dagritmekaarten/planbord

Ik wil voor Thijmen een duidelijkere structuur aanbrengen in de dag.

Ik doe al mijn best om alle vaste dingen van een dag op een vast tijdstip te doen, maar ik denk dat het hem goed zal doen om het met afbeeldingen te zien en mischien zelfs mee te denken.



Nu zie ik op internet wel allemaal dagritmekaarten die gratis uit te printen zijn, maar ik heb niet zo’n zin om te priegelen :oops:



Wie weet waar je leuke planborden of dagritmekaarten kunt krijgen?



Als iemand trouwens redenen heeft waarom dit voor Thijmen nog te vroeg is, dan hoor ik dat graag.

Ik lees met je mee want ik moet ze ook hebben en heb ook geen zin om te knippen en plakken hahaha!



:oops: :wink:

ik heb er ooit een bij kruidv*t gekocht :think:

Mijn vriendin haalt ze van deze site en is er erg tevreden over!



**********





Edit: Commerciele link verwijderd

Google ‘dagritmekaarten kopen’ of ‘dagritmekaarten bestellen’

[*****************





Verder bij de grote speelgoed leveranciers maar ik weet niet of je daar ook particulier kunt bestellen…


  • Rolf
  • Heutink
  • Alberts
  • Betobv



    EDIT: Commerciele links verwijderd!

oooh Dragon die eerste link van je is LEUK!!!

liliputtins heeft ook een mooie (stoffen) jaarplanner, misschien een s kijken of dat ies voor je is?

(mijn nieuwe project is om aan de hand van dat model een voor nano te maken, maar dan wel inclusief zelf freubelen en zo)

Fiep ik vind hem geweldig.

Maar kun je met deze ook aangeven wat we die dag gaan doen?

@joseetje wrote:

Fiep ik vind hem geweldig.

Maar kun je met deze ook aangeven wat we die dag gaan doen?




ik weet niet meer hoe het origineel eruit ziet, ik ga dat in die van mij wel zo maken, maar daar heb jij weer net niks aan natuurlijk :?

Ik heb een weekplanner van jan bibi jan…daar geplastificeerde kaartjes bij gemaakt van Diddle…



(diddle dagritmekaartjes… even googlen… er is dan een juf die dagritmekaartjes heeft gemaakt van diddle… zelf uitprinten en plastificeren… Ik geef zo al jaren structuur aan de dagen en hier werkt t perfect…)

wat doe ik toch steeds verkeerd??? :think:

Elke keer als ik een link plaats wordt deze verwijderd :wall: en nu was ik zo stom geweest om de links niet zelf op te slaan dus neem aan dat ze nu ook echt weg zijn??

Frokkie en lola

hoihoi



onze buurvrouw heeft een planbord van de hema gehaald en pictogramen van internet. Daarnaast heeft ze foto’s gemaakt van de belangerijke mensen zoals opa en oma en van mijn dochter die daar af en toe eet.

Dan kan hij zien wie er komt

joseetje, ik was net toevallig in een houtenspeelgoedwinkel en daar hadden ze van lillieputtins (ik weet nooit hoe je het schrijft, maar de vorige keer herkende je het blijkbaar ook 8) ) ook een echte weekplanner, die kende ik nog niet. met dus echt de dagen van de week en dan met klitteband allerlei activiteiten.

wij hebben die van lilliputiens en ik vind 'm handig :thumbup: Je kunt voor alle dagen van de week de activiteiten aangeven d.m.v. kaartjes met klitteband. Ook is er plek voor het weer, als je kindje wat groter is.

Wel miste ik best wat kaartjes, er zitten wel blanco kaartjes bij en die heb ik dan maar vol getekend: uit eten/lekker eten met vrienden, logeren, kamperen, dat soort dingen.

er zijn relatief veel kaartjes die iets aangeven van spelen, bijv: verkleden, hinkelen, glijbaan, knutselen, knippen, tv kijken etc. Maar dat plannen we hier niet, dat gebeurd gewoon 8) dus die kaartjes gebruik ik niet.



ik vind 'm trouwens wel duur :shifty: maar ook zo ontzettend leuk :inlove:

Die is leuk :inlove:

Dat merk is sowieso super zeg! Ik had er nog nooit van gehoord.

Zitten de belangrijkste kaartjes er wel bij? Zoals eten, drinken, slapen, lezen, tekenen, naar buiten, naar de winkel…een beetje de basisactiviteiten.

ik denk dat deze weekplanner niet zo bedoeld is. Wij gebruiken hem in ieder geval niet zo, er zitten geen kaartjes bij van eten-drinken-slapen enzo.

Als je dat wilt, kun je beter echte dagritmekaarten gebruiken. Je hebt dan een lijn ofzo hangen waar je deze kaartjes naast elkaar ophangt om de volgorde van activiteiten op een dag aan te geven: opstaan-ontbijt-spelen-boodschappen doen-slapen-eten-op bezoek/speeltuin-warm eten-tv kijken-in bad-naar bed.

zoiets.



Met deze kalender van lilliputiens geven wij belangrijke activiteiten van de week aan. Bijv. op welke dag er psz is, wanneer kdv, uitstapjes naar dierentuin, fietsen, uit eten, theater, vriendje die komt spelen etc.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik merkte dat Teun dat soort dingen lastig kon plaatsen: wanneer gaan we nou…? Nu heeft hij dat overzicht wel: ‘Kijk, Josephine hangt nu hier, het is maandag, dus over twee nachtjes dan gaan we…’ etc.



ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van de kalender zoals hij er nu bijhangt :mrgreen:

@mama van Teun wrote:

ik denk dat deze weekplanner niet zo bedoeld is. Wij gebruiken hem in ieder geval niet zo, er zitten geen kaartjes bij van eten-drinken-slapen enzo.

Als je dat wilt, kun je beter echte dagritmekaarten gebruiken. Je hebt dan een lijn ofzo hangen waar je deze kaartjes naast elkaar ophangt om de volgorde van activiteiten op een dag aan te geven: opstaan-ontbijt-spelen-boodschappen doen-slapen-eten-op bezoek/speeltuin-warm eten-tv kijken-in bad-naar bed.

zoiets.



Met deze kalender van lilliputiens geven wij belangrijke activiteiten van de week aan. Bijv. op welke dag er psz is, wanneer kdv, uitstapjes naar dierentuin, fietsen, uit eten, theater, vriendje die komt spelen etc.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik merkte dat Teun dat soort dingen lastig kon plaatsen: wanneer gaan we nou…? Nu heeft hij dat overzicht wel: ‘Kijk, Josephine hangt nu hier, het is maandag, dus over twee nachtjes dan gaan we…’ etc.



ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van de kalender zoals hij er nu bijhangt :mrgreen:




dat is echt precies waar ik um ook voor maak, nano vraagt elke dag: wat voor dag is het? en waar ga ik dan heen? Niet noodzakelijk, maar het lijkt me leuk voor hem om daar echt een overzichtje van te hebben. Zou ik je mogen vragen of je een foto wil maken van de bijgeleverde kaartjes? kan ik misshcien wat ideeen opdoen…

ben ermee bezig, prak eerst ff m’n kind in bed :wink: