We wilden over een jaar of vier onze badkamer gaan verbouwen, maar door problemen door slechte aanleg van de vorige bewoner zullen we er binnenkort al mee aan de slag moeten. We zijn ons aan het orienteren naar de mogelijkheden, maar door de bomen zien we het bos bijna niet meer. De een zegt dit, de ander zegt dat. Zo wilde ik graag een inloopdouche met een afvoergootje (ik ben het poetsen van de wanden van onze douchecabine zo beu), maar een vriendin van me vertelde dat die dingen erg snel vies zijn en lastig schoon te maken zijn. En zo zijn er al een hoop ideeen gesneuveld. Waar zijn jullie heel blij mee bij jullie badkamers of juist niet (foto’s zijn welkom )?
ik lees mee.
ik heb echt een hekel aan die douche deur.
dat ding is zo moelijk schoon te krijgen en te houden.
ook ik zou graag een inloopdouche willen.lijkt me veel handiger.
Wij hebben echt een hekel aan dat ding. Behalve dat hij niet schoon te houden is, vallen de deur ook nog eens als ze te ver open geschoven worden. Wat dat betreft moesten we sowieso iets aan de badkamer gaan doen als de kinderen groter zijn en zelf gaan douchen. Mijn man en ik kunnen die schermen wel opvangen, maar de kleintjes…
Andere keuzes die we moeten maken zijn:
wel of geen toilet op de badkamer. Het liefst wil ik het niet ivm hygiene, maar wij slapen op zolder en dan moeten we twee trappen af als we 's nachts moeten. Bovendien zijn we met ons vijfjes en dan zijn twee toiletten ook handig. Een andere ruimte hebben we niet boven.
hoekbad of ligbad. Nu hebben we een ligbad. Een hoekbad lijkt ruimtebesparend, maar kun je daar zelf ook een beetje lekker in zitten?
wel of geen vloerverwarming
en er zijn vast nog meer dingen waar we over na moeten denken. Lastig is dit, zeg.[/list]
Vloerverwarming: Top!
Radiator met buizen: Stofnesten
Inloopdouche: Top
De inloopdouche sluiten we wel met een glazen deur, maar glas dat speciaal water en smeer werend is :thumbup:
Drain (zo’goot): Fantastisch! makkelijk schoon te maken met en beetje bleek.
Zwarte vloertegels:Goede keus.
Zwarte voeg: Niet doen, krijg je rare verkleuringen van de schoonmaakmiddelen.
Geen bad genomen: Spijt van. Een emmer werkt, maar een bad verdient voorkeur.
Hoekbad: Neemt veel ruimte in mijn inziens.
Spotjes: Mooi maar neemt veel energie.Ik zou het wel weer nemen.
Afzuiging op de lichtschakelaar: WIj hebben 2 aparte schakelaars genomen, als je s’avond alleen maar ff je tanden wilt poetsen heb je dat ruisding aan.
Wij spuiten een keer per week de muren in met een bepaald middel om voegen schoon te maken. Na 10 minuten afspuiten, klaar!
Absolute aanrader: Neem een agnes plafond. Het lijkt gestuukt, de platen sluiten mooi aan, en je kan het met een lap nat afnemen.
Verkrijgbaar in verschillende motieven.
Ik zou in iedergeval niet voor een bubbeltjesbad gaan. Man man man wat een viezigheid komt daar uit zeg. Zlefs als het heel regelmatig met speciale chloortabletten enzo schoonbubbelt.
Sterker nog… ik zou helemaal geen bad meer doen. Maar een mooie grote douche wellicht een dubbele.
( wij willen over een paar jaar graag het bad eruit en dan een sauna erin )
Waarom zou een afvoergoot viezer worden dan een putje? Hetzelfde water, schuim ed gaat er toch door? De goot is alleen een beetje langer :think:
2e toilet in badkamer vind ik ideaal
ik moet behoorlijk vaak naar de wc en wij slapen op zolder dus om dan elke keer helemaal naar beneden te moeten lopen…
en als de kleintjes groot genoeg zijn voor de wc vind ik het ook niet echt veilig als ze de trap af moeten (nu plast Luna nog op een potje in d’r kamer die wij na ieder gebruik legen omdat anders m’n badkamer een waterballet word door het spelen met het fonteintje :roll: )
veder ben ik nog niet heel blij met de badkamer aangezien hij nog niet af is
maar wij nemen waarschijnlijk een douchecabine en we hebben een apart bad :thumbup:
Onze stoomcabine vind ik echt heerlijk!!
@Dune wrote:
.
Afzuiging op de lichtschakelaar: WIj hebben 2 aparte schakelaars genomen, als je s’avond alleen maar ff je tanden wilt poetsen heb je dat ruisding aan.
ja idd zeker op 2 schakelaars doen
wij hadden het eerst op 1 schakelaar en als je dan midden in de nacht even naar de wc ga ben je direct klaar wakker door dat ding :thumbdown:
@ariel wrote:
Sterker nog… ik zou helemaal geen bad meer doen.
Daarom wilden we eigenlijk nog een paar jaar wachten met de verbouwing. Zelf gaan we nooit in bad. Maar is geen bad wel handig met kleine kinderen?
Geen bad hebben met kleine kinderen is echt :thumbdown: Toen wij nog met z’n tweetjes waren hadden 2 wastafels de voorkeur.
Nu vind ik een bad handiger, met een aantal jaren waarschijnlijk de wasbakken weer :mrgreen:
Nouja, ik heb wasbakken dussuhh…jammer dan :mrgreen:
geen bad met kleine kindjes is prima te doen hoor… ik heb nog nooit een bad gehad, enmijn kinderen zijn allemaal gewoon elke dag schoon en fris…
Laat ik het zo brengen…het huis waar we nu wonen (1,5 jaar geleden gekocht) wilde ik niet eens gaan bezichten VANWEGE de badkamer!
Toen ons bod op exact hetzelfde huis 1 straat achter ons afgewezen werd en wij niet verder wilde gaan (het was een flink stukje duurder dan dit en zelfs een slechtere ligging) zijn we toch hier eens gaan kijken…met alle voordelen viel de badkamer in het niet…
We kwamen uit een huis met een jaren 70 badkamer…donkerbruin met bloemen…deze is eveneens jaren 70,maar dan beige met dezelfde bloemen…
Hebben het ondanks de badkamer toch gekocht…ben alleen blij met de grootte…maar verder…niets…zodra het kan gaat de badkamer er dus aan! :mrgreen: Maar hoe??? Geen idee…
De douche werkt,dus we kijken er nog even doorheen…
toilet in badkamer echt een aanrader.
Bad, ik kan niet meer zonder, en l.yann vind het heerlijk!
Wel hebben we spotjes met dimmer.
Radio in de douche heerlijk (speciale boxjes en radio staat in klein rommelhokje erachter!)
plafond, hebben we een soort lamellen ideaal om te onderhouden!
maar het fijnste is de ruimte! we hebben best veel loop ruimte en dit is zeker een aanrader,
een kennis had dus ook alles in de douche bad, douche toilet enz. maar de loopruimte was niet fijn want het is haast voet voor voet om bij de douche te komen want het bad was te breedt
@Winnie11 wrote:
@ariel wrote:
Sterker nog… ik zou helemaal geen bad meer doen.
Daarom wilden we eigenlijk nog een paar jaar wachten met de verbouwing. Zelf gaan we nooit in bad. Maar is geen bad wel handig met kleine kinderen?
Je kids blijven niet altijd klein! :thumbup: Je kan het ook op lange termijn bekijken natuurlijk…hier zou ik het juist wel handig vinden. Maar dan een hoekbad. Nu douchen ze eigenlijk altijd,maar soms zet ik een grote curverton neer en kunnen ze een keer in bad.
Nu zijn de mijne ook nog klein (2005 en 2007),dus nu passen ze nog samen onder de douche,maar dat houdt een keer op…dan zou 1 bad vullen ook wel handig zijn…ze vinden het zo leuk…en het scheelt nog water ook (ze staan soms TE lang te spelen onder de douche). Scheelt ook weer tijd als ze samen gaan…
@Winnie11 wrote:
wel of geen toilet op de badkamer. Het liefst wil ik het niet ivm hygiene, maar wij slapen op zolder en dan moeten we twee trappen af als we 's nachts moeten. Bovendien zijn we met ons vijfjes en dan zijn twee toiletten ook handig. Een andere ruimte hebben we niet boven.
Zou ik zeker wel doen, met net zindelijke kids is een toilet boven echt wel erg handig.....
bovendien snap ik het hygienische aspect niet zo geloof ik :think:
@Winnie11 wrote:
hoekbad of ligbad. Nu hebben we een ligbad. Een hoekbad lijkt ruimtebesparend, maar kun je daar zelf ook een beetje lekker in zitten?
Tja, ik vind een hoekbad het net niet hebben (staat leuk, maar ligt niet lekker...) maar wij zijn beiden dan ook redelijk lang
Ik zou voldoende opbergruimte willen.
Een tweede toilet zou ik doen… zou hem niet meer willen missen… wij hebben een bad en een stortdouche (heerlijk) we hebben een bubbelbad, en ik vind het wel meevallen met de viezigheid!!
en we hebben inderdaad ook zo’n afzuigschakelaar, ideaal!
wauw wat een mooie badkamer zeg!! heel gaaf ( ook die wc pot is mooi!)
Wij hebben toen we dit huis kochten 3 jaar geleden, de standaart opgeleverde badkamer op de 1e verdieping eigehnadig verbouwd naar een strrakke badkamer met 2 persoons ligbad (hydrojets) En dat is echt de beste keuse die ik had kunnen maken!! Héérlijk vindt ik het om er in te badderen en met Marit gezellig in bad te zitten :inlove:
inmiddels zijn we bezig met een 2e `n suite badkamer op zolder, waar we alleen een douche nemen…Dan is een extra losse douche wel handig om je vluchtig af te douchen. Maar een bad was en is voor mij zeker een must!!
Zo was het rechtachterin was de douche
en zo is het nu
En wat betreft de viezigheid in het bubbelbad, als je elke 4 weken je bad reinigd met bv HG Whirpool reiniger heb je echt nergens geen last van!! en het ruikt weer heerlijk fris naderhand!
edit Oessie, heb het ookal vaker gezegd maar vindt je badkamer super!! Heb een paar ideetjes gepikt voor onze 2e badkamer :oops: