De Frogers, effe geen cent te makken

Hebben de Frogers dan niet genoeg geld om zo’n vrachtwagen te kopen???

Ik heb gisteren gekeken en ik vind best een leuk programma om te zien. Rene over die ene toilet en dan een wc rol moeten lenen bij de buurman ( ik hoop wel dat hij een andere rol terug geeft en niet die gebruikte :wink: ).

De Frogers zijn de lichte amusante ondertoon in het programma, dat op deze manier op een positieve manier de aandacht vestigt op een grote groep Nederlanders die het heel zwaar hebben.

Een maand is kort en het huis is nog best wel groot vind ik, maar ja er moet wel een cameraploeg in kunnen.

Datzelfde programma met Estelle Gullit had ik echt hilarisch gevonden :lol:

Natascha Froger staat natuurlijk wel heel anders in het leven dat de verwende Estelle.

Ik heb gekeken en vond het leuk om te zien.

En zo gezeten :shock: toen ik de familie zag met 4 kinderen en 1 slaapkamer.

Ik vind natasja heel normaal. Ik vind haar nog normaler dan Réné zelf.

En wat zij gewend zijn is dit huis klein, erg klein.

En idd er moet wel een camera ploeg in.

ik had medelij met ze, toen zij in de ‘stank’ stonden toen Réné naar de wc was geweest :lol: :lol:

@Elka wrote:

Hebben de Frogers dan niet genoeg geld om zo’n vrachtwagen te kopen???

Ik heb gisteren gekeken en ik vind best een leuk programma om te zien. Rene over die ene toilet en dan een wc rol moeten lenen bij de buurman ( ik hoop wel dat hij een andere rol terug geeft en niet die gebruikte :wink: ).

De Frogers zijn de lichte amusante ondertoon in het programma, dat op deze manier op een positieve manier de aandacht vestigt op een grote groep Nederlanders die het heel zwaar hebben.

Een maand is kort en het huis is nog best wel groot vind ik, maar ja er moet wel een cameraploeg in kunnen.

Tuurlijk hebben zij geld genoeg voor die vrachtwagen, maar daar bereiken ze niets mee toch, in ieder geval krijgen ze niet die aandacht die ze er nu voor krijgen.

En die vrachtwagen komt er nu toch wel denk ik.

Ik geloof dat ik het w.c moment heb gemist :think: .

Een van de zoontjes zei ook dat ie geleerd had niet meer zo lang te douchen en dat deed hij nu thuis ook niet meer dus dat zijn wel positieve dingen aan het programma. Verdre gingen de kids met school nog wat doen voor de voedselbank.

Verder zie ik eerlijk gezegd het doel van het programma niet en geeft het all gauw een vertekend beeld

enne over die opmerking of de frogers geen vrachtwagen kunnen kopen, ze zullen het misschien best hebben, maar heb je ook een idee wat een vrachtwagen kost? gemiddeld net zoveel als een nieuwe eensgezinswoning

IK vraag me eerlijk gezegd alleen wel af, of ze echt die hele maand zo hebben geleefd of dat er ook momenten zijn geweest, off camera, dat ze wel hun normale dingen konden doen etc :think:

Ik hoorde wel dat een van de zoontjes een gat in zijn schoen had, en dat hij dus eigenlijk een nieuw paar moest hebben. Toen zei ze automatsch, nou wacht nog maar een week dan is het over en kunnen we weer nieuwe schoenen kopen. En toen viel bij haar wel het kwartje dat dat dus niet kan als het voor altijd is. Dat je dan echt tegen een muur aanloopt als er dat soort dingen gebeuren.

Verder is het imo wel een vermakelijk programma. Ik heb alleen het laatste kwartier gezien.

En ook ik had begrepen dat ze een groot bedrag aan het goede doel/voedselbank zouden schenken. Ze zullen er zelf vast wel beter van worden, maar niet heel erg dacht ik.

@Madre wrote:

Ik vraag mij af waarom er zoveel ik hier zoveel kritiek lees…

Het is echt heel knap voor mensen die in een bepaalde luxe leven opeens op bijstandsniveau moeten leven hoor. En ja, maar een maand. Het is namelijk een tv-programma. Iets wat ze voor het goede doel doen.

Om mensen bewust te maken dat er zoveel mensen in Nederland wonen die het erg arm hebben.

DAT is het punt, bewustwording. Niet van de frogers zelf, natuurlijk niet :roll:

Nee van ons…

Dus inderdaad: als zij er met een maand er in slagen aandacht aan de voedselbanken te geven dan is dat toch prima???

Ik snap echt werkelijk niet waar het gemuk over gaat hier.

Noem mij negatief, maar ik denk dat het bij rtl4 er vooral omgaat zoveel mogelijk geld voor zichzelf binnen te halen. Door kijkers en reclame voor dure producten.

En dat allemaal onder het mom “wij doen wat aan de armoe” en “kijk die frogers nou eens knap het redden op bijstandsniveau”.

Misschien nog negatiever: ik denk dat de meeste kijkers nu echt niet meer denken aan de voedselbanken. Die willen gewoon gluren naar de frogers.

Ja, maar dat is toch de point van alle programma’s??

Dat er geld mee wordt verdiend?

Ik begrijp echt wel dat het totale sensatie is hoor. Maar dit heeft tenminste een beetje een achterliggende gedachten.

Ik heb gisteren gekeken en ik vond het een ontzettend leuk programma.

Je moet het niet zien als een realitysoap,dat heeft hij al eens gehad,maar puur om aandacht te krijgen voor de voedselbank en voor mensen die het niet zo breed hebben.Ik schrok best toen ik dat gezin zag dat met 4 kinderen in een 2 kamerwoning woont in amsterdam :shock: .Dat opent je toch weer even de ogen als je wel eens loopt te zeuren dat het geld je zakken uitvliegt sommige maanden.

En idd een maand is niet veel,maar ze zijn die luxe gewend en het is volgens mij stukken makkelijk om vooruit te gaan dan achteruit.

Ik vind het een goed initiatief.Prima om zo de aandacht te vestigen op deze problematiek.En volgens mij krijgen de frogers hier echt geen cent voor hoor.

Ik heb gister gekeken, vond het wel leuk om naar te kijken. Maar, heb wel mijn twijfels of ze daar echt een maand wonen…ik ben bang dat ze er alleen voor de opnames zijn.

De woning vond ik nog meevallen, denk dat mensen die in de bijstand zitten toch niet zo wonen… :think:

Ik denk dat het een groot pobleem is om van de bijstand rond te komen. Die ene maand redden we allemaal wel maar na een aantal maanden wordt het moeilijk. Want dan moeten er inderdaad nieuwe schoenen gekocht worden. Of gaat er iets stuk waar je nagenoeg niet zonder kan.

Daarnaast is het voor kinderen in de pubertijd ook moeilijk. Niet met de meute mee kunnen doen is soms een reden om gepest te worden.

Ik zie het bij goede vrienden. En vindt het hartverscheurend.

Dat er aandacht komt voor het probleem vindt ik een goede zaak. Maar niet door de situatie na te spelen. Want je kunt het niet spelen. Dat word mijn inziens namelijk kwetsend voor degene die werkelijk zo leeft en inderdaad niet in zo’n huis kunnen wonen als waar de Frogers nu tijdelijk wonen. En ook niet volgende week schoenen kunnen kopen…

@Janet76 wrote:

Ik heb gister gekeken, vond het wel leuk om naar te kijken. Maar, heb wel mijn twijfels of ze daar echt een maand wonen…ik ben bang dat ze er alleen voor de opnames zijn.

De woning vond ik nog meevallen, denk dat mensen die in de bijstand zitten toch niet zo wonen… :think:

Ik denk dat ze wel echt een hele maand daar moeten wonen anders kunnen de mensen in buurt naar de media stappen en dat aangeven. Dat is natuurlijk ook geen goede publiciteit :naughty:

Is er ergens waar ik deze aflevering kan bekijken?

Dames, dat van die vrachtwagen was een grapje!!!

Denken jullie nou echt dat ik zo naief ben??? Alles voor de kijkcijfers toch!

Gevonden! Ga nu even de uitzending bekijken :mrgreen:

Ik heb het grotendeels gezien. Ik denk best dat ze het moeilijk krijgen, maar ik vind het wel goed dat ze het doen. Het gaat per slot van rekening erom om aandacht te vestigen op de voedselbank, en niet alleen maar om leuke t.v. te maken. Daarbij vind ik het een aardig gezin. Ik geloof best dat Rene erg verwend is, maar die Natasja is wel een moordwijf, lijkt me.

Wij moeten ook van heeel weinig rond komen. Hebben een appartementje. Laat ze hier maar eens een maand mee draaien. Als hier de wasmachine kapot gaat zitten we al met een groot probleem! Zal het programma zo eens via internet gaan kijken. Ben benieuwd!

Een maand proberen en laten zien hoe anderen dat dus ook moeten doen lijkt me op zich niets verkeerd mee.

En een maand is toch een aardige tijd om even uit je eigen leven te stappen.

Ben alleen nogal allergisch voor die Rene Froger - en waarom zou Marco Borsato dit nooit doen vraag ik me af (tenminste dat wordt hier gesteld)

@Bella wrote:

Een maand proberen en laten zien hoe anderen dat dus ook moeten doen lijkt me op zich niets verkeerd mee.

En een maand is toch een aardige tijd om even uit je eigen leven te stappen.

Ben alleen nogal allergisch voor die Rene Froger - en waarom zou Marco Borsato dit nooit doen vraag ik me af (tenminste dat wordt hier gesteld)

Nou ik heb Rene Froger veel liever dan Marco Borsato, van die man kan ik wel :sick:

Maar vertel eens, waarom zou Marco Borsato dit nooit doen…? En hoe weet jij dat, heb je hem gesproken ?

Heb je het tegen mij??

Iemand anders stelde hier dat ze hem dat nooit zag doen dus ik vroeg me ook af hoe die persoon dat wist?