de eerste sneeuw

@Nikita wrote:

@rhode wrote:
Het sneeuwt hier al vanaf een uurtje of 12.

Soms poedersneeuw, soms wat grotere vlokken.

Voelt alsof we nog een laatste toegift krijgen :wink: :dance:

Zoals ik begrijp is het ook de laatste toegift en komt er een regenfront deze kant op.

En dan heb ik echt liever nog een maand lang sneeuw dan de voorspelde week continu regen....

@mamaMarije wrote:

@Nikita wrote:
@rhode wrote:
Het sneeuwt hier al vanaf een uurtje of 12.

Soms poedersneeuw, soms wat grotere vlokken.

Voelt alsof we nog een laatste toegift krijgen :wink: :dance:

Zoals ik begrijp is het ook de laatste toegift en komt er een regenfront deze kant op.

En dan heb ik echt liever nog een maand lang sneeuw dan de voorspelde week continu regen....

Ja dat klopt ik heb ook liever sneeuw dan regen....dan hebben de kindjes er ook nog wat aan.

En toen werden we wakker vanmorgen met regen…en het regent nog steeds.

Niks aan! De skibroeken kunnen gewassen en event gerepareerd de kast in, snowboots weer uit de gang. Er blijft niks meer van over.

We hebben er echt van genoten, heerlijk met de slee de dijk af gesjeest.

ik snap ook niet dat mensen dit liever hebben dan sneeuw

Heerlijk, bijna alle sneeuw in een halve dag weg :mrgreen:

Ik heb niks met de winter/sneeuw :stuck_out_tongue:

sneeuw? welke sneeuw?

het is wegggggggg :mrgreen:

:mrgreen: :thumbup: :dance: :dance: :dance: :dance:

@mayo28 wrote:

sneeuw? welke sneeuw?

het is wegggggggg :mrgreen:

:dance: :dance:

Wat een natte drek buiten zeg bah!

Doe mij maar écht winter weer ipv dit natte regenachtige weer…

Dan duurt de winter nog wel erg lang hoor…

Gister lag de hele straat nog vol met sneeuw, en dan ook echt best veel ofzo.

Nu is alles weg. Niks drap, gewoon weg.

Hier ook drab op de weg en hier en daar al wat sprietjes gras zichtbaar. Maar verder nog hopen sneeuw, hoor!

Hier is ook alles weg, zo ligt er veel sneeuw. Spekglad en zo is het weg.

Nou ik heb ook liever het koude winterweer dan die smerige harde wind en die regen, jasses.

overal waar fanatiek geveegd is liggen nog dikke bulten glibberige drap voor de deuren…

Wij hebben niet geveegd, heb vanmorgen even een strook aan de kant gehaald wat al geen moeite meer kostte en bij ons is het weg.

Echt mensen, het is zooooo zonde van je tijd om te vegen als het sneeuwt/ heeft gesneeuwd 8) .

@mamaMarije wrote:

overal waar fanatiek geveegd is liggen nog dikke bulten glibberige drap voor de deuren…

Wij hebben niet geveegd, heb vanmorgen even een strook aan de kant gehaald wat al geen moeite meer kostte en bij ons is het weg.

Echt mensen, het is zooooo zonde van je tijd om te vegen als het sneeuwt/ heeft gesneeuwd 8) .

Nou ik had ook geveegd en gistermiddag was alles al weg en waren de weilanden hier alweer groen…zei nog tegen mijn moeder dat de koeien wel weer naar buiten konden. Maar ja dat is ook beetje sneu want die zakken dan natuurlijk weg :mrgreen:

sneeuwboots staan weer in de kast,

de slee is weer schoon en ingepakt,

en weer ingevet voor volgend jaar ! :angel:

hier is het schoon, ondanks de vele sneeuw, bijna geen drap op straat.

@mamaMarije wrote:

Nouwww, ik denk dat de bejaarden met stok en rollators, rolstoelers e.d. toch wel blij zijn geweest dat we de stoep schoongeveegd hebben en gestrooid hadden.

Bij ons was het afgelopen week gewoon begaanbaar integenstelling tot de stukken bij onze buren, die er nooit iets aan doen, daar was het spek glad en voor ouderen echt amper begaanbaar.

Maar hier is ook alles weer weg en het gras gewoon groen.

Ik moet de boel, snowboots en slee etc, nog wel opruimen.

Maar wie weet, het is nog geen april dus alles kan nog :stuck_out_tongue:

zouden we hier met ouderen in de straat wonen zou het wat anders zijn… al zou ik dan nog steeds een strook sneeuw laten liggen voor de kinderen die willen sleeen :wink: (maar ik heb dat denk ik van mijn ouders… vorig jaar kon mijn vader wel nog naar buiten, maar dan wel in de rolstoel… zelfs toen maakte mijn moeder alleen een strook ter breedte van de rolstoel - en dus ook rollators etc, maar die komen bij mijn ouders ook niet voor het huis langs - vrij tot aan de auto en de rest liet ze liggen voor sleetjes rijders).

Maar de oudste hier in de straat is pak hem beet 45?

Dus geen rollators en wandelstokken hier op de stoep. Wij won en ook nog eens aan de stille kant van de straat, dus mensen die hier al doorheen lopen lopen aan de andere kant van de weg.

Slee staat nog in de schuur hier, ook de snowboots laat ik daar nog even staan. Broeken gaan wel naar zolder… rondje wassen en in de kast, die pak ik zo weer als er nog een laag sneeuw of ijs komt :thumbup: .

In onze tuin ligt trouwens nog behoorlijk wat sneeuw en op straat dus ook wel weg geveegde bulten, maar spekglad vanmorgen! Dooiwater wat is opgevroren.

alles is gewoon weg… :dance: En de zon begint de stralen en ik zie blauwe lucht aan komen. :thumbup: :inlove:

@mamaMarije wrote:

Maar de oudste hier in de straat is pak hem beet 45?

Dus geen rollators en wandelstokken hier op de stoep. Wij won en ook nog eens aan de stille kant van de straat, dus mensen die hier al doorheen lopen lopen aan de andere kant van de weg.

.

Ah, ja, dat kun je jezelf dat veroorloven.

Ik woon aan een drukke weg vanuit het centrum. Dus drukke bedoeling op de stoep voor de deur. Er ligt bij ons ook enkel alleen een stoepstrook wat net breed genoeg is om met rolstoel + voetganger er naast te kunnen passeren.

Bij ons is de leeftijd van de omwoners erg gevarieerd en we hebben wat verder in de straat ook nog een paar winkels en een cafeetje waar wij de aanloop ook van hebben.

Dus ik maak het altijd netjes schoon en dat wordt altijd erg gewaardeerd.

Onze buren daarentegen interesseert het geen r**t, dus daar glijen ze dan alsnog eronder uit.