daar gaan we dan...update pg3 Positieve samenlevingstest!

Toen ik 8 maanden bezig was had ik al geen lekker gevoel…

Maarja ieder in je omgeving zegt; ach het kan wel een jaar of 2 duren.

Nu 12 maanden geklust zonder resultaat neem mijn HA mij serieus en ga ik gelukkig een afspraak maken om de vruchtbaarheid te testen.

Ik hoop dat er niets aan de hand is.

Vind het erg eng…Misschien te snel om al onderzoeken te gaan doen, maar het is gewoon een voorgevoel.

Ik voel me er gewoon niet lekker bij om nog 1 jaar te wachten…ben ook al bijna 32.

Nog meer mensen hier die de onderzoeken als snel gestart zijn?

Hadden jullie ook voorgevoelens?

Het gekke is bij mijn dochter was ik erg snel zwanger, maarja dat is ook wel weer 6 jaar geleden, dan was ik op mijn vruchtbaarst.

Hee Ivory, ik heb voor donderdag een afspraak bij de huisarts staan. Een vervanger, m’n eigen ha is op vakantie tot 12 nov. Maar ik kan gewoon niet langer wachten, de onzekerheid over mijn cyclus en zo vaak bloedverlies tussendoor trek ik eigenlijk niet meer, geestelijk. Ik ben heel erg bang dat er iets mis is en ik hoop maar dat ik niet ‘weggestuurd’ wordt. In januari wordt ik 34, m’n biologische klok tikt en het voelt niet goed :frowning:

Dus ja, ik heb ook voorgevoelens…en ook ik ben al eens eerder zwanger geweest, 2x zelfs, ik heb een dochter van 10 en een zoon van 7, uit een eerder huwelijk.

Ik zie dat je in Almere woont, ik ook, dat is wel toevallig.



Heb je nu een afspraak staan bij een gyn dan? En hoelang moest je daarop wachten toen je de doorverwijzing kreeg?



Fijn dat er zoiets als kok is om elkaar te steunen :hug:

Ik ben telefonisch doorverwezen…Toen ik al 8 maanden aan het proberen was, voelde het al niet goed en was ik al bij de HA, maarja nog te kort om door te verwijzen. 12 november heb ik een intakegesprek bij een fertiliteitsarts.

Ik heb ook steeds het gevoel dat ik wel bevrucht raak, maar dat het niet door zet. De laatste keer erg pijn in mijn lies en been rond innesteling…1 week overtijd en toen de duivels met veel te slijmerig bloed. 4 maanden terug erge buikkramp tijden ongi en ook weer dat slijmerige goedje. Ik heb wel een regelmatige cyclus tussen de 30 en 33 dagen. Ik heb ook niet altijd pijn, daarom denk ik dat de pijn er is zodra ik bevrucht ben…net alsof mijn lichaam het afwijst zeg maar…



Leuk dat je in Almere woont…ik woon in Almere-buiten.

Wat vervelend dat jullie in nederland moeten wachten op een doorverwijzing zeg! :roll:

Hier in België kan je gewoon zelf een afspraak maken met de gynae, dat deed ik ook na 8 maanden tevergeefs klussen,… 1 kuurtje clomid en ik was zwanger van Robbe*…

Ik hoop dat jullie snel weer het geluk mogen meemaken! :-*

Ik ben vanmorgen bij de ha geweest, hij heeft de baarmoedermond bekeken, een uitstrijkje gemaakt voor de zekerheid en een uitgebreide verwijsbrief voor de gyn. gemaakt.

Meteen gebeld, 12 nov kan ik terecht. De telefoniste vroeg wanneer ik met de pil gestopt was, want als dat langer dan een jaar is dan maken ze een afspraak bij een fertiliteitsarts. Nou ja, het is nog geen jaar, maar als er maar iemand naar kijkt, vind ik het al fijn.

Dus, nog minder dan 2 weken, ik heb gelukkig tegen die tijd m’n tweede temp lijstje al wat langer kunnen bijhouden, wie weet valt er iets aan te zien, de ha had het erover dat het zou kunnen dat er iets niet stabiel is aan de hormoonspiegel. Maar ook noemde hij op dat mijn man misschien een sperma onderzoek zou kunnen laten doen, omdat ik tenslotte al eens zwanger ben geweest, en hij heeft zelf geen kinderen.

Nou ja, we zien het wel, ik ben al blij dat ik niet weggestuurd ben, voel me serieus genomen door de ha, dat is erg fijn!



Ivory, jij ook de 12e, wie weet komen we elkaar tegen :wink:

ja wie weet…mijn afspraak is 14.00.

In ieder geval hopen we op goed nieuws met de kerst!

Nee, ik ga om 9.10, mag hopen dat ik tegen tweeen weer thuis ben :mrgreen:

Tja, goed nieuws met kerst, wie weet :think: Ik was nog niet verder dan 12 nov :slight_smile:

Ik heb net gister m’n buro in elkaar gezet op de kamer die nog over was. We wonen al bijna een jaar in dit huis en ik vond het opeens toch wel zonde om die kamer niet te gebruiken. Dus alle rommel opgestapeld en nu staat er een buro :wink: Verder nog niets mee gedaan, maar als ik zou willen kan dat.

Mijn zoon noemde het vanmorgen al mijn ‘werkkamer’ :roll:

succes dan maar de 12 november!



Ik ga echt voor goed nieuws met de kerst!!

Zonder hoop is er niets.

Ik geloof niet dat er een ernstige vruchtbaarheidsprobleem is…het is vast een kleinigheid en oplosbaar.

Nou, ik ben al geweest, Ivory, jij bent straks aan de beurt :wink:



Ik was bij dokter lely, gynaecoloog en fertiliteitsarts. We richten ons eerst op het gyn. gedeelte en daarna verwijst hij ons misschien door naar zichzelf :wink:

Inwendige echo gehad, alles zag er normaal uit. Hij heeft wat kweekjes afgenomen en wil me nog een keer terugzien na de menstruatie, er zou een poliepje kunnen zitten dat het bloedverlies kan veroorzaken.

Ook heeft hij een kuur Primolut voorgeschreven, ik weet eigenlijk niet meer waarom, maar in de bijsluiter staat dat het gebruikt wordt bij (o.a.) te vaak bloedverlies. Het maakt het baarmoederslijm dikker.



Op de 2e of 3e dag van de menstruatie moet ik bloed laten prikken, en dan na de menstruatie nog een keer terugkomen, dan gaat ie nog een keer kijken.

Ik vond het een aardige man en ben al enigzins gerustgesteld.



Jij succes zometeen!

We zijn vandaag geweest en ik kreeg gelijk een inwendig onderzoek.Ik blijk een cyste aan de rechterkant van mijn eierstok te hebben. Links is schoon en de rest dus ook. Zwangerschapskansen dus 6 keer per jaar voor de linkereieren en de rechterkant blokkeert de zwemmers. Ik kan gelukkig wel zwanger worden. Ik moet terugkomen tijdens mijn tweede ongi-dag voor een tweede onderzoek. Ze gaan kijken hoe groot de cyste dan nog is. De dokter zei dat het verwijderd kan worden om zwangerschapskansen te vergroten, het kan ook vanzelf weer na een paar maanden verdwijnen.



Ik ben opgelucht dat ik weet wat het is, maar ook erg verdrietig…was ik maar niet nog eerder geweest. Mijn voorgevoel bleek toch te kloppen.

Mocht ik zwanger worden terwijl de ciste er nog zit, dan heeft het gelukkig geen effect op de groei van de baby.



Ik ben blij dat we via deze weg contact houden, het geeft me wel steun.

groetjes en sterkte



sandra

Jee Ivory, je voorgevoel klopte inderdaad :hug:

Heb je nooit iets gevoeld aan die kant, of kan dat niet?



Maargoed, als je dus maar eens per 2 maanden kans hebt, verklaart dat ook meteen waarom het wat langer duurt.



Moet je dan op je eerste menstruatie dag bellen voor een afspraak? Je weet misschien nu nog niet wat je tweede dag is?



Ja, inderdaad, dat is het mooie van kok he, er is altijd wel iemand die je begrijpt en/of hetzelfde meegemaakt heeft.



Ja, wij gaan nog even een potje scrabbelen :roll:



Was je eigenlijk alleen gegaan? Ik had mijn vriend meegenomen, dat vond ik toch wel prettig. Hoewel hij zich even wat beschaamd voelde toen ik moest plaatsnemen in de stoel met die voetsteunen :oops: Ik ook, haha. Maargoed, toen er het een en ander te zien was op dat schermpje werd ie toch nieuwsgierig :wink:



Ik zat eigenlijk te wachten tot ik een baby zag, want dat is wat ik tot nu toe gezien heb op zo’n schermpje, maar ja, ik wist natuurlijk ook wel dat dat niet ging gebeuren.



We houden contact!

Ik was samen met mijn man. Wist ook niet dat ze zo snel ging kijken. Ik heb soms pijn in mijn rechterkant, maar ik ben niet zon zeur en vlieg ook gelijk niet naar de dokter. En veel mensen zeiden; heb geduld…het kan lang duren , kwestie van geluk etc…

Als ik daar niet naar geluisterd had, dan was ik misschien eerder gegaan, maar ik voelde me zon ongeduldige persoon, alsof ik niet kan wachten totdat ik zwanger zou worden. Ik schaamde me omdat ik klaagde. Ik heb zelf al na 8 maanden klussen mijn voorgevoel op een topic hier gezet, maar niet echt reacties gekregen wat ik verwacht had.



Ik heb ervan geleerd, altijd naar mijn gevoel te luisteren, ook al verklaard iedereen dat je overdrijft etc…ook al zijn er nog geen medische klachten…meiden die dit lezen: Gewoon gaan!!! Vertrouw je het niet, ook al heb je geen klachten…Gewoon een echo laten maken voor je eigen gemoedsrust, je bent tenslotte verzekerd en je betaald er genoeg premie voor.

Je kent mijn suc6 verhaal he…cyste verwijderd en de 2e ronde zwanger!! (nou ja, totaal de 3.345.678 ronde ofzo…)Maar de cyste zat bij mij IN mijn eierstok en daardoor blokkeerde hij de hele werking waardoor ik alleen maar eitjes rechts kreeg, waar ik dus geen eileider meer heb…

De 1e keer heeft de gyn hem weggehaald d.m.v. een kijkoperatie, dat stelt niet zoveel vooor. Helaas kwam hij daarna meteen weer terug bij mij. Kan inderdaad ook dat hij volgende maand gewoon verdwenen is. In ieder geval goed dat ze nu goed gaan kijken he?



suc6!



liefs

Ineke

Sandra, wat fijn dat je geweest bent. Toch spannend!

Wil jouw berichtje iets nuanceren, hopelijk heb je er iets aan.

Het is niet zo dat je per definitie de ene maand eisprong in de ene, dan weer in de andere eierstok hebt.

Het staat niet vast aan welke kant er een eitje springt. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je maar 6 van de 12 maanden kans hebt.

Was het maar zo gestructureerd, zou soms wel handig zijn :wink:



Hoop voor je dat het snel mag lukken!!

Hoe zit het dan precies met je ei-sprong als er aan 1 kant een cyste zit?

Hoe liggen de kansen en is temperaturen een optie voor mij?

Oh, dat wist ik niet, ik dacht echt dat het de ene maand links sprong en den andere maand rechts.

De gyn zag dat ie bij mij links net gesprongen was en dat het rechts al klaar lag voor de volgende, ik ben benieuwd hoe het er de volgende keer uitziet.



Ivory, temperaturen is altijd een optie vind ik, je krijgt meer zicht op je cyclus en de gyn vind dat soort lijstjes ook mooi :wink:

Eerlijk waar, hij zei heel verrukt: ‘wat heb je dat mooi bijgehouden!’



Ineke, zit de cyste er bij jou nu nog?

Als je een cyste hebt, kan het zijn dat die de eisprong beinvloedt. Hoeft niet.

Ligt er ook aan wat voor een cyste het is. Ik heb links een endometriose cyste (toen 5cm nu 2,5 cm), misschien zelfs wel weer een dermoidcyste. (weer terug aangegroeid)



Deze beinvloed waarschijnlijk wel het niet zwanger worden, maar helemaal precies weten de artsen het nog niet. (hormonen?)

Bij mij groeiden er aan beide kanten follikels, blijkt uit de vele echo’s. Met een eisprong, kan het zijn dat het eitje de weg niet precies vindt en dus niet in de eileider terecht komt.



Ik zal thuis eens een foto opzoeken van mijn cyste en de follikeltjes die ik had na stimulatie (IVF) Daar zaten toch ook hele mooie bij hoor :wink:

Nee, de 1e keer is mijn cyste aangeprikt en leeggezogen bij een kijkoperatie. Maar hij had zich snel weer gevuld met vocht. Daarom is hij in juli weggehaald bij een grote kijkoperatie. Het was een a-typische cyste en is nog voor 2-cond opinion opgestuurd omdat ze het niet herkenden. Gelukkig goedaardig! De maand erop had ik meteen een ei links en de maand daarna dus ook en nu dus zwanger…

Je heb inderdaad verschillende cysten en de meesten verdwijnen uit zichzelf weer. Bij mij blokkeerde hij dus echt de werking.

Wat is het lichaam toch ingewikkeld he?

Kijk, hier is mijn cyste.

Ik was toen bezig met een IVF-poging. De grote blaas is de cyste, de kleine zwarte balletjes eromheen, waren de follikels (achteraf bleek, bijna allemaal met een eicel)

Ik hoop echt dat die van mij uit zijn eigen verdwijnt en zo niet…dat wegzuigen gaat toch wel met verdoving? Ik ben echt doodsbenauwd…een echo tijdens mijn ongi straks vind ik al verschrikkelijk.



Hoe gaat ie sterre? :slight_smile:



En met jouw ineke? :slight_smile: