@Formally known as Vuegje wrote:
aah belly ik hoop dat jullie snel zwnager mogen zijn hoor!!
:-* Dank je wel!!! Ik hoop het ook
@Formally known as Vuegje wrote:
aah belly ik hoop dat jullie snel zwnager mogen zijn hoor!!
Ik werk, de ene week 3 en de andere week 4 dagen, om en om dus. Die 4e dag is op zaterdag of zondag, dus dan past mijn man op. Maar nee, opvangkosten zijn niet duur hoor! Althans, dat is natuurlijk inkomensafhandelijk, maar ik betaal voor 2 dagen kdv 110 euro per maand (na aftrek teruggave belasting), dus dat vind ik hartstikke mee vallen.
Ik betaal zo’n 30 euro in de maand voor 3 dagen kdv voor 1 kind. Krijg van de belastingdienst 98% terug omdat ik een zogeheten doelgroepoudere ben. Zodra we samenwonen ben ik geen alleenstaande moeder meer, maar dan hebben we ook alleen nog maar bso nodig… die kosten vallen ook nog wel mee… Is inderdaad inkomstenafhankelijk, maar dat kan je berekenen op toeslagen.nl
Ik vind het erg jammer dat ik niet minder kan werken om meer voor de kinderen thuis te zijn, maar dat is omdat ik anders niet rond kan komen. Ik ben super blij met het kdv, mijn zoon heeft het er onwijs naar zijn zin en de leidsters hebben absoluut een toegevoegde waarde in de opvoeding. Plus dat zij activiteiten doen waar je als ouder echt niet op zou komen, de kinderen leren er onwijs veel!
Je stoot me niet tegen het hoofd, alleen sommige mensen kunnen gewoon niet anders. Ik zou ook graag willen dat ik meer kon verdienen met minder werken en daar ben ik nu ook absoluut naar op zoek. Er zijn al 3 open sollicitatiebrieven de deur uit waarvan ik al op 1 reactie heb en dat is dat ik de website in de gaten moet houden op vacatures, maar dat er nu geen is.
En voor gezinnen kunnen er zoveel dingen veranderen nadat ze voor een kindje hebben gekozen, dat ze meer moeten gaan werken om rond te kunnen komen.
Iedereen heeft zijn eigen mening over kinderopvang en dat is ook goed, alleen vind ik wel dat ieder gezin anders is, en een ieder zijn eigen redenen heeft om het kindje daar een aantal dagdelen (en misschien zelfs wel 4 dagen) naartoe te brengen.
Ik vind het superfijn dat de overheid mij in de gelegenheid stelt zelf mijn eigen centen te verdienen!! Er zijn er zat die van een uitkering leven en daarom dus thuis kunnen zijn voor hun kinderen. Kan ik ook doen hoor, dan hou ik netto net zoveel over als nu in de maand, maar ik weiger (terwijl ik in gezonde toestand ben! er zijn natuurlijk uitzonderingen) een uitkering te nemen en daarmee heel Nederland voor mij te laten betalen.
Klaproos = Kleproos :oops:
In de eerste twee jaar na de geboorte van mijn dochter heb ik door omstandigheden een uitkering gehad, daarna ben ik drie dagen in de week gaan werken. Niet alleen zodat zij naar KDV kon, en dus nieuwe dingen kon leren, waaronder sociale omgang met andere kinderen, maar ook voor mijzelf, zodat ik weer het gevoel had een maatschappelijke functie te hebben in mijn leefomgeving. Voor mij was dat belangrijk. Ook de structuur van weer gaan werken was erg belangrijk voor mij en voor mijn dochter.
Nu ben ik in de luxe positie dat ik kon stoppen met werken, doordat ik ging samenwonen, en doordat mijn aanstaande een erg goed betaalde baan heeft, dus heb ik die kans gegrepen. Mijn dochter gaat nu niet langer naar de Buitenschoolse Opvang, dus die kosten besparen wij. Ik ben nu van mezelf al gestructureerder, al kan het nog vele malen beter. Ik ben nu op een punt in mijn leven waarop ik prima thuis kan blijven, zonder dat me dat mijn kop gaat kosten. Want dat deed het toen wel. Ik zat thuis, en werd maar al depressiever, omdat ik niet het gevoel had dat ik er nog iets toe deed in de maatschappij.
Nu ben ik sterk en sta ik fier recht op in de wereld. Thuis blijven is een bewuste keuze geweest. Door de crisis kwam ik nauwelijks nog aan een baan, doordat ik helaas slechts een LTS diploma heb, in een vak waarin ik niet wil werken. Ik raakte meer en meer gestressed door de druk op mijn schouders van het opnieuw moeten vinden van een andere baan. En dus kies ik er nu, sinds begin 2009, bewust voor thuis te blijven. Dus niet voor de kinderen, maar weer puur voor mijzelf!
Amen.
(zie… iedereen heeft zijn eigen redenen.)
Zo is dat Klaproos!
@mariamaria wrote:
Meiden die 4 dagen of meer werken; heb je niet het gevoel dat je werkt voor de kosten van de oppas (of dat nu KDV, opa/oma of gastouder is?). Ik heb zelf zoiets van: als je die dagen niet werkt, hoef je ook die kosten van de opvang niet te betalen.
Vind het altijd zo dubbel. Het liefste zou ik zelf stoppen met werken als dat kan, of vanuit huis werken voor mezelf of thuiswerk (en dan max 2 a 3 dagen). Lijkt me zo onnatuurlijk om je kind aan de zorg van een ander over te laten. Je kiest toch zelf voor kinderen? Niet als accessoire naast je baan?
Ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor, iedereen moet zijn eigen keuze maken. Maar ik probeer de keuze om 4 dagen of meer te werken en je kind bij de oppas onder te brengen te begrijpen… want dat vind ik heel moeilijk.
ik vind ook dat ieder zelf moet kijken wat haalbaar is als ik minder zou werken is het wel haalbaar maar moet ik de extra dingen laten en dat kan ik niet ik wil een dagje uit kunnen en lekker eten,
en als er iets kapot gaat nieuw kopen dat kan nu en als ik minder ga werken niet.
en de oma’s vinden het leuk en nikki ook en wilde haar ook graag naar kdv doen om te leren delen etc maar de wachtlijst is 3 jaar en dan kan ze al naar school.
dus nikki gaat als ze 2 is naar de crech (hoe schrijf je dat :think: )
ben het ineens kwijt :wall:
Crèche… maar ik denk dat je de peuterspeelzaal bedoelt…
Yinthe mag als ze 2 jaar en 3 maanden is naar de peuterspeelzaal, maar ik denk dat ik wacht tot ze 2 1/2 is.
Dat vind ik persoonlijk vroeg genoeg.
Ik hoorde dat ik haar na de zomervakantie al in moet schrijven :shock:
Mijn kleine meisje, wordt al in geschreven voor een “school”
@Klaproos wrote:
Crèche… maar ik denk dat je de peuterspeelzaal bedoelt…
he hallo meiden,
Ik zou graag met jullie mee willen schrijven, maar ik weet niet of dit nog kan/mogelijk is en wat daarvoor de voorwaarden zijn…
Mag je bijvoorbeeld alleen mee schrijven als je man/vriend nog niet aan kids toe is of mag je ook mee schrijven als er andere redenen zijn?
Het zou mij in indergeval wel leuk lijken!
Gewoon lekker meeschrijven sabje! Welkom op het forum!!! :thumbup:
Hoi Sabje, welkom op dit forum. Je mag gewoon meeschrijven hoor. Gezellig
@sabje373 wrote:
he hallo meiden,
Ik zou graag met jullie mee willen schrijven, maar ik weet niet of dit nog kan/mogelijk is en wat daarvoor de voorwaarden zijn…
Mag je bijvoorbeeld alleen mee schrijven als je man/vriend nog niet aan kids toe is of mag je ook mee schrijven als er andere redenen zijn?
Het zou mij in indergeval wel leuk lijken!
Wow wat is er veel geschreven! Nou ik kan me in iedereen haar verhaal wel vinden. Het is allemaal heel persoonlijk.
Ik zou me prima vermaken als ik de hele dag thuis zou zijn maar voor mijn eigen welzijn is het belangrijk dat ik werk.
@ Chelleke: je noemt het een geluk dat dat je geen keuze hebt tussen werken/niet werken maar ja daarvoor heb je wel een stuk gezondheid in moeten leveren. Dus of je van geluk kan spreken is de vraag toch. Het lijkt me niet makkelijk om zo vaak pijn te hebben en beperkt te worden in je beweging en hoe je met Damian omgaat. Je kunt hem niet zomaar optillen natuurlijk.
@ Sabje: je mag zeker meeschrijven hoor! We rammelen er hier allemaal flink op los, sommige zijn al begonnen met klussen maar schrijven toch nog gezellig mee
Als je wilt kan ik je toevoegen aan het lijstje. Ik heb dan nodig wanneer de planning is om te beginnen (als die er is) en hoeveelste kindje.
@ Klaproos: hoe gaat het met de verkoop van de huizen? Al wat meer kijkers gehad?
Ik heb verder een baaldag. Door het vele eten lijkt mijn buik wel een luchtballon (en kan alleen maar denken, was het maar een zwangerschapsbuik). Daarnaast vind ik het naar dat ik een beetje jaloers ben op mijn zusje en haar zwangerschap :oops:
Ik heb ook geen zin om met moederdag naar mijn ouders te gaan want alles draait daarom en natuurlijk mijn neefje en ik kan er niet zo goed tegen want ik wil ook…
En daardoor rammel ik helemaal heel erg. Augustus lijkt dan nog zoooo ver weg… ik krijg er allemaal duivelse ideeën van :twisted:
Oei… duivelse ideeën zijn niet goed Meggie!
Maar kan het me wel indenken. Ik denk zelf ook bij iedere bolle buik die ik zie: was de mijne ook maar zo.
En bij elk klein lief schattig kindje: was het maar de mijne.
Ook bij moederdag bedenk ik: wanneer is mijn eerste moederdag als moeder…
Maar duivelse ideeën… nee…
Meer een wanhopig ‘ik wil ook’ -gevoel.
Nou ik zou het nooit doen hoor want een kindje daar kies je samen voor maar ja denken mag toch wel Denken en doen ligt nog ver uit elkaar.
Ik gebruik heel vaak mijn verstand en ook nu zou ik me niet door mijn emoties laten beïnvloeden. Want morgen denk ik er misschien weer anders over Het is niet voor niets een baaldag…
@ Meggie; de kijkers van vorige week hebben laten weten dat dit huis wel hun favoriet is tot nu toe, maar ze willen nog verder kijken in die stad en niet te snel beslissen… (blabla, dat wordt dus niks…)
Kun je je dieet verder een beetje aan? Vandaag een baaldag, balen, maar gaat het verder goed?
Die duivelse ideeën van je zullen wel meevallen denk? Neem aan dat je sarcastisch was? :mrgreen:
Ik krijg jeuk van mensen die al bezig zijn voor hun tweede, of al in verwachting zijn van hun tweede en helemaal als ze mij voor zijn!! :evil: Is toch echt mijn eigen probleem, die jaloezie… :snooty: Ik gun het een ander altijd wel!
Vanavond weer een beetje vage bloedverlies… :silenced: :? de hele dag verder niet… zal morgen wel weer over zijn dan!
@ Sabje
Welkom :thumbup:
@ Meggie
:hug:
@ Klaproos
Balen van die kijkers :thumbdown:
@ Allen
:hug: