Hallo Allemaal,
Mijn naam is Francis en ben 28 jaar. Per januari ben ik gestopt met de pil om na 10 jaar pil gebruik te ontpillen. Per juni willen mijn man en ik er voor gaan. :: Ons 1ste kindje. ::
Ik kan echt niet wacht to het zover is. Wat lijken 3 maanden nu nog ver weg.
Mijn cyclus is echt weer perfect op gang gekomen na 27 dagen. Ik was zo trots op mezelf. Voor het eerst in lange tijd blij om :twisted: te worden.
Hebben jullie het ook dat de tijd nu soms zo lang duurt voor het wachten…? Mijn man is er toch op een andere manier mee bezig als ik. Zodra ik ik maar iets roep als kinderen dan zucht hij al een beetje :roll:
Nou het lijkt me erg leuk om via dit forum er over te praten.
Groetjes Francis
P.S. hoe komen jullie aan die leuke banners?
Hi Francis, welkom!
http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/ticker_cyclus.htm
hier kan je je banner aanmaken. Tevens is het inderdaad heel herkenbaar hoor Maar voor je het weet is het Juni
Hoi allemaal,
Bambarie, welkom :-* En zuchtende mannen…wen er maar aan :mrgreen:
Lotte, jij ook welkom! :-
Ik ken jou nog wel…Volgens mij heb je ook even bij ‘ons’ oktober 2006 stoppers meegeschreven.
Elle, je bent 1 dag overtijd zie ik??
Belly, sterkte met je mams :hug:
Ik heb trouwens gisteren even monnikspeper ingeslagen. nu bij De Tuinen 3 potjes halen 2 betalen. Ga ik maandag mee beginnen, aangezien mijn spiraal er dinsdag uit gaat. Ik wil zsm een goede cyclus hebben naatuurlijk! :mrgreen:
Ik moet weer aan het werk.
:-
@patricia26 wrote:
Elle, je bent 1 dag overtijd zie ik??
Ja, maar dat komt gewoon door t ontpillen hoor. Dit is pas mijn tweede cyclus na de pil. De eerste was 27 dagen, dus dat heb ik nu ook aangehouden voor de banner. Maar ik voel de :evil: :evil: naderen (en daarbij klussen we tot mei nog met cd’s, dus zwanger kan haast niet).
:lol: wat klinkt dat leuk, klussen met cd’s :mrgreen:
Maar ik begrijp wat je bedoeld hoor.
@ Patricia, mijn eerste berichtje hier op KOK was inderdaad bij de oktober 2006 stoppers.
Dat jij nog weet dat ik daar geschreven heb :shock:
Ik “ken” jou in ieder geval niet meer :oops:
Wat is wijsheid jongens… Met Thyson ben ik dwars door de pil zwanger geraakt, vandaar dat wij het nu double-safe doen… Maar hoe lang van te voren zou ik moeten stoppen met de pil…?
Dat ligt eraan of je eerst wil ontpillen of niet.
En natuurlijk hoe lang je evt wil ontpillen.
Heb ik met Thyson niet gedaan :lol: … wat zijn de voordelen?
OMG heb zelfs een banner aangemaakt… zelfs met pil ben ik onregelmatig… in die zin… in de stopweek ergens wordt ik wel ongesteld… maar het verschilt per maand op welke dag… heb standaard 28 maar aangehouden… ik ga mijn cyclus eens bestuderen…
welkom francis… dat wachten lang duurt, nee heb ik nou nooit last van :liar:
maar achja hier is het wachten tot 2011, dan hoop ik namelijk mijn studie (Verzorgende IG niveau 3) te hebben afgerond .
dat is in september maar in januari laat ik mijn spiraaltje al verwijderen
Elle klust met CD’s :mrgreen: , maar dan moet je met die CD’s natuurlijk geen nummertje overslaan :lol:
Wennepen, inprincipe kan je zodra je je eerst ongesteldheid hebt gehad na de pil weer gewoon aan de klus
maar ze zeggen dat het raadzaam is om 3 cyclussen te wachten
maar dat het wel eens een dag of 2 kan verschillen is wel normaal hoor
cyclussen langer dan 40 dgn en korter dan 22 dgn (geloof ik) moet je aan de bel trekken.
ik moest toen ik via de fertaliteitpoli liep wachten tot ik zeker 5 dgn overtijd was en dan mocht ik pas testen
ik bleef wel tempen en toen mijn temp bleef stijgen eenplaats weer naar beneden ging (wat je krijgt als je weer ongi word) had ik wel een vermoeden dat het wel eens raak kon zijn.
en ja hoor… 5 dgn later stond ik met een pos. test in mijn handen :inlove:
zo vandaag in huis aan de slag
heb gister de hele dag met tygo rond gezeuld
hij bleef maar huilen , aandacht vragen en aan me hangen
tygo is vlink verkouden en niks smaakt hem natuurlijk en als je honger hebt dan is dat natuurlijk heel vervelend
vandaag lijkt ie wat te zijn opgeknapt maar hij heeft nog steeds geen trek
normaal heeft ie binnen 5 min 2 boterhammen achter zijn kiezen
nu taalt ie er niet naar
gister wel wat kippeboullion voor hem gemaakt en dat vond ie wel lekker
straks even boodschappen doen want we krijgen vanavond visite en me koelkast is nagenoeg leeg :oops:
Welkom Francis :thumbup:
Ik kijk ook wel eens op een ander forum en dit stond er gisteren op
Ik heb een hele tijd getwijfeld wanneer ik nou met de pil zou gaan stoppen, ben zo bang dat ik tot de vrouwen behoor waar de cyclus heeel lang op gang komt, en dat het dus lang duurt voordat je er echt voor kan gaan (heb er op zich geen redenen voor om zo te denken)
MAAR, mijn vriend zei, ga naar de dokter en vraag wat die er van vind. Ik ben dus naar de dokter geweest en gevraagd wat hij van ontpillen vind en wat slim is om te doen. Dit was zijn antwoord (misschien hebben meerdere meiden er wat aan):
De stoffen die in de pil zitten zijn direct na het stoppen van de pil uit je lichaam. Een pil die je elke dag inneemt zijn heel snel uit je lijf in vergelijking met een antibiotica bijvoorbeeld. In je stopweek heb je een ontrekkingsbloeding doordat je immers stopt met die pil.
Het klopt dat je meer vruchtbaar bent in de maand nadat je gestopt bent met de pil! Afwachten tot na de 1e cyclus vind mijn huisarts daarom ook zonde als je graag zwanger wil worden, want zegt ie, het is zonde van die ovulatie. Het is niet nodig om beter te berekenen wanneer je zwanger bent geworden want op de echo is dat exact te berekenen.
De pil doorslikken is geen probleem, ik slik na deze pilstrip een 2e strip doorslikken en dan 5 pillen extra achter de laatste strip voor ons huwelijk aan. Dan ben ik de week voor ons huwelijk ongesteld en zou mijn stopweek eindigen de dag voor ons huwelijk. In goed overleg met mijn dokter dus. Kortom, als het meezit, dan ben ik vruchtbaar tijdens onze vakantie na ons huwelijk, extra vruchtbaar misschien hihi.. (uiteraard ga ik me hier niet op blind staren hoor).
Hij zei dat ik lekker moest genieten van ons huwelijk, gewoon sex hebben als we daar zin in hebben ( fijn zonder condoom) en er na ons huwelijk voor gaan. Je bent 26 jaar en dus jong en harstikke vruchtbaar. Ik heb een jonge praktijk en veel vrouwen zijn de 1e ronde al zwanger..uiteraard kan hij niets voorspellen..ik moet er vooral niet panisch mee omgaan! Dit houdt in dat ik in juni Foliumzuur ga slikken, dan wordt het wel heel echt
Misschien hebben jullie er wat aan? :-*
Ik ben ruim voordat ik echt zwanger wilde worden met de pil gestopt.
De reden is dat ik mijn lichaam weer wilde leren kennen(cyclus)
Na 10 jaar pil wist ik niet meer of ik voordat ik de pil slikte regelmatig was.
Gelukkig behoorde ik toch de gelukkigen die meteen weer een regelmatige cyclus had (soms een paar dagen verschil)
Ook heb ik in de pilloze periode mijn eisprong leren herkennen (rekbaar slijm) dus we wisten precies wanneer de ovulatie was.
Dankje Chelleke! Ik slik hem nog even door tot we er echt voor gaan
Welkom bombariegirl! Heel herkenbaar allemaal hoor!
@poeizie wrote:
cyclussen langer dan 40 dgn en korter dan 22 dgn (geloof ik) moet je aan de bel trekken.
Toen ik stopte met de pil werd ik niet meer ongesteld. Na 7 maanden!! pas weer en mijn cyclus is nog steeds niet regelmatig. Het varieert van 4 to 6 weken.
Mijn huisarts zegt dat het niet iets is om me druk over te maken, schijnbaar is dat gewoon mijn cyclus.
In principe zou ik vrijdag ongesteld moeten worden maar ik denk dat er wel 1,5 week overheen gaat.
Ik ben dus ook ontzettend benieuwd hoe dat zal gaan als we gaan klussen. Maar dat zie ik tegen die tijd wel, over een maand of 6
Francis welkom!
Met ontpillen heb ik geen ervaring. Ben er 5 jaar geleden al mee gestopt. Ik kreeg er o.a. migraine van en voor mijn lijf was het echt troep. Ik had er zo’n last van! Sinds ik de pil de deur uit heb gedaan voel ik mij veel beter!
Mijn vriendin werd ook niet ongesteld na het stoppen met de pil,
ze had wel het geluk na een half jaar zwanger te zijn.
Pff… dit maakt alles wel weer moeilijk…
:hug: :hug: