De hel wat Maxi Cosi heet

Bijna niet meer in de cosi kunnen? :shock: 't kindje is net 6 maanden lees ik toch in de ticker?. :lol:



Maar ja, ik kan me voorstellen dat maxicosi’s met minder buiging een stuk prettiger liggen voor die kleintjes :slight_smile:

ze is een ukkie dus er nog niet uitgegroeid, maar zit er niet meer in. In overleg met meerdere partijen besloten haar over te zetten naar vervolg stoel. en dit gaat prima, ze vind het helemaal goed!



oude maxi cosi hebben we ook geprobeerd maar hielp ook niet

6 maanden en dan al in vervolgstoel ? Terwijl je zegt dat ze nog een ukkie is ? Ben ik toch wel benieuwd welke stoel en hoe ze er in zit. :shifty: :oops: :slight_smile: En vooral of het wel veilig is, ook i.v.m. het opvangen van een evt. klap waar een kindje van 6 maanden nog niet echt op gebouwd is/sterk genoeg voor is. :oops:

Ik ga hier dus absoluut me NIET verdedigen en GEEN antwoord op geven. Zoals ik vermeld heb is hier met meerdere partijen (artsen en zelfs politie) over gepraat. Dus discussie gesloten!!!

Nou sorry hoor, hoef je niet zo gelijk aanvallend en pinnig op me te reageren :eh:



Als je zoiets post kan je verwachten dat er vragen komen. Dat jij dat blijkbaar niet wil kan ik ook niet ruiken. :roll: Beetje relaxter mag wel…



Met Lynn was het ook drama in de maxi-cosi, wij hadden ook met 6 maanden al de vervolgstoel in huis. En ja, uiteindelijk toch nog maanden gewacht tot ze er wel in paste, omdat het met zo’n kleine simpelweg niet veilig is. Mag ik daar dan niks over vragen :hand:

natuurlijk mag er gevraagd worden maar dan normaal. en als er bij staat dat er met meerdere partijen over is gesproken lijkt het me vreselijk logisch dat alle voors en tegens tegen mekaar zijn weggekruist.



en niet ieder kindje is hetzelfde dus vergelijken als je kindje niet kent lijkt me onzinnig,



mijn laatste antwoord in dit topic want bij ons gaat het nu dus super! Ook erg fijn om te kunnen melden

Mag je mij vertellen wat er niet normaal is aan de manier waarop ik het heb gevraagd. :? Sorry hoor, maar je kan ook wel erg snel op je tenen getrapt zijn als je dit al niet normaal vindt. :? Blijkbaar ligt het gevoelig…

Hier ging Melinda met 6,5 maand ook al in de vervolgstoel

De maxi cosi werd bijna te klein maar ook Melinda voelde zich echt niet prettig daarin



De vervolgstoel op ligstand en het gaat prima :thumbup:

Dit ook in overleg met kinderarts en CB

mijn zoon was er met 3 mnd al uit de cosi gegroeit dik 12 jr geleden. Er bestaan ook extreem grote kindjes. Mijn zoon was toen al 78 cm en dik 9 kilo. Met 6 mnd oud was hij al 86 cm en 12 kilo. Zoon nr 2 was er met 6 mnd ook al uit gegroeit 78 cm en 12 kilo. Mijn dochtertje is overgegaan met 9 mnd oud. Ook te lang want kwam met hoofd boven rand van de cosi uit. Nu is ze 12 mnd oud en 84,5 cm lang. Ze zit in de Nania van 0-18 kilo achterwaarts dus als de maxicosi geplaatst :wink:

Er zijn ook groep 1 stoeltjes die je achterover kan klappen zodat de kleine er in ligt ipv zit. Onze 2e dochter was met 7 maanden al uit de cosi. Groeide er boven uit en dan is het niet meer veilig.



Vond de opmerking ook aanvallend over komen. Misschien bedoelde je het helemaal niet zo…

@biancamv2boys wrote:

mijn zoon was er met 3 mnd al uit de cosi gegroeit dik 12 jr geleden. Er bestaan ook extreem grote kindjes. Mijn zoon was toen al 78 cm en dik 9 kilo. Met 6 mnd oud was hij al 86 cm en 12 kilo. Zoon nr 2 was er met 6 mnd ook al uit gegroeit 78 cm en 12 kilo. Mijn dochtertje is overgegaan met 9 mnd oud. Ook te lang want kwam met hoofd boven rand van de cosi uit. Nu is ze 12 mnd oud en 84,5 cm lang. Ze zit in de Nania van 0-18 kilo achterwaarts dus als de maxicosi geplaatst :wink:




Maar ze zegt toch zelf dat het een ukkie is, dus dat is toch niet relevant dan ?

Maar goed, laat maar… :roll: Als je hier niet eens een vraag kan stellen zonder zo pinning beantwoord te worden heeft het verder ook geen zin.

Ik kon ook vragen/zeggen: waarom zet je in hemelsnaam een 6-maanden-ukkie in een vervolgstoel, blablabla. Dát zou aanvallend zijn, ik stelde mijn vraag gewoon normaal. Maar goed, laat maar.

Ik heb een vervolgstoel voor mijn ventje die je dus tegen de rijrichting in kan zetten (net als de maxi cosi), ook geschikt dus voor de kleinere kindjes onder ons.

Probleem hier dat ik hem er niet goed in kan zetten en mijn ventje is ruim 10 maanden dus die kan gewoon voorruit erin.

Maar het is wel handig, kan je je kleine toch nog op een veilige manier vervoeren.

Op verzoek van TO gaat hier een slotje op. Zij heeft een voor hen goede oplossing gevonden en het is verder geen discussietopic, daar hebben we het discussieforum voor.