De Ei-rammelaars (deel 5)

:shock: wat werken jullie allemaal veel.

Ik werk (maar) 18 uur en zou absoluut niet meer willen.

Voordat ik zwanger was heb ik 24/32 uur gewerkt, na mijn verof heb ik dat laten veranderen naar 24 uur.

Sinds februari heb ik een andere baan.

Ook daar wilde ik graag 24 uur gaan werken maar dat kon op dat moment niet.

Wel kon ik een contract van 18 uur krijgen en nu zou ik niet meer anders willen.

Heerlijk zoveel tijd met mijn meisje thuis.

Mijn vriend werkt 36 uur, ook in ploegen en dat verdiend redelijk.

We kunnen goed rondkomen.

Lotte ik snap wat jij bedoelt hoor. Helaas is het voor sommigen niet altijd een keus. Wij zouden het zonder mijn inkomens niet redden namelijk qua maandlasten. Maar ik zou niet meer dan 24 uur willen werken (liever nog 20 uur) tenzij het echt niet anders kan.

In de toekomst heb ik geen oma/opa die op kan passen dus zal sowieso 2 dagen kinderopvang moeten doen. Of gastouder maar goed dat is nog even kijken.

@ Klaproos: in de zorg is meestal wel werk, ik hoop dat je wat kunt vinden!

Wij hebben een gastouder in huis en dat bevalt heel goed.

Geen getrekt 's ochtends voordat ik naar mijn werk moet, dat vind ik zo zielig.

Yinthe ligt nog lekker te slapen als ik weg ga.

@Lotte wrote:

Wij hebben een gastouder in huis en dat bevalt heel goed.

Geen getrekt 's ochtends voordat ik naar mijn werk moet, dat vind ik zo zielig.

Yinthe ligt nog lekker te slapen als ik weg ga.

Oh dat vind ik wel fijn om te horen dat dat ook kan. In het verleden heeft mijn schoonzus weleens geopperd op te willen passen maar omdat ik vind dat ze de opvoeding van haar zoons ook niet zo geweldig hebben aangepakt heb ik mijn twijfels erover.

Wel lekker inderdaad dat Yinthe gewoon lekker in haar eigen omgeving is dan ook.

Wij hebben erg veel geluk gehad met de agstouder.

Ze pastte ook al op mijn neefje en nichtje, en wilde er graag een kindje bij hebben.

Toevallig waren wij ook op zoek naar een gastouder, en toen heeft mijn zwager onze naam genoemd.

Heel af en toe komt het voor dat mjn zus en ik tegelijk opvang nodig hebben.

Dan breng ik Yinthe 's ochtends wel weg, maar sinds ik een ander baan heb is dat nog nooit voorgekomen. :dance:

Bij een gastouder zou ik me ook veel fijner voelen dan bij een KDV of BSO. Mijn moeder is gastouder en als ik zie hoe liefdevol en warm zijn haar gastkinderen opvangt… dan zou ik niet anders willen voor mijn eigen kinderen later.

Evengoed hoop ik het te kunnen oplossen straks door zelf parttime te kunnen werken in mijn eigen woonplaats en dan de rest door opa’s/oma’s en zus/broer.

hier gaat kleine noor naar een creshe en dat gaat super!

ik zou hem echt neit bij een opvang moeder willen hebben. bij de creshe doen ze veel meer! hebben ze veel meer materiaal en veel meer vriendjes!

maar dat is ieder voor zich hoor :smiley:

mss ook een verschil dat ik in belgie woon :smiley:

zo heeft iedereen zijn eigen ideeen ik ben blij dat mijn moeder 1 dag doet en mijn sm 1 dag.

maar als je die niet meer hebt of ze zijn niet meer in staat om het te doen dan kan het niet anders.

en sommige willen niet dat oma’s oppassen en dat ze gewoon oma blijven.

nikki heeft het erg naar haar zin bij de oma’s en wordt lekker verwend.

als ik minder kan werken zou ik het wel doen maar vind werken ook heel lekker vooral als ze zo’n dag als vandaag heeft :twisted:

sprongetje denk ik.

ze is niet te genieten en kan zich niet zelf vermaken zodra ik weg loop is het huilen en kan dus niks voor mezelf doen alleen als ze slaapt.

werken is een lekker uitlaatklep en heb hele leuke collega’s zijn zelfs heel veel die ik in prive ook vaak zie.

Vet vaag… ik vloei… :? Slik al weer 2 dagen de pil… dit ken ik niet :?

Jeetje… das idd vaag…

Morgen anders ff huisarts bellen om te informeren??

Ik heb zo’n huisarts die zegt: Ach mevrouw, uw cyclus heeft me wel vaker verbaasd…

@Klaproos wrote:

Ik heb zo’n huisarts die zegt: Ach mevrouw, uw cyclus heeft me wel vaker verbaasd…

:shock: Nou ja zeg…Misschien een second opinion aanvragen???

Nou ik heb een tijdje terug (anderhalf jaar terug ongeveer?) extra hormonen moeten slikken naast de Microgynon50 om niet tussendoor ongesteld te worden.

Uiteindelijk ben ik toen doorverwezen naar de gyneacoloog, inwendig onderzoek gehad :sick: was niks bijzonders te zien, ze zei me 3 maanden te stoppen met de pil en daarna weer te beginnen met microgynon30, dat ging tot vandaag goed.

Ik kijk het wel even aan, gebeurt dit weer vaker, dan zal ik wel weer naar de huisarts moeten gaan…

ooh mar nicolai gaat ook 1 keer per week naar oma :smiley: omdat hij dat super leuk vind! :mrgreen:

maar dat vind ik anders dan elke dag naar oma of 4 keer per week :wink:

MIjn dochter gaat 1 dag naar oma en 2 dagen naar het kdv, en ik zou het niet anders willen.

Oma geniet van haar kleinkind en op het kdv leert ze dingen waar ik (of oma) nooit aan toe gekomen zou zijn.

patricia dat is hier dus ook zo! alleen gaat nicolai 3,5 dag naar het kvd, is een halve dag thuis en 1 dag bij oma :smiley:

Maar nogmaals het is echt per persoon en ieder doet wat ze fijn vinden voor hun kind hoor!! :thumbup:

Mochten wij ons eenmaal geluk prijzen met een kindje, dan blijft deze 1 dag bij mij, 1dag bij hub en de andere 3 dagen naar een KDV.

Hub is zowieso standaard vrij op woensdag en ik ga de vrijdag dan vrij nemen

Maar goed, dat is nog even toekomstmuziek :shifty:

aah belly ik hoop dat jullie snel zwnager mogen zijn hoor!!

Meiden die 4 dagen of meer werken; heb je niet het gevoel dat je werkt voor de kosten van de oppas (of dat nu KDV, opa/oma of gastouder is?). Ik heb zelf zoiets van: als je die dagen niet werkt, hoef je ook die kosten van de opvang niet te betalen.

Vind het altijd zo dubbel. Het liefste zou ik zelf stoppen met werken als dat kan, of vanuit huis werken voor mezelf of thuiswerk (en dan max 2 a 3 dagen). Lijkt me zo onnatuurlijk om je kind aan de zorg van een ander over te laten. Je kiest toch zelf voor kinderen? Niet als accessoire naast je baan?

Ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor, iedereen moet zijn eigen keuze maken. Maar ik probeer de keuze om 4 dagen of meer te werken en je kind bij de oppas onder te brengen te begrijpen… want dat vind ik heel moeilijk.

Ik werk niet zo zeer voor de kosten van de opvang.

Als we alles wat we aan opvangkosten terug krijgen verrekenen met wat we betalen aan de gastouder doen we er zo’n 50 euro per maand bij.

Dat valt dus reuze mee.

Maar goed, ik werk ook geen 4 dagen per week.