De hel wat Maxi Cosi heet

Ja zo is het hier echt. Zo gauw mevrouwtje in de maxi cosi gaat is het huilen. OOk zonet. Ik zet haar in de maxi cosi (moesten ff wat ophalen met de auto), toen eerst nog stil maar binnen een minuut begon ze te huilen. En niet zomaar huilen maar echt krijsen en gillen. Dit hield niet meer op tot we er waren (vlakbij gelukkig) Op de arm stil.

Op terugweg precies zo, gillen als een grote, eenmaal thuis haal ik maxi cosi uit de auto breng haar naar binnen en toen ik wat uit de auto haalde was ze in slaap gevallen … ja precies in de maxicosi



eigenlijk huilt ze altijd in de maxi cosi, rijdend in auto, op onderstel kinderwagen en fietskar.

hebben geprobeerd of het helpt als ik achterin ga zitten maar dan ook huilen



huilen is trouwens met en zonder verkleiner, met en zonder zonnekap maakt allemaal niet uit.



ook iets leuks aan maxicosi hangen helpt niet…



iemand tips om het leuker te maken voor haar? als we haar vasthouden in die houding vind ze dat niet erg dus dat is het ook niet …

Spiegeltje aan de stoel hangen ? Iets voor te rammelen/knisperen in haar handjes geven. Leuk muziekje opzetten, of zelf zingen etc ??

spiegel hebben we. hebben er nu een muziekmobiel aan hangen die rond draait en muziek maakt, knisperdoekje doet ze niets mee, speen gooit ze meteen uit door huilen…zelf zingen doen we veel helpt niet. voor tl eigenlijk altijd kindermuziek op… helpt ook niet…

Probeer eens om een handdoek, andere zachte doek of hydrofiele luier mee met jullie in bed te nemen zodat jullie geur er op komt en deze in de maxi cosi, kinderwagen e.d. te leggen.

Het lijkt wel heel erg op de afstand van mama of papa, het vast gehouden worden, waar ze op reageert dan op de maxi cosi zelf (zoals je aangeeft doet ze het ook bij andere vervoersmiddelen).

Kan je niet gewoon de auto laten staan?

Hier was het ook draaaaama, maar we hebben geen auto dus dat scheelt. De keren dat ik dan een auto had geleend ging ik nu toch maar gewoon met de trein,liever wat langer gezellig onderweg als met een gillend kind. In de fietskar vond hij trouwens ook vreselijk… maar op mn rug in de doek op de fiets was geen punt, dus als je dat durft kun je dat ook doen als je fietst.

fietsen met een doek doe ik niet, veel te bang dat er iets gebeurd.

Auto laten staan, tja is een optie maar in theorie zal dit niet echt gaan werken. Vakantie komt eraan (1.5 uur in de auto) met openbaar vervoer geen doen ivm spulen die we mee moeten nemen. Ook gewoon thuis is zonder auto eigenlijk niet denkbaar voor mij (hoezo verwend…) Als ze het nou accepteerde op de fiets oké maar dat doet ze dus ook niet (in de cosi).

Wel meer aan het wandelen, (ook goed voor mij haha) Dat vind ze prima (in doek of kinderwagen).



Ga doek bij ons in bed zeker proberen!

tja, dan denk ik pick your battles :wink:

Kijk dat je nu niet ff zonder auto op vakantie gaat kan ik me helemaal voorstellen, maar thuis kun je de auto toch prima laten staan? Natuurlijk is het soms makkelijker… maar ja, niet als er een gillende baby in zit, toch?

En wb fietsen met doek; ik zie echt geen verschil met fietsen met een kind in een stoeltje, mits het op je rug is dan. En dat ga je over een paar maandjes net als ieder ander ook doen toch? Ik zou er iig nog eens over nadenken :wink:

lune, ja idd ze gaat straks gewoon in het stoeltje (voorop, tl achterop). Maar fietsen met doek, ik vind het eng haha. En nu thuis gebruiken we auto idd minder, maar binnenkort ook bruiloft, gaat ze mee. En en en en … tja te veel gewend aan auto denk ik. Maar alles hier in de buurt doe ik nu lopend (nu het weer nog goed is tenminste, kan tl ook meteen oefenen voor avondvierdaagse haha)…



Zou gewoon graag willen dat ze de cosi niet zo erg vond… Tl vond het prima. Dacht nog misschien iets met de heupjes… (25-9 moet ze echo laten maken ivm hd/hl die in familie voorkomt) Dat ze toch niet goed zit ofzo… Maar merk hier niets van in wipstoel of als ze bij ons zit…

Snap t wel hoor, tis gewoon best lastig, dat vonden wij zelfs terwijl we niet eens een auto hebben!

Ik denk toch niet als ze verder nergens last van heeft dat het de houding is toch?



Zou je voor de fietskar trouwens niet een babyschaal kunnen proberen? Misschien ff lenen van iemand?

lune, nee denk het opzich ook niet (maar ja je gaat wat bedenken hé??)

Ken niemand met fietskar, maar vind die babyschalen zo erg schudden…

Hier is het andersom, Casper vond de maxi vaak echt zwaaaaar drama. Heel wat tripjes met een huilend kind op de achterbank naar opa en oma (3 kwartier rijden na een half uur was ie meestal zo munt dat ie in slaap viel :oops: ) en nu met Floris geen probleem!

Met Casper hebben we ook echt ALLES uit de kast gehaald, ik achterin, thuis oefenen met het ding, doekjes, speeltjes, slapend erin oh echt ik dacht dat ik gek werd en wat was ik blij als we over waren. En dan te bedenken dat het pas kort voor zijn eerste verjaardag beter ging. Dus ik zou je dolgraag DE tip willen geven maar ik heb hem indertijd ook niet gevonden. Behalve misschien dat S mss idd groter wordt en het daadwerkelijk beter gaat. :-*

Geen tips maar een dikke :hug:

rhi, thanks… dus niets aan te doen dan …



Kaya :-*

@Lune wrote:

tja, dan denk ik pick your battles :wink:

Kijk dat je nu niet ff zonder auto op vakantie gaat kan ik me helemaal voorstellen, maar thuis kun je de auto toch prima laten staan? Natuurlijk is het soms makkelijker… maar ja, niet als er een gillende baby in zit, toch?

En wb fietsen met doek; ik zie echt geen verschil met fietsen met een kind in een stoeltje, mits het op je rug is dan. En dat ga je over een paar maandjes net als ieder ander ook doen toch? Ik zou er iig nog eens over nadenken :wink:


Ik zie wel degelijk een verschil met een fietsstoeltje, als je valt met je kindje in een fietsstoeltje maakt het niet meteen contact met de grond, in een draagdoek wel.

Uiteraard is het zo dat als je kindje op je rug zit het stuur niet raakt maar je kunt wel degelijk op je rug vallen met kindje er op, ik zie écht niet hoe je dat veilig kunt vinden :oops:

Alsof het over ons kind gaat. Onze jongste is een heerlijke happy baby, maar vanaf het begin af aan, geen fan van de kinderwagen (reiswieg of cosi). Dat is toch best onhandig, aangezien ik de oudste altijd lopend naar school breng. Een oplossing heb ik niet gevonden, wel een verklaring (denk ik). We hebben een buikslaper van kleins af aan, dus op zijnrug vindt hij niet zo geweldig. Inmiddels gaat het nu beter (6 maanden) en kan hij goed om zich heen kijken en valt bij vermoeidheid soms zelfs in slaap. Geen oplossing, maar hopenlijk gaat het vanzelf over.

hier idd ook een buikslaper ('s nachts nog op dr zij, in kinderwagen soms op dr rug (mits een doek over haar hoofd heen zit haha). Misschien idd dat het buikslapen ermee te maken heeft (toen auto bij garage stond moest ik lopend van huis naar garage. Met kinderwagen met daarop maxicosi. Was regenachtig weer dus wilde niet met de doek.

haar toen op dr buik in maxi cosi gedaan (lopend!) en toen was het prima. Op terugweg normaal in maxi cosi toen brullen

@Melanie wrote:

@Lune wrote:
tja, dan denk ik pick your battles :wink:

Kijk dat je nu niet ff zonder auto op vakantie gaat kan ik me helemaal voorstellen, maar thuis kun je de auto toch prima laten staan? Natuurlijk is het soms makkelijker… maar ja, niet als er een gillende baby in zit, toch?

En wb fietsen met doek; ik zie echt geen verschil met fietsen met een kind in een stoeltje, mits het op je rug is dan. En dat ga je over een paar maandjes net als ieder ander ook doen toch? Ik zou er iig nog eens over nadenken :wink:


Ik zie wel degelijk een verschil met een fietsstoeltje, als je valt met je kindje in een fietsstoeltje maakt het niet meteen contact met de grond, in een draagdoek wel.

Uiteraard is het zo dat als je kindje op je rug zit het stuur niet raakt maar je kunt wel degelijk op je rug vallen met kindje er op, ik zie écht niet hoe je dat veilig kunt vinden :oops:




Hoe zou je kindje de grond niet raken als je fiets valt…? Mijn ervaring, helaas, is dat ze gewoon op de grond klappen hoor. Die enekeer dat ik viel had mn zoonje toen beter op mn rug kunnen zitten, maar dat zal per keer verschillen.



Als je valt met de fiets is de kans veel groter dat je jezelf met kind op je rug staande weet te houden, als je fiets met extra zwaar stuur waarje kindje inzit. Als je al echt zou vallen val je natuurlijk ook niet zo snel op je rug, ik zou idd nooit op de buik dragen en fietsen.

en we hebben zeer waarschijnlijk een goede oplossing gevonden. Al 2 dagen ingebakerd in de maxi cosi (in zo’n prenatal wikkeldoek met benen) En dat gaat goed! Rustige autoritten, met een slapend meisje of een rustig kijkend meisje, wat heerlijk!

:dance: :dance: :dance:

Beetje laat en waarschijnlijk is ze bijna uit de cosi gegroeid…

Maar ik ben er zelf achtergekomen dat er grote verschillen zitten tussen de cosi’s.

Marten vind het ook verschrikkelijk.

En nu had ik een oude cosi van mij sz overgenomen voor in de fietskar en deze blijkt veel minder buiging te hebben.

Minder ergonomisch zeg maar.

Maar dat bevalt Marten een stuk beter want zo zit hij niet zo dubbelgevouwen en zit zijn buikje niet zo in de knel.

We hebben dit 14 jaar oude stoeltje nu dus maar standaard in gebruik genomen ipv onze 7 jaar oude.



Misschien voor anderen dus ook een tip.

Ik had er nooit aan gedacht.