Daar is ie weer... het inpakprobleem

Wat nemen sommigen weinig mee :shock:

Dan lopen vooral de kinderen, want die worden sneller vies, de halve vakantie vies rond. Beetje vies vind ik helemaal niet erg hoor, maar om dan nog dagen in diezelfde kleding te blijven rond lopen…nee dat niet.



Nette kleding gaat ook mee, we gaan vaak wel een keer uit eten in de vakantie en dan wil ik toch wel wat netjes (en schoons :wink:) aan.En hetzelfde geld voor man en kinderen :smiley:

Wij hebben een dakkoffer en een VW Touran dus er kan veeeeeuuuuuuls te veul mee :shifty: :mrgreen:



Maar nu moet ik erbij vermelden dat wij ook dingen mee (moeten) nemen voor 2 verschillende soorten vakantie.

1 week huis en 2 weken kamperen :mrgreen: maar het gaat passen :angel:

Zo, merendeel gepakt! Aangezien ik echt niet om de paar dagen wil wassen, graag genoeg schoons heb en we ook nog wel dorpjes gaan bezoeken heb ik besloten dat was past mee mag :mrgreen: We hebben dus allemaal 8 setjes kort en 2 setjes lang, de kinderen zijn zo vies en evt was ik dus 1 keer tussendoor als het echt niet genoeg blijkt te zijn. Wel meer ondergoed enzo en gympen, schoentjes, nette slippers en gewone slippers. Het past allemaal! Per kind een trolley, voor ons een boodschappentas en dat allemaal aangevuld met handdoeken, beddengoed enzo. 2 kratten met keuken en allerlei spul, 1 krat met speelgoed en boeken voor ons en kinderen en dan nog wat losse dingen. De grote wagen gaat mee, die past in de dakkoffer en zoasl het er nu uitziet gaan we voor t eerst ruimte over houden! :dance:

@janet76 wrote:

Wat nemen sommigen weinig mee :shock:

Dan lopen vooral de kinderen, want die worden sneller vies, de halve vakantie vies rond. Beetje vies vind ik helemaal niet erg hoor, maar om dan nog dagen in diezelfde kleding te blijven rond lopen…nee dat niet.

Wij gaan volgende week 2 weken weg naar Zuid-Duitsland, we gaan in een huisje, moet nog even kijken wat ik allemaal meeneem, vaak wel teveel maar als het in de auto past vind ik het prima!

Nette kleding gaat ook mee, we gaan vaak wel een keer uit eten in de vakantie en dan wil ik toch wel wat netjes (en schoons :wink:) aan.En hetzelfde geld voor man en kinderen :smiley:




Nou… mijn kinderen lopen echt niet “vies” rond…



Maar ik maak dan ook gebruik van een tupperware omkeeremmer…



s’avonds uitkleden, sokken, ondergoed, korte broek indien nodig en shirt in de emmer, beetje biotex groen erbij… nacht laten staan, volgende morgen krijgen ze schonen kleren aan uit de voorraad en spoel ik de kleding van 1 dag eerder uit en hang het te drogen.

Word prima schoon hoor…

Maar een beetje concessie doe ik wel en ik ga zowieso niet uit eten met 4 kleine kinderen… we eten ws nog wel lekkerder ook aangezien ik erg van kokkerellen houd, ook als dit primitief moet…



Ik vind het gewoon afschuwelijk om al die zooi steeds ergens te vinden en het eind van de vakantie langer te moeten vullen met opruimen en schoonmaken.



Dus weinig mee en dat hoeft echt niet te betekenen dat we moriaantjes zo zwart als roet worden hoor… :naughty:

Wat is zo’n tupperware omkeer emmer?

Ik was gewoon op vakantie, met gewoon wasmiddel in een gewone machine. Daar betaal je dan wel voor, maar ik vind het wel prettig.

Ik ben zelfs zo erg dat ik de dag voor we vertrekken nog alle was ga doen, zodat we niet met stapels vieze was thuis komen :oops:



Cell, wij gaan ook niet uit eten. Ik vind het vreselijk onhandig met kinderen, heb zelf een hekel aan kinderen die herrie maken in een restaurant dus met mijn eigen kinderen zit ik daar heel ongemakkelijk. Scheelt een boel geld trouwens 8) en geef het liever uit aan een vers visje van de markt die ik dan op de camping klaar kan maken met citroen en olie en knoflook :drool:

@victoria wrote:

Wij hebben een dakkoffer en een VW Touran dus er kan veeeeeuuuuuuls te veul mee :shifty: :mrgreen:



Maar nu moet ik erbij vermelden dat wij ook dingen mee (moeten) nemen voor 2 verschillende soorten vakantie.

1 week huis en 2 weken kamperen :mrgreen: maar het gaat passen :angel:




Als je thuis bent hoef je toch niets mee te nemen ? Dan hoef je alleen iets mee te nemen voor 1 vakantie,de kampeervakantie :wink:

Nee 1 week Servië we hebben daar we een familiehuis.

Kinderen dragen daar toch andere kleding en schoenen dan de 2 weken camping.

Wij gaan dus 3 weken op vakantie :mrgreen: :angel:

@lydia wrote:

Ik was gewoon op vakantie, met gewoon wasmiddel in een gewone machine. Daar betaal je dan wel voor, maar ik vind het wel prettig.

Ik ben zelfs zo erg dat ik de dag voor we vertrekken nog alle was ga doen, zodat we niet met stapels vieze was thuis komen :oops:



Cell, wij gaan ook niet uit eten. Ik vind het vreselijk onhandig met kinderen, heb zelf een hekel aan kinderen die herrie maken in een restaurant dus met mijn eigen kinderen zit ik daar heel ongemakkelijk. Scheelt een boel geld trouwens 8) en geef het liever uit aan een vers visje van de markt die ik dan op de camping klaar kan maken met citroen en olie en knoflook :drool:




Wij doen precies hetzelfde.

Ik was alle kleding in Servië en ik was alle kleding op de camping voordat we naar huis gaan.



Ook vinden wij uiteten met kinderen niet fijn.

Wij eten liever op de camping en als we ergens onderweg eten.

Dan gaat 1 van ons buiten met de kinderen spelen, eten we en dan snel weer weg :mrgreen: :angel:

@victoria wrote:

Nee 1 week Servië we hebben daar we een familiehuis.

Kinderen dragen daar toch andere kleding en schoenen dan de 2 weken camping.

Wij gaan dus 3 weken op vakantie :mrgreen: :angel:




misschien kom ik van een andere planeet ofzo maar wat is het verschil :think:

Wij doen min of meer hetzelfde, ook 2 weken kamperen en een week in een huis. Heb nu bepaald niet bedacht dat ik dan nog een andere variant aan kleding mee moet nemen. Hooguit wat warmer spul omdat het daar waarschijnlijk kouder is, maar iets warmers nemen we ook mee voor als het 's avonds bij de tent koud is.



Ik geloof niet dat ik je volg :mrgreen:

@janet76 wrote:

Wat nemen sommigen weinig mee :shock:

Dan lopen vooral de kinderen, want die worden sneller vies, de halve vakantie vies rond. Beetje vies vind ik helemaal niet erg hoor, maar om dan nog dagen in diezelfde kleding te blijven rond lopen…nee dat niet.

Wij gaan volgende week 2 weken weg naar Zuid-Duitsland, we gaan in een huisje, moet nog even kijken wat ik allemaal meeneem, vaak wel teveel maar als het in de auto past vind ik het prima!

Nette kleding gaat ook mee, we gaan vaak wel een keer uit eten in de vakantie en dan wil ik toch wel wat netjes (en schoons :wink:) aan.En hetzelfde geld voor man en kinderen :smiley:




Er is vaak 1 broek die idd kan staan aan het eind van de vakantie… en joepie, ze hebben allebei wel 1 (of meer :roll: ) broek (en) met een gat erin, dus die lange broek is slachtoffer voor de camping en mag aan het eind daar in de kliko gaan wonen.

Korte broeken die vies zijn was ik wel even uit en heb ook altijd 1 ‘goeie’ lange broek bij me voor als we op pad gaan en ik geen bergen zand/modder en weet ik het verwacht tegen te komen.



Onze kinderen gaan op de camping met schone lijven (en heeeeel belangrijk… schone voeten!) hun slaapzak in en de volgende dag worden ze lekker weer smerig.



Ik doe alleen handwasjes, heb in de 9 jaar samen met hub kamperen denk 3x echt een wasmachine gedraaid, verder niet.

Dat komt thuis wel weer.

Als we naar huis gaan pak ik het niet op persoon in, maar op wasmachine… dan kunnen de tassen direct naar boven en gooi het per tas in de wasmachine. Paar keer draaien en klaar zijn we hoor (komt deels ook omdat je vaak alleen met poeder/wasmiddel van daar kan wassen en onze kinderen reageren op andere wasmiddelen… zijn dan vaak van die machines die zelf doseren na invoer munt en kiezen programma).

Wij doen andere dingen op onze vakanties :mrgreen:

Ik kan het allemaal wel uitleggen, maar als ik/wij het maar snappen :lol: :lol: :lol:

Je hoeft niets uit te leggen toch.



Het is meer dat ik het me zelf nog niet had gerealiseerd :wink:

@wieniex wrote:

Wat is zo’n tupperware omkeer emmer?




Een rechte emmer, van tupperware, met deksel, die tegen hoge watertemperatuur kan…

Wij doen er heet water, biotex groen in, kleren erin, deksel erop en dan omgekeerd snachts op de deksel laten staan… je kan hem evt een paar keer keren als je nog op ben, maar het word bijkans prima schoon… een enkel vlekje moet je wel even boenen, maar het meest word echt prima schoon.

Nog nooit gezien :lol:



Hier altijd campings gehad met wasmachines, voor een paar euro schone kleding :thumbup:

@mamaMarije wrote:

@janet76 wrote:
Wat nemen sommigen weinig mee :shock:

Dan lopen vooral de kinderen, want die worden sneller vies, de halve vakantie vies rond. Beetje vies vind ik helemaal niet erg hoor, maar om dan nog dagen in diezelfde kleding te blijven rond lopen…nee dat niet.

Wij gaan volgende week 2 weken weg naar Zuid-Duitsland, we gaan in een huisje, moet nog even kijken wat ik allemaal meeneem, vaak wel teveel maar als het in de auto past vind ik het prima!

Nette kleding gaat ook mee, we gaan vaak wel een keer uit eten in de vakantie en dan wil ik toch wel wat netjes (en schoons :wink:) aan.En hetzelfde geld voor man en kinderen :smiley:




Er is vaak 1 broek die idd kan staan aan het eind van de vakantie… en joepie, ze hebben allebei wel 1 (of meer :roll: ) broek (en) met een gat erin, dus die lange broek is slachtoffer voor de camping en mag aan het eind daar in de kliko gaan wonen.

Korte broeken die vies zijn was ik wel even uit en heb ook altijd 1 ‘goeie’ lange broek bij me voor als we op pad gaan en ik geen bergen zand/modder en weet ik het verwacht tegen te komen.



Onze kinderen gaan op de camping met schone lijven (en heeeeel belangrijk… schone voeten!) hun slaapzak in en de volgende dag worden ze lekker weer smerig.



Ik doe alleen handwasjes, heb in de 9 jaar samen met hub kamperen denk 3x echt een wasmachine gedraaid, verder niet.

Dat komt thuis wel weer.

Als we naar huis gaan pak ik het niet op persoon in, maar op wasmachine… dan kunnen de tassen direct naar boven en gooi het per tas in de wasmachine. Paar keer draaien en klaar zijn we hoor (komt deels ook omdat je vaak alleen met poeder/wasmiddel van daar kan wassen en onze kinderen reageren op andere wasmiddelen… zijn dan vaak van die machines die zelf doseren na invoer munt en kiezen programma).




Das ook een slimme tip, dat op wasmachine inpakken!

Ik doe nu ook erg mijn best om niet teveel kleding mee te nemen, maar weet nu al dat ik dat net als vorig jaar vast wel weer zal doen.

Dochter “moet” toch een aantal jurkjes mee, zoon ook nog een nette blouse en broek… Warme kleren, korte kleding.

Het is altijd stressen hahaha. Nou ja, de kleding van de kinderen moet samen in 1 (grote) weekendtas passen en mijn kleren in een (kleinere) weekendtas. 8)