hi Gwenny, lief dat je er naar vraagt.
De hele zwangerschap was best zwaar. Ik had hele mooie verwachtingen, maar het is me soms best tegengevallen, zeker omdat we ook behoorlijk ons best hebben moeten doen om zwanger te worden. Ik voelde me soms zelfs een beetje schuldig, omdat ik op sommige dagn echt baalde van het zwanger zijn en dat ik gewoon mijn lichaam terug wilde.
Sinds een week of 2 voel ik me eigenlijk wel goed (vooral sinds ik thuis werk, en sinds gisteren heb ik verlof, dus is het helemaal rustig).
Van het warme weer heb ik eigenlijk (nog) geen last. Wij hebben een koel huis en als het echt te warm wordt, ga ik gewoon in L.enno zijn opblaasbadje liggen afkoelen. Verder gewoon rustig aan doen!! En verder kan ik natuurlijk niet wachten tot ik de kleine meid in mijn armen heb.
Balen he, die zomerstop Op zich kan een pauze geen kwaad, maar die plan je liever zelf in. Nu wordt het opgelegd. Hopelijk kan je na de zomerstop weer snel (en met goed resultaat) beginnen aan de nieuwe ronde. Heb je genoeg afleiding zo tijdens de zomer? ga je nog op vakantie.
@meisje
Hmmm nou schuldig moet je je niet voelen hoor. Geef maar de schuld aan de hormonen
Ik wil wel op vakantie maar nog helemaal geen idee waar naartoE of met wie dus dat moet ik nog even kijken. En tot die tijd neem ik ook geen vrij van het werk.
Ego
Zag vanmorgen in de vroege uurtjes al wat rood in me ondergoed. Ik bellen met de gyn vanmorgen. Afspraak gemaak. Ben net klaar. Die krengen zijn dan eindelijk gesprongen. Maar inderdaad door de zomerstop mag ik de puregon nog niet spuiten. Heb wel een maandje clomid meegekregen (zal me humeur weer goed doen). Dus hier doe ik het maar weer even mee.
He Gwenny, ach, nog even “gezellig” aan de clomid. Daar had je natuurlijk niet op gehoopt. Nouja, het is beter dan niks.
Kan je makkelijk last minuten vakantie nemen als je eenmaal plannen hebt? Maarja, waar zou je heengaan als het hier zulk mooi weer is? Ik kan me voorstellen dat je ook niet in het naseisoen wilt gaan, want dan zit je weer met een ongewenste pauze.
Ik weet het wel hoor, het zijn de hormomen, maar ik voelde me soms gewoon schuldig dat ik het zwanger zijn soms echt k.t vind, terwijl er zoveel meiden nog aan het wachten zijn op een positieve test. Maarja, ik ben echt zooooo blij met het meisje in mijn buik!! Dat maakt echt alles weer goed hoor. Ik ben zo benieuwd hoe ze er uit ziet!!
@meisje
nou om eerlijk te zijn heb ik om de clomid gevraagt. Anders zat ik een maand zonder medicatie en dan zou het weer een hele gedoe worden met cyclus breken die toch niet komt. En dan weer ongi opwekken nieuwe eieren maken bla bla bla en ga zo maar door.
@all
Hallooooo (echo)
Ego
Voor de rest nothing special met mij. Morgen beginnen met de clomid
hi Gwenny, slim. Zo gaat je cyclus in ieder geval door en kan je hopelijk na de stop weer snel verder met de behandeling.
Het is inderdaad erg rustig bij de hormomenmeisje. Waarschijnlijk is iederee lekker op vakantie of verplicht met pauze.
ja toch :lol:
Heerlijk weer niet veel te doen.
Hoe is het verder met een ieder
Hallo allemaal Ik ben er ook nog. Sorry dat ik zo lang niet meer geschreven had, maar er viel ook niks te vermelden
Nu dan toch iets nieuws: Ik was vandaag bij een nieuwe gyn, eigenlijk gewoon vanwege het jaarlijkse onderzoek. Omdat we 2 jaar geleden verhuisd zijn vond ik nu toch wel tijd worden om een gyn dichter bij mij in de buurt te zoeken.
Ik heb haar alles verteld en ook dat mijn man en ik proberen de kinderwens toch een beetje af te sluiten. Wat ik wel graag wilde (heb ik ook tegen haar gezegd) is eens kijken hoe het er met mijn hormoonspiegels uitziet. Of de acupunctuur helpt of niet. Of ik misschien inmiddels wel uit mezelf een eisprong heb. Gelukkig is de gyn er erg open voor!
Dus nu ga ik de volgende cyclus (of vanwege de vakantietijd eerder de cyclus daarna) tussen cd 1 en 5 bloed prikken en dan tussen dag 10 en 14 heen voor een echo om te kijken hoe het eruit ziet. Ook wil ze kijken of mijn schildklier misschien niet goed werkt en of ik misschien toch PCO heb. Ze heeft vandaag ook een echo gedaan en had het gevoel dat er toch wat blaasjes zaten.
In ieder geval ga ik me daar dus niet druk over maken en ben benieuwd wat er in de komende weken zo uitkomt. De gyn is zeer open en doet zelf ook acupunctuur. Ze zal me dus niet onnodig met medicijnen volstoppen
Groetjes aan iedereen! :-*
Hoi Dames,
Hier ff terug van weg geweest. Eigenlijk ben ik nog een beetje weg! hihihi
Ben nog steeds niet bezig met hormonen prikken omdat ik nog bezig ben met mijn dieet. En ook heeft het ziekenhuis een zomerstop dus kan zowiezo niets.
Ben vorige week wel uit mezelf ongesteld geworden, dus dat is heel positief zo zonder hormonen. Merk wel dat mijn hormoonhuishouden weer helemaal de weg kwijt is. Ben weer een soort van de weg kwijt. Geen concentratie, moe, heet, pijn in mijn kop en nergens zin in.
Ga volgende week maar beginnen met ovulatietesten, dan kan ik kijken of ik nu uit mezelf een eisprong heb of niet. Je weet niet waar het goed voor is.
Ben nu ondertussen bijna 8 kg kwijt, en misschien dat dat toch heeft geholpen om mijn lichaam uit zichzelf ongesteld te laten worden.
Dus ik ga hier nog ff door met mijn dieet hopelijk raak ik nog 7 kg kwijt voor het einde van augustus en kan ik daarna gewoon weer beginnen met een nieuwe IUI.
Ik mis het toch wel om hier lekker te kletsen, dus vanaf vandaag ga ik weer lekker meelezen en kletsen. Heb nog niet de berichtjes van de laatste tijd gelezen, maar dat ga ik van de week wel ff doen, dan ben ik weer op de hoogte.
fijn Sasa, dat ze er voor openstaat! Hopelijk is je cyclus nu toch vanzelf wel goed!
@twinnie: schrijf maar weer lekker mee hoor!
Hier starte we weer bijna een nieuwe ronde, ben de :evil: aant afwachten na het stoppen met utrogestan.
Hoi Dames,
Ff een vraagje.
Vorige maand is mijn cyclus 36 dagen geweest.
Nou wil ik deze maand met ovutesten gaan werken, maar wanneer kan ik nou het beste beginnen met testen?
Begin ik al vanaf dag 12 of juist later ivm een langere cyclus. heb nooit echt goed met ovutesten gewerkt.
Ik hoor graag jullie advies.
Dat is eigenlijk iedere maand verschillend. Met de hormonen injecteren was het zelfs zo verschillend dat ik daar geen wijs uit werd.
De laatste x met hormonen had ik pas op dag 30 een ei die groot genoeg was om te springen, en dus was mijn cyclus 45 dagen.
Nu afgelopen keer dus een cyclus van 36 dagen maar heb ik niet bijgehouden wanneer en of ( niet door injecties) ik wel een eisprong heb gehad.
@twinnie
Ik zou dan denken dat je moet beginnen met testen zo rond dag 17 denk ik dan. Als ik het zo gemiddeld bekijk he
Goedemorgen dames, wat is het hier lekker rustig. Iedereen lekker op vakantie?
Zit ondertussen op dag 17 en ben al een week met ovutesten bezig maar nog niets te zien. dus ga nog maar ff door.
Ben heel benieuwd of het uit zichzelf allemaal komt. Ben ondertussen wel 10 kg afgevallen, maar ga nog ff door. Zeker totdat ik ongesteld ben geworden en dan ff met het zh bespreken hoe nu verder.
hoi allemaal, het is hier idd wel heel rustig.
Vandaag fm en twee rijpdende eitjes!
Hopelijk lukt het nu (4e IUI) want volgende maand moet ik anders Menopur gaan gebruiken. Weer iets nieuw, beangstigd mij toch wel weerw at hoor…
He meiden. Ik ben er ook hoor. Inderdaad heel erg rustig. Ach we gooien het op de vakantie.
@tweeney
Nou het afvallen gaat lekker denk ik zo. Gewoon doorgaan met testen het streepje of smiley komt wel.
@tinka
2 rijpende. Gaat lekker zo.
Ik hoop dat iui 4 voor jouw gaat lukken. Maar die menopur is helemaal niet vervelend hoor. Ik had veel minder last van stemmings wisselingen.
Ego
Ik zit vandaag op dag 22. Volgende week maandag (niet aankomende die daarop) gaat de fert weer open. Heb puregon gekregen. Kijken wat het doet met iui 7. 7 alweer wat gaat het snel zeg.
Hoe is het met de rest
Ik duim voor jullie allemaal meiden! :-*
Enne, Twinnie, 10 kilo afgevallen, goed zeg!! :thumbup:
(Hehe, en als je dan straks zwanger bent, kom je weer kilo’s aan… ;))
@tinka
Ik was begonnen met meno 75E dat is 1 zo een flesje. Dat moest ik elke dag doen totdat de eieren groot genoeg waren. Ik spoot het altijd in de ochtend voordat ik naar het werk ging.
@Gwenny wrote:
@tinkaoh, het is dus blijven spuiten eig, niet zoals met clomid, 5 pilletjes…
Ik was begonnen met meno 75E dat is 1 zo een flesje. Dat moest ik elke dag doen totdat de eieren groot genoeg waren. Ik spoot het altijd in de ochtend voordat ik naar het werk ging.
En ook nog pregnyl voor de eisprong?