De grap van de week.. wehkamp grrr

Ik ben zo pissig nu!



Ik had een laptop besteld bij wehkamp en ik heb daar de helft al van betaald. Nu belde ik ze vanmorgen met de vraag waar hij blijft… Zegt die tuthola aan de andere kant “Hij is uitverkocht en hij word ook niet meer bijbesteld” dus ik weer “Hadden jullie dat niet gelijk kunnen zeggen want ik heb jullie gebeld en gevraagd waar ik die 200 euro naartoe kon storten”



Zegt ze " Oh mevrouw maakt u zich geen zorgen, dat word fijn van uw rekening afgehaald en dan hoeft u nog maar twee maanden te betalen en is uw rekening schoon" :shock: :shock:

Waar haalt ze het lef vandaan!!! Die rekening interesseerd me niet, ik wil die laptop :evil: :cry:





Ik ben boos oewwwww



:evil: :evil

:shock: :shock: :shock: dus als ik het goed begrijp moet je dus gewoon betalen voor niks???

huh??? betalen voor een product wat je niet krijgt? wat is dat voor bullshit?? :shock:

Ik had een aanbetaling gedaan van 200 euro, hij kost 389 euro in totaal. Maar ik had ze dus gebeld en gevraagd of ik alvast 200 euro voor DIE laptop mocht betalen. Ja hoor mevr. we vragen er toch een voorschot van 58 euro voor. Nog een ander rekeningnummer van ze gekregen en ik heb toen helemaal niks over uitverkocht gehoord.



Nu een week later bel ik op en zegt ze bekant zingend… hij is uitverkocht :evil:



Ik heb daar een rekening lopen van 270 euro, dus ze hebben die 200 euro op mijn rekening gestort en nu hoef ik er nog maar 70… Maar ik vind het gewoon bizar dat ze mij daar niet over ingelicht hebben en ze gaan er maar van uit dat ik dat ok vind dat ze die 200 euro bij mn rekening storten :evil:

ik vind het ronduit belachelijk en zou er ook echt achteraan gaan als ik jou was! zijn ze nou helemaal betoeterd! :naughty:

Ik heb de neiging om ze terug te bellen en ze de wind van voren te geven… heb ik net ook wel gedaan maar wil het weer doen :evil:

ik zou er toch een klacht van maken, en eisen dat ze je een vergelijkbaar apparaat leveren voor dat bedrag… Toen jij betaalde was hij er nog… Zij mogen niet zomaar beslissen wat ze met jouw geld doen, toch?

Zal ik die 200 euro gewoon terugeisen… wat zijn mijn rechten hierin??

@TaMa wrote:

Ik heb de neiging om ze terug te bellen en ze de wind van voren te geven… heb ik net ook wel gedaan maar wil het weer doen :evil:






gewoon doen hoor , mischien krijg je nu iemand anders aan de lijn

Tuurlijk je betaalt voor iets en hun blijven in gebreke.

Ik zou je rechtsbijstand even bellen als ik jou was.

@joseetje wrote:

Tuurlijk je betaalt voor iets en hun blijven in gebreke.

Ik zou je rechtsbijstand even bellen als ik jou was.




Ik ook, ze hadden meteen duidelijk moeten zijn toen jij belde…

@joseetje wrote:

Tuurlijk je betaalt voor iets en hun blijven in gebreke.

Ik zou je rechtsbijstand even bellen als ik jou was.




Ik ook, ze hadden meteen duidelijk moeten zijn toen jij belde…

@joseetje wrote:

Tuurlijk je betaalt voor iets en hun blijven in gebreke.

Ik zou je rechtsbijstand even bellen als ik jou was.




Ga ik gelijk doen, thanx!

succes meid!

Jeetje grrrrrrrrrrrrrrrrr. Betalen voor iets wat jij niet krijgt. Dat is het toppunt hoor. Succes meid. :hug:

Ik denk dat de wehkamp het ziet als een aflossing op je krediet wat je daar hebt… En als je het geld daaraan hebt overgemaakt dan ben ik beng dat je het niet zomaar terug krijgt… Hoe lullig dat ook is

Franka heeft gelijk…



Ik eh… heb bij wehkamp gewerkt :oops: op de debiteurenafdeling :shifty:



Als je een afbetalingsrekening hebt lopen bij wehkamp, dan zit daar een maandbedrag aan vast, dat maandbedrag moet je ten alle tijde betalen. Maar je mag ook meer betalen.

Wehkamp ziet alleen dat jij een betaling hebt gedaan voor jou klantnummer, dit word van je lopende rekening afgeboekt en niet gekoppeld aan een bepaald besteld product. Het zou bij levering van de laptop ook gewoon zijn opgeschoven. De oudste goederen raken zo het eerst betaald.

Dat is overigens een normale gang van zaken bij dit soort bedrijven.



Het enige wat je had kunnen doen was… per internet een eenmalige incasso opdracht doen aan wehkamp zodat zij het zelf afboeken van jou rekening, dan kan je het altijd storneren.



Het andere wat had gekund is wachten tot je van hen een brief hebt ontvangen met daarin de vraag om een aanbetaling van 58 euro (wat je aangaf) en dit dan betalen onder referentie van die brief.

Dan nog was alles wat je meer had betaald gewoon van je lopende rekening geboekt.

Bij een volgend rekening overzicht zou je hebben gezien dat ze 200 euro van de openstaand 270 hebben afgehaald en de laptop er aan hebben toegevoegd.



Dus ze staan in hun recht, maar de manier waarop is natuurlijk discutabel :thumbdown:

@Frank@ wrote:

Ik denk dat de wehkamp het ziet als een aflossing op je krediet wat je daar hebt… En als je het geld daaraan hebt overgemaakt dan ben ik beng dat je het niet zomaar terug krijgt… Hoe lullig dat ook is




Inderdaad en dat is ook gebeurt. Ik eb geen poot om op te staan maar baal er wel flink van :evil:

@Cell wrote:

Franka heeft gelijk…



Ik eh… heb bij wehkamp gewerkt :oops: op de debiteurenafdeling :shifty:



Als je een afbetalingsrekening hebt lopen bij wehkamp, dan zit daar een maandbedrag aan vast, dat maandbedrag moet je ten alle tijde betalen. Maar je mag ook meer betalen.

Wehkamp ziet alleen dat jij een betaling hebt gedaan voor jou klantnummer, dit word van je lopende rekening afgeboekt en niet gekoppeld aan een bepaald besteld product. Het zou bij levering van de laptop ook gewoon zijn opgeschoven. De oudste goederen raken zo het eerst betaald.

Dat is overigens een normale gang van zaken bij dit soort bedrijven.



Het enige wat je had kunnen doen was… per internet een eenmalige incasso opdracht doen aan wehkamp zodat zij het zelf afboeken van jou rekening, dan kan je het altijd storneren.



Het andere wat had gekund is wachten tot je van hen een brief hebt ontvangen met daarin de vraag om een aanbetaling van 58 euro (wat je aangaf) en dit dan betalen onder referentie van die brief.




Ik heb hun gebeld om te vragen of ik moest bijbetalen, toen zeiden ze dat er een brief de deur uit was waarin ik die 58 euro moest bijbetalen en ze zei dat dat ook kom per internet. Ik heb toen het betalingskenmerk (brief) gevraagd, het speciale rekeningnummer en gelijk gestort.



Ik heb gewoon pech en ook nogeens geen laptop.

Maar ja, je hebt iig wel weer een flink stuk schuld minder!

Always look on the bright side!