Ik zou graag met jullie mee willen schrijven, maar ik weet niet of dit nog kan/mogelijk is en wat daarvoor de voorwaarden zijn…
Mag je bijvoorbeeld alleen mee schrijven als je man/vriend nog niet aan kids toe is of mag je ook mee schrijven als er andere redenen zijn?
Het zou mij in indergeval wel leuk lijken!
Nee hoor meid, schrijf lekker mee…Dit is gewoon een topic voor meiden die om wat voor redenen gewoon moeten wachten…We praten hier gewoon de tijd vol tot we ervoor mogen gaan Oke, ik ben al begonnen, maar heb af en toe nog steeds wachttijden i.v.m. gezondheid
Hier gaat alles goed. Druk met de laatste trouwvoorbereidingen en ook bezig met de nieuwe woning, waarvan we in juli de sleutel krijgen. Spannende en leuke tijden dus!
Volgende week begin ik aan de laatste pilstrip en daarna gaan we ervoor!
Hoe zitten jullie allemaal financieel eigenlijk? Goed te doen? Ik las al een aantal meiden die parttime werken? Hebben jullie een man/vriend die zo goed verdiend dat je het met 1,5 salaris red allemaal?
Mijn vriend werkt 40 uur (zonder alle uren mee te rekenen, die hij thuis nog werkt voor zijn eigen bedrijf) en ik 24 uur. Allebei een vast contract. Op dit moment redden we het allemaal makkelijk. Als we straks in onze koopwoning gaan, zullen we iets meer kosten hebben per maand, maar ik denk dat het allemaal goed te doen blijft.
Als we een kindje krijgen, wil ik gewoon 3 dagen blijven werken. En dan kiezen voor een kinderdagverblijf. Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf.
Ik betaal zo’n 30 euro in de maand voor 3 dagen kdv voor 1 kind. Krijg van de belastingdienst 98% terug omdat ik een zogeheten doelgroepoudere ben. Zodra we samenwonen ben ik geen alleenstaande moeder meer, maar dan hebben we ook alleen nog maar bso nodig… die kosten vallen ook nog wel mee… Is inderdaad inkomstenafhankelijk, maar dat kan je berekenen op toeslagen.nl
Ik zou graag met jullie mee willen schrijven, maar ik weet niet of dit nog kan/mogelijk is en wat daarvoor de voorwaarden zijn…
Mag je bijvoorbeeld alleen mee schrijven als je man/vriend nog niet aan kids toe is of mag je ook mee schrijven als er andere redenen zijn?
Het zou mij in indergeval wel leuk lijken!
Welkom, leuk dat je komt meekletsen hier. Hier schrijven meiden die om allerlei redenen nog even moeten wachten met een kindje, dus echt niet alleen als man/vriend er nog niet aan toe is hoor!
He? Hoe kan het nu duurder zijn als je in de WW zit dan wanneer je werkt? Met WW heb je toch veel minder inkomsten??
Door dat ik in de WW zit krijg ik maar 1/3 terug, in plaats van 2/3. Ik krijg nu alleen het gedeelte terug van mijn man.
Ik hoop nog wel een tegemoetkoming van de WW te krijgen op de kosten, maar daar gaat alles niet zo snel.
Mijn inkomen is nu wel langer, maar dat van mijn as. man is wel omhoog gegaan en ik heb een vertrekpremie meegekregen die ook als inkomen wordt gezien.
Maar van de creche halen is ook geen optie, want als ik hem er nu af haal en ik heb volgende maand werk komt hij op de wachtlijst en kan ik alsnog niet aan het werk omdat ik dan geen opvang heb.
Dus blijft hij nu lekker twee dagen op de creche met zijn vriendjes en ik heb lekker twee dagen voor mezelf om te solliciteren en andere leuke dingen te doen. Is ook wel fijn hoor.
Zoals beloofd zou ik nog weer terug komen vandaag, dus hier ben ik!
Ik vind het leuk dat ik met jullie mee mag schrijven. Zal mezelf is even wat uitgebreider voorstellen.
Ik ben dus Sabine(nu nog even een schuilnaam) en ik ben 22 jaar. Mijn vriend en ik zijn in februari 5 jaar samen. We willen allebei heel graag kindjes, maar nu kan het gewoon nog niet. Mijn vriend wordt overigens bijna 30. Op zich een wat groot leeftijdsverschil, maar het gaat heel goed en we hebben er zelf geen last van dus waarom dan niet?..
Momenteel zit ik in de afrondende fase van mijn opleiding. Als het goed is krijg ik eind juni mijn diploma, maar dat is nog even spannend…
Ik ben druk aan het solliciteren, maar het wil nog niet zo vlotten… er is helaas weinig aanbod. Dat is ook tevens de reden waarom we nog willen wachten… Ik wil eerst aan het werk, anders heb ik een kindje behalve een heleboel liefde nog niets te bieden. En als ik dan uiteindelijk een baan heb, dan willen we de proeftijd ook nog wel even afwachten… Als ik het er bijvoorbeeld niet naar mijn zin heb, dan heeft het nog geen zin… Wachten op een vaste aanstelling doen we niet, want dan duurt het nog wel even. We zijn het er beide over eens dat wel een van ons een vaste aanstelling moet hebben, en gelukkig heeft vriendlief dat en heeft hij het ook best goed voor elkaar met zijn werkgever…
Owja, en voor het lijstje: het wordt het 1e kindje. Wanneer we er aan beginnen weet ik dus nog niet. Ik hoop dit jaar, en anders begin volgend jaar…
Ik weet even niet meer wat ik nog moet vertellen, maar als jullie nog wat willen weten, dan vraag het maar gewoon hihi
Ben ook wel benieuwd naar jullie, dus als jullie zin hebben om wat te vertellen zou dat wel leuk zijn!
@ Klaproos: oh balen joh! Ja dat soort “smoesjes” zijn nooit leuk maar ze realiseren zich niet hoe graag jij het huis wil verkopen.
Mijn dieet gaat wel goed hoor. Ik merk dat mijn honger/trek ook weer helemaal terug aan het komen is. Dat is toch wel prettig als je vaak moet eten. Ik heb zelf het idee dat ik aangekomen ben maar ja misschien wil ik dat graag geloven haha!
Nou duivels… enigszins sarcastisch maar het wachten is zo lastig. Terwijl het al weer zoveel verder is sinds ik hier kom. Dus wat dat betreft moet ik niet zeuren.
Nou ik gun het mijn zusje ook wel hoor tot op zekere hoogte. Ik vind de situatie waar zij in verkeren en dan bewust zwanger worden…tsja vind ik lastig. Maar ja zoals mijn moeder zegt: zij doet gewoon, jij denkt overal over na. Dus ja dat doet ze al haar hele leven. En het irriteert mij ook al mijn hele leven haha. Maar ja mijn probleem, dat weet ik wel.
Hmmm wel vreemd dat bloedverlies. Is het vandaag over?
Oh Klaproos, ik hoop echt zo dat jullie huizen snel verkocht zijn en dat je ook mag beginnen. Zou het zo leuk voor je vinden.
@ Bloempie: spannend joh dat je gaat trouwen! Wanneer ga je trouwen? Leuk hoor.
@ Sabje: ik herken jouw verhaal heel erg. Het willen geven van een basis, zelf willen werken. Bij ons heeft het daarom ook wat langer geduurd. Maar hoop vooral dat je snel een baan weet te bemachtigen!
Ik zal je van het weekend aan het lijstje toevoegen.
Je vroeg wat te vertellen over onszelf.
Nou ik ben Meggie (ook een schuilnaam), 29 jaar, mijn man is 34 en ik ben nu 8 jaar met hem (waarvan ruim 1 jaar getrouwd). Mijn man werkt fulltime, ik werk 2 dagen in de week. Mijn kinderwens is al een aantal jaar aanwezig maar wilde eerst mijn leven op de rails krijgen, zorgen dat ik een baan had. Maar in augustus gaan we er dan eindelijk voor. Dus je snapt dat ik er na al die jaren wel naar uit kijk
Maar leuk dat je ook mee komt schrijven. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde!
En de andere topicschrijvers/lezers even een :-* voor jullie allemaal
Zou ook erg graag met jullie meekletsen, het rammelt hier soms behoorlijk.
Ik ben Moon 30 jaar en mamma (zie banner). We willen graag een tweede kindje, maar wanneer en of het gaat lukken is nog de vraag. Maar dat vertel ik nog wel eens.
ff snel over mij. Ik ben barbara (echte naam :lol:) (in augustus 27 jaar) Ik trouw met Seb 31 jaar in augustus, hij is van noorwegen, we hebben elkaar leren kennen in spanje waar ik ben opgegroeit) Ik ben mama van een mooi vlinder dochter een een kleine noor :inlove:
Zou ook erg graag met jullie meekletsen, het rammelt hier soms behoorlijk.
Ik ben Moon 30 jaar en mamma (zie banner). We willen graag een tweede kindje, maar wanneer en of het gaat lukken is nog de vraag. Maar dat vertel ik nog wel eens.
Ben ook wel benieuwd naar jullie, dus als jullie zin hebben om wat te vertellen zou dat wel leuk zijn!
Ik ben Angèl (ansjel, zo ongeveer) en ben 27 jaar.
Ik heb een zoontje van 1 en we gaan binnenkort de eerste ronde in voor nummer 2. Ik werk niet. Heb 2 honden, 2 poezen en een cavia. Owja ik heb ook nog een vriend :lol:
Het is de bedoeling dat we gaan trouwen, wanneer weet ik nog niet precies. Dat ligt eigenlijk ook een beetje aan het zwanger worden en de gezondheid. Maar ga 14 mei wel een jurk passen :inlove:
Ik ben Girly1980 (schuilnaam duhhh) en ben 28 jaar, mijn man, sinds vorig jaar is bijna 36 en we zijn bijna 5 jaar samen (time flies) We wonen sinds 3.5 jaar in brabant, en hebben een renovatiepand waar we nog wel even mee bezig zijn. We hebben 3 katten en 1 gestoorde wannabe-cat fret. Mijn man werkt fulltime, en ik werk niet, en dat blijft ook zo. Ben dus in de luxe positie dat mochten we zwanger worden ik fulltime kan moederen. Wij twijfelden heel erg over wanneer te starten, maar hebben besloten eind 2009 het te gaan proberen. We gaan namelijk over een tijdje emigreren, en als we daarop moeten gaan wachten, en tot we daar gesetteld zijn, lijken we meer een opa en oma voor het kindje…de tijd zal nooit helemaal rijp zijn voor het juiste moment, dus we gaan het gewoon proberen, we zien het wel
AArg, gisteren rammelde het enorm hier, en kan echt chagerijnig worden als ik zie dat andere al wel in de klus en zwangerzijn fase zitten…maar goed, eerst nog ff lekker op vakantie en dan klussenklussenklussen (wat zal manlief blij zijn!!! lolzzz