@ Klaproos: gefeliciteerd met je zoontje! Een hele fijne dag toegewenst!!!
@ Lotte: nou ik heb die zalf ook alleen helpt niet zo heel erg, heb ook al sperti geprobeerd. Aan het einde van de dag is het vaak minder pijnlijk en soms voel ik niks. Maar ja als ik dan naar de wc ga is het weer terug. En dat is al 3 weken zo. Dus ga toch maar eens bellen.
@ mariamaria & bianca&?: ik zou denk ik testen. Maar goed hangt er ook vanaf of je veel geklust hebt rond de tijd dat je dan de eisprong zou hebben. Lijkt me wel heel raar hoor… het zou toch wat zijn 2 augustusstoppers die nu door de pil heen zwanger zijn!
Wat betreft showen, nee liever niet. Wil nog even niet herkenbaar zijn voor anderen. Maar het komt echt wel tzt
@ Lotte: oh het zou echt fijn zijn als je nu al direct een goede cyclus hebt joh!
Wel grappig dat jouw man dat zegt “hup we gaan ervoor”. De meeste mannen hebben dat volgens mij niet hahaha. Maar snap jou wel hoor. Hij maakt het je wel lastig
@ Vuegje: heeeeeel veel succes met de marathon! Zet hem op. We zijn dus gezellig samen ongesteld Ik loop nu zo’n beetje leeg haha. Maar goed dat ben ik inmiddels wel gewend.
@ chelleke: hoe gaat het met je reuma? Slaat de spuit die je kreeg goed aan???
Ik had het gisteravond over wazig kijken links, heb nu mooi hoofdpijn aan die kant dus even in de gaten houden of het vaker voorkomt.
Voel me echt :evil: door de hormonen. Geirriteerd en pfffff. Mijn man zei: “Je hoeft het niet op mij af te reageren hoor” :oops: dus hou me vandaag maar wat op de vlakte.
Ik ga nu even lekker lang onder de douch zitten (ja gewoon op de grond) om proberen tot rust te komen.
Oh ja ik zal dit weekend echt het lijstje een update geven!
Ben toevalli gisteren bij de reumatoloog geweest, ik zal even uit mijn dagboek hier plakken (van gisteren), want ik moet weg
Hoi hoi
Vandaag bij de (nieuwe) reumatoloog geweest. Aardige man! :thumbup:
Daar kan ik nog wel een paar jaar tegen aan zeuren, hihi
Hij heeft me even nagekeken en de reuma is toch nog wel onrustig ondanks de Depo-Medrol spuit. :thumbdown:
Ik heb ook even het 1 en ander nagevraagt.
De Celebrex moet ik toch stoppen, en niet tot het 3e trimester doorslikken zoals eerder werd verteld, want de medicijnen zijn te nieuw en hebben ze nog te weinig informatie over.
Daarvoor heb ik nu Naproxen gekregen (die word dan wel het 3e trimester van de zwangerschap gestopt).
Eerst 2 keer 125 gram en als ik dat kan verdragen mag ik 2 keer 250 gram.
Als dat niet werkt gaan we over op de prednison.
Maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, ik word er zo'n dikke ballon van :roll:
We hebben ook besloten om de Enbrel gewoon heel de zwangerschap door te spuiten.
Want het is nu wel duidelijk na onderzoeken dat dat geen kwaad kan. Dus dat is heel fijn. :dance:
Mijn lijstjes van de medicijnen zijn dus even anders :wink:
Mijn medicatie lijst is normaal zo:
Enbrel (reuma)
Mtx (reuma)
Foliumzuur (reuma)
Celebrex (reuma)
Thyrax (schildklier)
Omeprazol (maagbeschermer)
Paracetamol (reuma)
Paroxetine (angsten en fobieën…ben ik aan het afbouwen want ik heb gezien wat het met Damian heeft gedaan)
Nu is het dan zonder de MTX en met zwanger worden word het zo:
Enbrel (reuma)
Naproxen (reuma)
Thyrax (schildklier)
Paracetamol (reuma)
Paroxetine (angsten en fobieën…ben ik aan het afbouwen want ik heb gezien wat het met Damian heeft gedaan)
En als ik zwanger ben:
Enbrel (reuma)
Naproxen of Prednison (reuma)
Thyrax (schildklier) Word opgeschroefd
Paracetamol (reuma)
Uiteraard slik ik ook zwangerschapsvitamines met foliumzuur :wink:
Morgen begint als goed is dag 1 van ronde 1 want dan moet ik ongesteld worden.
Alleen wel balen dat we deze ronde voor onze neus voorbij moeten laten gaan want in onzer vruchtbare dagen zit meneer vliegtuigjes te kijken in Frankrijk, heb ik dat
Maarja niks aan te doen, we zien wel hoe het precies loopt.
@ mariamaria & bianca&?: ik zou denk ik testen. Maar goed hangt er ook vanaf of je veel geklust hebt rond de tijd dat je dan de eisprong zou hebben. Lijkt me wel heel raar hoor… het zou toch wat zijn 2 augustusstoppers die nu door de pil heen zwanger zijn!
Ik ga ook testen inderdaad… want hebben behoorlijk geklust deze maand en vooral rond de tijd dat ik een eisprong zou hebben gehad dan.
@Chelleke: wat een lijst aan medicijnen joh… jeetje…
@ Klaproos, beter laat dan nooit, maar gefeliciteerd met de 4e verjaardag van je zoontje!! Sorry voor de late reactie, maar ik ben de hele dag van huis geweest…
@ meiden, ik ben blij dat morgen vriendlief weer thuis komt!! Hoe gaat het met jullie allemaal, allemaal een leuk weekend gehad tot nu?
Oeps… klaproos… helemaal vergeten: alsnog gefeliciteerd. Fijn dat het zo’n gezellige dag is geweest.
Hier thuis baal ik als een stekker. Heb woorden gehad met manlief, die nu ineens weer wil wachten… Echt… de ene keer is hij bang dat we het financieel niet redden (terwijl daar absoluut geen reden toe is) en dan weer is hij bang dat hij de rol als vader niet aan kan en dan weer is hij er gewoon niet aan toe en wil hij wachten.
Heb nu wel aangegeven dat ik in elk geval wil stoppen in augustus en dat we het dan ook eerst gewoon kunnen aanzien. Bedoel, niet perse op vruchtbare dagen klussen, rustig kijken hoe mijn cyclus loopt en de natuur zijn beloop laten. Daar werd hij gelukkig al wat rustiger van.
Bah… baal hier zo van. Waarom kan hij niet gewoon net zo enthousiast over het idee zijn als ik. Hij heeft met álles altijd zoiets van we zien het wel en laat de boel maar op z’n beloop, komt allemaal goed… waarom hier dan niet mee??
Mamamaria er zijn mannen die het hele process van zwanger worden niet zo intens meeleven. (ook vrouwen trouwens) Ik zou gewoon niet aangeven waneer je vruchtbare dagen zijn Dan heeft hij ook geen prestatie stress ;). Zeg gewoon we zien wel waneer of hoe en gewoon je man lekker verlijden vinden hun meestal ook nog eens leuk ;).
Ik kan helaas niet lang blijven, ik kom strakjes ff terug en reageer ik op iedereen !
@ mariamaria: Je zit in een lasig parket… Vervelend dat je man niet weet wat hij nou wel of niet wilt… misschien geeft het hem op deze manier een beetje rust.
Als ik jullie verhalen zo lees vraag ik me nog af wat ik hier doe. Jullie hebben bijna allemaal een man die nog niet wil… Terwijl we hier allebei graag willen maar de tijd er nog niet rijp voor is… Is ook wel eens lastig, maar niet zo als bij jullie onzekerheid over de mannen…
Gisteren was mijn vriend even snel met een kameraad nog wat extra chips en bier gaan halen en toen liet ie mij de boodschappen uitpakken. Zat er een potje Olvarit fruit in :think: Ze waren melig geweest en hadden bedacht dat ze iets mee moesten nemen wat nergens op sloeg, zoals een fles chloor, maar toen zag mijn vriend de babyhapjes staan, dus dat vond ie wel grappig. Had ie daar in de supermarkt hardop tegen zn kameraad gezegd dat we 's nachts niet konden slapen van het gerammel van mijn eierstokken… :lol: lullo… :lol: moest net een medewerkster dat horen, die had echt zoiets van “ooohhh :doh:”
ach ja… :roll:
Zoonlief heeft vanmorgen even flink gespuugd en sindsdien speelt ie weer Heeft weer een boterham op en een beetje soep Het lijkt mee te vallen! Gelukkig maar, want morgen is het zijn officieel eerste schooldag De dames worden op dit moment naar huis gebracht en zo krijgen we nog een zwangere vriendin met man en baby (11maanden) op visite.
@ Bianca&?: ben benieuwd Wanneer zou je dan gaan testen?
@ Klaproos: klinkt als migraine met hoofdpijn en overgeven… morgen dus naar school. Leuk joh!
@ mariamaria: vervelend joh dat je man nu ineens wil wachten. Een zwangerschap is zeker niet te plannen maar goed ergens heb je die afspraak met elkaar gemaakt, jij stelt je er op in. En om dan terug te krabbelen… tsja dat geeft jou ook valse hoop. Want wanneer is hij er wel klaar voor. Het advies van Vuegje klinkt in ieder geval wel goed!
@ sabje: zoals Klaproos al zegt, iedereen wacht met een reden. Ook al willen beide partners nog zo graag. Hou voor ogen wat je doel is. Je bent bezig een stabiele basis op te bouwen, met financiële zekerheid voor het kindje. Ook dat is belangrijk hoor!
Ik heb het lijstje aangepast!!! Bij een aantal moet misschien nog de NOD aangepast worden maar dat hoor ik dan graag nog.
Ik heb vanmiddag met mijn man besloten dat we toch de voorste kamer (de grootste kamer en tevens rommelkamer) als kinderkamer gaan doen. Ook met het oog op het ouder worden dan is er in die kamer meer ruimte voor een bureau. Tevens valt daar makkelijker een hor voor te maken
In de kleine kamer komt een grote kasten wand en ik ga er voor zorgen dat voor de zomervakantie de rommel op rommelkamer uitgezocht is.
Ik open morgen weer een nieuw deel dames! We zitten op de 50 pagina’s Het gaat lekker hard!