Lekker geslapen iedereen? Wat gaan jullie vandaag doen met dat vreselijke weer buiten? Ik denk dat het hier een hang/schoonmaakdagje wordt.
Meggie, wat een naar nieuws! :hug: voor jou. Heel veel sterkte hoor!
Lotte en Lynda, leuk zeg! Hopelijk zal het allemaal heel voorspoedig gaan!
Ik ga straks eens even een cyclusbanner aanmaken. Ik heb helemaal niet goed bijgehouden hoeveel dagen het bij mij duurt en het is misschien handig om dat vast een ronde te zien voor we er weer voor gaan. Ik denk dat ik binnenkort maar een aprilstoptopic ga aanmaken. Het is nog vroeg maar dan kunnen zich vast wat mensen bij mij aansluiten. Wel zo gezellig. Ja het wordt spannend nu! :mrgreen: Het is al snel april!
Ik word dan als het goed is half april ongesteld en dan start ronde 1. Misschien zijn mijn vruchtbare dagen pas in mei. Ben ik dan toch een aprilstopster??
Sorry hoor, ik met mijn rammelende eierstokken! :mrgreen:
hihihi geeft toch niet matsjo, we klapperen met je mee hoor :mrgreen:
ik klapper steeds meer als ik zie hoe de beeb van mijn zusje in haar buik groeit
al die mooie echo foto’s en ze begint nu ook plopjes te voelen
en dan zit ik al helemaal :inlove: … ik wil ook!!! :inlove:
mijn moeder zegt af en toe “dan doe je het toch tussendoor”
mijn hart zegt dan “ja dat doen we meteen”
maar verstand zegt dat ik straks als ik mijn diploma heb ik er veel meer van kan genieten
maar dat maakt die eieren niet rustiger natuurlijk :mrgreen:
Meggie, wat een vervelend nieuws :hug:
Wij hebben ook een kat die ik af en toe wel kan schieten, maar het idee dat ze er een keer niet meer zal zijn is ook niet fijn.
Mouse wordt volgende maand alweer 8.
Om me aan te sluiten bij het verhaal van Hanneke,
Het grappige is dat ik 30 april ongi wordt (handig zo’n pil) dus ik kan echt en mei stoppen met de pil. :mrgreen:
Als mijn cyclus 28 dagen blijft zou ik 23 juli ook ongi worden, en aangezien we pas na Yinthe’s verjaardag voor het eggie gaan laat ik in juli ook een ronde schieten en ben ik dus een augustus stopper.
Maar als mijn cyclus iets langer is hebben we grote kans dat ik rond 17 juli een eisprong heb :oops:
Hoezo alles al uitgerekend :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hier ook een die alles berekent hoor
nog 18 mnd tot leerjaar 3
dan nog 3 mnd tot januari 2011 en kan ik mijn spiraaltje verwijderen
als ik dan in juni zwanger raak ben ik mrt 2012 weer mama :lol:
Jeetje zeg, dat duurt nog ff.
Ga je het echt zo lang volhouden?
nouja mijn studie duurt tot half 2011 en het lijkt me verstandig gezien niet super om tussendoor zwanger te raken
als ik terug denk hoe ik was toen tygo net geboren was, was de terugkeer naar de werkende maatschappij erg moeilijk
en ik vind het zonde om dan mijn studie niet af te maken
maak namelijk graag iets af als ik ergens aan begonnen ben
maar eerlijk is eerlijk, geestelijk ben ik er ZOOOOO aantoe!
Bedankt voor jullie medeleven! Onze kat heeft FIP en heeft dus allerhande ontstekingen in zijn lijf door een virus, die niet meer weggaan. Chronische ontstekingen. En er is geen medicijn tegen. Hij heeft prednison voor katten maar het werkt niet heb ik het idee. Maar ja het is dus afwachten.
@poeizoe: gads dat is ook een nare ziekte van je kat zeg!
@Lotte wrote:
ben ik dus een augustus stopper.
Ik word als het goed is ook een augustus stopper :)
Prettig weekend allemaal!
Ik kan het me heel goed voorstellen want ik heb zo’n zelfde situatie gezeten.
Wij zouden in eerste instantie in augustus 2007 voor een kindje gaan.
Toen kreeg ik de kans om een 1 jarige opleiding te gaan volgen.
We hebben na wat rekenwerk besloten om te wachten tot oktober zodat ik de opleiding nog af kon maken.
Ik zou begin november ongi moeten worden, maar dat gebeurde dus niet ( we waren 1 keer onvoorzichtig geweest)
En toen was ik dus aan het eind van het schooljaar uitgerekend.
De opleiding heb ik gelaten voor wat het was.
Zwanger zijn, school, huiswerk, praktijkopdrachten (ik werk in de zorg) en werk was op dat moment gewoon teveel.
In de toekomst wil ik de opleiding nog wel een keer oppakken, maar pas als het gezinnetje compleet is en de kindjes wat groter zijn.
Ik heb een apriltopic geopend! :mrgreen:
Wij hebben een klusdagje hier in huis. Laatste stuken behang (achter de grote kledingkast) eraf halen. WC witten. Hij is nu licht blauw.
Verder ook ons terras weer toonbaar maken. Tuinstel weer uitklappen en netjes neerzetten en leuke bakjes met bloembollen op de tafel zetten.
Meggie sterkte met je kat.
Mijn kater wordt in juni al weer 10 jaar. Af en toe vervloek ik zijn witte haren, maar verder zou ik hem echt niet willen missen.
De eerste twee pillen van mijn laatste drie strippen zijn weg dus het aftellen is begonnen. :dance:
:dance: Lynda
Ik begin morgen met de één na laatste strip, dus ik kan ook af gaan tellen.
@Meggie wrote:
Bedankt voor jullie medeleven! Onze kat heeft FIP en heeft dus allerhande ontstekingen in zijn lijf door een virus, die niet meer weggaan. Chronische ontstekingen. En er is geen medicijn tegen. Hij heeft prednison voor katten maar het werkt niet heb ik het idee. Maar ja het is dus afwachten.
@poeizoe: gads dat is ook een nare ziekte van je kat zeg!
@Lotte wrote:ben ik dus een augustus stopper.
Ik word als het goed is ook een augustus stopper :)
Prettig weekend allemaal!
FIP is echt heel hardnekkig en genezing is nagenoeg nihiel
iedere kat draagd het bij zich maar komt naarvoren bij stress of een erstige terugval van het imuum systeem
heeft ie de droge of de natte vorm?
@ Matsjo
Vanmorgen was het hier ook vreselijk weer. Tot nu toe schijnt heel de middag het zonnetje lekker.
We zijn bij mijn schoonouders geweest. Sm was gisteren jarig.
Trouwens inderdaad geen sorry hoor. En je bent inderdaad dan gewoon een aprilstopper!!
Whaha je laat er geen gras over groeien met je april topic :inlove:
@ poeizie
Klapper klapper
Kan me voorstellen dat het nog moeilijker is met een zwangere zus.
Vind het erg knap van je dat je echt wil gaan volhouden tot na je studie :thumbup:
Ik dacht dat met FIP (kattenaids) helemaal geen genezing mogelijk was.
@ Lotte
Geeft niks alles uitgerekend :thumbup:
Hier ook hoor, maar dat is mede omdat het een beetje moet
Ik word een juli stopper.
Over (precies) anderhalf maand ga ik stoppen met de MTX en 3 maanden later mogen we beginnen voor het eggie :dance:
Maar ik heb mijn handjes vol aan mijn mannetje dus dat komt wel goed die tijd
Ik heb ook een stiekeme pagina met aftelling tellers :mrgreen:
http://www.angel.fotopresentatie.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=55370&c=643e9a11
Gister begon ons mam al tegen Damian. Word tijd dat er een broertje of zusje word gemaakt want je bent al bijna 2
:eh: mam hij moet nog 1 worden, ja maar je moet eerst zwanger worden en dan nog 9 maanden zwanger zijn.
Had zo’n zin om te zeggen dat er al een planning klaar ligt. Maar we hebben dit keer besloten onze mond te houden.
Vorige keer moesten we het wel vertellen omdat de reuma er slecht was en een hoop gerommel met de medicijnen was en ziekenhuisbezoekjes toch wel erg vreemd over kwam.
Nu hopen we toch dat het niet al te lang gaat duren anders zien we wel hoever het geheim kan blijven
@Chelleke wrote:
@ poeizie
Klapper klapper
Vind het erg knap van je dat je echt wil gaan volhouden tot na je studie :thumbup:
:
je bent in de war met FIV
FIV/ FELV, FIP al die afkortingen lijken ook zo op elkaar he
Virus ziekte bij de kat FIV:
Feline Immunodeficientie Virus of kattenaids
FIP
FIP is een virusziekte die wordt veroorzaakt door een (gemuteerd) coronavirus. Dit feline coronavirus (FcoV) is in eerste instantie onschuldig en veroorzaakt alleen wat lichte diarree, echter als het muteert kan de ziekte FIP ontstaan. De meeste katten maken in hun leven wel eens een infectie door met het coronavirus.
Binnen sommige kattenpopulaties zijn zelfs 80-90% van de katten met antilichamen tegen het coronavirus gemeten (=seropositief voor het FcoV), deze katten zijn dus ooit in aanraking geweest met het coronavirus. 1 - 5 % van de seropositieve katten zal FIP kunnen ontwikkelen. 100 % van de katten die FIP krijgen gaan dood.
maar ze zijn wel bezig met testen van bepaalde medicatie
maar tot nu toe helaas nog steeds met dodelijke afloop
Chelleke toch, stiekeme aftellers maken :naughty: :mrgreen:
Wat een goed idee :mrgreen:
@poeizie wrote:
Ochja je hebt helemaal gelijk :thumbup:
Moet mijn schoolboeken maar eens weer doornemen :shifty:
@poeizie wrote:
@Chelleke wrote:
@ poeizie
Klapper klapper
:
Virus ziekte bij de kat FIV:
Feline Immunodeficientie Virus of kattenaids
FIP
FIP is een virusziekte die wordt veroorzaakt door een (gemuteerd) coronavirus. Dit feline coronavirus (FcoV) is in eerste instantie onschuldig en veroorzaakt alleen wat lichte diarree, echter als het muteert kan de ziekte FIP ontstaan. De meeste katten maken in hun leven wel eens een infectie door met het coronavirus.
Binnen sommige kattenpopulaties zijn zelfs 80-90% van de katten met antilichamen tegen het coronavirus gemeten (=seropositief voor het FcoV), deze katten zijn dus ooit in aanraking geweest met het coronavirus. 1 - 5 % van de seropositieve katten zal FIP kunnen ontwikkelen. 100 % van de katten die FIP krijgen gaan dood.
maar ze zijn wel bezig met testen van bepaalde medicatie
maar tot nu toe helaas nog steeds met dodelijke afloop
Ik had het niet beter kunnen omschrijven
Ik dacht koekeloer weer eens hier in het topic.
Ben zo blij voor sommigen dat ze binnenkort voor het echie gaan.
Ik kijk er al naar uit om ook te mogen. Hoewel ik al van begin af aan met cd doe met mijn man (8 jaar lang en nog nooit een keer is verkeerd gegaan) dus ben benieuwd hoe het is zonder hahaha.
Mijn kat gaat helaas achteruit. Ik hoop dat ie het einde van de maand nog haalt. Oh en iemand vroeg welke vorm hij heeft… ik denk de droge want hij is mager en heeft geen opgeblazen buik (zoals je bij nat ziet).
Maar goed het is geen kattentopic maar ei-rammelaars dus laten we lekker rammelen met elkaar
@ Meggie; wat vervelend van je kat zeg… Veel sterkte ermee…
Ja er zullen ons hier wel een aantal gaan verlaten :mrgreen: Goed KOK bij de stoppers in de gaten houden dus, want ik blijf nieuwsgierig :oops:
Hier misschien weer wat veranderingen. Heb nu een drukke baan van 30 uur plus een dag school (pittige opleiding)… en heb morgen een gesprek met een oud-werkgeefster die ik zaterdag zo even sprak en zij zei dat ze nog iemand zocht voor minimaal 20 uur en dat ze mij nooit had moeten laten gaan (door verschillende omstandigheden in mijn persoonlijke situatie koos ik twee en een half jaar geleden op dat moment voor een andere baan)
Nou heb ik de stoute schoenen aangetrokken en haar vanavond gebeld met de vraag of wÃj niet eens konden praten, nou dat kon wel zei ze en nu heb ik morgenavond een gesprek met haar :shock:
Gewoon eens even kijken of ik voor hetzelfde geld wat ik nu verdien met 30 uur bij haar kan krijgen voor 27 uur en of ik de woensdagen en vrijdagen vrij kan krijgen om thuis te zijn voor de kinderen. :shock:
Tjee…
Stel dat dat lukt… dan kan ik gewoon over een tijdje relaxed met de pil gaan stoppen… en niet in de stress te schieten dat ik moet over-presteren op mijn werk plus de opleiding moet halen…
Wat ben ik nou allemaal weer aan het doen?? :think: [/spoiler]
Wennepen, het is toch wel een goed teken dat ze je terug willen hebben.
Daar kan je vast wel wat eisen aan stellen.
Ik heb vandaag de ereste pil van de één na laatste pilstrip genomen.
Gek idee hoor, dat ik over een maand aan de laatste strip begin.