gaan jullie heen?

krabje

jij ging ook bijna naar egypte toch?

ook jij heel veel plezier!

mowie

hoe is ie?

ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat en of je al naar de ha bent geweest?

houdt iedereen t verder nog wat uit in de hitte?

het is wel extreem hoor!

Het is inderdaad erg warm! Iedereen vraagt of ik het wel uithoud. Maar natuurlijk, volgens mij heb ik het net zo slecht als de niet zwangeren!

Toch? niemand slaapt nu lekker lijkt mij…

Wij gaan met onze “nieuwe” boot (houten spitsgatter uit 1930) door Nederland varen. Vandaag halve dag werken, morgen bruiloft beste vriendin en zaterdag vertrekken we!

Marg

Iedereen die nu op vakantie gaat alvast een fijne vakantie toegewenst.

Vannacht voor de eerste nacht sinds de hitte goed geslapen, we hebben een ventilator aangeschaft en die circuleerd de lucht nu goed, waardoor het minder warm aanvoelt. We hebben hem voor de raam staan en daardoor koudere lucht aantrekt.

Afgelopen dinsdag bij de vk geweest en de kleine groeit goed.

Ha meiden,

Sorry dat ik al een poosje niets geschreven heb maar het is hier nogal hectisch geweest. Een paar weken terug is er zwangerschapsdiabetes vastgesteld, dus ik zit nu fijn aan de insuline en bloedsuiker prikken. Je hebt er bijna een dagtaak aan. :wink:

Verder leek het er even op dat ik zwangerschapsvergifitging zou krijgen, maar dat bleek uiteindelijk alleen een blaasontsteking te zijn. Hup, daar weer een kuurtje voor.

En toen kwam eindelijk de nesteldrang… Nou, dat kun je beter wat vroeger in de zwangerschap hebben, dan zit je buik niet zo in de weg, hahaha!

Maar goed, het gaat weer lekker en net op het moment dat ik denk: ik haal het makkelijk tot de uitgerekende datum (ondanks de warmte), zegt de gyn dat ik al heel snel ingeleid ga worden. Dat kreeg ik dus vanmorgen op mijn bordje…

Dus, als ik niet spontaan ga bevallen, heb ik al een datum vaststaan waarop het zeker gaat gebeuren. Het is dus allemaal erg spannend.

Wij gaan dan dus ook niet op vakantie ivm andere plannen, hahaha!

Voor de andere vakantiegangers: Heeeel veel pelzier en ik duim voor mooi weer!

cynthia

wat een nieuws allemaal weer zeg!

vervelend zwangerschapsdiabetes, heb je er behalve t bloedsuiker prikken en insuline spuiten ook last van?

gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging!

maar vanochtend hoorde je dus dat je ws ingeleid wordt wanneer de bevalling niet spontaan op gang komt

is dat vanwege de zw.schapdiabetes?

je hebt nog zo’n 2 weken te gaan zie ik, dus geniet nog even van de laatste loodjes voor zover dat lukt!

welkom

fijn dat de kleine goed groeit, is toch weer even een bevestiging die je zo nu en dan nodig hebt lijkt mij.

marg

veel plezier op de bruiloft van je beste vriendin en natuurlijk met jullie avonturen met de boot!

hier alles rustig, heb nog steeds geen positieve ovulatietest gehad dus als dat zo blijft dan neem ik dat feit maar weer mee naar de gynacoloog.

ben benieuwd wat die er dan over te zeggen heeft!

Cynthia spannend zeg allemaal. Zo heb je nergens last van en zo heb je even alles tegelijk. Gelukkig hoef je niet lang meer.

Cynthia dat is wel vervelend zeg ben je al zover op weg en krijg je nog allerlei kwaaltjes, rustig aan doen he!

Hier gaat alles goed ben erg blij met deze bewolkte koele dag maandag t/m woensadg was voor mij niet uit te houden heb hele dagen binnen gezetten met alles dicht.

terwijl ik een echte zon aanbidder ben 8)

Iedereen een fijn weekend en een goede vakantie.

:-* Nala

hier niet veel nieuws te melden.

geen positieve ovulatietest gehad, dus of ik dus wel een eisprong heb gehad???

volgende maand maar eens informeren bij de gyn.

hoe is t verder met iedereen?