De badkamer, waar ben je blij mee of juist niet?

Wauw, wat een mooie badkamers! Ik krijg wel zin in een verbouwing als ik dat zie :mrgreen:

En Fietje, met de hygiene bedoel ik eigenlijk dat iemand een grote boodschap heeft gedaan vlak voordat je wil douchen. Dan ruikt het zo heerlijk fris :sick:

Ik vond het idee van de twee douches ook wel erg leuk. Dat is straks wel praktisch als de kinderen groter zijn. Dan gaat het allemaal wat vlugger, wij douchen altijd 's morgens. En dan kan ik ook eens met mijn man douchen, dat lijkt me ook wel gezellig :wink: :mrgreen:

Maar als we dan over een jaar of twee een ander huis zouden vinden (je weet maar nooit wat de toekomst gaat brengen), zou het huis dan wel verkoopbaar zijn met een dubbele douche?

Opbergruimte is ook een goede tip. En de gescheiden schakelaars :thumbup:

Bedankt voor het meedenken meiden, helemaal geweldig! :-*

winnie, een huis is goed verkoopbaar als het ene badkamer op de 1e verdieping heeft met minimaal 3 slaapkamers en 2e toilet …Als de badkamer dan 2 douches heeft, is dat alleen maar mooi meegenomen en wordt gezien als luxe :mrgreen: …

als het zou betekenen dat je er een slaapkamer voor moet opofferen had ik het niet gedaan…

Wij hebben onze badkamer twee jaar geleden vernieuwd. We hebben een stuk aangebouwd en alles was meteen nieuw. :wink:

Moet wel zeggen dat we ruim bijgebouwd hebben, dus konden we best veel doen met onze badkamer. :wink:

Een wastafel met twee lavabo’s. Vond ik echt zo’n must. Voordien stonden we steeds te drummen bij een te kleine wastafel. :wall: :wall:

We hebben de wastafel om maat laten maken naar onze eigen zin. Met vooral veel kastjes om handdoeken en zeep en andere spulletjes op te bergen. :wink:

Daarbij zou ik zeker ons toilet niet kunnen missen. En het bad vind ik ook top!! We hebben er één dat vrij ruim is. :wink:

Eerst wilden we ook een inloopdouche, maar werden dat een beetje afgeraden in verband met lekken en nog van die dingen. :roll: Toen was alles nog niet zo op punt en hebben we uiteindelijk een gewone douchebak met muurtje en melkglasdeur gedaan. :wink: Ben ik trouwens heel tevreden over. We hebben een douchebak genomen die iets groter was dan onze vorige. Ideaal!!

Verder ben ik ook tevreden van het plafond. Werd hier al genoemd, maar weet niet meer door wie. :oops: Je kunt het makkelijk bevestigen en het is vooral heel goed in onderhoud!!! Ideaal voor in een badkamer. :thumbup:

We hebben ook in onze tegels aan de muur een zwarte boord laten doorlopen, dat zijn dezelfde tegeltjes als onze vloer in de badkamer. :wink:

Eens kijken of ik wat foto’s heb. :wink:

Ze staan in verkeerde volgorde :roll: En de voegen komen wat raar uit door het verkleinen … maar jullie snappen het wel hé. :wink:

Oh ja, waar je goed moet opletten is het toedoen van de voegen. Hier hadden we enkele voegen waar er een heel klein gaatje in was, die dus niet zo goed dicht waren.

Dan komt er water tussen en gaan je tegels uitzetten. :shock: Het voegsel kwam nat en schoof uit.

We hebben een deel moeten opnieuw doen. :wall:

Ik vind een bad dus heerlijk met kleine kinderen.

Wat betreft wc, wij hadden vroeger thuis de regel dat op wc in de badkamer alleen geplast mocht worden (noodgevallen uitgezonderd :wink: ).

Verder lekker veel opbergruimte en twee wastafels. We hebben er nu 1 en ik haat het om er met zijn tweeen boven te staan. BAH. Spuugt de een net zijn tandpasta uit op jouw tandeborstel etc. En omstebeurt is ook weer zo’n gedoe.

Mooie badkamers hebben jullie trouwens. Die van ons is nog beige met donkerrood van de vorige bewoners. Maar helaas, totaal geen prioriteit, er moeten nog veel meer andere dingen.

Groetjes,

Femke

Een bad vind ik heerlijk, ik ga niet meer in een huis waar geen bad is :wink: (erheen verhuizen bedoel ik dan he :smiley: )Een douchecabine lijkt me fijn, maar daar zou ik een grotere badkamer voor nodig hebben, en dat vind ik jammer van de ruimte op de overloop en de slaapkamers, die heb ik liever wat groter dan de badkamer. En een tweede toilet vind ik fijn. Een designradiator waar de handdoeken overheen kunnen vind ik ideaal, en in een toekomstige badkamer lijken twee wasbakken me eigenlijk ook wel prettig, zeker als ons kindje ouder is en er ook nog bij moet op hetzelfde tijdstip als wij nu samen al staan te dringen :smiley:

Een bad is handig en makkelijk met kleine kinderen, maar het kan natuurlijk ook zonder. Ik zit eigenlijk nooit in bad, maar Isa dus altijd.

Toilet op de bovenverdieping is echt heerlijk! Ik zou niet meer zonder kunnen.

Waar ik wel van baal is de designradiator :wall: . Wij hebben een dubbele met buizen en de achterste buizen kan ik niet goed schoonmaken, ik kan er gewoon niet bij :twisted: .

Ook baal ik van de douchedeur, er blijft altijd viezigheid zitten bij de strips. Ik ben al met een oude tandenborstel bezig geweest…helpt niks. Als ik ooit een mooie grote badkamer mag bezitten, dan ga ik voor een inloopdouche met zo’n grote douchekop :thumbup:

Hier een redelijk compacte badkamer. Voorheen zat er een bad in, een aparte douchecabine, een wastafel en een wc.

Wij zijn geen “bad-mensen”, dus hebben we uiteindelijk gekozen voor een dubbele inloopdouche, met douchegoten en volledig betegeld. In die douche zitten 2 stortdouches en 2 handdouches, waartussen je dmv een draaiknop kunt omschakelen.

Verder een dubbele wastafel met grote kast en kranen die uit de muur komen.

Ook een wc boven vind ik onmisbaar (de kids slapen op die verdieping en wij op zolder).

Verder hebben wij ook een afzuiging (die overigens echt niet zoveel herrie maakt). Die zit bij ons wel op de lichtknop aangesloten, omdat de kids zowiezo standaard het licht aandoen, maar de afzuiging vergeten… We hebben wel de mogelijkheid om ze alsnog te splitsen.

Wij hebben een erg kleine badkamer, gelukkig voor mij paste er wel een bad in. Ik vind badderen fijner dan douchen, en de douche zit boven het bad, waardoor je ook zittend even kan douchen als je zou willen. Dit was bij ons nodig ivm de beperkte ruimte.

ook hebben we er een wc in, dat vind ik echt handig (zeker nu ik zwanger ben :? ) Dit hadden wij vroeger thuis ook, de regel was dat je na het avond eten en voor het slapen gaan de grote boodschap beneden moest doen voor als er iemand in bad wou.

Een tweede wasbak met extra groote kast zou ik wel graag willen maar ook dat past helaas niet. Als ik de ruimte had zou ik zeker een tweede wasbak nemen.

De wc boven zou ik absoluut niet willen missen!

Wij hebben geen bad (zou ik wel willen, maar dan moeten we echt flink gaan verbouwen, en dat zit er even niet in), wel een douchecabine.

Ik denk dat een bad wel fijner is met kleine kinderen, maar we hebben het nog niet echt gemist.

Laura wil tegenwoordig graag zelf onder de douche, en dan doet ze een washandje in de afvoer, en creeert zo haar eigen mini-badje. Ze zit dan heerlijk te spetteren in 10 cm water, dus zo kan het ook.

douchedrain :thumbdown: zijn moeilijk echt goed te installeren als doe-het-zelver en er zijn er maar weinig op de markt die volledig waterdicht zijn en dus niet na een paar jaar enorme lekkage geven… die weinige die goed zijn, zijn meteen onbetaalbaar. Is hier afgevallen.

Ruime afmetingen van een platte douchebak met een opbouw van maar 3 cm (100x100 cm) ideaalll :thumbup:

Wij hebben er een glazen deur omheen, maar zowel wand als deur zijn vrijwel profielloos en dus lopen ze niet vol met vuil.

Grijze tegels op de vloer met een naturel grijze voeg zou ik zo weer doen, je ziet er amper wat op.

Vloerverwarming is ideaal en in je badkamer zou je al kunnen volstaan met een retourleiding van je standaard CV.

Wij hebben ook een bad, geen extra groot model, want dat had ik in Utrecht omdat het me zo lekker leek, maar in de praktijk duurde het erg lang om het te vullen en dus zat ik er alsnog amper in.

Nu dus weer een normaal bad en dat bevalt prima.

Verder hebben wij een dure aankoop gedaan voor het hele huis, waar ik het meest profijt van heb in mijn badkamer en keuken.

Een wateronthardingsapparaat, genaamd AquaCell.

Het ding was 2700 euro, een hele boel geld, maar het werkt super.

Ik heb GEEN kalkaanslag op kranen, douchedeur, sanitair enz… en dat scheelt me 80% in het schoonmaken.

Dat is echt de aller aller beste koop die ik ooit heb gedaan.

Zou ik nu weer een badkamer moeten inrichten, dan kan alle luxe me worst zijn, maar die aquacell komt er weer in. :thumbup:

Afzuigsysteem boven de douchehoek. Vind het gauw koud worden als dat ding aanstaat terwijl je aan het douchen bent.

Wij hebben 3 jaar geleden onze badkamer helemaal verbouwd en hebben door de boel handig in te delen toch alles wat we wilden in onze kleine badkamer kunnen proppen. Zo hebben we een bad van 1m80 lang waar je met zijn 3-en makkelijk in past en wat we ook iedere week doen. Ook hebben we een douche van 1 m bij 1 m waar je ook lekker met zijn 3en onderkan, met zijn vieren hebben we nog niet geprobeerd. Verder 1 lange wastafel met 2 kranen en daarboven er onder een kastje met veel opbergruimte. Een 2e wc wat vooral tijdens mijn zwangerschappen erg handig was. We hebben hele goede ventilatie waar die 3 standen opzitten (uit, normaal, heel sterk) en als hij aanstaat ruik je de poep echt niet meer. Ook hebben we een designradiator waar ook onze handdoeken ophangen, vloerverwarming en spotjes aan het plafond. Wat we ook hebben is een raam waar een soort (melk?)glas inzit dat wel licht doorlaat maar waar je van buitenaf niets door kan zien en je rustig in je blote kont door de badkamer kan lopen waardoor we geen gordijnen of luxaflex nodig hadden. De verbouwing heeft veel gekost maar we hebben er geen seconde spijt van gehad. We hebben niet bezuinigd op materiaal want je kijkt er toch iedere dag tegenaan en we wilden een badkamer waar we nog minstens 10 jaar mee verder konden.

Wij hebben de badkamer vorige maand helemaal laten verbouwen.

We wilde perse een bad voor de meiden, maar onze badkamer is niet erg groot. Dus we hebben een relatief klein bad (1.56 meter) genomen. Maar het is dan wel meteen een stoom douche whirlpool cabine. Heerlijk ontspannend en tegelijkertijd ideaal voor de meiden, omdat het afsluit kunnen ze niet heel de badkamer nat spetteren!

Tweede toilet boven, ideaal. We wilde hem niet doen ivm de ruimte maar we hebben het toch wel gedaan!! We hebben een tijdje zonder gezeten ivm lekkage bij de toiletpot en dat was echt vervelend!

Plafond, las ergens agnes. Wilde wij ook maar als het erg vochtig wordt en je niet zo’n goede afzuiging hebt is het niet aan te bevelen, tis hout en gaat schimmelen. Wij hebben nu kunstof platen (florence panelen) is even duur en nog makkelijker te bevestigen/schoon te houden!

Vloerverwarming: leek me heerlijk maar we hebben het ivm financieën niet gedaan, is misschien niet zo heel duur maar al met al zou het maar 1 m2 zijn en om het daar allemaal voor aan te laten leggen vonden we toch zonde vant geld.

Spotjes: we hebben er 3 maar wat een licht!! Er gaan ledlampjes in binnenkort, gele, zie je weinig verschil, kost een stuk minder aan stroom.

Afzuiging: neem 2 schakelaars of een box op zolder! Wij hebben hem nu opt licht maar eigenlijk is het overbodig want in het bad zelf zitten lampen. En dan staat de afzuiging niet aan omdat het licht uit is: allemaal vocht op de muren. Dus er komt hier binnenkort een afzuigbox op zolder te staan en gaat de ventilator naar de toilet. Zonde vant werk maargoed :wink:

Kleuren bij ons zijn wit en bruin mettalic met grijze tinten.

ohja ik zou liever een kleinere radiator hebben gehad, ik wist niet dat ze zo’n grote zouden plaatsen :shock: echt onzin want dat ding staat nooit aan! Maarja… daar had ik dan even naar moeten vragen toen ze de offerte maakte :slight_smile:

hier wat foto’s, de tegels achter toilet zijn niet zo mooi uitgevallen door de weerspiegeling :wink:

Wastafelmeubel

bad

toilet

Kast in de hoek, je ziet dat je een kleine loze ruimte heb bij die kast maar je kunt er goed bij. Alleen moet ik dan niet zwanger zijn want met een dikke buik lukt het me niet om daar schoon te maken :mrgreen:

Wij zijn blij met onze inloopdouche, hangend toilet en vrij van de vloer hangende dubbele wasbak met kast. (handig met dweilen)

Ook blij met de grote witte tegels op de muur en grote zwarte op de vloer.

Spijt dat we geen bad hebben genomen (en dan een losse douche er nog bij)

Spijt dat we geen vloerverwarming hebben gedaan in de badkamer.

(mochten we ooit nog een keer een badkamer uitkiezen, dan komt bovenstaande er absoluut in)

Toen we 2,5 jaar geleden dit huis gekocht hebben, hebben we de badkamer verbouwd naar onze smaak.

Aanraders:

• 2e toilet op de 1e etage is een aanrader als je op zolder ook slaapkamers hebt.
  • groot badmeubel (onderkast en aan beide zijde een hoge kast) zodat je voldoende handdoeken en reserve toiletartikelen erin kwijt kan
  • plafond van laminaatachtige plafondplaten, dit kun je gewoon makkelijk schoonmaken met een vochtige doek

Afraders:
  • douchecabine met schuifdeuren, want die rails waarin de deuren schuiven kun je bijna niet schoonmaken.

(het leek mij handig, omdat je anders druppels op de badkamervloer krijgt bij het openslaan van de deuren, maar dat is makkelijker op te ruimen)

Wij hebben een hele kleine douche.

En we hebben er spijt van dat we die douche drie jaar geleden niet gelijk mee genomen hebben in de verbouwing toen we hier gingen klussen.

Als we de douche ooit gaan verbouwen en uitbreiden (stukje van onze slaapkamer, die is toch mega groot) dan willen we:

• 2e toilet
  • bad met douche erboven
  • misschien de wasmachine in de badkamer (die staat nu op zolder)
  • badkamerradio