de jongens veranderen

hi,



Mede maart2010mama’s hadden al wel meegekregen dat het hier niet meer zo soepel loopt als voorheen met de jongens. maar metname Wesley heeft nu een probleem. ik begrijp eht niet meer en weet niet meer wat ik ermee aanmoet zo :frowning:

er spookt van allerlei dingen eigenlijk dus ik plaats hier even neer waar hij overal 'last’van heeft



-Vanaf zijn geboorte trilt hij met zn handjes en beentjes, suiker was gecontroleerd die zat toen op het randje maar wel genoeg. dit zou na een week of 2 weg moeten gaan zeiden ze me maar nog steeds doet hij dit.

Momenten dat hij schrikt, honger heeft of net voeding heeft gehad, enthousiast is, in badje, bij het aan en uitkleden, verschonen. eigenlijk alle momente dat er ‘iets’ gebeurt.


  • Ook vanaf het begin overstrekt Wesley zich. nog niet zo ver als dat bryan doet, maar het begint er steeds meer naar te neigen.

    Voornamelijk bij het oppakken, tegen me aanleggen voor zn boertje, bij het aan en uitkleden, verschonen, verleggen in bedje (hij wil nogal eens schuin liggen).


  • voorkeurshouding begint ook steeds meer naar voren te komen (daarvoor bellen we zowiezo dinsdag de fysio, overstrekken en voorkeurshouding). hij is in zijn slaap wel de andere kant op te draaien maar zolang hij ook maar iets wakker nog is, blijft hij hardnekkig tegenduwen als we zn hoofdje de andere kant op draaien.


  • Sinds vanmorgen is hij ontzettend huilerig geworden, terwijl hij eerder juist uren de dag doorsliep en we hem duidelijk wakker moesten maken voor elke voeding! vandaag is hij zowat de hele dag wakker geweest door zijn eigen huilen. zeg maar gerust krijsen.

    tot 3 keer over van 5 tot 6 (6u=voeding), van 15 tot 16(16uvoeding) en vanavond weer na de voeding van 19u totaan nu net een kwartier geleden. echt hongerhuilen is het niet, dan gaat hij niet zo hard en lang door. krampen dacht ik maar ook daarvan de ‘normale’ manieren om te verhelpen of verlichten werken amar voor heel even.



    -Sinds vandaag ook diarree gehad, vanaf 19 uur geen poepluiers meer maar dat is opzich wel normaal bij hem.



    -Hij spuugde overigens ook behoorlijk veel wat nu goed verminderd is door johannesboompitmeel. spuugt nauwelijks nog.





    betreft de voedingen: ze krijgen beide dagelijks 7x 100cc nutrilon nr1. bij alle voedingen beide ook 1 schepje jbpm. dit laatste krijgen ze nu 3 dagen. alle dingen van hierboven heeft ie ook van voor die tijd. behalve de diarree en het huilen van vandaag.

    Wesley weegt op het moment trouwens 3040gr(afgelopen dinsdag) dus krijgt ook zowiezo genoeg voeding binnen (het huilen zou het hebben kunnen verklaren)





    Vanavond dat hij zo aan het huilen was hebben we hem om 21 uur 60cc nutrilon forte gegeven. dit omdat hij al een paar dagen wat hongeriger leek maar we niet té snel willen verhogen (hij krijgt al zon 200cc p/d meer…)





    Is er iemand misschien die hier iets in herkent? wat we ermee kunnen, waar het aan kan liggen??

    ik hoop het :pray: want als dit huilen ook een oorzaak of gevolg heeft van zijn andere ‘klachten’ dan weet ik niet meer wat ik ermee kan…

Hoi Knuffeldraakje wat vervelend dat het toch wat minder gaat. Het ging zo lekker he?



Ik ben geen arts ofzo, maar ik herken wel veel van de dingen die je opnoemt die bij het kiss-syndroom zouden kunnen horen. Heb je daar al eens naar gekeken?

Ik vind deze link http://www.kisskids.nl/watis/index.htm misschien heb je er wat aan!

En nogmaals ik ben geen arts he, en als jij je niet lekker voelt bij het gedrag van je kleine mannetje(s) zou ik gewoon aan de bel trekken bij de ha! :-*

hey!



beide thnx ook!



ik heb nu iets waarmee ik wat kan:) kiss komt eigenlijk ook wel veel overeen… daarnet ook reactie gehad betreft reflux wat eventueel nog een oorzaak zou kunnen zijn… beide komen best wel veel overeen met hoe ze beide doen nu :think:

zowiezo een trip HA na de pasen!



met kiss komt best wel veel overeen… alleen het huilerige is pas sinds gister bij wesley gekomen, en op het moment is dat dus weer rustig :think:



Overstrekte houding bij liggen en staan (asymmetrie)Ja, regelmatig! niet héél erg extreem maar meer dan wat de foto laat zien vaak wel. bij omkleden, oppakken etc

Scheve, afgeplatte schedel Nee (nog niet althans)

Veel huilen (niet of nauwelijks te troosten) Ja Wes gister dus wel, bryan soms maar niet hysterisch

Wil vroeg staan (al met 7 maanden) Nee (nog niet van toepassing)

Niet willen kruipen (billenschuiver) Nee (nog niet van toepassing)

Wil niet graag geknuffeld worden Ja Wesley op het moment van overstrekken, huilen, of in badje gaan wel. bryan zelfde behalve met badje daat gaat bij hem wel goed

Druk, onrustig, driftig Ja beide eenmaal echt huilend wel. voornamelijk bij omkleden/verschonen, voor de voeding, soms voor het slapen

Matige spraakontwikkeling Nee (nog niet van toepassing)

Koude handjes en voetjes Ja wesley metname vanaf begin af aan

Moeizame ontlasting beide Nee (op het moment dunner door de jbpm, normaal geen last gemerkt)

Protest huilen (o.a. bij aan en uitkleden) Ja

problemen met borstvoeding geven Ja

Veel spugen/reflux Ja

Slecht slapen Ja, Wes voorheen juist enorm veel slapen wat nu is omgedraait de laatste dagen veel wakker, jammeren huilen draaien in bedje. Bryan heeft het juist omgedraait gedaan, voorheen moeilijker inslapen maar neit zozeer veel huilen daarbij. nu slaapt hij juist makkelijker

Voorkeurshouding Ja, beide wel, Wes metname erg hardnekkig.

Vertraagde/slechte ontwikkeling motoriek Nee (Op het moment nog weinig van te zeggen voor mij)

Buikslapen met opgetrokken knietjes onder buik Nee Maar ik leg ze ook beide niet op de buik te slapen. sinds een paar dagen af en toe op de buik gelegd dan trekt bryan de beentjes onder zich, wesley buigt de beetjes juist naar achter

Naar oor grijpen / aan haar plukken Ja metname Wes erg vaak!



Bij deze een foto van Bryan aan het overstrekken… tis hier wel duidelijk te zien maar meestal is het wat meer dan dit. Drukt regelmatig heel zn lichaam op zn hoofd en voetjes omhoog :shock:

Wesley doet het dus ook.









Zo te lezen 10 van de 18 punten wel overeen waarvan dan nog 4 nog niet van toepassing kunnen zijn.

:think:

Maar toch vraag ik me dan af, het huilerige, echt het hysterische deed wesley pas gister. zoerg heeft hij eerder niet gedaan. wel eens erg ontroostbaar huilen maar dan nog niet hysterisch. Bryan zelfde maar hij is nog niet 1 keer zo hysterisch geweest.

is dat iets wat altijd zo moet zijn? want huilbaby’s zijn ze zeker niet.

Zo wat Affie al zegt, het ging zo lekker!

Knuffeldraakje dikke knuffel :hug:





dat trillien van armen en benen deed ivan ook had met zenuwstelsel te maken die nog niet volledig ontwikkeld is , komt vaak voor bij kinderen die iets eerder geboren zijn



Ik zou idd de ha even bellen als je het niet vertrouwd :hug: :hug: sterkte hoor

Hoihoi,



Is het misschien een idee om met de ukkies naar een ostheopaat te gaan? Misschien zit er ergens een blokkade in het nekje o.i.d. wat deze klachten veroorzaakt. Een ostheopaat kan dit heel goed voelen, en vaak is een behandeling zelf voor kindjes al heel ontspannend.



Succes!

Die diarree kan goed komen van de johannesbroodpitmeel. Heeft Noortje ook last van daardoor.



Verder zou ik denk ik ook eens langs de osteopaat. Bij Justin heeft dat toen veel geholpen met zijn voorkeurshouding. De osteopaat bereikte veel en veel meer dan de fysio.

zit net te zoeken hoe het eigenlijk zit met vergoeding bij menzis voor hun voor ostheopathie en/of fysio. iemand enig idee? (ik zit zelf op basis) kan er weinig over vinden… :?

Dinsdag staat bovenaan de kalender fysio/ostheo bellen :slight_smile:



dankjullie allemaal (zowel hier als pb) voor de snelle en info-volle reacties! kom zo een heel eind verder! :-*

Maar als Wesley vanaf nu juist veel huilt dan kan het ook zijn omdat hij nu steeds meer last/pijn krijgt van de blokkades bijv he… Dus dan zou het niet gek zijn dat je dat huilerige nog niet zo lang herkent. :-*

Ik hoop, wat het ook is, dat je mannetje zich gauw beter voelt!

daar zeg je wat… hij is natuurlijk nu een stuk bewegelijker dan voorheen!



Ik laat dinsdag weten wat er gaat gebeuren:) en hopelijk is hij (en bryan gezien hij ook verschijdene dingen hetzelfde heeft) dan snel verlost van eventuele pijn :pray:

Fysio wordt onder de 18 sowieso vergoed, osteopaat vast ook.

ah owkej, fysio leek me ook al wel, maar twijfel met de ostheopaat gezien dat alternatieve geneeskunde is

Ik denk ook meteen aan KISS. Osteopathen noemen het anders, maar bijv. huisartsen geven het die naam als ze het als zodanig herkennen. De foto zegt mij direct al voldoende eigenlijk, al zou ik dat niet zo mogen zeggen want ben geen medisch opgeleid iemand :wink: . lucy had ook beklemde nekzenuw en dat viel eerst nog niet zo op, maar na de kraamweek elke keer meer. Ze lag in stuit én is via ks geboren, dus met name de stuit hoogstwaarschijnlijke oorzaak.



Zie mijn foto van haar gekke ligging in bijv. de maxi cosi:





Jouw beeb ligt ook vaak naar dezelfde kant denk ik? Met zijn rug in een komma, hoofd gedraaid, gekanteld en raar opzij…



Wij zijn direct naar osteopaath geweest, prijzen verschillen wat, maar wij hadden genoeg aan 1 bezoek, kostte 80 euro en er werd 75% van vergoed door Agis. Dan heb je een indicatie. Heb je geen verwijzing etc. nodig, gewoon bellen en gaan. Zoek er wel eentje op die vaak baby’s behandeld. Het was geen raar zweverig gedoe wat ik wel verwachtte, zonder “te pijnigen” en heel voorzichtig ging hij te werk. De rest van de klachten herken iik ook. Direct zelfde avond had Lucy weer ontlasting, wat daarvoor dagen wegbleef, haar buikkrampen waren direct over, 20 uur per dag janken was ineens over etc. Echt raar. of eigenlijk ook niet. Wel fijn dat ik op eigen gevoel vertrouwde want CB gooide alles op gewoon krampjes, jonge baby, das normaal. Maar dat was het dus echt niet. Vertrouw op je eigen gevoel meid!

Mijn osteo zei trouwens dat kids door CB en HA vaak ook naar fysio worden gestuurd, maar dat die nét even wat grover te werk gaan als een osteo, hij raadde het af. Heb wel ook een tijd een programma gezien over manueel therapeuten, sacraniologen (hoe heet dat ook alweer precies en osteo werd genoemnd en dat was schrikwekkend) maar toch zou ik de volgende keer weer gaan mocht ze problemen hebben. Deze man ging echt super te werk. Deze zat in Nieuwendijk, maar das niet bij jou in de buurt dacht ik.

ja zo hoe jou meissie daar ligt!! das wel zo ongeveer de meest standaard houding van beide in bedje, op de commode etc. in de cosi als ze slapen liggen ze wel ietswat meer ontspannen maar bij het oppakken of erin leggen, wakker liggen dan wel weer zo gespannen (wipper ook zit ik me net te bedenken…)

bij deze een foto van hun meest aanhoudende houding in bedje (foto van beide samen is het bryan rechts. de ander is bryan alleen maar zo ligt wesley dus ook eigenlijk bijna altijd wel)



Zal eens proberen goede foto te maken.





en wat je zegt ja, ze liggen beide altijd koppie dezelfde kant op. bji bryan is zijn hoofdje soms nog wel de andere kant op te leggen maar wes is er zo hardnekkig in die duwt nog in zn (lichte) slaap gelijk terug. alleen in diepe slaap laat hij het tpoe, half uur later ligt ie weer terug…



80 valt me eigenlijk nog mee (al was het meer geweest, ze moeten er gewoon beide heen daar niet van)!

Lucy was ook niet goed de andere kant op te leggen en ook al zette ik de wipper andersom neer, bedje anders, speelgoed aan andere kant, licht aan andere kant, maakte allemaal niks uit. Maar das geen wonder ook, 1 kapsel zat te ver naar binnen waardoor die zenuw daar klem liep en dat doet natuurlijk hartstikke pijn. De ontlasting en slaap- en waakritme wordt geregeld in het hersendeel waar die zenuw naartoe liep en het zou kunnen dat dat beter zou worden zei de asteo. Geen garantie, maar zou kunnen. En wondelijk genoeg was alles in een paar uur over. Ze kon ineens nekje rechtop houden, keek heel soepel allebei de kanten op etc. Heb er spijt van dat ik niet eerder naar de osteo was gegaan, had haar veel pijn bespaard en klachten voorkomen die erdoor veroorzaakt werden. Ik had zoiets van baadt eht niet, dan schaadt het niet, en het hielp gelukkig. Helaas was ik er wel pas heen gegaan na 8,5/9 weken. Met 6 weken zouden de krampen op zijn ergst zijn en daar kwam alles door zei CB en ik zo stom om dat even af te wachten, het te geloven en niet direct naar mijn eigen gevoel te luisteren. Voortaan dus alleen nog maar mijn eigen gevoel en dat is het enige waar ik dan nog wat mee doe.

Sterkte met je ventjes!

Knuffel, hoop dat je wat aan het advies heb allemaal! :pray:





En Beeb, natuurlijk luister je naar het CB, hun zijn ervaren mensen…

:hug: Je heb toch geluisterd daarna naar je gevoel! :hug:

zekr heb ik wat aan jullie advies en ervaringen!!

Morgen bellen we eerst nog de ha gezien beide jongens (mede dankzij de liefdevolle opa en oma of iemand in de fam die gister hun spenen verwisseld hadden :wall: ) vanwege spruw die nu weer terug is… :frowning:

Dan heb even navragen wat zijn idee is, en waar hier de ostheopaten zitten met ervaring met beebs.



Morgen ook cb om te wegen en meten. Al doe ik bij lange na niet gelijk wat zij zeggen. zo wat beeb al zegt met zulke ervaringen overal luister ik ernaar, maar wat ik ermee doe dat moet ik nog maar zien of er echt nut in zit daar :roll:

Beebie, neem het jezelf niet kwalijk! je hebt de goede stap gezet toch! dat cb niet heeft opgelet en verkeerd advies gaf dat kan jij niet helpen. Wat super dat jou kleintje er nu geen last meer van heeft en de ostheopatie heeft geholpen! geeft mij ook weer moed dat het (hopelijk) gaat werken als het zo is :pray: :-*

oja! hier nog een foto van Bryan zijn houding met slapen…

Tis wel vreemd eigenlijk, Bryan is vaker de gene met de ‘vreemde’ houding en het overstrekken, maar juist Wesley die het meest huilt (krijst…) op onverwachte momenten zoals plotseling uit zijn slaap, in bedje leggen etc.

ohw en het spugen daar werkt de jbpm lijkt wel niet meer… vanavond bryan met een boog meerdere keren zoveel eruit :shock: , 3 keer hem moeten verkleden in een uur omdat ie alles eronder had inclusief zn broekje:( Wesley vanmiddag ook zelfde, alleen wist hij het dan nog te mikken op ons bed ipv zichzelf

Ik kan op je foto’s wel zien dat ze misschien wat raar liggen, maar niet zo overduidelijk als bij mijn meisje, maar als jij dat duidelijk herkend, gewoon erachteraan gaan. Als je ziet dat die houding echt door het hele lijfje raar is, laat het cb je dan niet wijsmaken dat het alleen een voorkeurshouding is als ze in 3minuten proberen te beoordelen. Succes bij de HA iig.



Groetjes

Beebie, ik zie het ook niet zo overduidelijk als dat jou dochter deed.

Die lag echt in de komma.

Maar Knuffel, betekend niet dat ik je niet geloof hoor :hug: Tis gewoon moeilijk vast te leggen.