De Frogers, effe geen cent te makken

Iemand die vanavond gaat kijken? Ikke wel ben erg benieuwd namelijk, er is zoveel om te doen geweest. Ik vind het eerlijk gezegd wel knap dat ze het gedaan hebben want als je zo’n leventje gewend bent is het niet niks om zo’n grote stap terug te moeten doen lijkt me… Er zijn denk ik maar weinig andere bn-ers die dit zomaar zouden doen. Zag net in Boulevard dat Natascha en de kinderen het niet wilden maar dat René dus al had toegezegd en dus vond dat ze dit moesten doen. Natascha zei dat ze niet wilde omdat ze het hypocriet vond en dat ze zich zorgen maakte om de reacties die er vast zouden komen.

Vind het zulke flauwekul :snooty:

Ik ga dus niet kijken.

Er zijn zat mensen voor wie het leven met een minimum inkomen dagelijkse kost is. En alleen omdat zij het niet gewend zijn en omdat zij ‘De’ Frogers zijn moet het op tv?

Nee, ik zie de toegevoegde waarde niet.

Ik vind het ook erg belachelijk. Zij hoeven maar tijdelijk te leven van een minimum loon maar intussen wordt hun spaar rekening wel flink gespekt.

Zoals mip zei er zijn zat gezinnen die altijd moeten leven van een minimum loon die kunnen na een tijdje niet zeggen goh ik wil mijn oude leventje terug

Nou de toegevoegde waarde is dus dat ze de aandacht op de voedselbanken gaan vestigen want daar is het voornamelijk om te doen, en om te laten zien hoe moeilijk het is om op bijstandsniveau te moeten leven. Ik vind dat wel leuk om te zien, ik leef niet op bijstandsniveau en ik zou niet weten hoe ik het dan zou moeten redden, natuurlijk pas je je aan op zo’n moment en red je het wel, maar ik heb natuurlijk veel minder te besteden dan de Frogers, die hoeven niet op de centen te letten waarschijnlijk, dus het lijkt me interessant om te zien hoe ze dat gaan oplossen.

Ik ga wel kijken, iig als ik niet in slaap van van te voren :oops: :zzz:

Zoon maxim had alleen de sport gemist zei hij op jeugdjournaal. Want golf kon je niet spelen als je arm bent. Hij heeft er wel wat van opgestoken vind ik :thumbup:

@Karin1981 wrote:

Ik vind het ook erg belachelijk. Zij hoeven maar tijdelijk te leven van een minimum loon maar intussen wordt hun spaar rekening wel flink gespekt.

Zoals mip zei er zijn zat gezinnen die altijd moeten leven van een minimum loon die kunnen na een tijdje niet zeggen goh ik wil mijn oude leventje terug

Sluit ik me helemaal bij aan. HEt is maar voor even en nq die periode er maar weer flink op los …

ik ga het wel kijken maar vind persoonlijk een maand erg kort

had beter paar maanden kunnen zijn dan weten ze misschien echt hoe het is om met weinig rond te komen :silenced:

Ik ga wel kijken, maar ik vind idd een maand niets, ze weten dat ze weer terug kunnen naar hun luxe…toch wil ik wel eens zien van hoe en wat.

Iedereen lukt het wel een maandje, maar maak er minimaal 3 van, en dan merken ze het wel hoor! Ik kijk trouwens wel :wink:

Dat huis!

Ik vind het een leukhuis met een gigantische voor en achtertuin

Ik zit ook te kijken en ik vind het ook een behoorlijk huis zeg.

Ik vind de kinderen wel leuk die zijn tenminste ook vrolijk en zeiden zelfs toen ze naar het huis toe gingen dat ze het best groot vonden!

Vind het een dom programma, want wat is nu een maandje. maak er een gouden kooi concept van laat ze er lekker in zitten tot ze het niet meer aan kunnen :wink: dat is pas tv…

@Mama_jeanet wrote:

Ik zit ook te kijken en ik vind het ook een behoorlijk huis zeg.

Ik vind de kinderen wel leuk die zijn tenminste ook vrolijk en zeiden zelfs toen ze naar het huis toe gingen dat ze het best groot vonden!

Vind het een dom programma, want wat is nu een maandje. maak er een gouden kooi concept van laat ze er lekker in zitten tot ze het niet meer aan kunnen :wink: dat is pas tv…

:lol: :lol: maar dan wel met een minimum van 3 maanden

Dat vind ik wel een beetje kortzichtig om te zeggen minstens 3 maanden, het zijn mensen die dit leven niet (meer) gewend zijn en hun luxe leven opgeven voor het goede doel. Je kan toch niet van iemand verwachten zijn hele leven voor zoveel maanden achter zich te laten omdat het dan realistischer is, zouden jullie dat zomaar doen? Ik niet namelijk en ik zou ook na een maand blij zijn weer terug te kunnen naar mijn eigen leven en spulletjes.

Blijkbaar ben ik de enige die het wel een prestatie vindt om zoiets te doen, zie het bijv. Estelle en Ruud Gullit of Marco en Leontine Borsato niet doen…

Maar goed dit is natuurlijk geen discussieforum :wink: (voor er allerlei discussies losbranden).

@Mip wrote:

Vind het zulke flauwekul :snooty:

Ik ga dus niet kijken.

Er zijn zat mensen voor wie het leven met een minimum inkomen dagelijkse kost is. En alleen omdat zij het niet gewend zijn en omdat zij ‘De’ Frogers zijn moet het op tv?

Nee, ik zie de toegevoegde waarde niet.

Wilde precies hetzelfde zeggen!

Vind het echt belachelijk, kijken hoe een paar rijke mensen zich ‘staande’ kunnen houden met een bijstandsloon, terwijl een hele boel mensen zich zo elke dag moeten redden.

Wat voegt dat nu toe?

Geloof dat ze 1000 euro kregen om hun inboedel te kopen, en 607 euro om die maand rond te komen.

Als je zo graag een statement wil maken, of die mensen wil helpen, stop dat geld dan in een ondersteunend project of geef het aan de voedselbank.

Wie word hier nu beter van?

Vind het echt dikke flauwekul.

@Tante Soesa wrote:

Dat vind ik wel een beetje kortzichtig om te zeggen minstens 3 maanden, het zijn mensen die dit leven niet (meer) gewend zijn en hun luxe leven opgeven voor het goede doel. Je kan toch niet van iemand verwachten zijn hele leven voor zoveel maanden achter zich te laten omdat het dan realistischer is, zouden jullie dat zomaar doen? Ik niet namelijk en ik zou ook na een maand blij zijn weer terug te kunnen naar mijn eigen leven en spulletjes.

Blijkbaar ben ik de enige die het wel een prestatie vindt om zoiets te doen, zie het bijv. Estelle en Ruud Gullit of Marco en Leontine Borsato niet doen…

Maar goed dit is natuurlijk geen discussieforum :wink: (voor er allerlei discussies losbranden).

wij hebben van een makkelijk leven (800-900 euro per maand) naar een heel krap bestaan gemoeten (250 per maand) en was ook “vrije keuze” (hadden 2 huizen dus ja we hadden ook kunnen zeggen eerst dit huis verkopen voor we het andere kopen maarja je verwacht niet dat de huizenmarkt instort als jij net je huis te koop zet :lol:)

en dat hebben wij een jaar moeten volhouden

dus daarom 1 maand is niks en ja heel mooi dat ze het doen voor het goede doel :clap:

Ik vond het een leuk programma, en ze doen het vast niet voor niets.

Maar als zij er voor kunnen zorgen dat de voedselbank een nieuwe vrachtwagen krijgt met koeling zodat ook de arme mensen in het noorden van het land versprodukten kunnen krijgen is het doel toch behaald :thumbup: .

Ze hadden ook nee kunnen zeggen, maar ze doen het toch maar ondanks de vele kritiek die ze hebben gekregen en krijgen. :wink:

Ik vraag mij af waarom er zoveel ik hier zoveel kritiek lees…

Het is echt heel knap voor mensen die in een bepaalde luxe leven opeens op bijstandsniveau moeten leven hoor. En ja, maar een maand. Het is namelijk een tv-programma. Iets wat ze voor het goede doel doen.

Om mensen bewust te maken dat er zoveel mensen in Nederland wonen die het erg arm hebben.

DAT is het punt, bewustwording. Niet van de frogers zelf, natuurlijk niet :roll:

Nee van ons…

Dus inderdaad: als zij er met een maand er in slagen aandacht aan de voedselbanken te geven dan is dat toch prima???

Ik snap echt werkelijk niet waar het gemuk over gaat hier.

:lol: het gemuk :lol: Leuk woord.

Het gemuk kwam omdat de vraag was of er gekeken werd.

Mijn antwoord was nee en ik heb dat toegelicht. Nix meer en nix minder.

Edit:

ik had trouwens niet begrepen dat ze het voor het goede doel deden. Dacht dat het een soort reality soap achtig iets was.

@Mip wrote:

:lol: het gemuk :lol: Leuk woord.

Het gemuk kwam omdat de vraag was of er gekeken werd.

Mijn antwoord was nee en ik heb dat toegelicht. Nix meer en nix minder.

Edit:

ik had trouwens niet begrepen dat ze het voor het goede doel deden. Dacht dat het een soort reality soap achtig iets was.

Dit zeg ik echt al jaren :wink:

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind eigenlijk dus ik ga het wel kijken. Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen want het zal een hele opgave worden. Toch vind ik het een beetje jammer dat het niet bijvoorbeeld 2 maandjes is :mrgreen: