Dames, wat is je maat ?

wisselend, broeken mt 36 of 38, van boven meerendeels medium mt 38 dus. Heb dan ook 38 ingevuld.

irritant he mamamarije…



ik heb maat 42 soms 40…maar nu ik nog aan het afvallen ben hou ik het maar bij 42…het is bij mij ook nooit echt kleiner geworden, ivm met brede heupen :x maar goed dat is mijn bouw…ik heb het geaccepteert :angel:





maar waar ik zo blij mee ben met forums is dat je eens de werkelijkheid ziet van de gemiddelde maat. Ik heb altijd het idee gehad dat ik mega dik was, maar als ik dan de maten e.d. vergelijk valt reuze mee…nu weet ik dat en accepteer ik het, maar vroeger… :shifty: nee echt niet. En eingelijk is dat wel jammer dat je als tiener zo prikkelbaar hier voor bent…

@Cell wrote:

Ik heb 50 ingevuld aangezien ik daar het meest in koop.



T-shirts, blouses, vestjes, jurkjes, rokken enz… allemaal 50.

Topjes in de zomer 48 en broeken helaas altijd 52 en dan moet ik de taille innemen aangezien ik taille maat 48 heb en heupmaat 52… erg fijn :liar:



En ik ben trots op maat 50 omdat NIEMAND dat verwacht als ik vertel hoe zwaar ik ben… ik weeg normaal 125 kilo en nu 128 zwanger en wel.

Maar meestal dragen vrouwen dan al wel 54 of 56…



Dus tja. :wink:




HAd helemaal mijn verhaal kunnen zijn, inclusief het gewicht waar ik de andere maat bij draag dan men verwacht…

Grappig om te zien dat er verschillende smileys achter de getallen staan.

Sommigen zijn trots op hun maat, anderen balen van datzelfde getal.



Ik heb maat 46-48 en er komt een :roll: bij te staan.

Vaak schatten mensen mijn gewicht lager in, dat is wel fijn!!!

(of ze zijn gewoon beleefd :lol: )



Super goed van de meiden die afgevallen zijn, chappeau :clap:

48… :oops:

maar ik heb ooit 56 gehad dus daar kan ik dan wel weer trots op wezen dacht ik…

Na de zwangerschappen had ik 44, maar nu gelukkig al weer een tijdje 40, ik wil graag weer naar 38-40. Maar ik voel me goed en dat is ook belangrijker dan gewicht vind ik.

maatje net bevallen hahahahaha.



Denk gewoon weer in maat 38-40 te kunnen, maar weet ik niet zeker uiteraad. We wachten het even af, kijken wat flubberbuik doet.

Ik vind een maat ook weinig zeggen. Soms zie ik mensen (ja, ook hier :mrgreen: ) die zeggen welke maat ze hebben, maar dat kun je dan bijna niet geloven.

Sommige vrouwen zien er echt heel dik uit en zeggen dan maat 42 te hebben, en anderen vertellen over hun maat 50 maar zien er uit als 44 (bijvoorbeeld).



Nu ging deze poll daar niet over natuurlijk, maar ik denk dat je kledingkeuze en je uitstraling meer zegt dan je maat.

Ik heb 36 - 38, maar heb 38 ingevuld!

Ik heb voor 42 gekozen. Ik zat op mijn top (vlak na m’n bevalling) op 44, en nu ben ik druk bezig met afvallen. Ik wil graag weer naar 38-40 (ik ben maar 1.60 en woog 85 kilo, veel te veel voor mijn lengte). Nu ben ik bijna 8 kilo kwijt :dance: en ik wil er nog 12 afhebben. Lange weg, maar daardoor ga ik me wel steeds prettiger voelen in mijn eigen lijf. En dat is het allerbelangrijkst, dat je je lekker voelt zoals je bent. En als andere mensen je dan ‘te dik’ of ‘te dun’ vinden, dan is dat hun probleem, niet de onze :angel:

En iemand van 1.59 met maat 44 heeft ook een heel ander figuur dan iemand van 1.85 met dezelfde maat…

42-44 , bovenkleding soms zelfs 40. Heb stevige bovenbenen.

46, ik schoot door naar 48 maar dat is gelukkig verleden tijd.



Maar ik wil heel graag terug naar 40-42. Dus binnenkort weer verder met sporten. Dat schoot er door een wissel van baan even bij in.

@hanneke wrote:

Ik vind een maat ook weinig zeggen. Soms zie ik mensen (ja, ook hier :mrgreen: ) die zeggen welke maat ze hebben, maar dat kun je dan bijna niet geloven.

Sommige vrouwen zien er echt heel dik uit en zeggen dan maat 42 te hebben, en anderen vertellen over hun maat 50 maar zien er uit als 44 (bijvoorbeeld).



Nu ging deze poll daar niet over natuurlijk, maar ik denk dat je kledingkeuze en je uitstraling meer zegt dan je maat.




Dat is ook wel zo hoor.



Ik ben al zo lang te zwaar, dat al die kilo’s heel keurig verdeeld zijn over mijn hele lijf. Hierdoor kan ik een relatief kleinere maat kopen dan andere vrouwen met hetzelfde gewicht.

Ik ben klein, maar 1.64 lang. Dus een klein propje :lol:



Ook heb ik gemerkt dat goed ondergoed HEEEEEL VEEEEL doet.

vroeger droeg ik blouses maat 54, maar dan had ik daaronder een veel te kleine beha aan, dan kreeg ik van die balkonnetjes met " uitval" en om dat dan weer te verhullen droeg ik van die grote bovenkleding.

Ik wilde er gewoon niet aan dat ik toch een grotere cup had dan DD…

Inmiddels draag ik gewoon een goede beha in mijn eigen cup (H, van Helaas erg groot :roll: :lol: ) en daardoor zitten ze op de goede plek, heb ik een mooi decollete, kan ik mooie shirtjes ook regelmatig wel in maat 48 aan en lijk dan nog weer slanker dan met die ontzettend foute beha en veel te grote bovenkleding.



Ik koop ook geen taillespijkerbroeken, dan heb ik helemaal een enorm achterwerk. Bijna altijd met een lagere taille en rechte pijpen.

Bootcut pijpen met mijn enorme dijbenen ziet er ook niet uit…



Je leert wel bij in de loop der tijd en hoe zekerder je bent, hoe beter je ook durft te kleden. Dat verhullen deed ik erg toen ik mega slecht in mijn vel zat. Maar te grote verhullende kleding zorgt er bijna altijd voor dat je 4 maten dikker lijkt dan je bent.



T scheelt trouwens wel dat mijn man een echte BBW lover is…

Hij houd van big and beautiful woman dusse… :mrgreen: Erg leuk voor mijn ego 8)

@Vicky wrote:

En iemand van 1.59 met maat 44 heeft ook een heel ander figuur dan iemand van 1.85 met dezelfde maat…




Dat is zeker waar!

Buuf en ik hebben allebei maat 44, toch zie ik er met 1.80 slanker uit als zij met net 1.60…

Meestal 36 soms 38 dus heb 36 ingevuld.

ik zit tussen de 44 en 46 ik schommel een beetje

had altijd maatje 40 en zou wel weer terug willen ik ben lang 1,75 en breed gebouwd als ik voor een kleinere maat zou gaan word ik al snel tedun heb ooit 36/38 gehad maar bij mij zag het er niet gezond uit

dus een maatje 40 lijkt me helemaal geweldig nou nog de wilskracht vinden om af tevallen :oops: :lol:

twee jaar geleden had ik moeten tijpen ( aja, moeten want ik dien eerlijk te zijn :wink: ): 54-56



Nu voelt het heerlijk om te tijpen: 42

(en gisteren paste ik een rok in maat 42 die echt ruim zat !!!) :dance: :dance:




Ben na mijn maagverkleining dan ook van méér dan 100 kg naar “maar” 67 kg gegaan ! :inlove:



liefs

Gerda

Gerda wat :thumbup:

Dat moet zeker heeeerlijk voelen zeg.

mamamarije: :-*



liefs

Gerda