Ik denk dat ruimtevaartschip de Challenger die ontplofte in de lucht… moet ik even googlen welk jaar dat was.
Oh in 1986, toen was al 11. Dat is dus niet heel indrukwekkend.
Heizelstadion - 1985, was ik ook al 10.
Tsjernobyl - 1986, ook al 11.
Hmm nog eens mijmeren of ik ook verder terug ga dan dat.
en een anti-kerncentraledemonstratie (we wonen op 6 km van een kerncentrale) met punkers en boemboemboem op lege vaten. Daar gingen we kijken bij wijze van zondag-uitstapje.
Las in een andere post dat dat 1981 geweest kan zijn - toen was ik 6.
Denk dat het voor mij Tsjenobyl is… moeilijk, weet het eigenlijk niet precies. Maar Tsjernobyl weet ik nog heel goed. Mandela ook, maar toen was ik 14.
Bouwjaar 1975.
oké ik voel me jong :oops: lady diana is zo ongeveer wat ik me als eerst kan herrineren 1997 hoorde ik net, tijdens de begrafenis was m’n moeder in tranen dat weet ik nog heel goed (ik was toen uhhm 7 of 8 )
en de laatste elfstedentocht weet ik ook nog begin '97 ook (dus dat is het eerste :P) via de radio gehoord in m’n vaders auto we waren toen opweg naar uhmmm ik denk iets van m’n broer ofzo zaal voetbal oid. (zeer zeker 7jaar toen)
daarna denk ik een gat van ongeveer 3 jaar de vuurwerk ramp in enschede, we waren toen bij m’n oma ik was toen 10
en dan de 9/11 (11 september 2001) de aanslagen in amerika met name die in new york… zat tv te kijken en een beetje te zappen en vond het zooo stom dat op zo’n 4 zenders tegelijk dezelfde film bezig was iets later kwam mijn moeder binnen en moest ik de tv snel op ned 1 doen dus ik zei heel droog of 2,3 of rtl 4 want daar is toch dezelfde film bezig… en m’n moeder zo ‘dat is helemaal geen film joh’ ik snel zappen
hihi viel me echt op dat bijna niemand de wk in '88 noemt als ik deze vraag aan m’n vriend zou vragen zou die dat toch echt als een van de eerste noemen maja hij is ook van 83 en ik van 89
oké ik voel me jong lady diana is zo ongeveer wat ik me als eerst kan herrineren 1997 hoorde ik net, tijdens de begrafenis was m'n moeder in tranen dat weet ik nog heel goed (ik was toen uhhm 7 of
Ha ha, nu voel ik me oud! Ik ben nog van de generatie die haar bruiloft live op tv heeft gezien.... in... even googlen.... 1981! (toen was ik 8 jaar)
oké ik voel me jong
Als je van 1990 bent dan bén je ook jong :wink:
@Roos wrote:
Ik ben zelf van 1973, dus je zou zeggen dat er ook al eerder iets belangrijks gebeurd moet zijn wat ik me zou moeten herinneren
Ik merk door dit hele topic al dat men nieuws is gaan onthouden vanaf een jaar of 11.
Ik herhinner me dingen vanaf 7 jaar en ben dit ook al meerdere malen tegen gekomen.
@Mejis wrote:
oké ik voel me jong lady diana is zo ongeveer wat ik me als eerst kan herrineren 1997 hoorde ik net, tijdens de begrafenis was m’n moeder in tranen dat weet ik nog heel goed (ik was toen uhhm 7 of
Ha ha, nu voel ik me oud! Ik ben nog van de generatie die haar bruiloft live op tv heeft gezien… in… even googlen… 1981! (toen was ik 8 jaar)
Hihi 1981 dat is mijn geboorte jaar!
@juulke wrote:
@Roos wrote:Ik ben zelf van 1973, dus je zou zeggen dat er ook al eerder iets belangrijks gebeurd moet zijn wat ik me zou moeten herinneren
Ik merk door dit hele topic al dat men nieuws is gaan onthouden vanaf een jaar of 11.
Ik herhinner me dingen vanaf 7 jaar en ben dit ook al meerdere malen tegen gekomen.
ik heb idd ook het idee als ik dit topic doorspit dat de gemiddelde leeftijd echt wel jonger is dan 11. idd iets van 8 of zo.
@Mejis wrote:
oké ik voel me jong lady diana is zo ongeveer wat ik me als eerst kan herrineren 1997 hoorde ik net, tijdens de begrafenis was m’n moeder in tranen dat weet ik nog heel goed (ik was toen uhhm 7 of
Ha ha, nu voel ik me oud! Ik ben nog van de generatie die haar bruiloft live op tv heeft gezien… in… even googlen… 1981! (toen was ik 8 jaar)
Ikke ook hoor, was toen 13!

EK in '88 toen was ik tien.
In mij gedachten vloog mijn vader tegen het plafond toen er werd gescoord :lol:
@fiep klophout wrote:
@juulke wrote:@Roos wrote:Ik ben zelf van 1973, dus je zou zeggen dat er ook al eerder iets belangrijks gebeurd moet zijn wat ik me zou moeten herinneren
ik heb idd ook het idee als ik dit topic doorspit dat de gemiddelde leeftijd echt wel jonger is dan 11. idd iets van 8 of zo.
Gelukkig heb ik de bruiloft van Charles & Diana nog uit mijn geheugen op weten te diepen

Evengoed denk ik dat ik mijn hele lagere schooltijd veel meer bezig was met buiten spelen dan met het wereldnieuws (en we hadden maar 2 kanalen op de zwart-wit tv toen).
Wat een heerlijk nostalgie-topic is dit eigenlijk :thumbup:
Ik zit ook heel diep te graven. Kan me de ontvoering van Gerrit-Jan Heijn nog goed herinneren. 09-09-1989, verteld google mij, was toen tien jaar.
Wat mij ook nog heel goed is bijgebleven is wel van later maar dat is de vliegramp in Farao. De nicht van een klasgenootje en haar vriendin zijn daarbij omgekomen. Eén van die twee meisjes wilde niet gaan, had een voorgevoel dat het fout zou gaan maar dat werd afgedaan als vliegangst. Ze was zo overtuigd en zei dat het anders voelde als anders. Vergeet ik nooit meer.
Ruud, hoe oud ben jij als ik vragen mag, dat je dat allemaal weet. Volgens mij ben jij een beetje de KoK-nestor.
Dan ben jij dus veertien jaar ouder dan dat ik ben. En maar zeven jaar jonger dan mijn moeder. Het viel me op omdat zij ook vertelde over die eerste maanlanding, vandaar.