De Ei-rammelaars (deel 5)

@Lynda: sterkte met je moeder!! :hug:

Veel plezier ook met de laatste trouw-voorbereidingen & succes daarna met het zoeken naar een baan.

@mariamaria wrote:

Bloempie, welkom!

Ik had voorheen (op mijn 16e, voor ik aan de pil ging) ook een onregelmatige cyclus. Ben eigenlijk een beetje bang dat dat weer terugkomt als ik stop in augustus. Maar… als ik jouw post zo lees, is er hoop?

Ik had ook voorheen een gekke cyclus, toen ik met Damian gestopt was mocht ik zeker niet klagen wbt mijn cyclus. Hij hing op 28. 29 en 30 dagen :smiley:

Lynda:

Sterkte met je moeder! :hug:

Mariamaria, dankjewel. Ik had een beetje gegoogeld om informatie te zoeken over een onregelmatige cyclus en dit kwam ik tegen:

Slechts 30% van de meisjes/vrouwen heeft een regelmatige cyclusduur van 28-30 dagen. Bij 95% van de Nederlandse meisjes vindt de eerste menstruatie (menarche) plaats op de leeftijd van 11 tot 15 jaar.

Bij een klein aantal van de meisjes ontstaat deze voor het 11e jaar of na het 15e jaar. De eerste jaren kan de menstruatie onregelmatig komen; dit betekent dat de duur tussen twee menstruatieperiodes steeds wisselt. Het moment van menstrueren is dan ook niet te voorspellen. Het kan zelfs zo zijn dat je menstruatie een paar maanden helemaal wegblijft.

Er is dus hoop. :slight_smile:

Sterkte met je vader!

Lynda, leuk dat je over een maandje gaat trouwen! Ik ga over 6 weken trouwen. Is alles al helemaal geregeld? Sterkte met je moeder.

Tot later!

@Formally known as Vuegje wrote:

ja we zijn mijn cyclus aan het bekijken, omdat ik aan de progersteroon moet zodra ik zwanger wil worden is het goed om te weten waneer ik ovuleer. :thumbup:

Babs, heb je ze al besteld???

Ik was toen ik de vorige keer met de pil stopte ook meteen vrij regelmatig ongesteld.

Het schommelde tussen de 28 en 32 dagen met een uitschieter naar 35 dagen.

Na mijn zwangerschap heb ik 1 cyclus van 28 dagen gehad, toen ben ik weer met de pil begonnen.

En nu is het weer afwachten.

Heyhey was ik ook weer eens!

JAnnige balen dat je ongesteld ben geworden meis

Bianca welkom hier,

Bloempie jij ook welkom !

Mariamaria meis heel veel sterkte hoop dat het gauw weer beter gaat met je paps.

Lynda, beterschap voor je mams, hoop dat ze gauw hersteld, lijk me erg pijnlijk die onsteking bahbah

Barb, :-* :-

Hier gaat alles wel redelijk ben er erg weinig,

:-
:-* :-* :-*

Het lijstje heeft weer een update gekregen :slight_smile:

Mocht ik iets of iemand vergeten zijn dan hoor ik het heel erg graag!

Ik tel verder echt al af. Ook ben ik volop bezig met eten. Mijn maag moet echt weer even uitrekken. En nu 2 dagen mijn lijst gevolgd te hebben neemt de lekkere trek steeds meer toe. Dus geef daar wat meer aan toe.

Maar bovenal ben ik bezig met wachten hahaha.

Jij ook al Meggie? Ik kan ook echt niet wachten tot het augustus is. Heb zelfs al een afteller tot ik mijn laatste pil inneem! Wou dat het al zover was. Ik zie nu ook echt overal dikke buiken en vrouwen met kleine kindjes. En dan voel ik zooo’n verlangen om ook zo’n ukkie van onszelf te hebben.

Ook maak ik me al helemaal druk wat ik nu met mijn werk wil doen dan. Ik acht de kans nogal klein dat ik parttime kan gaan werken in mijn huidige functie. Daarbij is de werkdruk zo enorm hoog, dat ik me afvraag of ik dat nog wel wil en nog wel trek als ik eenmaal zwanger ben en/of een kleintje heb. Ik denk dat ik dan zoveel mogelijk thuis wil zijn. Dus dan zou thuiswerken of een parttime baan in mijn eigen woonplaats ideaal zijn.

Ben er nog niet helemaal over uit, maar ja… wat dat betreft heb ik ook nog wel even de tijd om na te denken wat ik nu wil.

Hier ook iemand die echt aan het aftellen is…nog 9 dagen te gaan :wink:

@Chelleke wrote:

Hier ook iemand die echt aan het aftellen is…nog 9 dagen te gaan :wink:

Whaha 9 dagen! Jeetje ik wou dat ik dat kon zeggen hahaha. Maar ja wij wachten wel hoor :slight_smile:

@ mariamaria: hmmm klinkt inderdaad als een heftige baan. Toen ik een part-time baan zocht waren die er bijna niet. Gelukkig vond ik een baan voor 2 dagen. In welke bedrijfstak werk je?

Hoe is het met alle andere rammelaars? Een aantal is natuurlijk vertrokken naar hun stopperstopic :slight_smile:

Ik ben er nog hoor :wink: Ik praat overal een beetje mee…We zijn dan wel gestopt, maar heb al periodes gehad dat we weer moesten wachten in verband met mijn gezondheid :?

Op zich mogen we niet klagen, maar ik vindt het allemaal zo lang duren :lol: voor ik zwanger ben :lol:

ben ik ook weer eens :wink:

ik moet nog even wennen aan de namen dus weet niet meer wie wat had gezegt weet de namen er niet bij ik ga wel ffies.

quoten :wink:

Hier gaat het goed hoor.

Af en toe rammeld het hier heel erg, maar er zijn ook dagen dat ik geen oordopjes nodig heb :lol:

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen.

We hebben een rustig weekend gehad, lekker van onze kleine meid genoten.

Wat wil je als moeder nog meer :inlove:

kom later even ben even druk met nikki en hub komt net terug

@Meggie wrote:

@ mariamaria: hmmm klinkt inderdaad als een heftige baan. Toen ik een part-time baan zocht waren die er bijna niet. Gelukkig vond ik een baan voor 2 dagen. In welke bedrijfstak werk je?

Ik werk op de communicatieafdeling van een ondersteunende welzijnsorganisatie. We werken voor verschillende subbranches in de welzijnssector, maar hebben te weinig personeel om alles te kunnen doen wat er van ons verwacht wordt (door zowel baas als klanten), maar we mogen ook niet uitbreiden van de baas. Frustrerend. Vooralsnog hou ik vol, maar weet niet of me dat lukt als ik zwanger zou zijn of als er een kleine is. Maar goed, ondanks een goed salaris, wil ik het gezinsleven wel op nummer 1 zetten. Een gelukkig gezinsleven is me meer waard dan al die euro’s op mijn rekening. (Hoewel ik ook wel normaal wil kunnen rondkomen en niet elk dubbeltje wil moeten omdraaien.)

Hoe zitten jullie allemaal financieel eigenlijk? Goed te doen? Ik las al een aantal meiden die parttime werken? Hebben jullie een man/vriend die zo goed verdiend dat je het met 1,5 salaris red allemaal?

@mariamaria wrote:

Hoe zitten jullie allemaal financieel eigenlijk? Goed te doen? Ik las al een aantal meiden die parttime werken? Hebben jullie een man/vriend die zo goed verdiend dat je het met 1,5 salaris red allemaal?

Mijn man verdient redelijk, ik verdien ook niet slecht en ik heb nog een percentage arbeidsongeschiktheid waar ik een uitkering voor krijg. Als dat weg zou vallen dan zou ik meer gaan werken maar ik denk hooguit 1 dag. Maar goed wij weten dat wij het goed hebben en zijn daar erg blij mee.

@ mamamaria, wij hebben financieel ook niet echt te klagen. Als ik eenmaal zwanger ben of eigenlijk bevallen, wil ik 1 dag minder in de week gaan werken.

Ik werk fulltime en mijn man ook.

mariamaria ik werk 32 uur en hub 36 uur ik vind het niet erg om 4 dagen te werken en werk onregelmatig en hub ook ik in zorg hij bij politie maar hij is nog niet klaar met de opleiding dus verdiend niet zoveel.

maar wij redden het nu prima en ik zou ook best minder kunnen werken maar dan kunnen we niet eer zomaar kopen wat we willen en dat kan nu wel.

dan kunnen we normaal leven maar geen extra dingen doen.

daarom vind ik het goed zo nikki gaat op wo naar oma (sm)

en do naar oma (mijn moeder) en verder bij papa of mama.

dus dat is het probleem niet.

@mariamaria wrote:

Mijn vriend verdient ook redelijk.

Ikzelf heb een uitkering (80-100% afgekeurt)

Vooralsnog redden we het wel. :wink:

Tjee, ik lees een paar dagen niet en moet je zien!!

Alle nieuwkomers, welkom!! Gezellig :slight_smile: Weet nog van een paar weken terug dat hier niet zo veel meer gerammeld werd… :mrgreen:

Qua financiën…

Mijn vriend werkt 40 uur en verdient wel leuk, ik werk er 30… Mijn zoon gaat nu 3 dagen naar de creche en 1 a 2 dagen naar de oppas, ligt er aan of ik in het weekend moet werken of niet. (sta in een winkel)

Straks als de meiden ook bij ons wonen, neemt mijn vriend 1 middag ouderschapsverlof om de kinderen uit school te halen, ik ben dan 1 dag doordeweeks standaard vrij, de overige dagen is de bedoeling dat ze alle 3 naar de bso gaan, maar er is nog niet voor alle (3) dagen plek. Tot die tijd neemt mijn moeder 2 middagen voor haar rekening.

Met dit salaris kan ik niet minder gaan werken, en aangezien de werksfeer voor mij een beetje wordt verpest momenteel zit ik er sterk over te denken te gaan solliciteren en voor min.20 uur per week weer de welzijn in te gaan. (maar dan moet er wel werk in zijn he… :lol: ) Het verdient stukken beter en dan kan ik wel minder gaan werken, plus dat de studielast dan van mijn schouders valt… Wat ik nu doe vind ik wel heel erg leuk hoor, maar is wel pittig bij elkaar!