Dames, wat is je maat ?

Van broeken maatje 38-40, heb 40 ingevuld. Broeken meestal 40, rokjes 38, raar eigenlijk :think: Nou ja heb dunne benen en maat 40 rokjes staan dan zo wijduit aan de achterkant, ziet er niet uit.

Voor m’n benen moet ik eigenlijk 38, maar voor m’n buik 40. Raar lijf heb ik ook :lol:



Bovenkleding heb ik de ene keer een M, andere keer een L, maar XL wil ook wel voorkomen, heb brede schouders nl.



Heb wel verschrikkelijke mazzel dat ik 2 weekjes na de bevalling alweer onder m’n oude gewicht zat! Maar als ik m’n lijf dan bekijk in de megaspiegel van de slaapkamerkast denk ik; hoe is het mogelijk?? Na de eerste zwangerschap heb ik echt wel eens op punt van janken voor de spiegel gestaan, al denkend 'ik had toch ooit een taille :frowning: ’ En dat terwijl ik amper groei als ik zwanger ben…



Nou ja, volgende week begint de cursus bij de fysio om de spieren even weer goed te trainen en daarna ga ik hardlopen! Het moet er gewoon af, die buik, zou me niet prettig voelen als ik er volgend jaar nog zo uitzag :shifty:

@peter&caren wrote:

Van broeken maatje 38-40, heb 40 ingevuld. Broeken meestal 40, rokjes 38, raar eigenlijk :think:




Hier ook een maat kleinere rokken :thumbup:

Maar ja, die hebben geen last van die brede heupen hihi, dus dat maakt denk ik wel die maat verschil.



Nou ja rokjes… ik heb er welgeteld 1 sinds vorig zomer :mrgreen: (maar toen wel meer gepast en die konden allemaal kleiner als mijn broeken)

meestal pas ik wel in 40

En weet je wat zo irritant is als je nieuwe kleding gaat kopen ? Bij de ene winkel pas je in maat M en in de andere winkel in maat XL.

Ik heb spijkerbroeken van maat 30 maar ook 34 of XL.

Ik heb 2 jassen in maat 38 maar ik heb net een nieuwe gekocht van Protest in maat XL.



Dus wanneer ben je nu eigenlijk een S en wanneer een XL ?



Ik heb maat 38-40 en dat vind ik een M waard.



Verwarrend soms, je moet ook nooit naar de labeltjes kijken maar aantrekken wat je lekker zit maar om 2 redenen is dat niet handig.



A: Psychologisch gezien trek ik liever een S aan dan een XL

B: Als ik niet weet welke maat ik moet hebben, moet ik van 1 broek, 4 maten meeslepen in het pashokje : NIET HANDIG!

heb zelfs 2 dezelfde broeken van dezelfde winkel in 2 maten… die allebei goed zitten :shock:



Maar ik kan me daar ook rot aan ergeren hoor al die verschillende maten!

Maat 48… tenminste elke keer dat ik shop, dan hoop ik dat die nog past :oops: En ik vertik het naar groter te gaan…







zucht… ik MOET er echt iets aan gaan doen!!! :shifty:

(ik wil wel, maar blijkbaar niet hard genoeg :frowning: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

vorig jaar nog 48, maar tegenwoordig 42 :dance:

Ik heb 36 ingevuld maar het is ook wel merkafhankelijk :slight_smile:

Ik heb gekozen voor 42. Ik draag van onderen 42 en van boven 40. Dit was 44 tot vorig jaar.

Ben nog volop aan het lijnen en hoop op 38 boven/40 onder te eindigen voor de zomer.

Haha wat is nu de gemiddelde maat ? :lol:

Maat 38,40,42 & 44 gaan steeds gelijk op.

Volgens mij is 40 de gemiddelde maat… Had ik dat niet ergens gelezen :think:

@Vicky wrote:

Volgens mij is 40 de gemiddelde maat… Had ik dat niet ergens gelezen :think:




Ik dacht 42 :think:

Onderstel maat 36/38 (smalle heupen), bovenlijf maat 40, soms 42 (brede rug en flinke boezem :wink: ).

schreef het hier al eerder in de topic… te zien naar de kledingrekken in de uitverkoop zijn de maten 40,42 en 44 de meeste voorkomende maten in NL.

Tot nog toe hier in de poll 45% in die maten samen… denk dat het dus aardig klopt :lol:

en als je naar de grotere maten kijkt is de maat die ik eerst had, 48, ook altijd als eerste weg. Grrr :wink: Maar zovaak winkel ik niet dus grijp altijd mis.

@faizaa wrote:

36… soms 34… soms 38…

meestal 36…


Same here!

38-40, dus maat 40 ingevuld

Ik heb maat 36.

ik 38 maar d’r zitten nog wat zwangerschaps kilo’s aan… en een flubber buikje…



iemand trouwens tips om je bovenbenen (en eigenlijk ook kuiten) minder ‘fors’ te krijgen??? daar ligt het altijd moeilijk voor mij met broeken :roll:

Ik heb maat 42.