De Ei-rammelaars (deel 5)

@sabje373 wrote:

t is rustig hier…

Rustig? Vind het anders behoorlijk druk qua berichtjes die ik allemaal moet bijlezen.

Moon, jij ook welkom!

Voor de nieuwelingen:

Ik ben Maria, 25 jaar, mijn man is 26 en we zijn al 9 jaar samen. We hebben ook altijd gezegd; eerst een stabiele basis, eigen huis met tuin, in elk geval 1 vaste baan… en dat lijkt nu allemaal zo ver te zijn. (Joehoe!)

Manlief moest eerst nog even wennen… maar dat komt nu wel redelijk. We hebben besloten om mijn pilvoorraad op te maken en dat komt precies mooi uit ná onze zomervakantie. Ik word dus een augustusstopper :slight_smile:

ja vind het best rustig, gister was het volgens mij wat drukker… maar goed, was ook niet als een verwijt bedoeld ofzo hihi. Dacht gewoon dat het hier wat drukker was na gister maar goed.

Zijn jullie ook na Briget Jonas aan het kijken??

Owja, Maria, wat spannend dat je in augustus al mag stoppen!! Ik ga heel hard voor je duimen dat het heel snel raak is :smiley:

Thanks voor het warme welkom!!! :smiley:

Ja, hier vanavond Bridget Jones gekeken, kan die film bijna dromen. Maar blijft leuk.

hallo meiden!

we zijn hier een paar daagjes met vakantie geweest

en hebben heel mooi weer gehad

morgen weer werken dus gaat het gewone leven weer beginnen

welkom voor de nieuwe onder ons :smiley:

ik moet zeggen dat als ik tygo zo zie groeien dat ik echt het idee heb van het word tijd voor een 2de

maar ja kan niet anders als wachten… :roll:

alle nieuwe dames welkom ben zelf ook vrij nieuw in dit topic.

ik zal ook even wat over mezelf vertellen voor degene die dat nog niet weten:

Ik ben Bianca 25 jaar en woon samen met vriend 27 jaar en onze dochter nikki van bijna 10 maanden.

Ik werk 32 uur en vriend 36 uur ik heb een vaste aanstelling en hij is werkzaam als (leerling) agent.

Ik wil graag een 2e kindje maar voor hub hoeft het nog niet zo dus gaan we in augustus stoppen met de pil en laten we de natuur de loop het zal bij ons dus ook niet perse in de vruchtbare dagen klussen worden.

Nikki gaat 2 dagen naar de oma’s en verder werken wij allebei onregelmatig dus is of papa of mama thuis.

Hub heeft trouwens elke vrijdag ouderschapsverlof.

@mariamaria wrote:

Oei… duivelse ideeën zijn niet goed Meggie!

Maar kan het me wel indenken. Ik denk zelf ook bij iedere bolle buik die ik zie: was de mijne ook maar zo.

En bij elk klein lief schattig kindje: was het maar de mijne.

Ook bij moederdag bedenk ik: wanneer is mijn eerste moederdag als moeder…

Maar duivelse ideeën… nee…

Meer een wanhopig ‘ik wil ook’ -gevoel.

heel herkenbaar dames ik had precies hetzelfde was jalours op elke zwangere vrouw of mensen die met een kinderwagen of kindje liepen.

en die duivelse ideeen heb ik ook gehad maar dat doe je toch niet want zo wil je geen kinderen.

Maar ik kan jullie vertellen nu duurt het wachten lang en denk je het duurt nog zo lang voordat ik me kindje heb.

maar voor je het weet ben je zwanger en voor je het weet ben je mama.

en voor je het weet wordt ze alweer een jaar :shock:

ik weet het voor jullie duurt elke dag te lang maar het is echt waar.

@Klaproos wrote:

@ Meggie; de kijkers van vorige week hebben laten weten dat dit huis wel hun favoriet is tot nu toe, maar ze willen nog verder kijken in die stad en niet te snel beslissen… (blabla, dat wordt dus niks…)

Kun je je dieet verder een beetje aan? Vandaag een baaldag, balen, maar gaat het verder goed?

Die duivelse ideeën van je zullen wel meevallen denk? Neem aan dat je sarcastisch was? :mrgreen:

Ik krijg jeuk van mensen die al bezig zijn voor hun tweede, of al in verwachting zijn van hun tweede en helemaal als ze mij voor zijn!! :evil: Is toch echt mijn eigen probleem, die jaloezie… :snooty: Ik gun het een ander altijd wel! :slight_smile:

Vanavond weer een beetje vage bloedverlies… :silenced: :? de hele dag verder niet… zal morgen wel weer over zijn dan!

haha krijg je er jeuk van :mrgreen:

@Lotte wrote:

Yinthe mag als ze 2 jaar en 3 maanden is naar de peuterspeelzaal, maar ik denk dat ik wacht tot ze 2 1/2 is.

Dat vind ik persoonlijk vroeg genoeg.

Ik hoorde dat ik haar na de zomervakantie al in moet schrijven :shock:

Mijn kleine meisje, wordt al in geschreven voor een “school” :cry:

nu al inschrijven?? :shock:

dan moet ik ook eens gaan kijken :?

volgens mij zijn ze er hier inderdaad ook al vroeg bij met inschrijven, maar dat weet ik niet zeker, heb daar (helaas) geen ervarig mee…

Leuk om jullie zo een beetje beter te leren kennen. :slight_smile:

oja school… pfff ik ben er ook al over aan het nadenken

heb al hier en daar wat rond gekeken

pat wilt in zeewolde gaan wonen omdat hij daar werkt

ik wil graag richting hoorn omdat ik daar mijn familie heb wonen en zo kunnen inspringen als tygo niet naar school gebracht kan worden oid

pat wilt niet van werk veranderen

ik ben over 2 jaar als het goed is klaar met mijn opleiding en zal dan dus moeten kiezen om in zeewolde te gaan werken

weet niet hoe het daar zit met de zorg en hoe flexibel ze daar zijn en hoe flexibel ik moet zijn

vind het af en toe gewoon zo oneerlijk dat ik me alleen moet aanpassen en naar oplossingen moet zoeken

@ poeizie: Wat doe je voor een opleiding dan? Ben je ook nog zo jong als ik? Volgens mij ben ik met mijn 22 de jongste hier…

Hier ook wel een beetje een dillema hoor, althans, ik heb er nog niet over gesproken met mijn vriend… Ik woon in overijssel en als ik naar het westen van het land zou verhuizen, dan zou ik veel makkelijker aan een baan komen, simpel omdat er meer aanbod is.

Maar goed, eerst mn opleiding maar eens afmaken, als het goed is ben ik in juni klaar… en hopen :pray: dat ik dan ook een baan kan vinden…

sabje woon je wel al samen??

en wat voor werk ga je dan doen??

poeizie: jeetje wat vervelend dat jou man niet wil veranderen maar ik lees dat je in de zorg werkt net als ik :angel:

en daar is overal wel genoeg werk voor maar begrijp wel dat je dicht bij familie wilt wonen voor oppas met uit school halen en naar school brengen.

daar moet ik ook nog overnadenken als nikki naar school gaat,maar ik werk nu op wo en do vast en om eht weekend vast.

en als ze naar school gaat wil ik wo en vr vrij of alleen smorgens werken omdat zij dan ook vrij is.

Even verder voorstellen

Ik ben Moon (schuilnaam) 30 jaar en mijn vriend is 36 jaar. We zijn dit jaar 9 jaar samen en nu alweer 2 jaar geregistreerd partner (vrienlief wil (nog) niet trouwen.

Ik werk 32 uur en vriendlief werkt 24 uur. We zijn er wel over uit dat we graag een tweede kindje willen maar wanneer??? Ik zou graag minder gaan werken als er een tweede zou komen, maar omdat ik kostwinner ben moet ik eerst uitzoeken hoe of wat (andere baan met behoud van salaris?? is een optie), maar heb het nu erg naar mijn zin op mijn werk. Vriend kan om gezondheid redenen nu niet meer werken. Hij zou wel een andere baan willen maar ja, de banen liggen nu niet voor het oprapen.

Oh en dan ook nog over basisschool nadenken voor ons mannetje. Daar zijn we (nog) niet mee bezig. Matthijs zit nu 1 dag op KDV en hoeft wat mij betreft niet naar een peuterspeelzaal om om te leren gaan met andere kindjes.

Hier in het dorp is 1 school dus niet veel keus.

Morgen weer werken, heb nu geen zin maar als het eenmaal vrijdag is ga ik met plezier naar mijn werk.

Dit was het even voor nu.

Groetjes

@ Bianca: Ja, wij wonen al wel samen, ook al een behoorlijke tijd en we hebben pas nog (oktober) ons eerste huis gekocht. Laten we het er maar op houden dat ik er relatief vroeg bij was, maar dat ben ik ook altijd wel geweest.

Ik doe een opleiding voor in de zorg. Medisch Secretaresse. Zoals nu is er in deze regio ook een vacature, en daar heb ik al op gesolliciteerd dus dat is geen optie, en ik heb op een andere vacature gereageerd, maar ik denk dat dat ook niets wordt helaas. En verder is er hier maar weinig aanbod en hoop ik toch heel gauw een leuke baan te vinden zodat wij ook kunnen beginnen aan een kindje…

Maar jullie zitten dus ook in de zorg, wat doen jullie€ in de zorg dan?

Ik meld me even heel kort en heel ego hier…

Dinsdag komt mijn moeder en heb haar eerlijk gezegd dat ik niet wil dat mijn zusje meekomt vanwege zwangerschapsgepraat. Ik heb er even geen zin in. Ook is het echt al heel lang geleden dat mijn moeder alleen is gekomen naar mij dus wil ook echt even alleen met mijn moeder zijn. Onze band is al niet al te hecht dus even quality-time.

Ook gaan we niet met moederdag die kant op omdat mijn moeder deze kant op komt. En ik ben wel opgelucht want ik zag het niet zo zitten om de rest van de familie te zien…

Ik weet niet of het de hormonen zijn of niet maar voel me gewoon zo rot door al die dingen. Gisteravond ook weer liggen huilen in bed en voel me nu ook verdrietig. Na ja zometeen lekker slapen, morgen nog een dagje werken en dan weer weekend.

Dan ga ik eens goed alles lezen en het lijstje een update geven.

Ik ken jullie eigenlijk niet eens maar ben blij dat ik hier toch bijna alles wel kwijt kan. :-* voor jullie allemaal! :oops:

Meggie :hug: :-*

Meggie… :hug:

:hug: :hug: :hug: vorr Meggie. Hoop dat je even rustig met je moeder alleen kan zijn en het even niet over baby’s e.d kan hebben.

Lucht hier maar lekker je hart hoor!! ben je het even kwijt.

:hug: voor meggie… weet hoe je je voelt, mijn zus doet helaas ook niks anders meer…