Daar is ie weer... het inpakprobleem

Ik heb echt een inpakprobleem… ik weet echt nooit hoeveel nu wel of niet mee te nemen. Elke keer neem ik me voor niet zoveel mee te nemen en toch trap ik er elke keer weer in. Vooral kleding is lastig!



De voorspellingen zijn goed, we gaan 16 dagen naar de dordogne, kamperen in een huisje en de 1e vooruitzichten zijn allemaal 26 graden of meer en zon. :dance: s’avonds koelt het af dus daar moet ook weer wat voor mee.

De meiden verbruiken thuis 1 set kleren per dag, ongelukjes soms dus 1 extra. Zelf red ik het wel met 2 dagen. Maar hoeveel neem ik in hemelsnaam mee??? 7 setjes warm voor allemaal en lange dingen extra? Ik twijfel steeds of ik er genoeg aan heb, kan natuurlijk altijd het even snel door een sopje gooien.



Wie helpt me met mijn stomme vraag? Hoeveel setjes is slim? :oops:

probeer logisch te denken

het handigste is…kleding die niet te snel vies is, dus geen witte blousjes, legginkjes etc

neem een basis mee, dwz, spijkerbroekjes(=neutraal), 2 lange 2 korte, zodat je altijd eentje extra hebt als er wat vies wordt

rompers/ondergoed neem ik meestal wel wat meer mee…die kunnen ook prima als t shirtje fungeren op een kort broekje of lang broekje

voor meisjes 2 zomerjurkjes,

en voor zowel jongens als meisjes een stuk of 3 fleurige t shirts

sokken niet vergeten

een trainings of joggingpakje is handig ivm eventueel killer weer, afkoelen s avonds en voor onderweg snel ergens over te kunnen doen als t kouder wordt

regenjasje…goede schoenen, en iets van slippers



wij redden ons zo altijd prima, meestal kun je wassen op een camping, enzo niet kun je altijd wat dingen snel met de hand uitwassen, als je dat wat bij houdt is dat best te doen

ervaring hier is dat je eigenlijk om de paar dagen wast en dan meestal weer hetzelfde aantrekt. Heb mezelf voorgenomen om 4 setjes voor mezelf mee te nemen, meer niet.

Ik zou voor ongeveer 8 dagen kleren meenemen en tussendoor een keer of 2 keer naar de wasmachine en droger (ik neem aan dat die er is op een camping) gaan. Meestal kun je er ook strijken. Je hebt dan ook niet zo’n bult was als je terug komt. Als het erg goed weer is heb je overdag niet veel nodig en 's avonds is een vestje meestal wel voldoende. (eventueel een lange broek, maar die heb je hier in de zomer ook bijna niet aan.)

een setje per dag meenemen?

Eh daar beginnen we hier niet aan :wink:



Als wij 2 week weg gaan, gaan er 2 lange broeken mee en 2 korte broeken, bij heeeeeel goeie voorspellingen nog 1 of 2, maar die nemen de ruimte niet in.

Stapeltje t shirts, een (fleece)jack en nog 1 of 2 longsleeves. Oh ja en een joggingbroekje… voor als de nachten toch heel koud zijn (we blijven in NL) en eventueel na het douchen.



Ondergoed en sokken dan wel weer in voldoende mate.



Natuurlijk zwembroek, pyjama niet vergeten :thumbup: .



Ja aan het einde van de vakantie kunnen de broeken van onze kids zelfstandig staan :angel: maar ze hebben wel lol gehad :mrgreen: .



Echt ik neem geen goede kleren mee als we gaan kamperen. Die van ons stuiteren om 8 uur in de ochtend de tent uit en nemen dan vast het eerste stuk gras mee met de knie… en 's avonds na 8 uur zijn ze vaak nog niet uitgestuiterd en hebben de hele dag gespeeld en gedaan.

mamaMarije, jij dus ongeveer dezelfde aanpak als wij hier wahaha

ik heb trouwens voor t eerst een campingwasmachientje deze keer :mrgreen: zo n dubbele met een centrifuge, op marktplaats gekocht voor niet te veel geld…ben er zoooo blij mee…nu kan ik s avonds gewoon kleine wasjes draaien en centrifugeren en dan is t zo droog, t ding wast zo ontzettend schoon,…vind hem zelfs hier wel handig voor een snel klein wasje ipv meteen de heel wasmachine aan te zetten, hier gaat voor en rompertje hooguit en steelpan water in… :mrgreen:

Kijk, handige tips! Merendeel had ik zelf toch ook wel in mijn hoofd, idd geen wit, alleen 1 wit broekje, want die heeft ze hier nog niet eens aangekund sinds ik die gekocht heb. De schoenen die mee moesten zijn zojuist kapot gegaan. :?

Joggingbroek en vest, idd en verder houd ik het denk ik maar bij 2 jurkjes, 2 korte broeken en 2 lange broeken en bijbehorende shirtjes km en lm, heb niet zo’n zin om veel te wassen. En idd mamamarije, voor elke dag meenemen begin ik ook echt niet aan(daar heb ik niet eens genoeg voor als het elke dag mooi weer zou zijn haha)





Dat klinkt handig, een campingwasmachientje! Ik ben toch niet van plan al te veel te gaan wassen hoor! :wink:



Nu twijfel ik alleen nog over de goede wagen of de buggy… ruimte technisch de buggy, maar qua loop en zit gemak en het plankje de goede… maar of dat past???

@kristalkindje wrote:

mamaMarije, jij dus ongeveer dezelfde aanpak als wij hier wahaha




Tja ik ben zo opgegroeid en dat neem je toch mee in je eigen leven merk ik :lol: (alhoewel, mijn broer helemaaaaaaaal niet van kamperen houdt en het liefst voor een week weg 4 koffers vol zou stouwen).



Toen ik een jaar of 6 was hebben mijn ouders 3 dezelfde tassen in andere kleur gekocht, wij kregen er alledrie 1 en de mededeling was: hier moet het in passen, wat niet past gaat niet mee.



Oké eerste jaren hadden we daarin wat sturing nodig (want alleen knuffels was blijkbaar toch niet de bedoeling :mrgreen: ) maar uiteindelijk wisten we het precies. Die tassen leven nog steeds.



Denk dat ik volgend jaar op zoek ga naar 4 gelijke tassen en voor de oudste 2 er in elk geval mee begin. Werkte bij ons thuis prima elk jaar weer.

onze kids hebben inderdaad ook een tas, daar mag t in en dan houdt t op, als je met meerdere kids op vakantie gaat kom je anders om in de zooi :roll:

oudste met overigens zelf zorgen dat hij de boel schoonhoudt hoor…hij kan ook afwassen en kleding uitspoelen, ondergoed kan nu dan in het wasmachientje mee,…grote stukken gewoon schoon houden, kleine vlekken wegwerken met een doekje erover ( handig van die kleding doekjes voor kleine vlekken!!!)



wel heb ik altijd 1 krat met speelgoed mee, maar onze jongste is een stokken stenen en wasknijpers kind, als we 1 bal meenemen is zij helemaal gelukkig :mrgreen:

Hier moet normaal gesproken alle kinderkleding in 1 fietstas passen :mrgreen:



Voor ons meisje gaat dan een stel jurkjes mee, stuk of vier, voor eronder een shirtje (twee a drie) of erover een (1 dus die bij alles min/meer kan) bijpassend vestje, voor frisse dagen gaan er twee maillots mee. En een wollen setje… longsleeve en legging, voor allerlei gebruik, overdag als het koud is, als extra laagje onder pyama, lekker na het douchen… Wij nemen geen schoenen mee, alleen sandalen en laarzen voor slecht weer.



Voor de jongens gaat er een lange broek mee, liefst oprolbare, wel zo praktisch. Daarnaast twee driekwart broeken-want die kunnen met alle weer wel, drie a vier shirtjes, vest, wol-setje.

:lol: Wieniex, kamperen in een huisje is toch geen kamperen :mrgreen:



Hier doen we 1 plastic supermarkttas per persoon. Vol is vol.

Een set per dag doen we niet, wel lading extra ondergoed.

@wieniex wrote:

De voorspellingen zijn goed, we gaan 16 dagen naar de dordogne, kamperen in een huisje.



Wie helpt me met mijn stomme vraag? Hoeveel setjes is slim? :oops:




Hoe gaat dat? Kamperen in een huisje?:slight_smile:



Kamperen of een huisje is al een heel verschil om je kleding op aan te passen vind ik. Bij kamperen worden de kleren toch sneller vies/vochtig.



Wij trekken 15 dagen door Noorwegen van huis naar huis. We nemen voor elke dag schoon ondergoed en sokken mee. 2 handdoeken per dag voor 4 personen en weggooi washandjes.

Verder een schone set kleding aan bij vertrek en 4 sets kleding mee. Elke 3 dagen een schone set. Daarnaast nog korte broeken en zwemkleding. 3 paar schoenen pp.( trekking/sandalen en gewoon).



En een Spa flesje gevuld met vloeibaar wasmiddel.Zo kan er eventueel iets uitgewassen worden.

tip, lidl heeft handwasmiddel in de aanbieding dat bij 15 graden schoon was, witte en kleur was :mrgreen:

ik ga mee met mamamarije haar advies…



2 lange broeken (waarvan 1 joggingbroek hier) en 2 a 4 korte broeken.

Die haal ik vaak bij de action, van die zwemshorts voor de jongens. Super makkelijk… aantrekken, smerig worden, s’avonds in de omkeeremmer van flupperware met groene biotex en s’ochtends uitspoelen en ophangen.



de spijkerbroek en trui kan na 10 a 14 dagen idd rechtop staan, maar heee, dat hoort bij camperen.



voor Niek meestal 3 leggings in een donkere kleur, rood, zwart en paars ofzo.

En iets van 4 tuniekjes. Lekker makkelijk gewoon.

1 joggingbroek en sweater voor haar. Of van die capuchon vesten.



Sokken en ondergoed heb ik altijd 8 onderbroeken, 4 hemden en 4 stel sokken mee. Sokken spoel ik ook uit.

Maar meestal lopen ze blootvoets in hun teva’s en dragen ze geen eens sokken.



Voor mezelf meestal 1 korte broek, 1 rokje/jurkje (zo’n lekker makkelijk tuniek zonnegevalletje) en 2 spijkerbroeken. En zo’n super makkelijke windbreaker van fleece… heerlijk dingen zijn het.



Te veel meenemen doen we al jaren niet meer.

Ik kook ook op enkel een soort van skottelbraai ding… een partgrill met pan, grilplaat, brander gewoon en deksel om evt te stoven.

Vragen mensen… hoe maak je dan macaroni… nou gewoon opzetten, aan de kook brengen, koken, afgieten, olie erover, deksel erop en in een slaapzak tot de rest klaar is… :wink: Gaat heel prima en wij krijgen het allemaal gewoon nog steeds in een auto met dakkoffer 8) Of nu in 2 auto’s… scheelt weer die dakkoffer :lol:

Zo werkte het bij ons vroeger ook! Ook bijv met cd’s. Er ging 1 bewaarhoes mee voor een aantal cd’s en we kregen bijv 3 plekjes waar we zelf met eigen keuze cd’s mochten vullen.



Ik heb hier in principe ook dezelfde maat tassen voor iedereen, maar moet nog even zien of dat allemaal past. Volgend jaar wordt het alweer makkelijker, omdat we dan weten hoeveel er mee kon enzo. En de luiers alleen al, die neem ik mee omdat ze maar 1 merk echt passen, anders veel lekkages, dus wil persé onze luiers mee, das ook veel!

Tussenliggende berichten had ik nog niet gelezen!!



Kamperen in een huisje… tja, het heet een kampeerchalet, we hebben wel een keukenblok, koud water en echte bedden en verder niks, dus het is veredeld kamperen :wink: Dit najaar gaan we kijken voor een tent of vouwwagen, dus volgend jaar gaan we weer echt kamperen!

Luiers mee doe ik ook, maar niet per pak… gewoon los en die prop ik overal tussen… :lol:



We hebben 3 vouwkratten die plat op de bodem meegaan voor de kleding als we er eenmaal zijn. Gewoon om te reizen hebben de kids allemaal zo’n kleine kindertrolleykoffer en manlief en mijn kleding kan samen in 1 koffer formaat handbagage.



In de kindertrolleys prop ik heel wat luiers en ook in de loze 3 hoekige ruimte direct achter de bankleuning (het loopt schuin, dus een koffer erin, dan de bank naar voren en dan heb ik zo nog 10 cm vloeroppervlak schuinoplopend over, volproppen die zooi :mrgreen:)



Die cd hoes doen wij ook… spelletjes doen ze hier ook graag en we hebben van 4 spellen een reisversie (valkuil, dr bibber, wie is het en 4 op een rij) maar ze spelen ook graag ganzebord en mens erger je niet.

Die spellen heb ik het bord van gekopieerd en met boekklon beplakt, in 4 en vouwen en in een hersluitbaar plastich zakje doen, losse pionnen erbij en hup spel mee.

Werkt perfect. :thumbup:

Ik haal idd ook altijd spellen uit de doos enzo en neem alles los mee. Wij proppen alle gaten vol met schoenen en toilettassen, evt handdoeken. Hier ook klapkratten en boodschappentassen voor de bagage. Klapkratten gebruik ik onderweg al, daar zit allerlei breekbaar spul in, spelletjes enz. Kleding gaat in boodschappentassen, handdoeken enz ook.



Ik neem voor een dag of 6 kleren (dat zijn dus zo’n 6 setjes zomers en 2 lang, dus echt veel ruimte neemt dat niet in) mee heb ik besloten, ik wil maar 1 keer hoeven wassen. Ik weet dat bij mooi weer het merendeel ongebruikt mee terug gaat, want dan is het bikini en een jurkje of rokje, ook voor de meiden, maar ik ben te bang voor toch slecht weer zoals nu overal. Voor ieder slippers, schoenen en evt nog regenlaarzen voor de kids.

Wat denken jullie, gewone wagen of buggy? Zoals ik hier lees zullen jullie wel buggy zeggen :wink: Hoe bevalt rijden met buggy in droog gebied, camping zandstraatjes enz?

Hier gaan voor manlief overigens wel bewust witte tshirts mee op vakantie. Vooral ook omdat hij dat zo gewend is en dat eigenlijk altijd draagt maar ook omdat ik die juist het makkelijkst schoon krijg door wat wasmiddel (hand) te wassen, niet uitspoelen en dan hop in een donkere vuilniszak in de zon te leggen. Daarna nog even ophangen na het uitspoelen en ik krijg ze witter dan thuis in de machine en droger. 8)



Je kunt de keuze voor de wagen ook laten afhangen van wat je ermee gaat doen. Wil je een keer een dag weg en slaapt je kind het liefste nog in de middag? De dure wagen ligt ws lekkerder. :thumbup: Wij hebben eig speciaal daarvoor een buggy aangeschaft met ligstand. Ik weiger eig een buggy of wagen een strand over te duwen. :shifty: :oops: Evt is een draagdoek dan een optie of anders om en om tillen. Als je geen ruimte genoeg in de auto hebt voor de dure wagen is de keuze toch al voor je gemaakt nietwaar? Misschien is er dan voor een lange strandwandeling dan wel een bolderkar oid te huur?

Wij hebben sinds vorig jaar zo’n dakkoffer en die halen wij er af en leggen hem in de tent, als een soort kledingkast :wink:



Verder nemen wij zo weinig mogelijk mee. Twee gaspitten en de Cobb. 5 borden, 5 bekers, 5 glazen en qua bestek alleen lepel vork mes. Paar kleine pannetjes.

Er valt prima mee te koken.

Een tafel. Stoelen kopen we daar wel en geven we na de vakantie weg.

Een campingbedje, drie luchtbedden en dit jaar geen bugaboo meer maar gewoon de oude buggy van AS die het nog prima doet. Scheelt een hoop ruimte allemaal.